Kawasaki W650 en W800 topic

Beste W650 / 800 :]:]:]rijders,
Na aanleiding van mijn 🥸🕵️‍♂️ was ik op onderstaande bericht gestuit, en heb contact genomen met Zweirad Shop Bruno Dötsch GmbH Tuning - W | Zweiradshop Bruno Dötsch GmbH
Ze hebben deze set;
Een BERINGER remklauw met 4 zuigers 4S02-OS, remschijf 320mm, met een staalomvlochten remleiding
Ik heb ook gevraagd vat kost alleen de remklauw.
Schermafbeelding 2021-11-29 om 11.30.01.png

Schermafbeelding 2021-11-29 om 11.31.37.png
 
Vandaag de W nog eens toegedekt en aan de Optimate aangesloten, toevoeging in de tank.

Nu is de schuur geïsoleerd, maar er word eigenlijk niet verwarmd, behalve bij vorst. Wat is nu eigenlijk een gangbare temperatuur voor de winterstop?

(Sommige mensen hebben de motor gewoon in de woonkamer,,,warmpjes)

Denk dat luchtvochtigheid belangrijker is dan de temperatuur….
 
Vandaag de W nog eens toegedekt en aan de Optimate aangesloten, toevoeging in de tank.

Nu is de schuur geïsoleerd, maar er word eigenlijk niet verwarmd, behalve bij vorst. Wat is nu eigenlijk een gangbare temperatuur voor de winterstop?

(Sommige mensen hebben de motor gewoon in de woonkamer,,,warmpjes)

Denk dat luchtvochtigheid belangrijker is dan de temperatuur….
Mijn motoren en fietsen zijn in los staande schuur ondergebracht, dus geen elektra isolatie of zo :o🥶
Dus ik gebruik 2 vochtvreters.

1638384402330.jpeg
 
Jan is dit iets voor jou8-) NIEUWE BSA DBD34 GOLDSTAR - Morgen, zaterdag 4 december, wordt in Birmingham op de Motorcycle Life tentoonstelling, de nieuwe 2021 BSA Goldstar geïntroduceerd. Een glorieuze comeback van het beroemdste model van het al even roemruchte merkt BSA. De GoldStar is een prachtige retroversie van de fameuze DBD34 eenpitter. Het is een 650cc eenpitter met dubbel bovenliggende nokkenassen en vloeistofgekoeld (maar wel voorzien van koelribben!) om aan de Euro 5 emissie eisen te kunnen voldoen. De machine wordt opgegeven voor 45 pk.
1638563639658.png


1638563752791.png
 
Iemand ervaring met accu compressor? zoals deze, nu te koop bij Lidl
Ik heb toen ik nog werkte wel eens zo'n ding besteld maar ze lagen binnen een week weer in de kast bij mij , het is het net niet , maar dat was professioneel gebruik (lees lomp en ruw) maar je moet kijken waarvoor je het wil gebruiken , in mijn optie kan je er niet een band mee oppompen naar zeg 2,5 bar o.i.d. ,maar misschien wel bijpompen , ik weet het niet .
Als jij nu gewoon zo'n ding koopt en jouw ervaring daarmee deelt weten wij het ook .
 
Ik heb toen ik nog werkte wel eens zo'n ding besteld maar ze lagen binnen een week weer in de kast bij mij , het is het net niet , maar dat was professioneel gebruik (lees lomp en ruw) maar je moet kijken waarvoor je het wil gebruiken , in mijn optie kan je er niet een band mee oppompen naar zeg 2,5 bar o.i.d. ,maar misschien wel bijpompen , ik weet het niet .
Als jij nu gewoon zo'n ding koopt en jouw ervaring daarmee deelt weten wij het ook .
Hoi Eddy *O*
Mijn W-tje moet ik om 2 weken bijpompen zo ± 0,2 a 3 bar, omdat ik geen stroom heb en goed verkende voetpomp met een manometer :o
Maar lijkt mij ook handig als je een lange fietstocht maakt om naast je plakspullen te hebben ☺️
Deze werd mij aanbevolen door "mijn" garagehouder
 
Hoi Eddy *O*
Mijn W-tje moet ik om 2 weken bijpompen zo ± 0,2 a 3 bar, omdat ik geen stroom heb en goed verkende voetpomp met een manometer :o
Maar lijkt mij ook handig als je een lange fietstocht maakt om naast je plakspullen te hebben ☺️
Deze werd mij aanbevolen door "mijn" garagehouder
Iwan , als je lucht verliest heb je een lek(je)dan moet je niet doen aan symptoom bestrijding maar de oorzaak wegnemen .
 
Iwan , als je lucht verliest heb je een lek(je)dan moet je niet doen aan symptoom bestrijding maar de oorzaak wegnemen .
Eddy, dat was vanaf begin geval, en omdat ik vaak en lang in Frankrijk ben, is beetje in vergeetenlijkhceid geraakt :o
Grote kans dat de ventielen vervangen moeten worden, dus in de voorjaar naar de garage :]
Groeten Iwan
 
Ben ik weer aan het speuren 👀🕵️‍♂️ geweest, en bij oude bekende leuke aanbidding tegen gekomen.
4-piston remklauw met remblokken voor €474,99 en bij 2 of meer is 5% korting mogelijk 😎
Dus winter komt zo 👷‍♂️👷‍♂️⚒️🛠️🔨🔧
Foto is van een andere model, maar betreft een klauw als de onderstaan afgebeeld.

Iwan, de bestaande remschijf op onze W650 heeft naar mijn weten een diameter van 300mm. Mijn vraag: Past die nieuwe remklauw op de bestaande remschijf of moet die schijf ook worden vervangen?[/url]
 
Die is er nog steeds, hoewel ik er tijdens de trip niet veel aandacht aan heb gegeven. Slinger- en bergweggetjes, slecht weer, veel gassen/remmen, dan voel je dat wat minder. Bij een lang stuk rechtdoor met 90+ km/u merkte ik het vooral.

De motor moest nog terug voor een laatste aanpassing door Schepers Motoren, die heeft er nog eens op gereden en voelt de trilling niet. Dus misschien zit het tussen mijn oren. Dus wellicht is dit de motor eigen en ben ik op het verkeerde been gezet doordat mijn schuddende, trillende 250cc het juist erg rustig doet op die snelheden?

Als ik een van jullie ooit tref dan ben ik altijd geïnteresseerd in een second opinion. En als ik eens op een andere W650 kan rijden kan ik ook eens vergelijken.
Ik zag dit artikel op het internet en ik moest gelijk aan jou denken. Dit zal je wel interesseren https://www.testmotor.nl/component/content/featured?start=35&start=5&start=15
 
Dat is een mooie streek voor een ritje. Persoonlijk vind ik 200 km een te lange rit dan kan ik mijzelf op het laatst moeilijk concentreren.
Het is altijd goed je eigen grenzen te bewaken. :t Een toerrit rijden doe je voor de lol. Concentratieverlies of lichamelijk ongemak dragen daar niet aan bij. Op het gevaar af belerend over te komen (en dat bedoel ik er echt niet mee) is het denk ik ook goed om te bedenken dat die factoren niet alleen afhankelijk zijn van afstand of ritduur.

Voor mezelf kan ik langere afstanden over het algemeen best goed aan, maar met de kanttekening dat dat vooral lukt omdat ik toch al (heel lang)dagelijks rijd en - sorry , maar dat speelt ook mee - mijn leeftijd en lichamelijke conditie redelijk mee heb.
Bij prettig weer (zeg 15-20 graden) heb ik geen problemen met 400-450 kilometer (of 9 uur zuivere rijtijd) op een dag. Ik kan dan ook veel langer doorrijden dan bijvoorbeeld afgelopen zondag. (nat, 4 graden, smerige wegen). Een paar extra pauzes (mentaal rust, maar ook/vooral opwarmen) heb ik dan echt nodig om eea veilig te houden. Heel warm weer is voor mij de grootste spelbreker. Bij 35 graden geeft de concentratie (en de rijvaardigheid) het binnen het uur al op en herstelt ook slecht. Waarschijnlijk speelt vochtverlies hier ook een flinke rol in. Bij dat soort weer blijft mijn motorrijden dus beperkt tot "functioneel verkeer" en wordt er niet getoerd voor de lol.

Uiteindelijk is het vooral belangrijk om vooraf de eigen grens goed te kennen cq aan de goede kant er van te blijven. Er valt niets te winnen met verder, harder of sneller rijden dan je aankunt. "te ver" is niet alleen risicovoller, maar ook vooral "niet leuk".

Mijn motto: "De beste motorrijder in een toerrit is diegene die aan het einde van de dag de grootste glimlach heeft" :]
 
Laatst bewerkt:
Je bedoelt de opmerking over het trillen? Marcel Schepers heeft overigens nog eens op mijn motor gereden, die kon toch echt niks bijzonders vaststellen. Dus ik vermoed dat het voor de helft tussen mijn oren zat, en voor de andere helft gewoon bij het motortje hoorde.
Ja, ik bedoelde inderdaad de opmerking m.b.t. het trillen en je zal wel gelijk hebben; het zit tussen de oren.
 
nuIk overweeg de remupdate van Bruno Dotch met een nieuwe 320mm remschijf en een 4 zuiger remklauw. Nu heb je voor een 4 zuiger remklauw meer olieverplaatsing nodig dan voor een 2 zuigerklauw. Mijn vraag: leverd de bestaande rempomp voldoende olie voor een 4 zuiger remklauw? Wie heeft hier ervaring mee?
 
nuIk overweeg de remupdate van Bruno Dotch met een nieuwe 320mm remschijf en een 4 zuiger remklauw. Nu heb je voor een 4 zuiger remklauw meer olieverplaatsing nodig dan voor een 2 zuigerklauw. Mijn vraag: leverd de bestaande rempomp voldoende olie voor een 4 zuiger remklauw? Wie heeft hier ervaring mee?
wat een doordenker ,Jan , hieraan herkent men de technicus pur sang .
 
wat een doordenker ,Jan , hieraan herkent men de technicus pur sang .
Ed jij bent ook een groot filosoof dus graag even jouw visie m.b.t. mijn denkwijze.
Stel bij de bestaande 2 zuiger remklauw: In ongeremde toestand is er een vrije ruimte tussen het remblokje en de remschijf van +0,5 mm aan zowel de binnen als de buitenzijde van de remschijf. Dus er is in totaal een vrije ruimte van +1mm tussen de remblokjes en de remschijf. De twee zuigers in de bestaande remklauw moeten dus 1mm worden uitgedrukt alvorens de rem aangrijpt.
Bij een 4 zuiger remklauw zal er ook + 0,5 mm vrije ruimte zijn aan zowel de binnen als de buitenzijde van de remschijf.
In dit geval moet de zuiger aan de buitenzijde 0,5 mm worden uitgedrukt en de zuiger aan de binnenzijde idem dito ook 0,5 mm. Naar mijn mening moet er dus evenveel olie naar de 4 zuigers worden geperst als bij de tweezuiger remklauw. Is dit juist of onjuist.
 
nuIk overweeg de remupdate van Bruno Dotch met een nieuwe 320mm remschijf en een 4 zuiger remklauw. Nu heb je voor een 4 zuiger remklauw meer olieverplaatsing nodig dan voor een 2 zuigerklauw. Mijn vraag: leverd de bestaande rempomp voldoende olie voor een 4 zuiger remklauw? Wie heeft hier ervaring mee?
Bij het bepalen of de rempomp groot genoeg is qua capaciteit moet je je niet blind staren op het aantal zuigers (in een vierzuigerklauw zitten soms ook zuigers met een kleinere diameter) maar naar het te verplaatsen volume aan remvloeistof van de vier zuigertjes tov het te verplaatsen volume bij de huidige twee zuigers. maw: oppervlakte per zuiger x aantal zuigers in de klauw x de af te leggen weg (van 0,5 mm in bovenstaande voorbeeld). Als uit die berekening een volume komt dat voor de vierzuigerklauw in de zelfde orde van grootte ligt als bij de tweezuigervariant volstaat de bestaande rempomp.
 
Bij het bepalen of de rempomp groot genoeg is qua capaciteit moet je je niet blind staren op het aantal zuigers (in een vierzuigerklauw zitten soms ook zuigers met een kleinere diameter) maar naar het te verplaatsen volume aan remvloeistof van de vier zuigertjes tov het te verplaatsen volume bij de huidige twee zuigers. maw: oppervlakte per zuiger x aantal zuigers in de klauw x de af te leggen weg (van 0,5 mm in bovenstaande voorbeeld). Als uit die berekening een volume komt dat voor de vierzuigerklauw in de zelfde orde van grootte ligt als bij de tweezuigervariant volstaat de bestaande rempomp.
Inderdaad, klopt wat je zegt, de diameter van de zuiger speelt hieiring ook een rol. Ik ben er blindweg vanuit gegaan dat de diameter van de zuigers gelijk zijn maar dat is niet zeker. Maar als de diameter van de 4 zuigerklauw kleiner is dan is het waarschijnlijk geen probleem. De diameter van de 4 zuigers is 27mm. Ik weet niet welke diameter de originele zuigers hebben. Wie weet dit wel?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan