Kawasaki Z1 900 Deel 9

Ik las op facebook dat de 1000 stuks welke beschikbaar waren binnen no time waren uitverkocht. Eind januari komt er nog een batch aan.
 
Het is vandaag al weer twee jaar geleden dat Rob overleden is.
Het spijt me dat ik de laatste tijd niet echt actief was hier.

Door diverse omstandigheden is het er te weinig van gekomen, hoop dat het dit jaar beter word.

In 2019 geen meter gereden met mijn fiets en ook niet met de Z650, moet dit seizoen echt gaan veranderen.

Voor een ieder in ieder geval een fijn 2020.

GreetZ, Marcel
2 jaar al weer.
Wel mooi dat jij zijn topic blijft bezoeken.
Vakmensen zoals jij zijn nodig voor dit topic
 
Allen Millyard is weer eens aan het knutselen geweest. Hij heeft een 6 cillinder gemaakt van een z1 blok. Op zijn facebook staan mooie foto's van de bouw ervan.

Dit is het filmpje waarop hij het blok voor het eerst start:

Die man is geniaal!!
 
Ondanks de verkeerde omstandigheden hier toch eerdaags maar eens onze "Zedjes" maar eens gaan verwennen met nieuwe olie.
Heb al lang een nieuwe rotor liggen die niet meer uit elkaar kan klappen, die moet ook maar eens ingebouwd worden en dan misschien ook de regelaar/gelijkrichter.
Ga jullie op de hoogte houden.
 
druk bezig met het blok uit elkaar trekken.. vond problemen... de rotor met speling.. grrrr. zijn hier inmiddels vervangingen voor?? en startkoppeling met veel speing...
 
vond ook een gelige laag in een cilinderwand.... iemand en idee wat dit is??
 

Bijlagen

  • IMG_4287.jpg
    IMG_4287.jpg
    17,9 KB · Weergaven: 19
Inmiddels een nieuwerotor en geconstateerd dat zuiger 1 eerder naar beneden gaat dan zuiger 4........is niet goed
 
startkoppeling was ook losgeraakt maar vooral helemaal ingesleten, ik geloof niet dat die rand er hoort te zitten...
 

Bijlagen

  • IMG_4556.jpg
    IMG_4556.jpg
    49,1 KB · Weergaven: 13
en zo zag de rotor er uit...
De vierde tap was ook 1,5mm verdraaid
 

Bijlagen

  • IMG_4558.jpg
    IMG_4558.jpg
    70,7 KB · Weergaven: 13
  • AFD9B4D5-8FA8-4269-BA55-31D50EC3FB0A.JPG
    AFD9B4D5-8FA8-4269-BA55-31D50EC3FB0A.JPG
    40,5 KB · Weergaven: 14
Terug
Bovenaan Onderaan