Kawasaki Z1 900 Deel 9

Helaas dat is te weinig 😉 alleen die carb set 73/74 is al op ebay 1250 waard, en ja of ze het krijgen is een 2e, ik maak er wel een mooie eethoektafel van 😁
 
Dat wordt zeker een mooi eethoektafel ! En dan te bedenken dat ik jaren geleden twee 1974 carb.setjes verpatst heb voor €50 per set. Zal de nieuwe eigenaar nu wel als beleggingsobject gebruiken ?
 
Als er niets tussen komt gaan mijn vrouw en ik weer eens de hort op eind April/begin Mei
en t eerste wat op onze lijst staat is een bezoek aan de Veterama Hockenheim.
Door Corona etc. is t daar de laatste twee jaar niet van gekomen.
Lekker struinen tussen al die rotzooi en je weet maar nooit wat ik uit die berg rommel op vis ?
Wat je zegt is de Hausse wel een beetje over maar You never know what you're gonna find there ?
En anders hebben we fijn rondgeneusd en gewandeld ?
Plaatjes en praatjes volgen later.......................kijken of er nog bv. Zeds staan voor een habbekrats :N
 
Zijn er ooit Z900A4's geleverd met zwarte rem/koppeling hendel ?
OF: Kon je die misschien org. van Kawasaki voor je motor kopen ?
 
Marcel heeft gelijk. Standaard levers alleen in (blanke) aluminium uitvoering

81-5121.jpg
401_305_1.jpg

Dat wordt dus zelf spuiten of laten powder-coaten ?
Er waren wel chromen en zwarte "power" levers voor mensen met kleinere handjes.
Maar die lijken niet op t originele ?
81-5122_81-5124.jpg
Op Ebay makkelijk te vinden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Z900
Dank je Huizebuys, bij mij zitten namelijk zwarte op (vind ik wel zo mooi) en van de remhendel is het bolletje beschadigd. Vroeg me af of der dus ooit door Kawa zelf zwarten zijn geleverd....maar niet dus.
 
van de week de zed maar eens voorjaarklaar maken... weinig gereden vorig jaar, weinig evenementen... Hopelijk dit jaar beter. Zelfs mn oude 750 twin na 8 jaar uit de schuur gehaald, is kijken of die er nog zin in heeft. Genoeg te doen denk ik De 1972. Z1 vorig jaar verkocht en de A4 kan ik slopen... duurde een jaar om uit te betalen na de klapper in oktober 2020..Krijg weer wat ruimte in de schuur ( denk ik). Z900 blokken zijn nu goud waard??
 
van de week de zed maar eens voorjaarklaar maken... weinig gereden vorig jaar, weinig evenementen... Hopelijk dit jaar beter. Zelfs mn oude 750 twin na 8 jaar uit de schuur gehaald, is kijken of die er nog zin in heeft. Genoeg te doen denk ik De 1972. Z1 vorig jaar verkocht en de A4 kan ik slopen... duurde een jaar om uit te betalen na de klapper in oktober 2020..Krijg weer wat ruimte in de schuur ( denk ik). Z900 blokken zijn nu goud waard??
Wat de gek er voor geeft,een goed compleet blok is super zeldzaam.
Voorbeelden,
 
Laatst bewerkt:
Bizar die blokprijzen....maar of het er voor wordt betaald....
Tja dat vraag ik me tegenwoordig ook af bij onderdelen voor oudere motoren,maar zie het in verhouding wat een complete
Z900 kost,en wat is daar het belangrijkste onderdeel van,inderdaad het blok ,dat is het meest waardevolle onderdeel,op
een vraagprijs van een mooie z900 die toch rond de 20000,- en meer doen is een vraagprijs voor een goed blok
van rond de 2500,- niet veel.
Ook wel interessant,
 
Laatst bewerkt:
Vraag, zijn er rijders hier die op hun Z900 een cruise controle hebben gemonteerd? Dus bij een Z met originele gashandel/handgrip!
 
  • Leuk
Waarderingen: Z900
ooooh van deze basket case is nog wel wat te creeren hoor.......zou er geen money-pit van maken om deze weer origineel te krijgen maar een huis,tuin,gebruikers fiets van maken.....ofzo....
 
Tja dat vraag ik me tegenwoordig ook af bij onderdelen voor oudere motoren,maar zie het in verhouding wat een complete
Z900 kost,en wat is daar het belangrijkste onderdeel van,inderdaad het blok ,dat is het meest waardevolle onderdeel,op
een vraagprijs van een mooie z900 die toch rond de 20000,- en meer doen is een vraagprijs voor een goed blok
van rond de 2500,- niet veel.
Ook wel interessant,
Zo denk ik er dus ook over 😉 het frame en blok is toch wel het belangrijkste om te kunnen vinden! Zeker wat ze vragen voor een complete bike! Laat staan voor het Hart van zoeen machine! Ik bood pas nog voor een frame uit 1974 al 1500€! Maar diegene wilt hem niet verkopen, en gaat het ombouwen met een gsx blok eronder 😵 doodzonde dus! Ik heb hem zelfs nog een z1000 frame met kenteken aangeboden om te ruilen + 500€ erbij. Maar het was no way 😭
 
Dan heb ik een jaartje of wat geleden nog geluk gehad met mijn Z900-A4 frame voor 450 euro inclusief kenteken....
Vroeger was alles beter:+,ik heb in een ver verleden een Z1 Rickman gekocht voor 1500,- guldentjes,
gekocht van de eerste eigenaar die hem sinds 1974 had.
Foto is niet die van mij,maar had het zelfde model op een Dunstall 4in1 na en ouderwetse alu tankdop.
hqdefault.jpg
 
Laatst bewerkt:
Vraag, zijn er rijders hier die op hun Z900 een cruise controle hebben gemonteerd? Dus bij een Z met originele gashandel/handgrip!
Cruise controle een beetje foute benaming voor een gasvasthoudknop want ding controleerd niets bult op zul je langzamer gaan en bult af ga je sneller want de gasstand blíjft gelijk maar zorgt wel voor minder vermoeide rechter hand en arm.
 
Dan heb ik een jaartje of wat geleden nog geluk gehad met mijn Z900-A4 frame voor 450 euro inclusief kenteken....
Geluk 🍀 is meestal met de domme 😅 ik had alle onderdelen al kunnen hebben! Op het goede 74frame na 😳 alles wel zien voorbij komen op verkoop site's! En die Gele Rickmann van die foto ook. Ergens in Zuid Engeland! Die ging voor 14.500€ weg 😉 dikke machine. 🥰 Ik ga binnenkort maar weereens langs die man, kijken of ik die frame alsnog kan aankopen 🍀🍀🍀

Gr 👊

P.s.

Dan nog:

Uitlaten.
Dekkies + Tank.
Kettingsmeer-Oliepompje.
Velgen + naafen.
Halve Cockpit.

Deze Z900 74' onderdelen heb ik aleens voorbij zien komen op Mp! Maar door die stagnatie qua frame! Nog niks ervan aangekocht.

En tot nu toe! Zie ik alleen een eet-kamertafel staan 😅🙈
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan