Kawasaki W650 en W800 topic

Vandaag Dart Flyscreen binnen. Meteen maar even gemonteerd. Kek dingetje.
 

Bijlagen

  • 20230215_160643.jpg
    20230215_160643.jpg
    353,2 KB · Weergaven: 18
Ik vindt deze veel mooier dan die Praga. Wat een gedrocht zeg en daar vragen zij dan € 86.000,= voor.
Een nieuwe W800 kost momenteel € 10.699,= Dus voor en Praga koop je 8 gloednieuwe W 800 motoren nou dan is de keuze snel gemaakt vermoed ik. Mijn garage is te klein voor acht stuks W800 dus dan toch maar een Praga. _O-_O-
 
Mooi plaatje, dubbele schijfrem.
Hoe gaat het met jouw upgrade van de remmen?
Een beetje in de winterslaap ingesukkeld :z en mijn schuur is niet geschikt voor 👷‍♂️🔨 en miet alles buiten op straat doen.
Heb wel vorige jaar van Pieter een mooie setje overgenomen, en die moet nog geplaatst worden.
b98f1317-ca58-42bf-af34-1687fc74e4ff.jpg
 
Wordt een hele verbetering ten opzichte van standaard.
Heeft iemand ervaring met de set van de Brembo remschijf die op de vorige pagina wordt vermeld? Ik heb momenteel al hele zachte Brembo remblokjes gemonteerd en dat remt redelijk maar zeker niet spectaculair. Ik wil graag het achterwiel van de weg af hebben als ik rem.
 
Ik vindt Enfield toch wel goed aan de weg timmeren. Die 350 vindt ik erg interessant met het stijgen van de leeftijd.
Ja, dat klopt maar dat is een single cilinder en dat viel mij toch zwaar tegen ik heb een RE 500 gloednieuw gekocht maar na een half jaar weer verkocht want ik miste toch die typische roffel van de twee cilinder. Ik had voorheen altijd een Norton Commando caferacer gereden maar gezien mijn leeftijd ging dat niet meer en toen heb ik mij laten verleiden tot een RE 500 maar dat was hem niet toen heb ik mijn W650 gekocht. Het geluid is dan wel niet helemaal als een Norton maar het lijkt er enigszins op. Maar ik mis nog steeds mijn Norton maar dat zal wel zo blijven.

Advertentie foto Norton.jpg
118.jpg
 
Z’n RE Interceptor 650, dat is helemaal geen onaardige motor. Heb er op gereden, kan er prima mee leven. Kwalitatief voelt het niet zo stevig aan als een Kawasaki (hendeltjes, knopjes, gebruikte materialen etcetera). Heeft wel een authentiek gevoel qua rijden, in tegenstelling tot bijvoorbeeld de nieuwe Kawasaki Z650rs (dat is echt gewoon een moderne motor in alles)

Echt goedkoop zijn ze ook niet, je mag er best wat van verwachten voor die centen. RE timmert goed aan de weg de laatste tijd.

Een W is voor mijn gevoel een klasse hoger in alles, ook meer karakter door de 360* ontsteking. En vooral veel meer koppel onderin… Het vroege en hoge koppel is echt uniek, dat vind je normaal alleen bij zware Harley’s als je kijkt naar de lage toerentallen (+-2500rpm) . Zal de W niet snel inruilen op een RE. ( Persoonlijk vind ik dan een Guzzi v7 ook een goede kanshebber)
 
Ja, dat klopt maar dat is een single cilinder en dat viel mij toch zwaar tegen ik heb een RE 500 gloednieuw gekocht maar na een half jaar weer verkocht want ik miste toch die typische roffel van de twee cilinder. Ik had voorheen altijd een Norton Commando caferacer gereden maar gezien mijn leeftijd ging dat niet meer en toen heb ik mij laten verleiden tot een RE 500 maar dat was hem niet toen heb ik mijn W650 gekocht. Het geluid is dan wel niet helemaal als een Norton maar het lijkt er enigszins op. Maar ik mis nog steeds mijn Norton maar dat zal wel zo blijven.

Bekijk bijlage 1851033Bekijk bijlage 1851034
Ja je hebt waarschijnlijk wel gelijk vwb de enkele cilinder, ik heb er nooit mee gereden. Ik val dus vooral voor de looks.
 
Ja je hebt waarschijnlijk wel gelijk vwb de enkele cilinder, ik heb er nooit mee gereden. Ik val dus vooral voor de looks.
Ik heb bijna mijn gehele leven 2 cilinders gereden, zoals Norton, BSA en nog een Ducatie, een Triumph Trophy 3 cilinder, ook een heel fijne motor maar die werd me te snel op een gegeven moment en toen heb ik me laten verleiden om van een Norton over te stappen op een R.E. 500 cc. Ik ging eigenlijk kijken naar een Triumph T120 maar dat vond ik een gammel, en slap apparaat en toen werd er een gloednieuwe RE 500 Classic uit de showroom gereden en die heb ik toen ook puur op de looks en uitstaling gekocht. Dat rijd, remt en stuurt goed, maar dat geluid daarmee miste ik toch een deel van de beleving en toen ben ik tegen mijn huidige W 650 gelopen. Die motor stond bij een oud baasje in de woonkamer want hij durfde er niet meer op te rijden. Dat ding was gloedje nieuw met 12.000km op de klok dus een unieke kans en onmiddellijk gekocht. Maar als ik heel eerlijk ben dan haalt de W650 het niet t.o.v. de twee motoren hierboven.
 
@Tigujan de Norton is nog nieuw te koop.

We kunnen een crowdfunding starten, en dan om de beurt er op rijden :]

Dat is toch wel een beetje een risico want het nieuwe Norton is al diverse malen failliet gegaan en als je een Norton besteld moet je een aanbetaling doen van € 10.000,= Ik heb er ooit opgezeten maar het is niet de Old British Rubbish zoals de oude Commando's.
DSC01063.JPG
 
Hoi Jongens,
Voor die gene die iets "anders" naast de W-xxx willen hebben, is misschien deze uit mottenballen te voorschijn gehaalde en "opgepoetste" legende :] iets voor jou 😉
 
Hoi Jongens,
Voor die gene die iets "anders" naast de W-xxx willen hebben, is misschien deze uit mottenballen te voorschijn gehaalde en "opgepoetste" legende :] iets voor jou 😉
Ik zou best eens willen kijken bij JFB maar het is zo verdomde ver weg. Wanneer komt de twee cilinder BSA?
 
Terug
Bovenaan Onderaan