Kawasaki Z1 900 Deel 5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Laatst bewerkt:
Vraag mij ook wel af waarom je die uitgeven doet voor slechts een keer? en dan weer verkoopt.
 
Vraag mij ook wel af waarom je die uitgeven doet voor slechts een keer? en dan weer verkoopt.

dat bedoel ik.....
waarschijnlijk gemonteerd en niet naar de zin aan de gang gekregen..
dan is het maar afwachten wat ze ermee gedaan hebben....andere sproeiers of de vlotterniveaus gewijzigd?? zeg het maar.....
of terug in de doos waarna de restanten benzine jaren hebben zitten gummen in de vlotterbakken....kan je gelijk de boel in een ultrasoonbad gooien....
500 zou een net prijsje zijn,dan heb je nog ruimte om iets te vervangen ofzo maar de gast wil geen knoop eraf volgens de advertentie... :N
 
he mannen,

een beetje laat , maar de beste wensen voor 2016.
Mijn goede voornemen waar ik me aan zal houden:
ik zal het NIET meer over koekblikken hebben *O* .

Allemaal een fijn, gelukkig en gezond jaar toegewenst met úúren Kawa-plezier (sleutelend, rijdend, dan wel forrummend etc).

We zien elkaar dit jaar in the Zed street :Y :Y :Y
 
Laatst bewerkt:

Als het technisch een beetje in orde is, Z1R blok? is het wel te doen,dan kan je er in etappes wat van maken en er toch mee rijden tussentijds.

Marcel is denk druk met sneeuwruimen en of zijn naaste buurman helpen zijn vierwieler weer naar boven te krijgen,die is naast de weg gekomen en ik meen 200 meter naar beneden gelazerd. _O- wel goed afgelopen.
 
Laatst bewerkt:
He getver sneeuw :r ,ik ben dik tevreden met onze winter zo , t mag wel weer ff warmer worden _O-
 
Als het technisch een beetje in orde is, Z1R blok? is het wel te doen,dan kan je er in etappes wat van maken en er toch mee rijden tussentijds.

Marcel is denk druk met sneeuwruimen en of zijn naaste buurman helpen zijn vierwieler weer naar boven te krijgen,die is naast de weg gekomen en ik meen 200 meter naar beneden gelazerd. _O- wel goed afgelopen.

Ik weet niet of het wel een Z1R blok is, die heeft wel een blank blok met zwarte cil. en kop
maar dan heeft hij van de kop ook blanke zijkanten.
Dus het zou ook gewoon een Z1000 kunnen zijn waar ze de cilinder en kop van gespoten hebben.
Als ik al naar de diverse boutjes kijk is het al meerdere malen uit elkaar geweest :? :N
 
ff snel gekeken, en het onderblok was niet eens opgevallen dat is blank.........Tja het is niet echt heel veel soeps mag iets van de prijs af misschien? aan de andere kant je koopt niet snel een Z1000 voor dat geld natuurlijk.
Ik ben blij dat ik niet meer zoekende ben, ik ben nog al wat af wezen reizen op zoek naar een
Z1 900 destijds en had ook bijna een heel nette Z1000 gekocht die ook heel netjes origineel was en heel goed reed, vond net op tijd mijn huidige Z1 900 dus de Z1000 verkoper snel netjes laten weten dat ik toch voor de net gevonden Z1 zou gaan.
Dat was toen bij Schepers Motoren in Limburg, en die snapte wel dat ik daar voor ging omdat dit ook eigenlijk mijn eerste keuze was.
Ik ben twee maal in Belgie geweest een maal in Duitsland een keer in Marken in Katwijk in Limburg en ik vond mijn kawa op nog geen 30 km van huis! Tja het was ff zoeken maar dan heb je ook wat.

De Kawa voor Marcel vond ik hier in NL voor slechts 1200,00 euro kom daar nog eens om?
Was ook niet heel fraai maar technisch wel oke.
 
Laatst bewerkt:
Als ik al naar de diverse boutjes kijk
soms moet je nog lang zoeken ook.
Ik vraag me af of dit een 78er is?
de striping op de tank klopt niet (of is later een keer opnieuw gespoten, de hoofdremcilinder van de voorrem klopt niet, en volgens mij heeft de 78er de remklauwen achter de vorkpoten toch?
Of kun je dat gewoon omdraaien??
Als je nog geen Z hebt wel een heel leuke om mee te beginnen toch, en 3000 Euro . . .
Hij is al redelijk compleet. Uitlaat zal ws de grootste uitdaging worden . . .
Met deze race buddy wel de beugel eraf halen en een par greepjes van de Z1R erop, da's een stuk mooier..
 
mooie carburateurs maar niet voor het geld dat hij/zij wil hebben... :N

750 eurie.......een beetje googlen en daar heb je ze overal voor...of minder nog..... _O-

dan koop ik ze liever nieuw van een handelaar ipv een particulier die god mag weten wat ermee heeft uitgevreten...

Je kunt ze ergens anders ook voor die prijs kopen, maar dan heb je niet die bussen
er bij. Die kosten ook nog zón 125,00€
 
soms moet je nog lang zoeken ook.
Ik vraag me af of dit een 78er is?
de striping op de tank klopt niet (of is later een keer opnieuw gespoten, de hoofdremcilinder van de voorrem klopt niet, en volgens mij heeft de 78er de remklauwen achter de vorkpoten toch?
Of kun je dat gewoon omdraaien??
Als je nog geen Z hebt wel een heel leuke om mee te beginnen toch, en 3000 Euro . . .
Hij is al redelijk compleet. Uitlaat zal ws de grootste uitdaging worden . . .
Met deze race buddy wel de beugel eraf halen en een par greepjes van de Z1R erop, da's een stuk mooier..


Dit is een a1 ,heeft iid een ronde hoofdremcylinder en de klauwen voor de poten en heeft geen vacuum kraan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
heeft iemand van jullie wel eens stickers met kawasaki1 z1000 (oude lettertype Kawasaki) en de z1000 in het lettertype van de emblemen op de zijdeksels ergens gezien in goud?
Ik wil zoiets hebben voor mijn helm die in de kleuren van mijn Z gaat. Moet ook niet àl te groot zijn dus. Ik vind allerlei stickers, maar niet wat ik zoek.
Als het niet lukt zal ik ze ergens moeten laten uitsnijden (laseren), dat kan natuurlijk altijd . . .
 
Dit is een a1 ,heeft iid een ronde hoofdremcylinder en de klauwen voor de poten en heeft geen vacuum kraan
OK, maar dan is het dus inderdaad geen 78-er, maar een 77-er.
 
Daar heb ik deze laten maken. Geef aan wat en hoe je het wil hebben en zij draaien.

full
 
Laatst bewerkt:
O, ja ziet er goed uit.
Als ze gouden folie hebben moeten ze zeker kunnen maken wat ik zoek.
Greetz (on topic hè deze keer _O- )
 
Als het technisch een beetje in orde is, Z1R blok? is het wel te doen,dan kan je er in etappes wat van maken en er toch mee rijden tussentijds.

ik zie al missende bouten van deksels op de fotos....valt nooit mee...
als de kilometerstand een beetje klopt kun je je alsvast verheugen op een topend revisie...
dus;
-3250
-1500 (cil boren+zuigers,nieuwe geleiders+kleppen,dek vlakken.pakkingen)
dan kost ie al 4750 en dan maar hopen dat je rotor/startkoppeling nog goed zijn en er verder niet al teveel bs achter weg komt (kop gescheurd bijv)

zo n ding netjes maken incl de motor binnen specs netjes maken kost ie je op het eind van de rit een rug of 8 (incl aanschaf)mits je het meeste zelf doet en je niet al teveel nare verrassingen treft anders wordt het zomaar 10k....

een z1000 opknappen binnen de dagwaarde is onmogelijk....een beetje oplappen en het blok
"verfideren" kan wel natuurlijk maar dan ziet ie er leuk uit en kun je in de rondte roken op zondagmiddag.... _O-

het is als met al die ouwe dingen....wat ie nu kost is ongeveer de dagwaarde
dus alles wat je er in stopt is door de plee....
en tenzij je zeker weet dat ie al eens gereviseerd is kun je er met deze kilometerstand wel van uit gaan dat cilinders en geleiders aan de beurt zijn...
 
vanavond tussendoor toch maar even de klepjes een beetje inschuren....
zittingen zijn iets gefreesd op de nieuwe geleiders en hoewel me dan gezegd wordt dat ze 100 punten dicht zijn dan verteld mijn zaklampje iets anders... :N
je moet toch alles weer checken blijkt dan.... '(
het is niet veel en wellicht had ie ze wel "dichtgehamerd" maar toch 4 van de 8 die heel iets doorschijnen....
komt mischien ook wel door die zwarte coating die op deze kleppen zit :?
als daar een paar 100ste verschil in dikte zit heb je dat natuurlijk ook al....
ik schuur ze in ieder geval allemaal ff in en dan nog ff een nachtje laten staan vol ontvetter..



flink ingezoomd kun je zien dat ie net niet helemaal perfekt in het midden van de hoek valt maar ik kan ermee leven...
de breedte is een perfekte 1mm....das mooi...
een overmaat klep zou perfekt zijn maar das weer 150 euro voor de 4 uitlaten....vind het wel best eerst...
ik vlooi hem in elkaar en dan kan ie er wel weer een paar km tegen...de speling kom ik mee weg...
met deze kan ik dan eerst rijden en die andere desnoods aanpakken.....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan