Kawasaki Z1 900 Deel 9

foto 4
full
 
Zoals ik al zei, het blok is inmiddels ook weer in elkaar. Ik heb het gehele blok doormiddel van mijn natstraalcabine helemaal gestraald. Daarna is het blok weer opgebouwd, alle pakkingen, keeringen, nokkenasketting, tandwielen, rubbers etc zijn vervangen. Overal de inbusboutjes weer vervangen voor de JIS kruiskoppen. Ik ben erg blij met het resultaat. Ik heb nog wat polijstwerk wat nog gedaan moet worden. Van het kleppendeklsel moet nog eventjes de zijkant gepolijst worden en het kapje van de kickstarter moet nog eventjes gepolijst worden. Deze was ik vergeten mee te nemen naar de polijster in Hilversum. Ik ben benieuwd naar jullie reacties! :Y [afbeelding]


Well done :t

En zo n bedrijf in de buurt van Apeldoorn.......logisch O-)
 
Mooi mooi mooi *D *D *D

Eigen cabine ? Niet slecht *D

Blanke lak op op de carterdelen ?

Ja klopt eigen cabine. Erg leuk om mee te werken. In het begin was het eventjes de lucht/pomp verhouding uit zoeken maar op een gegeven moment kreeg ik de handigheid erin :) . Het blok is niet in de blanke lak gezet. Ik kreeg van iemand anders ook al dat advies om te doen. Ik twijfel er een beetje over. Ik denk dat de vervuiling zo blank niet zo heel snel zal gaan met wat zomerse ritjes in het jaar.
 
Well done :t

En zo n bedrijf in de buurt van Apeldoorn.......logisch O-)

Zeker Jan, ik was daar vorig jaar op hetzelfde terrein ook al geweest om een emmer met onderdelen te laten verzinken bij de Vries. Dat was ook erg netjes geworden.
 
Ik zou er zelf geen blanke lak op doen.
Ik heb een paar weken geleden een volledig gereviseerde z1000 gezien. Hele mooie motor. Het blok was gestraald en gelakt. Maar de lak was gaan werken, zag er niet meer uit. Losgelaten, verkleuringen... niet mooi meer (na 2 jaar).
Gewoon blank laten en netjes bij houden.
(Mijn persoonlijke mening)
 
Ik zou er zelf geen blanke lak op doen.
Ik heb een paar weken geleden een volledig gereviseerde z1000 gezien. Hele mooie motor. Het blok was gestraald en gelakt. Maar de lak was gaan werken, zag er niet meer uit. Losgelaten, verkleuringen... niet mooi meer (na 2 jaar).
Gewoon blank laten en netjes bij houden.
(Mijn persoonlijke mening)

Jan bedankt voor je advies. Ik laat het ook achterwege. De Kawasaki gaat toch niet intensief gebruikt worden :)
 
Afgelopen zondag was er weer de Classic Sprint in Eeklo (Oost-Vlaanderen). Dit is een dragrace over de 1/8 mijl (201,168 meter) voor motorfietsen uit de jaren 70. Goed weer en veel runs kunnen rijden. Er werd dit jaar gereden in de klassen tot 500cc, 500 tot 800cc en boven de 800cc. Ik reed uiteraard in de klasse 800+ cc met mijn Z1400. Het resultaat was de eerste plaats en weer een verbetering van het baanrecord: 6,981 sec. incl. reactietijd. Mijn beste tijd zonder reactietijd was 6,843 sec. Mijn beste reactietijd was 0,042 sec. Helaas was er geen betrouwbare meting van de eindsnelheid omdat een sukkel met een zijspan over de tijdwaarnemingskast en bedrading was gereden.

full
 
Afgelopen weekend was ik met de vrouw in Eeklo om Xavier aan te moedigen.
Wat een leuk evenement en alles lekker simpel opgezet.
full

Gewoon een stuk ringweg afsluiten en van 12.00h tot 17.00h sprintraces houden.
full

Met mooi weer en een hoop diverse motoren van verschillende merken soms in nieuwstaat of geheel verbouwd door elkaar heen.
full

Soms een race tussen wat brommers of tweetakten maar wij kwamen hoofdzakelijk voor de Kawa's
full

We hebben het groene monster nog aangemoedigd en zowaar heeft hij zijn tijd weer kunnen verbeteren.............gefeliciteerd nog.
full

Zelfs een Police uitvoering hebben we nog over de strip zien razen.......en nog snel ook.
Kortom een hoop herrie,veel leuke motoren gezien,een ongedwongen sfeer,hier en daar een praatje maken,wat eten,wat drinken,mooi weer........wat wil een mens nog meer ?
 
Mag niet eens de vergrotingen zien zonder ingelogd te zijn... En alle oude foto's missen nog, schijnbaar gaat het daar om een bug dus dat wordt afwachten.

Maar wat een prachtig blok!!! Zelfs zo ontzettend gepolijst dat de fotograaf 3x te zien is...
Ben even vergeten of je dit al een keer verteld had, maar is het blok gewoon leeg? Geen versnellingsbak of krukas neem ik aan?

Moeten die onderste ribben ook gepolijst zijn? Op mijn Z zijn ze dat niet in ieder geval.
 
Terug
Bovenaan Onderaan