Kawasaki Z1 900 Deel 9

Die duurste Z1 komt van Atelier Moto Legende (Richard Weber) een professional. Tevens een grote onderdelenverkoper op EBay. Dus wel kans op wat repro onderdelen. Ik heb niet de kennis om dit zo te beoordelen.

Gelijk even een linkje van mijn favo model Kawa die te koop staat bij dezelfde man:

@RG-gamma: valt wel mee met de daling van prijzen voor 3-cilinders hè?😉

De advertentie van 23K betreft volgens mij niet een concrete motor maar is meer een advertentie voor mensen die een restauratie project uit willen laten voeren. Ze kopen een Z1 in de USA dan mag je iets van € 9.000 betalen en vervolgens steeds bedragen van € 2.000 - 3.000 totdat je project klaar is. € 23.000 maar meer is ook mogelijk. 😃
Ja hij vraagt er veel voor,in de USA zijn de prijzen flink gedaald,de 750 valt nog wel mee,maar de 2 cilinders en kleinere brengen
niet de bedragen meer op wat ze een aantal jaren geleden deden,je koopt daar al een hele mooie 750 voor rond de 15000,-
en een samurai of avenger rond de 3500,-
 
Laatst bewerkt:
Ach, over tien/twintig jaar is alles electrisch en benzine duur en niet meer overal verkrijgbaar. De interesse en verkoop prijzen van deze oude motoren daalt dan ook wel denk ik
 
1647106831976.png

1647106910076.png
 
Hmmm, bij nader inzien is er wel meer veranderd aan beide fietsen, maar het zijn mooie machines, zien er goed uit dus zal wel een fijn prijsje worden
 
Hmmm, bij nader inzien is er wel meer veranderd aan beide fietsen, maar het zijn mooie machines, zien er goed uit dus zal wel een fijn prijsje worden
Advertentie staat al op gereserveerd,dus blijkbaar al snel iemand gevonden die het een fijn prijsje vond:Y
 
Wat mag een hobby kosten ?

Ik zit zo vanaf vorige week wat voor me uit te filosoferen..........over de huidige prijzen voor een originele (of zo goed als) motorfiets ?
Te duur ? Mmmwwaah wat een gek ervoor geeft ?
En dan nog het verschil : gekocht ooit door een eigenaar en die er heeeeeeeeel zuinig op is geweest dus bijna 100% of een gebakje gekocht en waar voor tig duizend euro aan versleutelen is en dan aan de man gebracht wordt voor een godsvermogen ?
(origineel of verbouwd) ?
01.jpg

Geld uitgeven aan een (je) hobby ?
De een koopt voor €800 schoenen,de ander daarvoor 1xpostzegel en weer een ander laat zijn motor in een verse kleur spuiten en een ander koopt een hengel daarvoor etc.
02.jpg
Als je een hobby hebt maakt t geen hol uit wat je eraan uitgeeft mits het maar in t redelijke blijft ?
Een armoedzaaier zoals ik kan alleen maar plaatsjes kijken en erover dromen en daar blijft t bij en een ander die meer te besteden heeft zal meer mogelijkheden en keuzes hebben.....toch ?
03.jpg
Maarja vrouw+kinderen+hypotheek+vaste lasten+belastingen en ga zo maar door kunnen invloed hebben op de hobby maar dit kan ook met een kleiner budget gerealiseerd worden lijkt mij.
Ff de lat wat lager leggen.

Ik zit geregeld verschillende (motor)forums te lezen van uiteenlopende aard in binnen en buitenland.
Meestal technische items want daar gaat de interesse naar uit maar ook soms van sociale aard of over meningen,polls,div. bouwprojecten of ander gereutel.
“Aparte motoren op Marktplaats en zo” vind ik ook wel leuk om te lezen of filmpjes van Johnny's Vintage garage en ga zo maar door..............
Maar goed ik dwaal af............oja hobby's en t bestedingspatroon.

Een van de motormaten heeft een goedkope verrekijker en fotocamera met telelens maar wel goede (duurdere) wandelschoenen en die gaat dan diertjes kijken (spotten+fotograferen) hier in de Kennemerduinen.
Pakkie brood en wat te drinken van thuis mee en struinend door de duinen istie daar uren mee zoet.......lekker goedkoop toch ?

Een andere maat doet aan modelbouw met treinen etc. en dat loopt wel eens uit de hand.
Knutselen met gips,piep en papier is goedkoop maar als er een speciale wissel of baandeel of elektrische gadget moet komen dan moet er onderhandeld worden met de vrouw anders gaat t ten koste van t huishoudbudget !

Een ander spaart balpennen met bedrijfslogo's.............laden vol met die rommel........uit binnen en buitenland..............en soms worden dubbele geruild...................na de gekte van voetbalplaatjes,munten,postzegels,suikerzakjes,speldjes,sleutelhangers en andere zooi dus nu balpennen...................maar ook nu weer...........hij doet maar en goedkope hobby dus.

Een ander motormaat (de rijkste van de groep) heeft nu pakweg 18x verschillende motoren geloof ik want ik ben gestopt met tellen.
04.jpg
Maar er moet wel bij vermeld worden dat hij geen vrouw en kinderen heeft en van een sober leven houd en al blij is met een bakkie koffie en een sigaartje.................een kinderhand is snel gevuld.
Op zijn lijst stond ook een Münch of een Hesketh maar met zijn Gold-cart red hij dat niet.
Dus ook bij hem posters aan de muur en blijven dromen........................
05.jpg

Een hobby,wat is het (je) waard ?
Wat ik wil zeggen...............als je echt die tweetakt motor of speciale Ducati of dat wanstallige hipster bouwrek wil kopen dan niet zeuren en dan over de prijs gaan onderhandelen en doen !........ (of niet) !
Dat je alleen maar een postzegel koopt en in de kluis legt ? Een duur schilderij niet aan de muur durft te hangen ?
06.jpg
De sieraden in de kluis bewaard en alleen draagt bij zeeer speciale gelegenheden ?
Schoenen niet draagt omdat de zolen vuil kunnen worden ?
De auto in de garage zet en die alleen maar poetst en de motor in de vitrine en er nooit op rijd ?
Moet iedereen zelf maar weten ?!?.........(iedereen heeft er een mening daarover en da's mooi)

Ik ben bij verschillende restauratie projecten betrokken geweest (vele handen maken licht werk) en de planning en budget zijn altijd ruimschoots overschreden !!!
Altijd onvoorziene uitgaven werden later pas gesignaleerd en gedaan en het is maar hoe gek je t maakt.
Wordt t een showroom exemplaar of gaat er ook mee gereden worden (of geracet) ?
Daarom ben ik t met Willem eens en als je een motor of auto of step of fiets of grasmaaier etc etc. hebt en je ben er helemaal GEK van/op en met wat revisie of verse onderdelen weer te up-daten en dan lekker gebruiken ! ….......................mooi toch ?
Kan ik alleen maar toejuichen.............knees in the breeze,wind in the face...........total happiness.......
T kost wat centen,maar dan heb je ook wat !
07.jpg

Kawasaki72 :
Vraagje wat is zoeen complete z900 blok waard dan inclusief de bij behorende carbs 74 en luchtfilterhuis! Goeie staat geen ribben afgebroken uitlaatflensen erbij deksels netjes! Goed Lopend weggelegd, Ik ben benieuwd wat zoiets waard is. Europees blok..
Tja ik zou zeggen €1233 ? maar anderen vinden t maar €478 waard of de handelaar wil er €1860 voor hebben omdat t een” zeldzaam” ding is ?
Waarom deze bedragen ?.....................ik zeg maar wat,geen aandacht aan besteden dus.
Lopend weggelegd : tja in wat voor conditie ? (ik heb er dan geen vertrouwen meer in).
08.jpg
Zat ik ook nog ff over te denken..............al t geld wat je in een blok steekt ter reparatie/onderhoud krijg je toch nooit meer terug bij verkoop............lijkt mij ?
Heb hier verschillende blokken gehad met nrs onder de 15000 dus de oer versies en alles verkocht aan de heren verzamelaars/restaurateurs elders (ikzelf gooi wel een Z1R blok in t Z1of ST frame en rijden maar).
10.jpg
11.JPG
12.JPG
Scrollende op de site van Zfever Germany zit ik wat prijzen te bekijken want stel dat ik een oud blokje zou hebben en deze weer vers wil maken ?
Stel krukas en versnellingsbak is nog goed ? Schoonmaken - spuiten - polijsten - pakkingset - o-ringen - zuigerset(boren+honen) - nokkenasketting en de rest (desnoods gerefurbished) -klein materiaal (daar loop je meeestal op leeg)
13.jpg
15.jpg
14.jpg
oja en is de koppelingkorf nog goed ? hopelijk ook geen problemen met cilinderkop,kleppen-geleiders
16.JPG
en ga zo maar door dan zou een motorblok al snel op €1000 komen ?
Buiten carburateurs en luchtfilterhuis om ...........oja en de tijd die je erin hebt gestoken ???
Dus wederom weer moeilijk te zeggen................wat een gek ervoor geeft dus ? (oudijzerprijs) ?
Dan krijg je dit soort (verse) blokken maar die gaan natuurlijk niet weg voor €422
17.jpg

18.JPG

Je kan t dus zo gek maken als je zelf wilt (kunt)
Dus heren,lekker doen wat in je bereik,financiën,mogelijkheden,doelstelling ligt en dan besluiten.
Hobby's zijn toch leuk ?
En blijkbaar in ons Zed gebiedje is dat een aanbieding toch weer snel weg is ?
Zien er toch mensen brood in voor de “vraagprijs” en gaan daar verder mee aan de slag ?
Hoop wel dat ze die projecten ook aan de buitenwereld tentoonspreiden.
Dan kunnen we weer genieten van plaatjes en praatjes.

Nou mannen de mazzel.......................ik ga weer verder met mijn klusjes....................d'r wordt hier alweer een tank op de werkbank geparkeerd welke “onderhoud” nodig heeft...............
tot de volgende keer............
 
Gelukkig heb ik vroeger zowel een Z900 als 2 Z1000,s gehad,heb dus geen dromen meer wat dat betreft,
enigste waar ik nu nog over droom zijn mooie vrouwen:z;)
 
Zo ff de achterstand hier weggewerkt.
Ondertussen eindelijk mijn snelheidsmeter vandaag ontvangen (vanaf vorig jaar oktober bij Marcel geweest)
Moet zeggen keurig gedaan (194 euro all in):

Bekijk bijlage 1738463
Ziet er idd weer heel netjes uit.
Aardige vent die Marcel den Butter.
Heb hem de laatste tijd vaker telefonisch gesproken om wat dingen te bespreken.
Recent zo'n 14 setjes samen met een collega van nieuwe tellerschaaltjes voorzien.....
Wat een k#twerk......
 
  • Geweldig
Waarderingen: Z900
Terug
Bovenaan Onderaan