Kawasaki Z1 900 Deel 9

Een H2 uit 1972 met expansiepijpen.
IMG_0117.JPG
 
Zooooooooooo ik ben opgestaan uit mijn winterslaap en heb ff de tijd om te reageren,hoezo traag ?
Onze Nol Bikker rit.

20190525_134940.jpg


Ik moest met alle geweld van Ted ook mee rijden dus samen met de vrouw ons op tijd gemeld.
Bouwjaar 1980 dus stond ik helemaal op het eind van het veld en da's mooi want dan kan ik mooi de boel overzien.
De vrouw stond met haar 1994 Zephyr 750 elders.
In mijn vakje wat Z1300 en Z650 dus naar wens.
Goed ............ wat rondgelopen en vooral het oude spul ff bekijken.

20190525_135323.jpg


Wat zie ik nu ? Een Z650 met Suuuz blok (het moet niet gekker worden,wel leuk om te zien)

20190525_163958.jpg


Wat een geinig ding is het ook.

Screenshot_2019-05-26-11-43-05.JPG


Nothing beats the real thing.

Ook nog ff op het veldje gekeken waar het nieuwe spul stond en de kleur was daar hoofdzakelijk GROEN !
Geeft al snel het gevoel dat iedereen bijna dezelfde motor type heeft maar als je goed kijkt zijn de verschillen alsnog zichtbaar.
Vooral als je op jaartal van uitgave loopt kun je de aanpassingen waarnemen.

20190525_142353s.jpg


W650 en W800 vindt ik ook nog wel te pruimen.

Praatje hier maken,praatje daar maken,ff naar de band luisteren,beetje rondkijken en het zag er allemaal piekfijn uit.
Leuk hoor met al die Kawa fanaten samen,alles rustig en gezellig.
Om 15.00h mocht het gas erop en konden de paardenkrachten worden los gelaten.
Leuk zo met z'n allen een rondritje maken,en als een lange gekleurde lint slingert deze door het landschap.
Zes cilinders naast knallende tweetakten en hier en daar een off the road bike of customfiets,maakt niet uit als je maar plezier hebt.

Nou het record is gehaald heb ik begrepen (stuk of 784) en iedereen dus tevreden en Nol zeker.
We zijn niet tot het einde gebleven want er stond nog meer op het programma die dag.
Wel ons prima vermaakt en een leuke dag meegemaakt !

20190525_144904.jpg


Deze stond ook in mijn vak en dat vond ik de leukste fiets van allemaal.
Met de eigenaar nog wat staan lullen want zo zijn we wel......................kijken en vergelijken.............
Voorheen was het een KZ1000LTD door hem stukje bij beetje aangepast naar zijn zin.
Ik vond het een coole bike !

Nou mannen,hier dus nog wat foto's mijnerzijds,t heeft wat langer geduurd,heb het ook veeeeels te druk.
Tot ziens bij een volgende gelegenheid..............mazzel
 
Dank voor de plaatjes allemaal.
Vind zo'n W650/800 Ook nog wel wat hebben ook al trekt het geen worst van een bord......

Zou graag weer op mijn Ztje willen rijden maar moet noodgedwongen helaas nog even geduld hebben.
Aan het weer ligt het deze keer niet, al is het hier bijna te warm.
 
Marcel,nog ff volhouden en dan kan je weer op je Zedje rondtoeren,d'r komen nog genoeg maanden met mooi weer,sterkte dus...........(enne het is nooit te warm want als je rijd heb je een lekker briesje tegen)
 
Na diverse motorprojecten (7xstuks) afgesloten te hebben voor anderen maar ook voor mezelf (niet Z gerelativeerd) heb ik vanaf volgende week eindelijk de tijd om aan de liggende voorraad Zeds te beginnen. Anders wordt mijn doelstelling voor dit jaar niet gehaald. Heb eerst maar eens een deel van het oude ijzer uit de spelonken van mijn opslagruimtes getrokken om de boel te kunnen inventariseren.

IMG_2166.JPG


Zo te zien is er nog werk zat te doen.
Wordt vervolgt............
 
Zooooooooooo ik ben opgestaan uit mijn winterslaap en heb ff de tijd om te reageren,hoezo traag ?
Onze Nol Bikker rit.

Bekijk bijlage 1402357

Ik moest met alle geweld van Ted ook mee rijden dus samen met de vrouw ons op tijd gemeld.
Bouwjaar 1980 dus stond ik helemaal op het eind van het veld en da's mooi want dan kan ik mooi de boel overzien.
De vrouw stond met haar 1994 Zephyr 750 elders.
In mijn vakje wat Z1300 en Z650 dus naar wens.
Goed ............ wat rondgelopen en vooral het oude spul ff bekijken.

Bekijk bijlage 1402356

Wat zie ik nu ? Een Z650 met Suuuz blok (het moet niet gekker worden,wel leuk om te zien)

Bekijk bijlage 1402358

Wat een geinig ding is het ook.

Bekijk bijlage 1402359

Nothing beats the real thing.

Ook nog ff op het veldje gekeken waar het nieuwe spul stond en de kleur was daar hoofdzakelijk GROEN !
Geeft al snel het gevoel dat iedereen bijna dezelfde motor type heeft maar als je goed kijkt zijn de verschillen alsnog zichtbaar.
Vooral als je op jaartal van uitgave loopt kun je de aanpassingen waarnemen.

Bekijk bijlage 1402360

W650 en W800 vindt ik ook nog wel te pruimen.

Praatje hier maken,praatje daar maken,ff naar de band luisteren,beetje rondkijken en het zag er allemaal piekfijn uit.
Leuk hoor met al die Kawa fanaten samen,alles rustig en gezellig.
Om 15.00h mocht het gas erop en konden de paardenkrachten worden los gelaten.
Leuk zo met z'n allen een rondritje maken,en als een lange gekleurde lint slingert deze door het landschap.
Zes cilinders naast knallende tweetakten en hier en daar een off the road bike of customfiets,maakt niet uit als je maar plezier hebt.

Nou het record is gehaald heb ik begrepen (stuk of 784) en iedereen dus tevreden en Nol zeker.
We zijn niet tot het einde gebleven want er stond nog meer op het programma die dag.
Wel ons prima vermaakt en een leuke dag meegemaakt !

Bekijk bijlage 1402362

Deze stond ook in mijn vak en dat vond ik de leukste fiets van allemaal.
Met de eigenaar nog wat staan lullen want zo zijn we wel......................kijken en vergelijken.............
Voorheen was het een KZ1000LTD door hem stukje bij beetje aangepast naar zijn zin.
Ik vond het een coole bike !

Nou mannen,hier dus nog wat foto's mijnerzijds,t heeft wat langer geduurd,heb het ook veeeeels te druk.
Tot ziens bij een volgende gelegenheid..............mazzel
Mooi te lezen dat het record in diverse kawatopics blijft terugkeren. Mijn z1000 ook nog op de gevoelige plaat zelfs :t
 
Leuk filmpje over de restauratie van de Mad Max Z900 "Donutbike" in Australië. De oorspronkelijke eigenaar en stuntman in de film Dale Bensch heb ik persoonlijk ontmoet en samen hebben we een dag lang een toer gedaan langs alle highlights uit Mad Max 1 . Ook het plaatsje Clunes wat nog steeds zo is als in de film hebben we aangedaan :-)

 
De 916 heeft op mij wel een grote indruk gemaakt, zelfde als de zxr750.
Komt waarschijnlijk omdat ik toen de superbike wedstrijden “ontdekt” had en ze zag rijden op Assen .
Maar iconisch is wel erg groot woord...
 
Toen de Kawasaki ZXR 750 H1 in 1989 uitkwam met zijn stofzuiger slangen van de kuip naar de bovenkant van de tank
sloeg dat in als een BOM dat was het begin van de Airbox tijdperk en met Rob Muzzy USA als tovenaar en Scott Russel op de
SuperBike een Champion`s TEAM ( best wel Iconisch )
 
Een vraag van een ex-z 900 eigenaar die benieuwd is of zijn oude 900 zich ook onder een forum lid bevind, het gaat om de XE-85-35. Via de rdw blijkt dat hij vorig jaar nog van eigenaar is verwisseld. Vr gr koen
 
Terug
Bovenaan Onderaan