Kawasaki Z1 900 Deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat betekent dat jij je bij viertakten moet houden. :+

_O- doe ik zeker,maar kan de tweetakt erg waarderen.
Gelukkig Ton ook en die heeft een stuk van de Kawa geschiedenis toegevoegd,want daar begonnen zij toch mee, ik wil al bijna weer gaan kijken 8-)
 
Laatst bewerkt:
Dat zijn zeker prachtige fietsen Marcel! Eventjes een plaatje bijgevoegd :P

[afbeelding]

Behalve het stuur, ik had er een verkeerdom gemonteerd sportstuur op (naar boven gedraaid dus) was die van mij precies het zelfde en net zo mooi.

Tja was een echt scheurijzer. Mooiste was het aanzuiggeluid als je er vol mee ging en het zingen van de koelribben van de cilinder.
Verkocht voor fl. 1000 maar de laatste 200 heb ik nooit gekregen :(
 
Bijna goed, een 250 3 cilinder (S1)
en als het doorgaat een 2 cilinder 4 takt

Aha, een echte W2 650 :}


full
 
Je zou het hem eens kunnen vragen. O-)


https://www.google.nl/url?sa=t&rct=...v6DQDA&usg=AFQjCNEenrn_ZTDyfnIWnahCFz3OJ_iQiQ



Hij heeft nog een rode staan, helemaal origineel, en nog een 400 ook. Die gaat als de brandweer!


Hi Dep,

Zou leuk zijn, maar wij (de vrouw) hebben pas besloten nieuwe ramen voor het hele huis te kopen :?
Vind ik wel nuttig maar het rijd zo slecht :+

Bodem van het knipje is dus bijna in zicht en moet daar nu maar even niet over beginnen.

Eerst haar (mijn) Z650 maar een klaar maken, dan kan ik misschien weer eens een potje breken _O-
 
Laatst bewerkt:
Was dat maar waar, zo'n mooie W1 of W2. Zijn bijna niet te vinden en anders niet te koop.
Nee, dit is een CSR 305. maar wel heel mooi.
en de 3 cilinder een S1 in originele maar in mindere staat.
 
Beste heren ik heb een vraagje (Niet over de twee-takt, hoe leuk deze ook zijn!);

ik ben van plan binnenkort nieuwe velgen en spaken voor mijn z1000 te kopen, maar ik vraag me nog af welke maten er nou origineel onder zaten (of welke maten eigenlijk beter zijn?)

zover ik weet zat er origineel een 2.15x19" voor en 2.50x18" achter... In de service manual staat bijv. bij tire size
Front: 3.25H-19 4PR
Rear: 4.00H-18 4PR
Maar dat zijn dus enkel de banden zelf, niet de velgen...

Momenteel zit er 2x 2.15x18" onder

ideeën?
 
Beste heren ik heb een vraagje (Niet over de twee-takt, hoe leuk deze ook zijn!);

ik ben van plan binnenkort nieuwe velgen en spaken voor mijn z1000 te kopen, maar ik vraag me nog af welke maten er nou origineel onder zaten (of welke maten eigenlijk beter zijn?)

zover ik weet zat er origineel een 2.15x19" voor en 2.50x18" achter... In de service manual staat bijv. bij tire size
Front: 3.25H-19 4PR
Rear: 4.00H-18 4PR
Maar dat zijn dus enkel de banden zelf, niet de velgen...

Momenteel zit er 2x 2.15x18" onder

ideeën?

Voor 185 - 19 achter 215 - 18 velgen.
Op Ebay DE en USA kom je originele tegen,soms compleet.
Staat zeker mooier dan gietwielen.
 
Laatst bewerkt:
Beste heren ik heb een vraagje (Niet over de twee-takt, hoe leuk deze ook zijn!);

ik ben van plan binnenkort nieuwe velgen en spaken voor mijn z1000 te kopen, maar ik vraag me nog af welke maten er nou origineel onder zaten (of welke maten eigenlijk beter zijn?)

zover ik weet zat er origineel een 2.15x19" voor en 2.50x18" achter... In de service manual staat bijv. bij tire size
Front: 3.25H-19 4PR
Rear: 4.00H-18 4PR
Maar dat zijn dus enkel de banden zelf, niet de velgen...

Momenteel zit er 2x 2.15x18" onder

ideeën?


Het gaat hier ook eigenlijk niet over 2-takten })

Zoals Rob al schreef, zijn de originele velgmaten 1.85x19 voor en 2.15x18 achter.

Natuurlijk staat het leuk er een paar dikkere wielen in te hebben met bijbehorende bredere banden. Maar moet je eerlijk zeggen dat (in ieder geval mijn fiets) prima op de weg ligt met de huidige "youngtimer" banden en ik niet inzie waarom ik breder zou moeten gaan (behalve voor de optiek)

Ik heb nu de (in youngtimer kringen) zeer veel gebruikte en geroemde Bridgestone BT 45 op mij fiets en ben zeer tevreden.

Op eBay.de staat bij de firma Lenden een setje RVS velgen (zonder naven en spaken) te koop in de maten 1.85x19 en 2.50x18.

2 x VA Felge, Felgenring, Speichenrad,Vorderrad, Hinterrad, Kawasaki Z1, Z900 | eBay
Ook leuk, kan je wat makkelijker een 130 achterband monteren (kan en mag op de 2.15 ook maar grenst aan een kleine ramp }) )

Wat jij aangeeft met de originele bandenmaten klopt, zijn ook nog steeds te koop maar meestal word nu gebruikt een 100/90-19 en een 120/80-18 (metrische maten dus)

Bij de voorband staat 100 voor 100mm breed en de hoogte vanaf de velg 90% van de breedte (lees 90% van 100mm is 90mm) zelfde voor de achterband, 120mm breed en de hoogte 80% van 120mm is 96mm.
 
Laatst bewerkt:
op de 2.15 ook ooit is een 130 gegooid, moet je niet doen stuurt zwaar kleuten !
 
Ik leg op alle motoren waarbij ik de banden wisselt de BT45. Het is echt een goede
band en ik vind het profiel er goed bij passen.
 
Laatst bewerkt:
Heb ik ook zien staan maar denk dat de hoeveelheid chroom-poets niet opweegt tegen de aanschaf van een iets duurder, beter onderhouden exemplaar :X

Het is zeker wat werk,maar voor iemand die leuk de tijd wil doorbrengen heb je voor weinig een basis voor een klus. Daar kom je de winter en de volgende wel mee door.
Misschien ook wat voor Ton,om gewoon in de bosjes naast zijn Museum te zetten?
 
Laatst bewerkt:
Heren, bedankt voor de antwoorden! Ik ben zelf niet zo voor de dikke banden; die look vind ik hem misstaan. Dunnere banden vind ik wat hebben, zeker voor zo'n oude fiets... En het stuurt ook nog beter!

Die z650 is aan alle kanten doorgerot... Maar als je therapie nodig hebt is dat wellicht een goedkoper alternatief :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan