Kawasaki Z1 900 deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vele bouten en boutjes zijn echt van een specifiek model en formaat, kan je dan ook alleen maar origineel kopen (als ze überhaupt nog leverbaar zijn) en kunnen dan maar zó een eurootje of tien per stuk kosten.
Kan je ze beter voor een 20 cent per stuk opnieuw laten verzinken 8-)

Heb dat ook met mijn blokbouten laten doen, die waarmee de carterhelften bv op elkaar geschroeft zitten (vele M6 en M8 bouten) en betaalde wel 9 Euro. Waren bijna 40 bouten.

Matth heeft wel heel veel spul, ben benieuwd wat hij kwijt is maar kan je verzekeren dat het een fraktie zal zijn van nieuwe bouten.

Jij veel succes in Hawaii en je mag je vleeshelm wel afdoen hoor als je zit te zuipen _O- _O-

Yup, helemaal mee eens :}
 
Tjeemig de pemig, dat benne veel boutjes en ander spul.
Zal geen probleem zijn maar dat ga je niet redden met 9 Euro :N

Ook "geel" verzinken doen ze daar, geef maar aan wat je geel wilt hebben.
Geel verzinken is wat jij goud noemt.

Maakt niet uit als het wat duurder wordt, moet ook mooi worden ;)
 
Zeker leuk. :Y Let ook op het Kryptonite beugelslot op de buddysit van de Kawa! Ik gebruik nog steeds zo'n slot. *D
 
Ja dat klopt, maar het is niet zo dat ze alleen in het land van huibert vlaaien maken

Vast niet, maar deze komen daar toch ook vandaan iedere dag vers.
Bij ons in de buurt worden ook vlaaien gemaakt in de weilanden, maar die zet je niemand voor _O- :N
 
Laatst bewerkt:
De afgelopen week was ik in de Achterhoek (Barchem vlakbij Lochem), en had de Z meegenomen. Daar erg lekker gereden. Prachtige wegen met mooie bochten en zonder stoplichten. Mooie streek voor een ritje met de mannen van dit forum.
De motor deed het prima, liep als een zonnetje.
Ook nog even langs geweest bij de vorige eigenaar (in Drempt).
Heen en terug over de A1 wel een beetje saai.
full
 
Laatst bewerkt:
De afgelopen week was ik in de Achterhoek (Barchem vlakbij Lochem), en had de Z meegenomen. Daar erg lekker gereden. Prachtige wegen met mooie bochten en zonder stoplichten. Mooie streek voor een ritje met de mannen van dit forum.
De motor deed het prima, liep als een zonnetje.
Ook nog even langs geweest bij de vorige eigenaar (in Drempt).
Heen en terug over de A1 wel een beetje saai.
[afbeelding]

En koffie wezen drinken bij 'de witte wieven '?
En die Goe-Lie-Arie buddyseat vindt ik zo afschuwelijk als ik lees dat alles orgineel moet zijn volgens de heren berijders van zo'n z900/1000 van boutjes en moertjes tot uitlaten en 2e remschijven en klauwen waarom doe je die motor zo'n buddy aan? (sorry k moest het even kwijt)
 
Laatst bewerkt:
Nu niet bij de Witte Wieven geweest. Is overigens tijdje dicht geweest, nieuwe eigenaar had andere plannen. Inmiddels weer open.
Buddy zit lekkerder dan de originele (die ik overigens ook heb). Vooral op de snelweg/boven 110 km/u, dan heb je er steun aan. Maar zal die originele er weer eens opzetten. Dan moet er wel een beugel op, staat bij elkaar mooier denk ik.
 
En koffie wezen drinken bij 'de witte wieven '?
En die Goe-Lie-Arie buddyseat vindt ik zo afschuwelijk als ik lees dat alles orgineel moet zijn volgens de heren berijders van zo'n z900/1000 van boutjes en moertjes tot uitlaten en 2e remschijven en klauwen waarom doe je die motor zo'n buddy aan? (sorry k moest het even kwijt)

Ik kan veel verdragen ;)
 
De afgelopen week was ik in de Achterhoek (Barchem vlakbij Lochem), en had de Z meegenomen. Daar erg lekker gereden. Prachtige wegen met mooie bochten en zonder stoplichten. Mooie streek voor een ritje met de mannen van dit forum.
De motor deed het prima, liep als een zonnetje.
Ook nog even langs geweest bij de vorige eigenaar (in Drempt).
Heen en terug over de A1 wel een beetje saai.
[afbeelding]


Ach das ook niet meer wat t geweest is :N , ga der ook nog wel s een rondje doen
maar t is allemaal drempels bah :r zonde van zo n mooie streek -O-
Wel een mooie buddy , maar een beetje krap om met z n 2 op te zitten
Mijn nieuwe ligt nog bij de douane dus nog ff geduld
 
En koffie wezen drinken bij 'de witte wieven '?
En die Goe-Lie-Arie buddyseat vindt ik zo afschuwelijk als ik lees dat alles orgineel moet zijn volgens de heren berijders van zo'n z900/1000 van boutjes en moertjes tot uitlaten en 2e remschijven en klauwen waarom doe je die motor zo'n buddy aan? (sorry k moest het even kwijt)


full


En das prima :+
 
Ik vind zo'n gullie-arie wel mooi.......


:+

"zegt diegene met de meest aangepaste Zed van dit topic, misschien wel forum..... "

_O-

Boutjes verzinken gaat hier per 50 euro..... Max 5 kilo.... Al doe je er 1...... 50 euro.

Heb nu zo'n dhz klooisetje gekocht met een handleiding van 546.678 pagina's...... :/
Ben op blz 2..... kortom heb nog geen test resultaat...
 
full

Ik schrijf ook niet dat jullie zo'n Gullie-arie lelijk moeten vinden.
Maar ja ik heb dan ook een Eddie buddyseat.
 
Ach, Gullie-arie zitjes, wel/niet origineel, veel of weinig er mee rijden........ lekker belangrijk.

Wat telt is dat je plezier hebt met je brommert, of dat nu veel rijden, weinig rijden maar er lekker aan rond flummelen en naar kijken is, wat kan het boeien. Ieder beleeft z´n hobby zoals hij/zij dat wil.

Ik vind zo´n ouderwetse sportzit ook wel wat hebben maar dan zonder beugel d´r achter, bij de originele buddy vind ik een beugel wel mooier :Y maar dat is alles persoonlijk 8-)
Zo´n sportzitje zit idd beter dan het origineel, zeker als je een keer wat verder weg wilt.

Mensen, niet zeuren over elkaars gewoontes en fietsen, gewoon doen waar je zelf zin in hebt.

Anders krijg je het BMW / HD syndroom, allemaal lekker indivueel maar op de BMW allemaal het zelfde BMW pak met klaphelm en waarschuwingsvest en op de Harley-Parkinson een HD leren jack en een paar Cowboylaarzen of bergstappers en een Brain(less)cap. _O- _O-
 
In het ondercarter verwacht ik zeker geen problemen, krukas en versnellingsbak zijn bij de oude "Z" eigenlijk onverslijtbaar.
Dat hebben ze wel bewezen in Amerika maar ook in Nederland bij Drag-race´s in de Pro-stockklasse :Y

Dan heb je niet alle bewijzen gezien. In de begintijd gingen ze niet kapot, maar zodra er hogere vermogens uitkwamen, zeg maar boven de 150 pk wilden de krukassen torderen. Daarom werden de krukassen vaak doorgelast. En boven de 200 pk was een breuk mogelijk. Daarom zijn er in de USA zoveel bedrijven die daar hun business in hebben. Dat was trouwens niet alleen bij de Kawa's, ook de Suzuki's hadden daar 'last' van. Vooral met het gebruik van Nitro, lachgas, turbo's enz. Ook bij de blokken van Henk Vink heb ik regelmatig een drijfstang(gedeelte) naar buiten zien wijzen. Toen Henk Vink met zijn dubbelblokker in 1980 het Europees record verbeterde had de motor ongeveer 600 pk (2 blokken van 1200 cc, zonder blower wel met Hliborn injectors en uiteraard op nitromethaan). Tegenwoordig zitten de toppers in de Top Fuel op zo'n 1500 pk uit 1 blok.
In mijn motor zit trouwens een Falicon krukas, die zo'n 600 pk aan moet kunnen (maar dat heb ik niet). Daarvoor had ik een doorgelaste standaard krukas, die op een gegeven moment op de lassen scheurtjes vertoonde.
 
Zeg, Rob, ik zou deel 3 maar vast in de startblokken zetten. Na deze nog maar 4 posts te gaan.
 
Dan heb je niet alle bewijzen gezien. In de begintijd gingen ze niet kapot, maar zodra er hogere vermogens uitkwamen, zeg maar boven de 150 pk wilden de krukassen torderen. Daarom werden de krukassen vaak doorgelast. En boven de 200 pk was een breuk mogelijk. Daarom zijn er in de USA zoveel bedrijven die daar hun business in hebben. Dat was trouwens niet alleen bij de Kawa's, ook de Suzuki's hadden daar 'last' van. Vooral met het gebruik van Nitro, lachgas, turbo's enz. Ook bij de blokken van Henk Vink heb ik regelmatig een drijfstang(gedeelte) naar buiten zien wijzen. Toen Henk Vink met zijn dubbelblokker in 1980 het Europees record verbeterde had de motor ongeveer 600 pk (2 blokken van 1200 cc, zonder blower wel met Hliborn injectors en uiteraard op nitromethaan). Tegenwoordig zitten de toppers in de Top Fuel op zo'n 1500 pk uit 1 blok.
In mijn motor zit trouwens een Falicon krukas, die zo'n 600 pk aan moet kunnen (maar dat heb ik niet). Daarvoor had ik een doorgelaste standaard krukas, die op een gegeven moment op de lassen scheurtjes vertoonde.


Ja ja Xavier, dat wist ik wel.
Ik als ouwe lul heb het over de tijd eind ´70 begin ´80 met Aalt Toersen met z´n Z1-R (Pro Z1000 Z1-R) en dat soort mannen. Dat was de tijd van zo´n 130PK op de krukas en dat bleef allemaal wonderwel heel.
Natuurlijk had je met een doorgelaste minder problemen, maar het feit blijft dat een Z1 of latere Z900/1000 zelfs als ze een beetje "opgepept" waren eigenlijk geen problemen met krukas en versnellingsbak.

Heb idd bij Henk en vooral de Zweedse vrienden regelmatig nieuwsgierige drijfstangen gezien :Y
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan