Kawasaki Z1 900 Deel 5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ton,
Ik denk dat het sommige nog niet duidelijk is wat je bedoeld met alu bussen.
Je bedoeld de vier aanzuigbussen tussen carburateurs en inlaatrubbers.
Deze zijn bij Keihin wisselbaar dmv schroefdraad op de bussen.

ah...ik dacht dat dat 1 geheel was....je bent toch ook grotere inlaatrubbers nodig?
 
Nee, Ik heb wel van deze carbs gebruikt gekocht en dan miste ik de alu bussen.


wat zijn nu eigenlijk de beste voor op straat?
ik bedoel je hebt keihin cr-s en keihin fcr en dan nog mikunis en die lectron dingen..
de 1 roept dit en de ander dat....
peter heeft eens een set mikuni rs carburateurs op zijn zrx gehad maar was er niet zo over te spreken...
te lomp in het middengebied en zuipen als een dragonder meen ik dat ie zei...
hij heeft er uiteindelijk cv-s van de sloop opgebouwd...(gsxr 36mm ofzo)
wat is jou ervaring ermee?
ik denk dat er niks boven een set cv-s gaat qua laufcultur in het middengebied dus een set van een bandit ofzo....
maar dit soort aftermarket setjes vind ik wel super ansich en met die sloop dingen zit je vaak net weer te groot....
is dit spul redelijk af te stellen?of zijn het gewoon simplistische stortkokers die benzine je blok dumpen???
net als toendertijd de S&S super B op harleys?
gewoon een alu gietstuk met een gat erin en een klep....zeer banaal allemaal...
de super E was al een stuk beter...
ik wilde oorspronkelijk de oem carbs er weer opzetten maar dat is eigenlijk jammer want je laat toch wat liggen dan....
bovendien moeten die ook nog uit elkaar wat ook weer geld kost en zijn het eigenlijk ook simpele dingen...
dus als je het over zou doen,zou je dan cr-s pakken of toch mikunis voor op straat?
 
Cv s doen het heel goed, erg gelijkmatig en zonder horten of stoten
Ik heb ze echter vervangen voor mikuni vlakke schuif met acceleratiepomp. Deze geven voor mijn gevoel in het laag en mid meer vermogen/koppel. Qua top maakt het geen zak uit...
Althans dat is mijn ervaring. :Z
 
mijn ervaring met CV's is dat ze bij abrupt gasgeven (dus volle bak opentrekken die schuiven) wel eens wat inhouden in het begin. Ik weet dat het theoretisch niet zou moeten kunnen (dat is de definitie van de CV carb), maar ik heb op meerdere motoren gemerkt dat dit toch het geval is. Is wel dat dit in alle gevallen 2 en 1 cilinder motoren zijn geweest. Op een 4 cilinder had ik er minder last van, dus op een Z1000 zou het goed moeten /kunnen gaan. CV met acceleratiepompje werkt op mijn Gilera prima (en is ook eencilinder, dus dit zou het verschil kunnen zijn).
Verder bevriezen CV's in mijn ervaring 's winters als een dolle. Normale carburateurs hebben er in mijn ervaring minder last ven. Weet niet of het algemeen is of toevallig mijn ervaring...
 
Ook nog alles wat wenselijk is van mijn kant. Beetje laat maar heb twee dagen in m´n mandje doorgebracht.
Nee nee, niet van het zuupen maar van de grieperdepiep :(

Sneeuwschuiven? Hier niet hoor :N Dat zijn berichten die jullie lezen om de wintersporters niet af te schrikken (commercieële bende)
 
mijn ervaring met CV's is dat ze bij abrupt gasgeven (dus volle bak opentrekken die schuiven) wel eens wat inhouden in het begin. Ik weet dat het theoretisch niet zou moeten kunnen (dat is de definitie van de CV carb), maar ik heb op meerdere motoren gemerkt dat dit toch het geval is. Is wel dat dit in alle gevallen 2 en 1 cilinder motoren zijn geweest. Op een 4 cilinder had ik er minder last van, dus op een Z1000 zou het goed moeten /kunnen gaan. CV met acceleratiepompje werkt op mijn Gilera prima (en is ook eencilinder, dus dit zou het verschil kunnen zijn).
Verder bevriezen CV's in mijn ervaring 's winters als een dolle. Normale carburateurs hebben er in mijn ervaring minder last ven. Weet niet of het algemeen is of toevallig mijn ervaring...

Ik heb CV´s op m´n Transalp en bevriezen niet :N (in de garage dan hè }) )
 
Ik heb CV´s op m´n Transalp en bevriezen niet :N (in de garage dan hè }) )
Ja hehe, zo kan ik het ook. Die van mijn Kaza bevriezen ook niet, als is het -20 in de garage
_O- .
Nee, maar zonder dollen: of het zo IS weet ik niet, dit is alleen de ervaring die IK met CV's heb. Hoeft niet waar te zijn dus.

De CV carburateur op mijn Gilera heeft een acceleratiesproeier, en is gewoon een shitmerk (walbro of zo) dat overwegend carbs voor motorzagen maakt !!! *O*
Dus nix Keihin , Minkuni's, Dellortho's of ander mooi spul.

Maar die carb doet het goed en houdt ook niet in bij vol open draaien, maar of ie in de winter bevriest weet ik niet. De Gilera staat naast mijn Kawa in die maanden :Z

De fiets waar ik 's winters op rijdt is een SV650 (CV carb) en die bevriest onder de 9 graden. Als je 100 rijdt op de snelweg en je wilt versnellen valt ie dood (je kunt net zo goed je gas dichtdraaien |( ) Carburateurverwarmers (gloeispiraaltjes die je in het vlotterbakje schroef en hiermee de peut voorverwarmt) veranderen er eigenlijk niet veel aan..
Maar 't is maar mijn all-wheather en pekelfiets, er is mee te leven.

De CV's op mijn GSX die ik niet meer heb, bevroren ook als een gek, en hielden ook in bij volle mep opendraaien.

De normale oldskool 'ik bedien zelf de gasschuif' carburateurs op mijn Z1000 doen het eigenlijk heel goed, ben er tevreden over. Heb er wel eens bij 5 graden (en GEEN PEKEL) mee gereden en niets dat op bevriezen leek, en ze gingen gelijk aan het gas bij opentrekken van de gasschuiven.
Heb ze wel laten synchroniseren , want toen ik de motor kocht klopte het niet helemaal (er liep zelfs e vlotterbak over . . .). Nu is het goed.
 
Je zal het niet geloven, maar heel vroeger reed ik toch ook in de winter met een Z1 en ook stond die wel eens een week stil buiten in de sneeuw maar nooit bevroren en altijd starten,sterk ding hoor die Z1.
 
Kijk, en als Rob het zegt zal het echt wel zo zijn :Y
Nu denk ik niet dat dolorfin op zoek is naar een setje wintercarbs, dus wat dat betreft dwalen we weer een beetje af, maar de standaard handbediende carbs op de Z1000 zijn wat ons betreft OK (en die horen er ook gewoon op, zeg nou zelf)
 
Je zal het niet geloven, maar heel vroeger reed ik toch ook in de winter met een Z1 en ook stond die wel eens een week stil buiten in de sneeuw maar nooit bevroren en altijd starten,sterk ding hoor die Z1.

Vroeger Rob, waren de mannen van staal en zo warm dat t ijs smolt waar ze reden :Y
 
En de schepen van hout, en echte mannen eten ook geen Honing maar kauwen bijen en reden en rijden Kawasaki.
Ik vraag mij af of de koper van jou en Michiel nog eens op het forum komen met hun van jullie gekochte kawa? dan is het te volgen wat zij er mee doen.
 
Laatst bewerkt:
Tja dat weet ik niet ,ik had niet het idee dat t echt een forum typje was :N
wel jammer ik was de brommer graag blijven volgen
 
Kijk, en als Rob het zegt zal het echt wel zo zijn :Y
Nu denk ik niet dat dolorfin op zoek is naar een setje wintercarbs, dus wat dat betreft dwalen we weer een beetje af, maar de standaard handbediende carbs op de Z1000 zijn wat ons betreft OK (en die horen er ook gewoon op, zeg nou zelf)

Huh nee geen wintercarbs...
Als ik al rij beneden de 5 graden dan met vorst bestendige injectors. ...op me pekelfiets....


Nu eerst ff opruimen...
Voor de laatste keer de carters uitgespoeld.
Onder de douche en in een bak ontvetter en als laatste met 5 bussen remmen reiniger....
Mijn lik test vind nergens meer iets van smurrie nu lijkt het.
Ziekelijke paranoia zal het wel zijn
 
nou zo gek is het niet hoor, carburateurs horen gewoon brandschoon.
Soms zie je er niets aan en doen ze het toch niet lekker.
Moto Power I van Forté doet vaak wonderen (even in de laatste liter benzine in de tank, even laten doorspoelen, zodat je zeker weet dat de hele vlotterbak ermee is gevuld). 2 dagen laten staan, dan tank aanvullen en gaan rijden.

Dit kost 13 euo of zo en is niet veel werk.
Als dat niet werkt kun je de boel altijd nog demonteren en úúúúúúren gaan prutsen met schroefjes, veertjes, clipjes.
Dan is er ws ook iets anders aan de hand dan alleen 'vuil' dus moet het toch open..

succes!!
 
Laatst bewerkt:
nou zo gek is het niet hoor, carburateurs horen gewoon brandschoon.
Soms zie je er niets aan en doen ze het toch niet lekker.
Moto Power I van Forté doet vaak wonderen (even in de laatste liter benzine in de tank, even laten doorspoelen, zodat je zeker weet dat de hele vlotterbak ermee is gevuld). 2 dagen laten staan, dan tank aanvullen en gaan rijden.

Dit kost 13 euo of zo en is niet veel werk.
Als dat niet werkt kun je de boel altijd nog demonteren en úúúúúúren gaan prutsen met schroefjes, veertjes, clipjes.
Dan is er ws ook iets anders aan de hand dan alleen 'vuil' dus moet het toch open..

succes!!

Volgens mij bedoelde Hessel (dolrfin) dat hij z´n motorblokdelen schoon ging maken, niet z´n Carburateurs :+
 
Volgens mij bedoelde Hessel (dolrfin) dat hij z´n motorblokdelen schoon ging maken, niet z´n Carburateurs :+
Ja dat mot inderdaad met het handje, daar werkt Moto Power niet zo goed voor :N
 
huh ja idd korrekt.....sry ....ik spring van de hak op de tak....

ik meende gister nadat ik het bovenste carter helft erbij gepakt had iets van vuil te ontdekken.
je weet wel,vingertje erdoor en iets van grijze waas erop...
nu zijn deze helften noodgedwongen gestraald en dan wordt ik gelijk zenuwachtig..
glasparelstof wil je niet in je blok...
dus wederom aan het spoelen,blazen,weer spoelen etc etc...hoop gedoe....
de binnen kant is weliswaar niet gestraald maar die poedertroep kruipt toch overal..en de binnenkant is vrij grof qua gietstuk..
hoe dan ook...nu heb ik voor mezelf de bovenste helft schoon verklaard.... _O-
ik kan hem geheel aflikken van binnen en niks wat me tussen de tanden knarst...
zo moet het maar goed zijn....
op een gegeven moment wordt je er ook paranoia bij... _O- :+
 
moto power is overigens prima spul.....
ik gooi het ieder jaar preventief eens in de tank van motor en auto...
wel dan de flesje via een bevriende renault dealer...
die hebben die grotere flessen van forte (gas threatment)....
kosten in verhouding een stuk minder als die moto power flesjes bij de motorboer en is hetzelfde spul...
 
oei oei oei, wat zeg je nou weer!! Kijk ut dat Rob het niet ziet. Je noemt een koekblikmerk, en dan nog van die Franse dweilbak ook!
Kijk even of je je topic nog kunt wijzigen voor je van het forum getrapt wordt _O- .
Alhoewel, Rob is vergevingsgezind, hij gaat een avondje Sky Radio luisteren en dan is het weer goed. Post anders snel een dikke Kawa, dat maakte het ook goed. En Moto Power is inderdaad lekker spul *O*
 
oei oei oei, wat zeg je nou weer!! Kijk ut dat Rob het niet ziet. Je noemt een koekblikmerk, en dan nog van die Franse dweilbak ook!
Kijk even of je je topic nog kunt wijzigen voor je van het forum getrapt wordt _O- .
Alhoewel, Rob is vergevingsgezind, hij gaat een avondje Sky Radio luisteren en dan is het weer goed. Post anders snel een dikke Kawa, dat maakte het ook goed. En Moto Power is inderdaad lekker spul *O*

Geen angst, Rob heeft ook een Renault Kliko :+ :+
Maar luisterd zeker geen Saairadio :N :N :N
 
En Kliko? en dan klagen over mijn oerdegelijke 1991 Passat ??
Maar ik heb een goed voornemen, dus stop met koekblikken die overigens wel handig zijn voor het ophalen van KAWASAKIIIIIIII delen. (ik denk dat we er nog net mee wegkomen, snel een mooie z posten, dat ziet ie het misschien niet :Y ...
 
OK, kijk een SCHITTERENDE Z900 A4 die van de band is gerold toen ik nog op mijn driewieler rondreed...
 
Zit jij aan de duracel te snuiven of zoiets ??
 
Laatst bewerkt door een moderator:
wie ik?
Nee, àls ik al ergens aan zit te snuiven is het aan de aan de Moto Power I :W
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan