Kawasaki W650 en W800 topic

Qua remmerij wel Jan.
Van de week de uitlaten nog even aangepast zodat ik db killers kan plaatsen. Deze heb ik apart gekocht en kan ik nu naar believen monteren. Vooral bij ritjes in Duitsland (mijn achtertuin) ga ik die erin schroeven.
Haakt in op jouw posting van hierboven.
Ja, dat wordt een steeds groter probleem naar het lijkt. Nou moet ik wel toegeven dat een bepaalde groep, de zogenaamde.echte motorrijders, het wel erg bont maken. Zij zagen de hele demper van hun uitlaat eraf, stoppen vervolgens oordopjes in hun oren en gaan er vanuit dat ieder ander levend wezen hun motoronderdelen geweldig vind.
 
Ik had gisteren trouwens mazzel, hoefde niet te ontluchten. De slang tussen de radiale pomp en het oude reservoir dichtgeknepen, slangklem eraf, oude reservoir losgekoppeld, nieuwe reservoir vastgezet, slang erop gedrukt, slangklem goed geplaatst, nieuwe reservoir gevuld en toen de tang die de slang dichtgeknepen hield, losgemaakt. Remhandle ingeknepen en daar kwamen wat luchtbelletjes in het nieuwe reservoir omhoog borrelen. Keiharde rem. Nog wel even voor alle zekerheid de rem overnight ingeknepen gelaten. Vanmorgen gecheckt: keiharde rem en geen lekkages oid.
 
Ik had gisteren trouwens mazzel, hoefde niet te ontluchten. De slang tussen de radiale pomp en het oude reservoir dichtgeknepen, slangklem eraf, oude reservoir losgekoppeld, nieuwe reservoir vastgezet, slang erop gedrukt, slangklem goed geplaatst, nieuwe reservoir gevuld en toen de tang die de slang dichtgeknepen hield, losgemaakt. Remhandle ingeknepen en daar kwamen wat luchtbelletjes in het nieuwe reservoir omhoog borrelen. Keiharde rem. Nog wel even voor alle zekerheid de rem overnight ingeknepen gelaten. Vanmorgen gecheckt: keiharde rem en geen lekkages oid.
Wat belangrijk is, is dat door toenemende kracht de voorvork niet tordeert of trekt naar rechts🤔 dan zou je een stabilisator nodig hebben, denk ik maar zo 🤔
 
Naast de geluid's overlast, zijn zulke "capriolen" die een slechte naam bezorgen aan de gemiddelde :]:] motorrijder.
En met de hand in eigen boezem steken, maak ik me ook weleens schuldig aan een snelheid overtreding in de bocht maar rekening houdend met de plek en de situatie.
maar dit is echt absurd8)7
 
Ik had gisteren trouwens mazzel, hoefde niet te ontluchten. De slang tussen de radiale pomp en het oude reservoir dichtgeknepen, slangklem eraf, oude reservoir losgekoppeld, nieuwe reservoir vastgezet, slang erop gedrukt, slangklem goed geplaatst, nieuwe reservoir gevuld en toen de tang die de slang dichtgeknepen hield, losgemaakt. Remhandle ingeknepen en daar kwamen wat luchtbelletjes in het nieuwe reservoir omhoog borrelen. Keiharde rem. Nog wel even voor alle zekerheid de rem overnight ingeknepen gelaten. Vanmorgen gecheckt: keiharde rem en geen lekkages oid.
Dat is met remmen ontluchten altijd. Het is of zo gepiept of het wil voor geen meter.
 
Wat belangrijk is, is dat door toenemende kracht de voorvork niet tordeert of trekt naar rechts🤔 dan zou je een stabilisator nodig hebben, denk ik maar zo 🤔

Iwan, ik rij meestal op B-weggetjes met de W. Snelheid komt zelden boven de 80 km/uur. En daar waar het mogelijk is anticipeer ik zoveel mogelijk opdat ik geen onverwachtse (rem) capriolen hoef uit te halen. Maar toegegeven: ik heb al wel eens naar een vorkstabilisator gekeken. Niet omdat het moet, maar gewoon omdat het kan. De DB killers zitten er overigens in bij mij. Ik ga aanstaande zaterdag een flinke toertocht maken met de W - tegen de tijd dat ik thuis ben, zal ik er een kleine 600 km meer op hebben zitten. Geeft me mooi de gelegenheid om te kijken wat voor effect de DB killers hebben.

Ik fiets ook (gewone fiets, geen racefiets - dat zijn veelal aso's ;) ) en regelmatig komen er motorrijders langs gevlogen die opvallen door extreem woest rijgedrag of extreem hard motorgeluid. En eerlijk : daar stoor ik me op dat moment aan. Waarom? Omdat zij het voor de "gewone" motorrijder verzieken. Zie ook jouw bovenstaande artikel. Maar goed, ik kom ook regelmatig supersportauto's tegen die op de dijkjes blazen. Excessen zijn er overal. En je rij- en ook vaak geluidsproducerend gedrag wordt veelal door de rechterhand of de rechtervoet bepaald. Tenslotte: toen ik nog in de 20 was, reed ik ook véél harder. (maar toen was het veel rustiger op de wegen) Leven en laten leven.... En met alle issues die ineens opspelen in Nederland, vind ik het er niet echt leuker op worden hier.
 
Wat belangrijk is, is dat door toenemende kracht de voorvork niet tordeert of trekt naar rechts🤔 dan zou je een stabilisator nodig hebben, denk ik maar zo 🤔
Maar het zal niet Pieter zijn bedoeling zijn om bij iedere kruising op zijn voorwieltje aan te komen. In de oude toestand moet men flinke kracht uitoefenen om flink af te remmen. Nu kan hij dat met twee vingers realiseren, dat is het grote verschil. Maar nu nog een rare vraag Pieter; wat kost dat gehele geintje nu?
1594825849788.png
 
Radiale rempomp, 6zuigerklauw met blokken en een nieuwe schijf zo’n 700 euro. Reservoir en andere spiegelopname een tientje.
Op mijn eigenbouw Ducati heb ik Discacciati klauwen met titanium zuigers zitten in combinatie met gietijzeren schijven en een ISR pomp. Dat kostte bij elkaar bijna drie keer zo veel... eerlijk gezegd was dit gewoon een koopje. Zeker de klauw is een fraai stuk freeswerk!
 
Radiale rempomp, 6zuigerklauw met blokken en een nieuwe schijf zo’n 700 euro. Reservoir en andere spiegelopname een tientje.
Op mijn eigenbouw Ducati heb ik Discacciati klauwen met titanium zuigers zitten in combinatie met gietijzeren schijven en een ISR pomp. Dat kostte bij elkaar bijna drie keer zo veel... eerlijk gezegd was dit gewoon een koopje. Zeker de klauw is een fraai stuk freeswerk!
Dat valt nog wel mee. En dan remt het als een echte motor?
 
Ik denk dat met al die vakanties toch een najaarsriet :] :] :] wordt, eind augustus / september.
Nostalgie, en deze is voor Jan 😉
Bekijk bijlage 1523574
Ik denk dat je gelijk hebt Ivan. Als ik voor mijzelf spreek, 4 augustus een staaroperatie, eind augustus nog op vakantie,dus augustus wordt voor mijzelf niets. Laten we een dag prikken in de tweede week van september. Dat wordt dan zaterdag 12 september. Waar gaan we heen, de Vlist ? Wie komt?
 
Ik denk dat je gelijk hebt Ivan. Als ik voor mijzelf spreek, 4 augustus een staaroperatie, eind augustus nog op vakantie,dus augustus wordt voor mijzelf niets. Laten we een dag prikken in de tweede week van september. Dat wordt dan zaterdag 12 september. Waar gaan we heen, de Vlist ? Wie komt?
Als iedereen zou kunnen, misschien eens door de weeks :] :] minder druk en minder afgesloten wegen.
Anders prik maar die 12 september.
 
De eerste twee weken van september heb ik twee personeelsleden op vakantie - dan kan ik zeker doordeweeks dus niet weg. De 12e zou ik wel kunnen, doordeweeks de week daarop ook. Waar maakt me geen fluit uit. Toch allemaal pretkilometers. Oh ja: met regen kom ik NIET. ;)
 
De eerste twee weken van september heb ik twee personeelsleden op vakantie - dan kan ik zeker doordeweeks dus niet weg. De 12e zou ik wel kunnen, doordeweeks de week daarop ook. Waar maakt me geen fluit uit. Toch allemaal pretkilometers. Oh ja: met regen kom ik NIET. ;)
🤔 met de 🌧⛈ regen zie je ons ook niet 😉 toch Jan en de rest W- :]
 
De eerste twee weken van september heb ik twee personeelsleden op vakantie - dan kan ik zeker doordeweeks dus niet weg. De 12e zou ik wel kunnen, doordeweeks de week daarop ook. Waar maakt me geen fluit uit. Toch allemaal pretkilometers. Oh ja: met regen kom ik NIET. ;)
Dan doen wel de derde week van september.
🤔 met de 🌧⛈ regen zie je ons ook niet 😉 toch Jan en de rest W- :]
Ik ben een doorgewinterde mooiweer rijder, dus bij regen de W blijft op stal.
 
Gisteren weer een mooie rit gemaakt. Ik had gerekend op 600 kilometer, maar heb het ingekort - werden er uiteindelijk ongeveer 430. Mèt de DB killers erin.
De motor is inderdaad een stuk stiller geworden zo, maar mis de mooie basstem van de W eigenlijk wel een beetje. Met oordoppen in hoor je de uitlaat nu niet meer tijdens het rijden. Geen klap verkeerd (uiteraard;) ) maar ben wel tot de conclusie gekomen dat ik van de winter het foam van de buddy ga vervangen door een soort die wat meer tegendruk geeft - ik had gisteren aan het einde van de dag weg een soort van ongevoelige kont.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren weer een mooie rit gemaakt. Ik had gerekend op 600 kilometer, maar heb het ingekort - werden er uiteindelijk ongeveer 430. Mèt de DB killers erin.
De motor is inderdaad een stuk stiller geworden zo, maar mis de mooie basstem van de W eigenlijk wel een beetje. Met oordoppen in hoor je de uitlaat nu niet meer tijden het rijden. Geen klap verkeer (uiteraard;) ) maar ben wel tot de conclusie gekomen dta ik van de winter het foam van de buddy ga vervangen door een soort die wat meer tegendruk geeft - ik had gisteren aan het einde van de dag weg een soort van ongevoelige kont.
Dat verschijnsel steekt bij mij al na 150km de kop op🥴🥴🥴
 
Vanmiddag bij Louis Tilburg geweest voor een andere helm met zonnevizier. Diverse helmen geprobeerd maar niet een gevonden die lekker past. Een helm ging nog enigzins maar die prijs paste mij niet (€.469,00) Ik heb nu een Lazer helm en die past mij perfect en is nog onbeschadigd. Weet een van jullie een goede manier om het bestaande vizier of te vervangen of verduisteren met folie of zoiets dergelijks?
 
Terug
Bovenaan Onderaan