Kawasaki W650 en W800 topic

Bijlagen

  • 11BD93B1-78B2-40F9-AC7F-A5097A9D7260.jpeg
    11BD93B1-78B2-40F9-AC7F-A5097A9D7260.jpeg
    220 KB · Weergaven: 22
Het was wel erg vies op de route,,, veel slik en rommel wegens het mais dat nu van het land word gehaald.

De laatste 20km klopte de route niet helemaal meer wegens afsluiting van bepaalde wegen, die heb ik iets ingekort om die reden.

Maar verder een lekker rondje , met een heel bizar verbruik van 1:27,6km (zo zuinig heb ik nog nooit gereden, onlangs dat ik wel leuk heb gespeeld met de motor )
 
Geen andere W gezien, of iets wat er op lijkt (alleen een Thruxton) dan zal ik vast te druk zijn geweest met sturen :]… ?

Ik kwam ergens op het eind van de route langs een heel lang kanaal, en daar ging het ergens mis door een afzetting. Geprobeerd de route nog op te pikken maar dat wilde niet makkelijk lukken.

Had nog meer op de planning die dag, zodoende toen besloten in te korten.

Verder een prachtige route geweest..
 
Om de een of andere reden dacht ik dat de W650 tubeless banden had. Ik zag vandaag opeens onderstaand stukje metaal in de band. Maar gezien de band niet leegloopt vermoed ik dat de binnenband niet is geraakt. De band is een TT100, achter:

IMG_1352.JPG
 
Om de een of andere reden dacht ik dat de W650 tubeless banden had. Ik zag vandaag opeens onderstaand stukje metaal in de band. Maar gezien de band niet leegloopt vermoed ik dat de binnenband niet is geraakt. De band is een TT100, achter:

Bekijk bijlage 1687319
🥶😱 Belangrijk is ook dat de karkas biet beschadigt / doorgesneden is, vanwege de druk naar buiten.
Succes !
 
vraagje: heeft een van jullie wel eens zelf zijn voorvork gereviseerd d.w.z. nieuwe fork seal en olie vervangen? Als ik filmpjes op Youtube bekijk over dit onderwerp lijkt het een uitvoerbaar project gedurende de winterstop, maar ik ben benieuwd naar wat de ervaringen van W-rijders hiermee zijn. Alle tips zijn welkom. *O*
 
vraagje: heeft een van jullie wel eens zelf zijn voorvork gereviseerd d.w.z. nieuwe fork seal en olie vervangen? Als ik filmpjes op Youtube bekijk over dit onderwerp lijkt het een uitvoerbaar project gedurende de winterstop, maar ik ben benieuwd naar wat de ervaringen van W-rijders hiermee zijn. Alle tips zijn welkom. *O*
Ik heb het nog niet gedaan maar dat lijkt mij een vrij eenvoudig klusje. voorwiel eruit en dan beide voorpoten demonteren. Heb jij geen werkplaatshandboek Karel anders kan ik je dat wel even naar jou toe sturen per E mail. Laat maar even horen. Je moet de voorpoten loshalen van de motormotor om de olie af te tappen.
 
vraagje: heeft een van jullie wel eens zelf zijn voorvork gereviseerd d.w.z. nieuwe fork seal en olie vervangen? Als ik filmpjes op Youtube bekijk over dit onderwerp lijkt het een uitvoerbaar project gedurende de winterstop, maar ik ben benieuwd naar wat de ervaringen van W-rijders hiermee zijn. Alle tips zijn welkom. *O*
Hoi Karel, ik heb een paar jaar geleden nieuwe veren geplaatst en olie vervangen. Is goed te doen met het werkplaatshandboek erbij, ook de Duitse W650 site heeft tips.
 

Bijlagen

  • 5B209617-11BF-48F9-969F-E7EFB35F6AE0.jpeg
    5B209617-11BF-48F9-969F-E7EFB35F6AE0.jpeg
    220,1 KB · Weergaven: 18
  • 48DBD180-DE3D-451F-B6AF-7BBC48EC9CC2.jpeg
    48DBD180-DE3D-451F-B6AF-7BBC48EC9CC2.jpeg
    181,2 KB · Weergaven: 22
Ik heb het nog niet gedaan maar dat lijkt mij een vrij eenvoudig klusje. voorwiel eruit en dan beide voorpoten demonteren. Heb jij geen werkplaatshandboek Karel anders kan ik je dat wel even naar jou toe sturen per E mail. Laat maar even horen. Je moet de voorpoten loshalen van de motormotor om de olie af te tappen.
Ha Jan, bedankt voor je bericht. Ik heb het werkplaatshandboek wel, maar als ik vergelijk wat daar in staat t.o.v. de filmpjes op Youtube, dan zijn er toch wel een paar aandachtspuntjes die in het handboek niet worden behandeld. Zo moet je bijvoorbeeld heel erg voorzichtig zijn met het plaatsen van de nieuwe seals om te voorkomen dat deze beschadigen. Ik denk dat ik het van de winter maar eens ga proberen.:W
 
Dit bericht kwam ik tegen op FB, dus even ter info.
Vandaag kreeg ik de volgende E-mail van Kawasaki over een terugroepactie:

Geachte Kawasaki eigenaar,

Volgens onze gegevens bent u de eigenaar van het hierboven vermelde Kawasaki product. Kawasaki heeft, als onderdeel van de continue kwaliteitscontole vastgesteld dat er mogelijk een veiligheidsprobleem bestaat met uw product en is een terugroepactie gestart om het probleem op te lossen.

Op de W800, W800 Street en W800 Cafe modellen (EJ800B/C/D/E) van modeljaar 2019-2021, is het mogelijk dat de uitlaat verkeerd is vastgezet door onjuiste montage van de uitlaatdemper. Dit zou kunnen leiden tot het losraken van de moeren van de uitlaatbevestigingsbeugel. Indien dit onopgemerkt blijft, dan kan het zijn dat de moeren en kragen van de uitlaatbevestiging eraf vallen.

Om dit probleem te verhelpen is Kawasaki een terugroepactie gestart om de uitlaatpakking en uitlaatflens te vervangen voor nieuwe en de uitlaatbevestiging vast te zetten met een hoger aanhaalmoment en een andere bevestigingsvolgorde. Het uitvoeren van de terugroepactie zal ongeveer 30 minuten in beslag nemen.

Uw Kawasaki dealer zal de noodzakelijke werkzaamheden kosteloos voor u uitvoeren. Het is erg belangrijk dat u dit laat uitvoeren. Neem hiervoor zo spoedig mogelijk contact op met uw Kawasaki dealer om een afspraak te maken. Vind uw dichstbijzijnde Kawasaki dealer op www.kawasaki.nl.

Indien u niet langer de eigenaar bent van het hierboven vermelde product, verzoeken wij u ons te informeren over de eigendomswijziging door een e-mail te sturen naar tech.info@kawasaki.nl.

Wij bieden onze verontschuldigingen aan voor het eventuele ongemak. Wij hebben deze actie genomen in het belang van uw veiligheid en om uw verdere product tevredenheid te kunnen garanderen. Voor vragen kunt u contact opnemen met uw Kawasaki dealer of de Kawasaki klantenservice +31(0)23-5670500 / tech.info@kawasaki.nl.

Met vriendelijke groeten

Kawasaki Motors Europe N.V.
Jacobus Spijkerdreef 1-3 | 2132 PZ Hoofddorp | The Netherlands
 
2017… één van de laatste voordat ze met abs en een schijfrem achter zijn gekomen. (En de veel strengere emissie eisen)

Gemiddeld nu z’n 5000km per jaar (alleen met mooi weer)
Maar 5000 km/jaar is al best serieus, als je nagaat dat onze gemiddelde snelheid vrij laag ligt. Ga eens uit van gemiddeld 50km/uur dan zit je toch al zo'n 100 uren op je buddyseat. Ik heb dit jaar vanwege mijn slechte gezondheid niet veel gereden, slechts 3000 km. Volgend jaar beter.
 
Geachte Kawasaki eigenaar,

Volgens onze gegevens bent u de eigenaar van het hierboven vermelde Kawasaki product. Kawasaki heeft, als onderdeel van de continue kwaliteitscontole vastgesteld dat er mogelijk een veiligheidsprobleem bestaat met uw product en is een terugroepactie gestart om het probleem op te lossen.

Op de W800, W800 Street en W800 Cafe modellen (EJ800B/C/D/E) van modeljaar 2019-2021, is het mogelijk dat de uitlaat verkeerd is vastgezet door onjuiste montage van de uitlaatdemper. Dit zou kunnen leiden tot het losraken van de moeren van de uitlaatbevestigingsbeugel. Indien dit onopgemerkt blijft, dan kan het zijn dat de moeren en kragen van de uitlaatbevestiging eraf vallen.

Om dit probleem te verhelpen is Kawasaki een terugroepactie gestart om de uitlaatpakking en uitlaatflens te vervangen voor nieuwe en de uitlaatbevestiging vast te zetten met een hoger aanhaalmoment en een andere bevestigingsvolgorde. Het uitvoeren van de terugroepactie zal ongeveer 30 minuten in beslag nemen.


Met vriendelijke groeten

Kawasaki Motors Europe N.V.
Jacobus Spijkerdreef 1-3 | 2132 PZ Hoofddorp | The Netherlands

 
Terug
Bovenaan Onderaan