Kawasaki W650 en W800 topic

Koud is relatief. En misschien is het ook wel een kwestie van gewenning na een jaar of 25 woon-werkverkeer in de winter. Ik ken meer mensen die het momenteel te koud vinden, maar ik vond het zelf prima te doen vrijdag. Nou ja.. het is hobby denk ik dan maar, geen wedstrijd. Indien niet leuk: laten staan. :) :t
Dat klopt, koude is inderdaad een relatieve gewaarwording. Momenteel kamp ik echter met hartritmeproblemen, dus mijn doorbloeding is niet optimaal en ik heb het dus nog koud als ik naast de kachel zit, dus met dit weer op de motor is voor mij zeker geen lol. Tijdens mijn jonge jaren reed ik gewoon de gehele winter door; vorst of sneeuw was toen geen probleem en nu moet het minimaal 20 graden zijn om het een beet leuk te hebben. Ik kijk echter wel uit naar het voorjaar zodat ik weer kan gaan rijden.
 
Deze is best wel aardig boys.

1641810471062.png
 
Ik heb de laatste tijd dat de metertjes van de W650 steeds uitvallen bij koud of nat weer, zoals vandaag. Is dat toevallig een bekend probleem voor de W? De spanning naar het "dashboard" valt dan kort weg: de wijzers van de snelheid en toeren vallen uit, het LCD schermpje gaat uit, etc. Ze komen ook meteen terug, en dan blijft het weer voor een paar minuten goed.

Gezien dit met droog weer niet is ben ik bang dat er ergens simpelweg vocht tussenkomt en kortsluiting veroorzaakt.
 
Ik heb de laatste tijd dat de metertjes van de W650 steeds uitvallen bij koud of nat weer, zoals vandaag. Is dat toevallig een bekend probleem voor de W? De spanning naar het "dashboard" valt dan kort weg: de wijzers van de snelheid en toeren vallen uit, het LCD schermpje gaat uit, etc. Ze komen ook meteen terug, en dan blijft het weer voor een paar minuten goed.

Gezien dit met droog weer niet is ben ik bang dat er ergens simpelweg vocht tussenkomt en kortsluiting veroorzaakt.
Een gekend probleem is een draadbreuk in de draadboom vooraan bij de tank. Dit kun je vrij eenvoudig controleren door de motor te starten en de verlichting aan te zetten, de motor op de bok en het stuur herhaaldelijk van uiterst links naar uiterst rechts te draaien en kijken of het probleem zich dan laat zien.
 
@Tigujan Bedankt, ik zal het eens proberen de volgende keer dat ik ga rijden. Gewoon op contact blijft alles het prima doen in ieder geval. Gezien het alleen met mist en een nat wegdek is denk ik aan een ordinaire kortsluiting ergens, maar was benieuwd of dit wees op een bekend kwaaltje.
 
@Tigujan Bedankt, ik zal het eens proberen de volgende keer dat ik ga rijden. Gewoon op contact blijft alles het prima doen in ieder geval. Gezien het alleen met mist en een nat wegdek is denk ik aan een ordinaire kortsluiting ergens, maar was benieuwd of dit wees op een bekend kwaaltje.
Als het enkel een vocht gerelateerd probleem is dan moet je dit met de plantenspuit kunnen opsporen.
 
Echt jammer is dat het er een stuk minder fraai uit ziet zodra je olie in het blok doet :X
Normaal als de motor is uitgeschakeld komt de olie tot aan de helft van het peilglas, dus dan is er nog niets aan de hand maar als de motor draait dan druipt de olie over de ruit en dat word er niet mooier op natuurlijk. Maar het is wel apart.
 
@Tigujan

Ik heb ooit een Xjr1200 gehad, die had z’n mooie opengewerkte koppeling. Het is heel mooi als je motorolie op temperatuur is.

Als je olie in het blok koud is, dan is het net alsof er iemand chocomelk tegen de ramen heeft gegooid _O- (pas als het warm is, dan mooie heldere ruit)

Geloof dat het een aluminium custom werkje was van “Oko Parts”
 
Terug
Bovenaan Onderaan