Kawasaki Z1 900 Deel 9

@smams: ben ook naar die rubberblokjes aan het rondkijken, 3,60 euro bij classic kawa parts, inderdaad te gek voor woorden. Maar tot nu toe zie ik geen goedkopere alternatieven. En hoe duur zijn die Viton blokjes dan? en waar te koop?
goedkopere rubberblokjes via Andre van Zfever origineel of replica per twee of vier stuks ?
 
@smams: ben ook naar die rubberblokjes aan het rondkijken, 3,60 euro bij classic kawa parts, inderdaad te gek voor woorden. Maar tot nu toe zie ik geen goedkopere alternatieven. En hoe duur zijn die Viton blokjes dan? en waar te koop?
ik ga ze zelf snijden uit 8 mm Viton, is beter dan die blokjes die naar ik mij heb laten vertellen van mbr rubbers zijn ... en die harden namelijk uit, Viton niet.
ik heb een vriendje die dat spul heeft, heb maar een paar vierkante cm nodig...
 
GPZ voortgang : m'n maat heeft de twee bochten nieuw gevonden in Duitsland,twee afdekkapjes heeft hij gehad uit Engeland en nu is hij nog in onderhandeling over de linkerophangbeugel uitlaat,het ziet ernaar uit dat hij straks zijn project voor 100% kan afsluiten.
Nu is hij bezig om een Z100ST in te rijden en alle kleine probleempjes op te lossen,laatste bericht was dat na 400 probeer km's de bugs eruit waren en dat het apparaat heerlijk rijd en alles doet wat deze moet doen (knallen dus). Nu maar afwachten wat de GPZ doet.........ik ben benieuwd ?
 
Blijkbaar niemand enig idee.
Ik ben een beetje te ver weg om even langs te gaan bij Nol, zo'n 980km.
Misschien even bellen!!?
Wat lees Ik nu In Oostenrijk gaan ze de boel in de gaten houden met Herrie uitlaten ? ook Fabrieks uitlaten ? ontkomen daar niet van .
 
Ja, op diverse wegen mogen motoren met volgens de in de papieren aangegeven Db's boven de 95 Db vanaf 10 Juni tot 31 Oktober niet meer rijden.
Ben blij dat mijn Z900 93 Db en de Z650 91 in de papieren hebben staan.....
 
Ja, op diverse wegen mogen motoren met volgens de in de papieren aangegeven Db's boven de 95 Db vanaf 10 Juni tot 31 Oktober niet meer rijden.
Ben blij dat mijn Z900 93 Db en de Z650 91 in de papieren hebben staan.....
Hoe gaan ze dat bij buitenlanders controleren? Bij mij staan er geen dB’s vermeld in het kenteken.
Kwestie van “bewijs maar dat het minder is” of anders omkeren :?

of daadwerkelijk met dB meters controleren?
 
Ik zie dat de Zephyr 750 van mijn vrouw op 90db staat bij rdw info.......maar over de andere oude gebakjes die ik heb staat niets vermeld....hoe kom ik daar nu achter wat bv.een Z1R of ST standaard aan aantal db's stationair heeft ?
 
Vanwege de "aanzienlijke geluidsoverlast" voor de bevolking worden nu van 10 juni tot 31 oktober 2020 rijverboden afgegeven voor motoren die een stationair geluid van meer dan 95 dB (A) hebben. Het verbod geldt voor zowel Oostenrijkse als buitenlandse motoren.
Dit heb ik ergens gelezen......kan me nog herinneren dat ik ooit een HD heb laten keuren in Lelystad.Mocht 80db zijn met uitloop naar 82db. Ik had er precies 80db.Dus lekker een lange neus tegen de keuringmeester.....ook dit staat niet vermeld als ik het kenteken (1982) controleer bij rdw ??? Dus hoe kom je nu aan de goede info ? Iemand enig idee ?
 
Lekker dan als ze dit in NL ook gaan overnemen, op mijn pijp staat For Racing Purposes Only. Heb nog wel een standaard demper maar dan moet ik mijn carbs ook weer gaan aanpassen denk ik :( De buren hebben twee Harley's met open pijpen (dus helemaal geen demper), als die de straat uitrijden rinkelen de ramen. Die gaan dan zeker nat in Oostenrijk 😜
 
Lang leve de Customs & H D met open uitlaten die het verpesten . de BOA moet er naar kijken . de Polite doet nix
 
Lang leve de Customs & H D met open uitlaten die het verpesten . de BOA moet er naar kijken . de Polite doet nix
neen,niet direct wijzen naar de customs en HD's want er zijn zat lieden met aftermarket uitlaten waar dan met alle geweld de db killer verwijderd moet worden met de gevolgen van dien.......
 
Toch valt mijn stationair geluid erg mee en ik heb al gemerkt dat er op de snelweg diverse jongens met Japanse fietsen mijn geluid nog ruim overtreffen. Tja en voor HD's lijkt het helemaal normaal te zijn om met open pijpen te rijden, Loud Pipes Saves Lives. Hier in Haarlem zie ik iemand wel eens rijden op een quad en daar lijkt helemaal geen uitlaat op te zitten. Inderdaad, politie doet niks, is wel heel actief met de controle op scooters 😝
 
Iemand een idee hoe van al die lagen verf af te komen, verfafbijt werkt niet, de buitenste lagen heb ik er voorzichtig af gekregen met een föhn maar dat is erg oppassen want anders wordt het plastic zacht
20200614_112745.jpg
 
Hallo mannen !
Laatste tijden weinig aan Zed sleutel projecten gesignaleerd op het forum ?
Zijn alle oude Zeds vergeven en in oude glorie hersteld/gerestaureerd ?
Ik heb al laten weten dat ik zeer veel respect heb voor de mensen die minutieus bezig kunnen zijn om een oude(re) motor (van wat voor merk dan ook) weer in oude glorie terug te brengen.
Zoals jullie weten ben ik van het soort “ff hup” en rijden met dat kreng.

Ik vind het toch wel leuk om te lezen als men boutje voor moertje en nippeltje alles weer na demontage laten verchromen,verzinken,spuiten,polijsten en snelheidsmeters weer gangbaar krijgen,origineel spuitwerk met de goede biezen op de mm nauwkeurig maken,de juiste kabels met de overeenkomstige art.nrs. het juiste zadelruitje met bijpassend riempje etc etc en dan nog maanden op zoek zijn naar dat laatste ontbrekende onderdeel.
De daarbij behorende foto's met de bouw voortgang vind ik heeeeeeeel informatief en leuk om te zien zeker hoe de mensen met verschillende onderwerpen stoeien,vragen stellen en uiteindelijk later tot een goed einde daarmee komen.

Dus hier zomaar een verhaaltje voor t slapen gaan.
"Ode aan mijn Belgische sleutel kameraad"

Ooit eens een Z1000ST verkocht aan een Zuiderbuur.
We hebben nog geregeld contact en ik moet verklappen dat hij ook zo'n soort sleutelaar is.
Ik noem m wel eens Piet Lut of Pietje Precies want werkelijk alles wordt minutieus gedemonteerd, bevingerd,gewikt en gewogen,hij doet zijn magische kunstje en viola alles is weer in de staat alsof het net uit de Kawasaki fabriek is komen rollen.
Na jaren van verzamelen en herbouwen is zijn collectie wel zo'n beetje compleet.
De gehele Zed lijn vanaf Z1 tot de laatste 1015cc type heeft hij door zijn vingers laten gaan en staan nu te glimmen in zijn verzameling.
Beetje het Zstreet museum idee van Ton maar dan wat kleinschaliger.
Daar de oude(re) fietsen een beetje op beginnen te raken is hij een side kick begonnen met bv. de Police uitvoering of de latere GPZ / R / J serie (je moet toch wat met je hobby,toch).
Z'n laatste GPZ project is nu ook compleet daar de ontbrekende bochten en aanverwante uitlaat artikelen alsnog zijn gescoord her en der.
Om jullie een beetje een impressie te geven over de man zijn daden hier wat kiekjes en uitleg.
Het gaat om een Z1000ST deze keer en ik moet zeggen dat de operatie weer goed gelukt is !

Ergens heeft hij weer een bouwval gescoord en erg compleet was deze niet.
Dus planning/verlanglijstje maken en zoeken in de eigen grijpvoorraad naar restant delen en alvast zoeken op internet naar de verder ontbrekende delen.

01.JPG


Alles wordt gedemonteerd en her en der verspreid en in bakken gedaan

02.JPG


03.JPG


Eerst maar het blok aanpakken,dus schoonmaken en voorbereiden en dat gaat bij hem allemaal met de hand....................pppffffffff...........dus in de ontvet bak,later ook afbijt,en schuurpapier en roterende staalborstels worden niet geschuwd...........geduld is een schone zaak.
Daarna alles afplakken en in een mooi kleurtje spuiten.

04.JPG
05.JPG


Zo dat ziet er alweer beter uit.

06.JPG
07.JPG
08.JPG


Motorblok opbouwen met alle nieuwe gadgets en pakkingen.

09.JPG
10.JPG


Parallel wordt de rest ook niet vergeten natuurlijk.
Het gehele rijwielgedeelte en aanverwante onderdelen die erbij horen worden van de verf ontdaan d.m.v. afbijt en daarna komt het schuurwerk etc.(als ik dit zie raak ik al van streek.............want ik gooi alles in de straalcabine.......ff snel hup dus.............maar hij is old school denk ik) ?

11.JPG
12.JPG
13.JPG


Het spuitwerk doet hij ook allemaal zelf (knap hoor ik vind met een spuitbusje al een hele klus) en t ziet er later weer spic&span uit en het blokje kan alvast geparkeerd worden.

14.JPG
15.JPG
16.JPG


Klein werk wordt ook niet geschuwd,dus met penseel de letters kleuren in de schakelhelften ofzo en de meters worden weer netjes gemaakt (ik denk dat zijn voorouders klokkenmakers zijn geweest) !

17.JPG
18.JPG


Wachtende op ontbrekende onderdelen die besteld zijn doet hij nog wat polijstwerk zelf.
De meesten weten waarschijnlijk wel wat voor k*tklus dat is................dus heb ik heilig respect voor de man (ik schuif die klus meestal naar mijn vrouw toe want die heeft meer geduld dan ik,maar dat gaat natuurlijk niet voor niets en later krijg ik daar toch de rekening van gepresenteerd) …..

19.JPG


Ooooh de wieltjes nog,had in t verleden eens twee wielen voor m gestraald (kom laat ik ook eens helpen) dus kon hij direct beginnen met afplakken en coaten en weer prachtig werk leveren....................Glad en strak zal ik maar zeggen.

20.JPG
21.JPG
22.JPG
23.JPG


Gaandeweg komt er toch schot in t bouwproject op deze manier en het begint alweer op een motorrijwiel te lijken.
Lekker stoeien ook met de bedrading en ander elektriek en daar is hij geen fan van !!! (tja wie wel) ?

24.JPG
25.JPG


Oooooooh ik zie dat ik maar 25xkiekjes mag plaatsen..................mmmmMMmmm dat wordt dus op naar deel 2....................laterrrrrrrrrrrr
 
26.JPG
27.JPG
28.JPG
29.JPG
30.JPG
31.JPG


Er ontbreek nog een uitlaatsysteem en wat kleine items maar die zijn al gesignaleerd op het internet en staan in bestelling maar het meeste komt uit t buitenland dus moet er geduld worden opgebracht maar dat lijkt mij geen probleem want hij heeft nog meer bouwprojectjes en hoeft zich niet te vervelen.
Zoals gezegd moet ik veeeeeeeeeeeel waardering opbrengen voor deze manier van bouwen,ik had al gillend weg gelopen want geduld is niet mijn beste eigenschap...........

32.JPG


En dan kan hij niet besluiten wat voor kleur de fiets moet worden.............rood,grijs of toch maar de groene kleurversie ????

33.JPG


Tis groen geworden............alles is 100% compleet en alles is door zijn handen gegaan,en alles is door hem uit geprutst en geploeterd en alles is bijeen geschraapt viavia en alle eer gaat naar hem toe.

34.JPG


Ik vind t knap hoor op deze manier en ben zeer onder de indruk van de kunde en geduld,was trouwens een tijd geleden ook op bezoek geweest bij de Zstreet van Ton en dat is dan weer de overtreffende trap want dat is een wandelende encyclopedie en ook een handige vent.
(Ton waar blijven jou projecten(voortgang) of zit je op een dood spoor) ?
Nou mannen wat leesvoer voor jullie,enjoy,tis geen Z1 gebakje dus ff door de zure appel bijten.
Maar t blijft een Zed in zijn oude glorie dus altijd leuk om te zien.........toch ?
Ik moet zelf maar weer eens de steeksleutel ter hand nemen want bij mij is voortgang zo goed als 0,0
Heb zelfs nog geen meter gereden op een der Zeds dus da's helemaal een dieptepunt.........alhoewel collega Marcel is ook een goede tweede ? (wel op weg op H*nda's van de baas..........foei) !

Alle gekheid op een stokje..................de mazzel en tot ziens............
 
Terug
Bovenaan Onderaan