Kawasaki Z1 900 Deel 9

Zodan wat een prijzen! En veel geld betalen zo ver buiten Ned!! Nee ik heb alleen een veer nodig 😁 maar bedankt voor het meedenken 😉
 
Screenshot_20210415_213536.jpg

De set die ik heb liggen! Is voor de dragrace gebruikt! En omdat die carbs best wel zwaar aanvoelen aan je gashendel, hebben zij toen die originele spanveer verwijderd, en er zelf een erop gemaakt, zodat het gasgeven soepeler verliep! Maar ik wil dat het liefst weer origineel maken 😉 en deze set kom je niet tegen qua tekeningen! Allemaal met die eerste oudere type flotterbakken eronder! En deze set heeft maar 1 spanveer! En die model ervoor had 2 spanveren! Wie weet van een andere type?? Is een brede veer! Het pennetje die die veer blokkeerd is ook weggehaald, maar dat is na te maken 😎
 
Laatst bewerkt:
Is toch niet normaal, bijna 1000 dollar voor een gasfabriek.....
Ja, echt te gek voor woorden he, om verdrietig van te worden. Bovendien moet je nog opletten ook met wat je koopt, of het is bagger of het onderdeel is niet NOS van een echte Z. Maar als een knappe Z nu al meer dan 10000 euro kost en een hele mooie meer dan 30 000 euro is het niet verwonderlijk dat er voor onderdelen nu zulke idiote prijzen worden gevraagd en blijkbaar betaald ook.
Het is een Hype, jonge motorrijders van nu kopen geen Z, ze weten meestal niet eens wat voor motor het is. Dus over enkele decennia sterft het Z leger langzaam uit, staan de hele mooie misschien in een museum en rijden de motoren elektrisch.
DUS!!! Allemaal nu snel onze reserve onderdelen oppoetsen en gauw verkopen want nu kan er gecasht worden 💰💰💰💰💰

😉
 
Ik heb gezocht en gezocht maar het juiste onderdeelnummer voor die veer is niet te vinden......
Heel vreemd....
Erg he! Ik kan het ook nergens vinden!! Zie de foto's zoals het nu eruit ziet! Ze hebben er een lange boutje door die ankerplaat heen gemaakt! En er een veer op geplaatst! Het werkt verder goed hoor & ook lekker soepel 😉 maar origineel vindt ik het toch mooier 👍
IMG_20210419_135703.jpg
IMG_20210419_145643.jpg
IMG_20210419_191245.jpg
IMG_20210419_180542.jpg
 
Laatst bewerkt:
Onderdeelnummer van de veer voor Z1 en Z1A: 16040-008. Voor de Z1B: 16040-010. En ook nog gewoon te koop via ebay.
Goedemorgen BullFrog bedankt voor het opzoeken 👊 ik gaat het even opzoeken 👍

( Ik heb het even opgezocht! En is ook niet die ik zoek! Die hebben zeg maar 10 winsels! Ik zoek een bredere veer! Deze van allebij die code's zijn te smal! En alleen bestemd voor die 1e type 74 carbs! En ouder! Erg vaag allemaal, ik ga er maar zelf eentje zien te maken 🤔)

Zie deze foto eens en de verschillen!

Screenshot_20210415_213425_com.android.gallery3d.jpg

Screenshot_20210420_091738.jpg

De Carbs liggen net andersom! Maar hier is het goed te zien! Die veer die ik zoek is breder 👍 geel = 2 x veer! Rood extra span koppelstuk, er zit geen bevestigings tapgat in de onderste stang. Dus het gaat echt om 2 verschillende set qua type verschil! En Blauw geeft weer aan, hoe breed die veer moet zijn, die ik zoek!
 
Laatst bewerkt:
Kijk deze dan op Ebay! En set carbs van 1973! Deze heeft die veer die ik zoek!! Wie weet is die set van mij, ook wel orgineel van 1973?! Maar dat ze er andere flotterbakken op hebben gezet?! Is dat mogelijk? Dat je die flotterbakken kunt overzetten 🤔 Erg vaag allemaal 🥴😁🙈 maar zou iemand die veer nu kunnen opzoeken voor mij? En dan van een set van 1973! Bedankt alvast 👍

https://www.ebay.com/itm/Kawasaki-900-Z1-Carburetor-1973-USED-16001-147-/224383012888?_ul=NL
 
De veer heeft 16 windingen. Zie bijgevoegde foto's.
 

Bijlagen

  • carbs z1a:b 2.jpeg
    carbs z1a:b 2.jpeg
    231,2 KB · Weergaven: 8
  • carbs z1a:b 3.jpeg
    carbs z1a:b 3.jpeg
    220,4 KB · Weergaven: 7
  • carbs z1a:b.jpeg
    carbs z1a:b.jpeg
    200,3 KB · Weergaven: 8
Hoi Lex 😉 dat wist ik bedankt! Die andere van 10 windingen is te klein! Wie weet heeft iemand er 1 liggen?! Of dat ik hem ergens kan bestellen 😉 en ik zag erop staan 1975! Deze sets werden al gebruikt half in het jaar 74 z1a en het hele jaar 75 z1b
 
Weet er iemand een bedrijf/adres waar ik een kleine hoeveelheid boutjes/onderdelen van een carburateur kan laten verzinken?
 
W.T.F. ? Al aan aardig wat Zed blokjes gesleuteld maar nu kom ik toch iets afwijkend tegen ?
Ik was wat onderdelen aan t schoon maken en controleren op bruikbaarheid voor latere projecten en was de klep-stel-platen aan t separeren voor de grijpvoorraad.
IMG_5555.JPG

Nu weet ik dat de 29mm reeks van 2,00mm tot 3,2mm loopt oplopend per 0,05mm en deze ook gebruikt worden in Yams,BMW of andere voertuigen.
Kom ik opeens een plaatje tegen van 2,575mm ???
IMG_5559.JPG

Meestal staat de maat erop en soms ontbreekt deze dus is een micrometer wel makkelijk.
20210425_163731.jpg

Dus nameten en ja het klopt toch echt ?
De 2,6mm en 2,575mm zijn aan de goede maat.
Deze is 2.6mm
20210425_163900.jpg

En deze is 2,575mm ?
20210425_163943.jpg

Iemand hier ervaring mee ?
Dit is de eerste keer dat ik dit meemaak of heb ik iets gemist ?
Wie o wie weet t ?
ben benieuwd ?
 
Nooit eerder gezien die maar klepstelplaatjes. Ik heb er toch zeker 200 liggen ook NOS maar niet op 5/1000e
 
Het is niet meer mogelijk om een advertentie te plaatsen op MP. Dus dan bij deze, ik heb een te restaureren Z! van november 1972 staan. Deze is te koop. Eventueel ook met een gloednieuwe 4 in 4 imitatie Doremi uitlaatset.
 
  • Geweldig
Waarderingen: RWB
Het is niet meer mogelijk om een advertentie te plaatsen op MP. Dus dan bij deze, ik heb een te restaureren Z! van november 1972 staan. Deze is te koop. Eventueel ook met een gloednieuwe 4 in 4 imitatie Doremi uitlaatset.
Waarom kan je geen advertentie meer plaatsen op Marktplaats?

Zou je misschien wat foto's kunnen plaatsen van de 72er?
 
Terug
Bovenaan Onderaan