Kawasaki W650 en W800 topic

Na al dat rumoer over een en ander 👨‍🔧🤑 Nol Bikker rekening, zal ik dan mijn voorgenomen bezoek voor nieuwe banden maar cancelen🤔
Ik kader van die mooie herinneringen an de Kawa dagen bij NB, deze foto uit oude doos 😉
Groeten Iwan

Iwan, voor banden kan ik onderstaand adres in Purmerend adviseren makkelijk aan te rijden vanuit Diemen of met losse wielen die kant op zoals ik dat doe.

Ik kom hier al jaren voor mijn banden met alle motoren voor een goede service en prijs. (tijdens Corona wel eerst bellen, ook voor beschikbaarheid type band )

Hij zit ook hier op het forum voor advies als "Super Blackbird"

Oneerbiedig gezegd een "Bandenboer"



Gr,

Jack
 
Laatst bewerkt:
Beste mensen, ook ik begin lelijke plekken te krijgen op de alu ? deksels.
Mijn idee hierover is de delen te demonteren tijdens de winterstop.
Dan op een vast gemonteerde polijstmachine de delen langs de schijven halen.
Heb vroeger dit ooit gezien bij een off. polijster waar ze allerhande metalen bewerkte.

Nadeel: vaste polijstmachine nodig plus je moet de delen demonteren.
Voordeel: werkt erg makkelijk, gaat echt goed. Raakt geen ander delen. ( kapje bij de koningsas wel op de motor doen, dem. te veel gedoe )

Nb; MOET er nadien perse blanke lak op.?? :?

Laatste nog even over de kleppen stellerij, nadien was de motor mooi stil maar hoorde ik de koningsas "rammelen"
Tijdens luisteren hoorde ik vooral de bovenste set tandwielen, ik ( toevallig ) iets druk met de hand gezet op de zeskant bovenste moer - stil.! ( zonder iets te lossen. )
Daarna in manual dit op gezocht; is gewoon was bij te stellen. Procedure staat beschreven, was nieuw voor me.

Ajeto. :W
 
Beste mensen, ook ik begin lelijke plekken te krijgen op de alu ? deksels.
Mijn idee hierover is de delen te demonteren tijdens de winterstop.
Dan op een vast gemonteerde polijstmachine de delen langs de schijven halen.
Heb vroeger dit ooit gezien bij een off. polijster waar ze allerhande metalen bewerkte.

Nadeel: vaste polijstmachine nodig plus je moet de delen demonteren.
Voordeel: werkt erg makkelijk, gaat echt goed. Raakt geen ander delen. ( kapje bij de koningsas wel op de motor doen, dem. te veel gedoe )

Nb; MOET er nadien perse blanke lak op.?? :?

Laatste nog even over de kleppen stellerij, nadien was de motor mooi stil maar hoorde ik de koningsas "rammelen"
Tijdens luisteren hoorde ik vooral de bovenste set tandwielen, ik ( toevallig ) iets druk met de hand gezet op de zeskant bovenste moer - stil.! ( zonder iets te lossen. )
Daarna in manual dit op gezocht; is gewoon was bij te stellen. Procedure staat beschreven, was nieuw voor me.

Ajeto. :W
Met betrekking tot jouw vraag over de blanke lak, ik heb de schilden van mijn W 650 drie jaar geleden zelf gepolijst en nadien met Applied multiwax K8006 behandeld en het resultaat is nog steeds perfect. Ik heb de schilden van het carter niet gedemonteerd alleen het carter afgeplakt met schildertape. Het verhaal van de rammelende koningsas begrijp ik niet. Welke moer bedoel je?
 
Voor wie wat anders zoekt 😉 ≥ Kawasaki w650 scrambler - Motoren | Oldtimers - Marktplaats.nl
1585937119910.png
 
Net even een ritje van ongeveer 70 kilometer gemaakt - testritje voor het nieuwe seizoen zal ik maar zeggen...
Was goed, want bij terugkomst heb ik de vering achter even iets strakker gezet - sloeg door op verkeersdrempels met een duo erop.
En de navi behoeft een update...
:W
 
Net even een ritje van ongeveer 70 kilometer gemaakt - testritje voor het nieuwe seizoen zal ik maar zeggen...
Was goed, want bij terugkomst heb ik de vering achter even iets strakker gezet - sloeg door op verkeersdrempels met een duo erop.
En de navi behoeft een update...
:W
Was je de weg kwijt geraakt 😕😕😕😕 Pieter?
 
Positief vandaag ritje anderhalf uur gereden heerlijk met dit weer.:)
Negatief nee helaas heb hem zelf gebeld maar hij kan er niets aan veranderen.;(

mvg Sjaak
Misschien bij een andere dealer even prijs opvragen voor een dergelijke service beurt. Als je dan een groot verschil krijgt te zien, dan heb je tenminste een stok om mee te slaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan