Kawasaki Z1 900 Deel 9

Even uitwaaien aan zee
IMG_0440[1].JPG
 
Hey ik ken dat blok en ik heb t ook nog eens in levende lijve mogen aanschouwen,lang geleden 16-11-2011 nl.
Dus nu : Sterke verhalen uit een rijk motorverleden maar eerst wat voorgeschiedenis.

Ik vind t leuk om onderdelen te betrekken uit het buitenland.
Nog leuker is het om de spullen op te pikken bij de vestiging zelf.
Dus als ik met de vrouw een roadtrip ga maken plan ik altijd een bezoekje in aan een motorzaak of onderdelen beurs.
Zo kom je dan ook eens op bezoek bij bv. Klasmo,Frank Bach,Roland Lenden,Bike-side,RF Biketech om iets te scoren.
Zelfs Z-Power U.K. is eens bezocht en dan kon Dave meteen mijn gekochte boek signeren.
Ook in de USA wordt wel eens wat besteld maar da's te ver rijden/varen/vliegen om parts op te halen.

Maaaaaaaaaaaaar ik had een site gevonden nl. kawasaki vintage motorcycle part, kawasaki classic motorcycle, streetfighter part, motor bike part - AmericanClassix.com en die had wel wat leuke spulletjes
in de aanbieding en omdat de Dollar toch lekker laag stond t.o.v. de Euro mooi meegenomen.
Mijn vrouw en ik hadden toch weer t idee om een USA trip te plannen,deze keer voor 6xweken.
Naar de Noord kant USA,stukje Canada dan vliegen naar Hawai en wat eiland hoppen en de laatste week Californië etc.
Vanaf San Diego binnendoor rijdend naar L.A. konden we mooi een bezoekje plegen aan de vestiging aldaar.
Contact opgenomen via mail en alles uitgelegd en ja hoor jullie komen maar langs,d'r is altijd koffie en donuts.
En toen bleek dat we uit Holland kwamen was er direct een klik want hij was eigenlijk een Duitser !
Zo gezegd zo gedaan.

Na pakweg 5xweken de hort op kwamen we op 15-11-2011 aan in een hotel in Palm Springs.
Afspraak was de volgende dag om na 13.00h ter plekke te zijn,tijd zat dus want het is pakweg 30minuten rijden.
51777 Northridge Rd, Morongo Valley, CA 92256, Verenigde Staten dus ergens in de rimboe.
Dan maar wat site-seeing doen en we waren daar meerdere keren in die omgeving geweest en wisten dat t een dor landschap was.
Bekijk bijlage 1493595
En dan ook rijden op weggetjes die geen weg mogen worden genoemd en kijk het aantal windmolens is ook hier nu flink toegenomen.
Bekijk bijlage 1493596
Via een zandweg de locatie bereikt en ? ...................... niemand te zien !
Bekijk bijlage 1493597

Telefoon gaat over........hij komt ietsje later want heeft 2xXT500 gehaald elders en z'n tijd staan verlullen.
Maakt niet uit we hebben eten en drinken en kijken wel ff rond aldaar.
Was geen probleem want de Mexicaanse buurman hield ons in de gaten,wist hij.

Wat treffen we hier aan ?
Junk yard met allerlei Kawa restanten her en der gestald zoals ze hier wel meer doen.
Bekijk bijlage 1493598
Bekijk bijlage 1493599
Bekijk bijlage 1493600
Bekijk bijlage 1493601
Bekijk bijlage 1493603

Rondom nog wat sloop auto's,containers en rekken met motorblokken,uitlaten etc.
Da's ff schrikken zo open en bloot ! (puriteinen met een zwak hart ff weg kijken graag).
Bekijk bijlage 1493604
Bekijk bijlage 1493606
Nou er stond genoeg om te kiezen,denk alleen dat alle blokken vol zand zaten !

Terwijl we staan rond te kijken en ff een happie doen vliegen er nog drie Jets laag over.
Wat nou ! geluidsoverlast ?
Ik zie geflikker van de verrekijker van de Mexicaanse buurman en zwaai ff naar m.
Hij zwaait terug en gebaard naar de weg toe en inderdaad is in de verte een grote stofwolk te zien en toeterend
kwam daar een pick-up truck met 2x XT's in de achterbak aanrijden.
Bekijk bijlage 1493607

Om een kort verhaal nog langer te maken :
Hij heet Axel Buhck en komt uit de buurt van Hamburg en is een bekende van de Klasmo boys.
Jaren ervoor had hij hun geholpen met de zoektocht naar Zed gerelativeerde motoren en onderdelen.
Containers volgestouwd met allerhande handelswaar en we weten waar dat allemaal is beland.
Zelf in de USA blijven hangen en daar zijn eigen handeltje opgezet aangevuld met Duitse aftermarket spul.

Mijn vrouw en ik krijgen een rondleiding door magazijn,werkplaats en de "man-cave" garage en zo vliegt de tijd voorbij.
Bekijk bijlage 1493608

In de garage staat ook een deel eigen Zed voertuigen deels origineel deels gerestaureerd en in de hoek een Z blok op een standaard.
Bekijk bijlage 1493609
En zo kwam ik oog om oog te staan met het blok (foto ter bewijs)
Bekijk bijlage 1493610

Daar had hij eens 10xstuks van hagelnieuw gekocht en dit was de laatste voor de heb.
De andere 9x verkocht voor investeringen te doen of voor levensonderhoud want hij ging vaak "zu die Heimat zurück" voor feesten en vertier.
Mooi blok en mooie verzameling Zeds gezien en lekker bijgepraat maar we moeten nog richting Barstow dus tijd voor afscheid.

Alle onderdelen die ik wilde hebben lagen al klaar en werden in de huurauto gestald,alles werd betaald en daarna afscheid genomen.
Het replica achterkontje was bv. $75 iets van €54 ? nou da's toch een koopje.
Leuke vent die Axel met een hoop verhalen en ik moest maar de groeten aan Ingo doen als ik m weer eens ontmoete........
Heb ik later ook gedaan en dan krijg je andere sterke verhalen vanuit de Hamburg kant voorgeschoteld en zo vliegt weer de tijd voorbij.

Ik denk dus dat hij nu het laatste blok verkoopt want staat nu toch wel een beetje in de weg ?
Sorry voor het lange verhaal maar t is toch Corona tijdperk dus vervelen we ons meer ?
Hebben jullie wat te lezen gehad.
Mazzel en tot ziens..............
Leuk zo een verhaal te lezen! :t Kawa-liefhebbers zijn eigenlijk overal hetzelfde blijkt wel. Ook ik heb ondertussen al wat Duitse, Engelse en Amerikaanse mensen leren kennen dank zij onze gezamenlijke hobby.:)
 
Weet ik nog niet. De achtervork bleek krom te zijn en het blok ligt nog uit elkaar.
oooh joh nog tijd zat,rustig aan,,was zelf aan te proberen om met de restanten een Zed gebakje in elkaar te knutselen,ben toch een beetje aangestoken door t sprint virus,heb er geen verstand van........maar.....je weet maar nooit...
 
Leuk zo een verhaal te lezen! :t Kawa-liefhebbers zijn eigenlijk overal hetzelfde blijkt wel. Ook ik heb ondertussen al wat Duitse, Engelse en Amerikaanse mensen leren kennen dank zij onze gezamenlijke hobby.:)
leuk toch ? zo'n hobby,moet wel zeggen dat sinds het digitale tijdperk het wel veeeeeeel makkelijker is geworden.....om contacten te leggen en te bestellen....
 
Dat is zeker waar, vroeger moesten we het hebben van mensen die we onderweg tegenkwamen, of bij motorzaken, of die je regelmatig tegenkwam in de regio waar je woonde. Zelf ben ik ook van voor het digitale tijdperk.
 
Vraagje ?
Een kennis van mij is een GPZ 1100 B2 aan het restaureren.
Wat nog ontbreekt is:
Zwarte uitlaatbochten 2 en 3 en de metalen plaat om de linkse uitlaat vast te zetten a/d voetsteun.
Die plaat zou hetzelfde kunnen zijn als die van een Z1000J ?
Heeft iemand nog wat restanten liggen ter aanbod ?
Sloperijen en E-bay hebben nog niet tot een goed resultaat geleid.
Dus daarom via deze weg ?
Alvast bedankt v/d aandacht.
 
Zojuist gekeken, die hebben het ook niet op dit moment maar je kan het op een zoeklijst zetten.
Je krijgt dan bericht als ze het wel beschikbaar hebben.

Bedankt voor t meedenken en ja ook bij CMSNL alreeds gekeken,alsmede div. sloperijen etc.
De hoop was dat iemand nog wat restanten had liggen in hun ijzerbak.
Zo best waren die uitlaten nou ook weer niet in de jaren 80.
Maar bocht 2 en de beugel hebben we gesignaleerd bij een bedrijf in de USA,mail is verstuurd en nu maar wachten op antwoord etc................
 
B2 is toch model 82/83 met injectie in zilver of rood? heb een complete en origineel uitlaten, rijdend evt. te koop...
 
ander issue, heeft iemand een alternatief voor de rubberen blokjes, dempers, in de nokkenas trein? totaal 6 per blok met een prijs van 4 Euro per blokje... idioot gewoon. Daar ik nog een Z1 blok wil openen en een race blok van 1100 cc wil maken en het 1200 blok open ligt ben ik dus 18 van die dingen nodig. Viton schijnt tot nu toe de beste vervanger te zijn...
 
@smams: ben ook naar die rubberblokjes aan het rondkijken, 3,60 euro bij classic kawa parts, inderdaad te gek voor woorden. Maar tot nu toe zie ik geen goedkopere alternatieven. En hoe duur zijn die Viton blokjes dan? en waar te koop?
 
Terug
Bovenaan Onderaan