Kawasaki W650 en W800 topic

Dat is heel typisch. De mijn heeft dat gat niet aan de linkerzijde, wel aan de rechterzijde als ik het goed zie. Dus het is niet bedoeld om het blok te kantelen.

Bekijk bijlage 1582512
Met een polijst borstel bewerken en vervolgens poetsen, poetsen en nog eens poetsen en dan is dit het resultaat. Ik heb er de blanke lak volledig af geschuurd c.q. gepolijst en dan met Belgacom ALU bewerkt.
 
Met een polijst borstel bewerken en vervolgens poetsen, poetsen en nog eens poetsen en dan is dit het resultaat. Ik heb er de blanke lak volledig af geschuurd c.q. gepolijst en dan met Belgacom ALU bewerkt.
Jan , ik begrijp niet helemaal uit je beschrijving hoe je dat gedaan hebt , kan je het mij niet eens voordoen , dat ik het blok bij je breng ofzo ? O-) ;)
 
Hoi Alle,
Kwam deze 👷‍♂️ bedrijf tegen op FB, die echt goed doet met de CNC :t
Pieter, jij zal dat interessant vinden, denk ik maar zo 🤔
1610293984375.png

1610294025580.png

1610294068310.png
 
Heren, ik moet ook de polijstklus uitvoeren maar verschuif dat naar later want:

Wil deze winter een Gps volgsysteem en camera systeem inbouwen ( 1080p - V + A )
Groot probleem is de kleine ruimte onder het zadel waar ik nu al de Garmin 5V kast heb zitten.
Heb op de fiches gezien dat er een soort plaat in de ruimte bij de accu hoort te / moet zitten.?? Bij mijn Kawa niet aanwezig..!!
Dat is dus die verticale kunststof plaat met gaten waardoor de lucht naar het luchtfilterhuis gaat.
Bij de beperkte ruimte onder het zadel moeten dus nog enkele kastjes wat onmogelijk lijkt..?? :?
Heb het dan over in ieder geval 2 of 3 kastjes formaat pakje sigaretten ( sigaretten = :( )

Maw; iemand ideeën..?? Achter de zijdeksels is sws. geen ruimte want zit bomvol...... 😪
 
Even aanvulling op bovenstaande: zit aan achterste gedeelte van het zadel te denken onder vinyl, dus in schuim
ruimte maken, dan wel allemaal stekker verbindingen nodig om zadel te demonteren..!!
Komt sowieso bij mij niemand achterop de motor , heb ik een schurft hekel aan. 😤
Daarom ook duo voetsteunen verwijderd.
 
Hoi Alle,
Kwam deze 👷‍♂️ bedrijf tegen op FB, die echt goed doet met de CNC :t
Pieter, jij zal dat interessant vinden, denk ik maar zo 🤔
Bekijk bijlage 1583130
Bekijk bijlage 1583131
Bekijk bijlage 1583137
Heel mooi werk, maar het is wel een CB450, de aloude black bomber, waar later de CB450K1 uit 1969 die ik heb gehad van afgeleid is..
 

Bijlagen

  • 20150815_223855_resized.jpg
    20150815_223855_resized.jpg
    65,7 KB · Weergaven: 7
Heren, ik moet ook de polijstklus uitvoeren maar verschuif dat naar later want:

Wil deze winter een Gps volgsysteem en camera systeem inbouwen ( 1080p - V + A )
Groot probleem is de kleine ruimte onder het zadel waar ik nu al de Garmin 5V kast heb zitten.
Heb op de fiches gezien dat er een soort plaat in de ruimte bij de accu hoort te / moet zitten.?? Bij mijn Kawa niet aanwezig..!!
Dat is dus die verticale kunststof plaat met gaten waardoor de lucht naar het luchtfilterhuis gaat.
Bij de beperkte ruimte onder het zadel moeten dus nog enkele kastjes wat onmogelijk lijkt..?? :?
Heb het dan over in ieder geval 2 of 3 kastjes formaat pakje sigaretten ( sigaretten = :( )

Maw; iemand ideeën..?? Achter de zijdeksels is sws. geen ruimte want zit bomvol...... 😪

Kan je niet een moderne accu plaatsen die kleiner is en dan de gewonnen ruimte gebruiken voor jouw doel ?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb in een andere motor ook zo'n JMT Lithium accu en die is bizar goed. Hoeft eigenlijk nooit bijgeladen te worden ondanks dat de motor lang stil kan staan. En er zit een stoplicht systeem op (met ledlampjes) waarmee je kan checken of de accu nog volladen is. Maar ik maak mij toch een beetje zorgen over de brandveiligheid van deze Lithium accu's. Het gebeurt regelmatig dat er iets mis gaat met accu's van elektrische fietsen en dat zijn ook meestal Lithium batterijen. De kans op brand zal niet hoog zijn, maar de gevolgen zouden desastreus zijn. Mijn gevoel is niet gebaseerd op feiten, komt meer uit de onderbuik.
 
Ik heb in een andere motor ook zo'n JMT Lithium accu en die is bizar goed. Hoeft eigenlijk nooit bijgeladen te worden ondanks dat de motor lang stil kan staan. En er zit een stoplicht systeem op (met ledlampjes) waarmee je kan checken of de accu nog volladen is. Maar ik maak mij toch een beetje zorgen over de brandveiligheid van deze Lithium accu's. Het gebeurt regelmatig dat er iets mis gaat met accu's van elektrische fietsen en dat zijn ook meestal Lithium batterijen. De kans op brand zal niet hoog zijn, maar de gevolgen zouden desastreus zijn. Mijn gevoel is niet gebaseerd op feiten, komt meer uit de onderbuik.
Bij een fiets wordt de accu steeds weer volledig ontladen en moet dan weer geheel worden opgeladen. Ik vermoed dat de risico's tijdens het opladen (oververhitting) het groots zijn. Deze situatie komt bij jouw motor waarschijnlijk nooit voor, dus vermoedelijk is jouw angst niet geheel reëel.
 
Dit kwam ik op het internet tegen. Ik vindt hem wel leuk.
Mooi ding, veel hele mooie details - lijkt me leuk voor "erbij" ... ;)
Denk wel dat-ie een puist herrie maakt. Die dempers zien er niet uit alsof ze veel dempen .
 
Wat erg - ik was er in 2018 voor het laatst met mijn vader - laatste uitje dat we samen hebben gemaakt... ;(
Hier is een stuk roemruchte motorfiets historie verloren gegaan.
 
Even over kleinere accu, net nieuwe Motobatt gel accu gemonteerd, die is al wat kleiner dan de natte accu's.
Maar verschrikkelijk weinig ruimte bij accu of onder het zadel, we gaan het zien want klus staat voor febr/maart gepland...})

Nb; klus wel lekker in de huiskamer, dus lekker warm en droog. allememaggies nog an toe.... :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan