Kawasaki Z 750 bouwjaar 2005 ontgrenzen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hallo1985

Rookie
7 sep 2017
24
4
Leeuwarden
Techniek is een serieus forum waar je om raad kan vragen bij technische problemen. Om een degelijk advies te krijgen is wel goede informatie nodig.

Gebruik daarom het onderstaande lijstje als leidraad:
  • Merk: Kawasaki
  • Type: Z 750
  • Bouwjaar: 2005
  • Kmstand: 30500
  • Probleem: komt niet boven de 7000 toeren
  • Wanneer is het probleem onstaan: sinds aankoop (ingevoerd vanuit België
  • Wat is er al aan gedaan: monteur heeft op gashendel begrenzer gezocht en op inlaat ringen, maar op beiden is de motor niet begrensd.

Ik heb nu werkelijk geen idee waarom mijn motor niet boven de 7000 toeren komt. Je voelt de motor inhouden bij 7000 toeren.
Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen, want juist bij 7000 toeren hoort deze motor tot leven te komen..

Ik hoor graag van jullie,

onwijs bedankt 👍🏼
 
Is hij echt begrensd?
Hallo Rob,

Ik zou niet weten waarom niet! normaal gesproken gaat deze motoren door tot 11 a 13 duizend toeren, maar deze wilt niet verder dan 7000 toeren. Als ik vol gas geef terwijl die op neutraal staat, dan blijft die hangen bij 7000. De monteur die ernaar gekeken heeft, heeft aangegeven dat hij geknepen is, maar waar had hij geen idee.
Niet geknepen bij gas of bij inlaat ringen. Hij wist het ook niet meer.
 
Hallo Rob,

Ik zou niet weten waarom niet! normaal gesproken gaat deze motoren door tot 11 a 13 duizend toeren, maar deze wilt niet verder dan 7000 toeren. Als ik vol gas geef terwijl die op neutraal staat, dan blijft die hangen bij 7000. De monteur die ernaar gekeken heeft, heeft aangegeven dat hij geknepen is, maar waar had hij geen idee.
Niet geknepen bij gas of bij inlaat ringen. Hij wist het ook niet meer.
Nou, dat zou je ten eerste op het kenteken kunnen zien. Ben je nooit verder gekomen dan die 7000 of heeft-ie in een verleden wel 13000 gehaald?

Niet vasthouden he, volgas in neutraal. Je zou inderdaad een carburatieprobleem kunnen hebben, lasg stilgestaan? E10 getankt? Wat is de staat van onderhoud? Nette bougies, luchtfilter, genoeg verse olie?
 
Nou, dat zou je ten eerste op het kenteken kunnen zien. Ben je nooit verder gekomen dan die 7000 of heeft-ie in een verleden wel 13000 gehaald?

Niet vasthouden he, volgas in neutraal. Je zou inderdaad een carburatieprobleem kunnen hebben, lasg stilgestaan? E10 getankt? Wat is de staat van onderhoud? Nette bougies, luchtfilter, genoeg verse olie?
Hallo Rob,

sinds ik de motor heb, ben ik nooit verder gekomen dan 7000 toeren.
Ik heb de motor met een volle tank gekregen en ik heb geen idee wat hij hiervoor getankt heeft. Zelf tank ik nu E5.
De motor heeft paar duizend km geleden nieuwe bougies gehad is mij vertelt, en ik heb de monteur nieuwe luchtfilter/olie en oliefilter in laten gooien.
Staat van onderhoud is prima.
 
Hallo Rob,

sinds ik de motor heb, ben ik nooit verder gekomen dan 7000 toeren.
Ik heb de motor met een volle tank gekregen en ik heb geen idee wat hij hiervoor getankt heeft. Zelf tank ik nu E5.
De motor heeft paar duizend km geleden nieuwe bougies gehad is mij vertelt, en ik heb de monteur nieuwe luchtfilter/olie en oliefilter in laten gooien.
Staat van onderhoud is prima.
Nou, dat zou je ten eerste op het kenteken kunnen zien. Ben je nooit verder gekomen dan die 7000 of heeft-ie in een verleden wel 13000 gehaald?

Niet vasthouden he, volgas in neutraal. Je zou inderdaad een carburatieprobleem kunnen hebben, lasg stilgestaan? E10 getankt? Wat is de staat van onderhoud? Nette bougies, luchtfilter, genoeg verse olie?

Op papier staat de motorfiets op 78 Kw
 
Ik ben van mening dat een monteur een restrictie moet kunnen vinden.
Op gas, op throttle body (is een beugeltje of boutje), op inlaat, of ecu
 
Ik ben van mening dat een monteur een restrictie moet kunnen vinden.
Op gas, op throttle body (is een beugeltje of boutje), op inlaat, of ecu
Dat vind ik ook, maar helaas is hij niet verder gekomen. Hij heeft gezocht naar een plaatje bij de gashendel, en naar de inlaat ringen, maar beiden waren niet aanwezig. Hij wist het niet meer, laat staan ik..
 

Bijlagen

  • EB10BDB3-B078-4C1C-A3CF-236899DB8805.jpeg
    EB10BDB3-B078-4C1C-A3CF-236899DB8805.jpeg
    2,2 MB · Weergaven: 8
  • 3AC6C2DD-FC92-4AD6-A81B-D638380A0E57.jpeg
    3AC6C2DD-FC92-4AD6-A81B-D638380A0E57.jpeg
    1,5 MB · Weergaven: 9
  • D0FB35B2-93D9-44CE-8C97-E30C997620C2.jpeg
    D0FB35B2-93D9-44CE-8C97-E30C997620C2.jpeg
    1,2 MB · Weergaven: 8
  • 5AA8CC5E-919E-4699-B895-4760C8F7B2C9.jpeg
    5AA8CC5E-919E-4699-B895-4760C8F7B2C9.jpeg
    1,1 MB · Weergaven: 10
  • 31E9AB5E-DD4A-4778-8D45-E55B2BA48505.jpeg
    31E9AB5E-DD4A-4778-8D45-E55B2BA48505.jpeg
    1,2 MB · Weergaven: 9
  • DD922D34-BFB1-4949-A53F-A0CB12C67DA1.jpeg
    DD922D34-BFB1-4949-A53F-A0CB12C67DA1.jpeg
    1,1 MB · Weergaven: 7
  • BF983908-B8A8-40CE-A95E-81C16960E7EB.jpeg
    BF983908-B8A8-40CE-A95E-81C16960E7EB.jpeg
    1,2 MB · Weergaven: 7
Kan af fabriek ook begrensd zijn op cdi.
Dit heb ik gehad met een Belgische import BB. De cdi was al vervangen voor een open versie ( nummers verwijderd) maar op kenteken staat ie nog op 73 kw, toen op de vermogensbank gezet bleek ie dus open te zijn.
 
Kan je dat toevallig zien op de foto’s die ik verstuurd heb?
Hoe ziet zo’n beugeltje eruit?
Nee, kan ik zo niet zien.
Bij zoeken naar hoe dit model begrensd kan zijn, kom ik oa een beugeltje tegen. Dat werkt dan als een stop op de throttle body.

Met de motor voor je neus, zou dat voor een monteur wel te vinden moeten zijn, als dat er op zit.
 
Nee, kan ik zo niet zien.
Bij zoeken naar hoe dit model begrensd kan zijn, kom ik oa een beugeltje tegen. Dat werkt dan als een stop op de throttle body.

Met de motor voor je neus, zou dat voor een monteur wel te vinden moeten zijn, als dat er op zit.

Dat dacht de monteur ook, alleen hij gaf aan dat er geen plaatje aanwezig was. Geen gashendel plaatje en geen ringen in de carbs/injectie.
Daarom wist hij het ook niet meer
 
Hallo Allemaal,

Even een update voor wat betreft ontgrendel motor.
ik de motor gebracht naar de dealer om het ecu uit te halen, en daar konden ze niets uit halen.
ze hebben mij aangeraden om een andere ecu te bestellen van Rond de € 700,-, maar daar zag ik van af.
Voor de rest konden ze niks voor mij betekenen.

inmiddels een uurtje werk voor onderzoek en ik € 85,- lichter reed ik somber naar huis.
eenmaal thuis keek ik onder de tank en zag ik dat de benzineslang een knikje had. Ik heb deze losgehaald, rechtgezet en weer in elkaar gezet. Vandaag reed ik om een slangetje te bestellen om het gewoon te proberen omdat ik het gewoon echt niet meer wist.
ik tik de 6000 toeren en ik trek hem volledig open.
met een grote glimlach heb ik de 12000 toeren aangetikt en mijn beest is losgekomen.

Ik wil jullie allemaal bedanken voor de tips en ik wil jullie waarschuwen dat een ieder, dealer of niet Gewoon wilt verdienen aan je.
Ze geven niet de liefde aan je motor die jij zelf wilt geven. Ga op eigen onderzoek uit en voor je het weet los je het zelf op.

Nogmaals bedankt en rijd safe 😎
 
Mooi dat je zelf de oplossing hebt gevonden. Wat me wel verbaasd is dat je resent door een “ monteur” onderdelen hebt laten vervangen waarbij je tank eraf moet zijn geweest. Zou voor mijn eigen gemoedsrust deze monteur eens uitleggen wat er door jouw is gevonden en voorzichtig vragen hoe dit nu heeft kunnen gebeuren. En nog maar te zwelgen over je gemaakte kosten.

fijn paasweken 👊🏻
 
Hallo Allemaal,

Even een update voor wat betreft ontgrendel motor.
ik de motor gebracht naar de dealer om het ecu uit te halen, en daar konden ze niets uit halen.
ze hebben mij aangeraden om een andere ecu te bestellen van Rond de € 700,-, maar daar zag ik van af.
Voor de rest konden ze niks voor mij betekenen.

inmiddels een uurtje werk voor onderzoek en ik € 85,- lichter reed ik somber naar huis.
eenmaal thuis keek ik onder de tank en zag ik dat de benzineslang een knikje had. Ik heb deze losgehaald, rechtgezet en weer in elkaar gezet. Vandaag reed ik om een slangetje te bestellen om het gewoon te proberen omdat ik het gewoon echt niet meer wist.
ik tik de 6000 toeren en ik trek hem volledig open.
met een grote glimlach heb ik de 12000 toeren aangetikt en mijn beest is losgekomen.

Ik wil jullie allemaal bedanken voor de tips en ik wil jullie waarschuwen dat een ieder, dealer of niet Gewoon wilt verdienen aan je.
Ze geven niet de liefde aan je motor die jij zelf wilt geven. Ga op eigen onderzoek uit en voor je het weet los je het zelf op.

Nogmaals bedankt en rijd safe 😎

Dit bewijst dat moeilijke problemen soms een verrassend eenvoudige oplossing hebben. :t
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan