Kawasaki W650

jim_m

Rookie
11 mrt 2016
8
0
Hoogeveen
Hallo allemaal,

Ik heb een kawasaki W650 uit 2002 die ik de afgelopen jaren heb gecustomized.
Na een weekendje weg op de motor, hoorde ik een hard geluid uit het blok komen en
ben gestopt op de vluchtstrook, dacht gelijk aan het oliepeil en ja hoor..geen olie meer.
Kon ook niet meer lopen met de motor, hij liep vast als die in de eerste versnelling stond.
Na wat gebeld te hebben met kennissen, zijn we tot de conclusie gekomen dat het blok stuk is.
Reviseren is te duur, losse onderdelen zoals carter en drijfstang etc gaat ook te veel geld kosten.
Dus het beste is om het blok te vervangen.
Wil mijn motor absoluut niet wegdoen, dus wie kan mij helpen.

Jim
full
 
das balen :( Ik denk dat een ander blok vinden een probleem gaat worden. Echt oud zijn ze nog niet dus een ander type blok er in bouwen zou een optie zijn, maar dan ga je al snel naar een blok van 20+ jaar en kom je denk ik uit bij een XS650...

klik

En dan de vraag op het gaat passen, maar in principe is alles pas te maken...
Hoe dan ook, het gaat je geld kosten.

suc6
 
Hoi,

Bedankt voor je reactie, heb 'm gebeld maar dat gaat 'm ook niet worden.
Zit te denken om een 2e hands W650 te kopen, en daar het blok uit te halen en de rest van
de motor te gebruiken voor spareparts.
Denk dat dit de enige optie is
 
Balen! Misschien een schade motor, maar dat is zoeken naar een spelt in een hooiberg. Wat voor spatborden heb je trouwens op je motor zitten? Aluminium of staal?
 
aluminium, die zijn op maat gemaakt bij Star Twin, moest wel mijn buddy aanpassen, omdat er
ruimte was ontstaan tussen de buddy en het spatbord
 
Hoi Jim,
je bericht is inmiddels super oud! Ik ben benieuwd wat je uiteindelijk hebt gedaan EN ik vroeg mij af of jij toevallig twee carburateurs van de W650 hebt liggen?
mvg, ron
 
Terug
Bovenaan Onderaan