Kawasaki Z1 900 Deel 9

Er zijn stuk of 12 op kenteken gezet.
1 met Z1015 op kenteken en met merk JANTON.
Ja klopt,heb ook een beetje zitten scrollen op de RDW site. Maar als je onderliggende specificaties leest staan er toch wel wat fouten in de bestanden van RDW. Een Janton Z650 tweecilinder ? en een Janton Yam.XS650 met 1400cc ? Ik heb wel wat ervaring met keuringen bij het RDW en het is altijd ff zoeken in hun bestanden naar t goede voertuig/gegevens. Twee jaar geleden een Z1000ST na schade herstel weer laten her-intreden als rijdend voertuig. Nergens te vinden. Met gebruikmaking met de kenmerken van een andere ST samen met de keurmeester twee voertuigen kunnen vinden. Een uit 1973 ?(toen waren er nog geen ST's) en een uit 1980 en dat was de mijne en stond te boek als KZ1000ST. Ach uiteindelijk is alles toch goed gekomen en rijd ik vrolijk weer rond op de ST. Keurmeester gaf al aan dat een schoning van het register geen kwaad kon,maar zoals veel zaken gaat dit toch op de lange baan.............................
 
Ja klopt,heb ook een beetje zitten scrollen op de RDW site. Maar als je onderliggende specificaties leest staan er toch wel wat fouten in de bestanden van RDW. Een Janton Z650 tweecilinder ? en een Janton Yam.XS650 met 1400cc ? Ik heb wel wat ervaring met keuringen bij het RDW en het is altijd ff zoeken in hun bestanden naar t goede voertuig/gegevens. Twee jaar geleden een Z1000ST na schade herstel weer laten her-intreden als rijdend voertuig. Nergens te vinden. Met gebruikmaking met de kenmerken van een andere ST samen met de keurmeester twee voertuigen kunnen vinden. Een uit 1973 ?(toen waren er nog geen ST's) en een uit 1980 en dat was de mijne en stond te boek als KZ1000ST. Ach uiteindelijk is alles toch goed gekomen en rijd ik vrolijk weer rond op de ST. Keurmeester gaf al aan dat een schoning van het register geen kwaad kon,maar zoals veel zaken gaat dit toch op de lange baan.............................
Als 'Handelsbenaming' kon je toen veel verzinnen, als 'Merk' al iets moelijker.
Bij merk JANTON komt er niets meer bij, nu alleen als 'Eigenbouw registratie'.
Op Nederlands kenteken staat maar 1 JANTON Z1000 (1015cc) geregistreerd, dacht 1979 of 1980.
Er zijn nog een paar meer Z1000 JANTON's, maar die hebben geen papieren.
JANTON frame van foto is bij motorzaak.
 
volgens mij is t gelukt om een kort filmpje te plaatsen ? ik pruts maar wat aan,ben niet zo goed met media,alhoewel ?
dacht dat dit bij Nol was in 2017 ?
 
HUIZEBUYS, je bent mij held...
Ik heb werkelijk geen idee hoe je een filmpje kan plaatsen hier, heb al zo mijn problemen met een foto.

Hebben jullie al gelezen of gezien dat het motorradmuseum bij mij in de buurt kompleet afgebrand is?
Was het al vaker van plan een keer te gaan bekijken en dat zou dan toch echt dit jaar moeten worden, maar helaas tot de grond toe afgefakkeld.
Best wel zonde, circa 230 historische motorfietsen en enkele historische auto's, niets meer van over....
 
Helaas is dat inderdaad tot de grond toe afgebrand, er is hier op MF een topic over ook.
Dat topic is nu al 4 pagina's lang, dus heel veel mensen hebben het erover.
Echt heel jammer dat er zoveel vaak onvervangbare motoren en auto's er niet meer zijn.
 
Is idd k u t.....
Echt heel erg jammer.
Ik heb gelezen van verwarmingsprobleem tot nog niet bekend hoe het heeft kunnen gebeuren.
Als het brandstichting is en ze vinden de dader(s), betalen tot het eind van je leven...
 
Zeker jammer van dat museum en als ik de filmpjes zo zie wordt ik daar niet vrolijker van. Helaas niets meer aan te doen. Wat over blijft is een rokende puinhoop met nog wat verwrongen ijzer. Zonde. Hier in de buurt (Hillegom) was een Ford museum. Daar ben ik wel 1200x voorbij gereden richting het Zuiden. Vele malen de gedachte gehad om daar eens een bezoekje aan te plegen. Zeker toen nadat we ook het Ford museum in Dearnborn (vlakbij Detroit) USA hadden bezocht. Maar ja in 2018 is het museum gesloten en is alles verkocht. Heb te lang lopen trutten en was dus te laat daarvoor. Denk dat we dit jaar (als de covid19 trammalant eens achter de rug is) maar naar het American motorcycle museum gaan in Raalte voordat die ook niet meer beschikbaar is.
 
mmmmmmMMmm zie dat mp4 wel wordt ondersteund maar geen Avi beeldbestanden en daar heb ik er veel van ............. da's jammer
s ff kijken of ik dat kan overzetten..............wordt vervolgt
uuuuhhh dacht dat dit gebakje stond bij customshow Bad Zalzuflen Duitsland ??
 

Bijlagen

  • 20181130_153717.mp4
    40,8 MB
Hey weer wat gevonden...............Veterama onderdelen beurs in Ludwigshafen in 2006
2006 Veterama Ludwigshafen (32).JPG
 
Zit een beetje te prutsen en heb viavia een avi naar mp4 omgezet (denk ik) dus dit is een probeersel.
Tweetakt gezien bij Veterama Mannheim in 2013
 
via een andere site maar proberen ? het was trouwens Veterama in Hockenheim
 
vreemd ? ik denk dat t nu wel is gelukt ? geef ff feed-back hierop,ben ook maar een 61jarige oude knar die probeert hip te doen (als t een 16jarige puber lukt moet t mij ook toch lukken) ?.....................................het is me wat .......al die electronica en apps en thuiswerken en beeldportalen en on-line vergaderen/onderwijs.....video converteren..............
 
Er zit deze keer wel geluid bij. Leuke filmpjes wel zeg!
Ik ben net terug uit Badhoevedorp, waar ik een oude kuip ben wezen kopen, met 2 ronde koplampen erin, voor m'n z650 Bimote replica projectje.
Ziet er precies uit als de kuip van de Gifkikker waar Johan v/d Wal mee reed vroeger.
Ik kan helaas geen foto van de Gifkikker vinden online, heb wel een hele stapel oude motorbladen waar wel foto's ervan instaan.
Maar ik heb geen scanner helaas..
 
Er zit deze keer wel geluid bij. Leuke filmpjes wel zeg!
Ik ben net terug uit Badhoevedorp, waar ik een oude kuip ben wezen kopen, met 2 ronde koplampen erin, voor m'n z650 Bimote replica projectje.
Ziet er precies uit als de kuip van de Gifkikker waar Johan v/d Wal mee reed vroeger.
Ik kan helaas geen foto van de Gifkikker vinden online, heb wel een hele stapel oude motorbladen waar wel foto's ervan instaan.
Maar ik heb geen scanner helaas..
ff een foto maken met je foon :t
 
Plaatje van de gifkikker van JvdW maar zonder koplampen.
Poster uit moto73 die ik nog heb liggen.
Krijg de foto niet gedraaid.....
 

Bijlagen

  • 16114265644971971804183089213637.jpg
    16114265644971971804183089213637.jpg
    121,7 KB · Weergaven: 7
Deze kuip bedoel ik.Ik heb nu alles klaar liggen om m'n z650 zo eruit te laten zien. Is wel geen 1000 natuurlijk, maar het gaat om het idee. 🙂 *O*
gifkikker29_4_1977.jpg
 
Verhaal kan ik mij nog wel herinneren maar heb het bijpassende blad al lang niet meer.
Foto die ik geplaatst had van de gifkikker met koplampen had ik uit een Moto73 met mijn latere eerste baas op de cover, Ton van Heugten.
Daar ben ik officieel in 1979 gaan werken maar was daar met 17 jaar al in 1978 begonnen.
 
Reed toen ook al met mijn eerste motorfiets zwaar illegaal regelmatig heen.
Eigenlijk niet normaal met 17 op een Kawasaki 350 S2....hi hi.
Ik zou er nu graag ééntje willen hebben maar zijn niet meer te betalen, helaas.
Die van mij, in nieuwstaat, ooit verkocht voor 1000gulden om mijn Z650 B2 te kunnen kopen......:(
 
Helaas maakt iedereen fouten in zijn leven maar dit was mijn grootste ;(
Tsja Marcel, ook ik heb destijds dezelfe fouten gemaakt. Maar we hadden eigenlijk weinig keuze, je had gewoonweg niet genoeg geld om alles te houden. Geen ruimte ook, ik woonde destijds thuis bij m'n ouders en het schuurtje was niet groot.
Nu heb ik 2 z650's en onderdelen genoeg, ruimte ook.

De mooie herinneringen aan wat geweest is blijven echter.
 
Terug
Bovenaan Onderaan