Kawasaki Z1 900 Deel 9

Tja daar kan je heel lang over discusieren. Maar als “men” een fiets wil verkopen, wil “men” er liefst de hoofdprijs voor. En dan dicteert de markt dat beugeltjes, boutjes, stickertjes en dekjes correct moeten zijn.
 
Dat hangt er van af waarvoor "men" in de markt is een special kan ook de hoofdprijs opbrengen.
Voor het geld is het beter om de motor in de fabriekskrat te laten :+ ;)
 
Is het niet één uit Duitsland? Dit vanwege de verder naar achter geplaatste achter knipperlichten.
 
Is het niet één uit Duitsland? Dit vanwege de verder naar achter geplaatste achter knipperlichten.
Dan kan het net zo goed een Engelse zijn ,zie folder op de vorige pagina,folder is van de Engelse importeur,
wat volgens mij gewoon een Europese uitvoering is,korte knipperlicht beugel en spatbord heeft de USA versie.
 
Hier nog een paar foto's.
Zadelmotiefje is idd afwijkend. Wel mooi ;-) Misschien opnieuw bekleed ooit?

Wel met echte kenners te maken 👍

20220806_125750 2.jpg
20220806_130015 1.jpg
20220806_130035 1.jpg
 
Laatst bewerkt:
@maxed jouw Z1 is allicht een erg late Z1B (frame nummer Z1F-75000 of hoger?). Ik heb er zelf ook zo eentje in onderdelen en heb wat detailvraagjes - even wegkijken RGGamma:
- is de sluiting van het gereedschapszakje met drukknoppen of velcro?
- plakt er een sticker onder het documentschuifje?
 
@maxed jouw Z1 is allicht een erg late Z1B (frame nummer Z1F-75000 of hoger?). Ik heb er zelf ook zo eentje in onderdelen en heb wat detailvraagjes - even wegkijken RGGamma:
- is de sluiting van het gereedschapszakje met drukknoppen of velcro?
- plakt er een sticker onder het documentschuifje?
👀:+
 
@maxed jouw Z1 is allicht een erg late Z1B (frame nummer Z1F-75000 of hoger?). Ik heb er zelf ook zo eentje in onderdelen en heb wat detailvraagjes - even wegkijken RGGamma:
- is de sluiting van het gereedschapszakje met drukknoppen of velcro?
- plakt er een sticker onder het documentschuifje?
Klopt, het is een van de latere Z1B's. Frame nr is 7981x
Gereedschapzakje is met drukknop en er zit idd een "daily safety check" stikker op het document schuifje.

Aan de hand van https/www.classickawaparts.nl/identiteitskenmerken.htm is een hoop te achterhalen.
Dat het een later model is is ook te zien aan de tankdop met slot(je).
 
He bedankt Maxed! Ik bedoelde eigenlijk een sticker aan de onderkant van het schuifje.

[Slotje op tankdop is niet “standaard” /zeikmodusOFF]
Ik kan geen sticker vinden aan de onderkant van het schuifje.
Bedankt voor je reacties trouwens.

Deze tekst en plaatjes zijn te vinden op de classickawaparts site.
"Ook zijn er op de latere modellen tanks andere tankdoppen gebruikt. Deze zijn vanaf het Z900A4 model voorzien van een tankdop met slot."

image002.jpg
image004.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dan kan het net zo goed een Engelse zijn ,zie folder op de vorige pagina,folder is van de Engelse importeur,
wat volgens mij gewoon een Europese uitvoering is,korte knipperlicht beugel en spatbord heeft de USA versie.
De Europese versie zou er zoals op de foto uit moeten zien volgens.mij
Ik weet dat Duitsland een apparte regelgeving had met de achterknipperlichten, die.moesten daarom meer naar achteren geplaatst worden.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20220807-113440_Chrome.jpg
    Screenshot_20220807-113440_Chrome.jpg
    57,6 KB · Weergaven: 8
Het korte spatbord kwam in Europa standaard alleen voor bij Italiaanse modellen. De rest in Europa kreeg de langere spatborden. De regelgeving hoeveel knipperlichten links en rechts uit elkaar moeten staan verschilt per land. Vandaar dat vanaf de Z1B ook achterbeugels met knipperlichtsteunen geleverd worden. In Nederland was dat standaard voor de Z900A4, de Z1000A1 en A2.
 
  • Leuk
Waarderingen: JJG
Volgens het originele onderdelen boek voor de Z900-A4 (for European market), is die beugel met die lelijke flaporen alleen voor Italiaanse modellen....
Die hadden dan wel het mooie korte spatbord maar werden "bestraft" met een duo beugel met flaporen.
 
  • Leuk
Waarderingen: JJG
Volgens het originele onderdelen boek voor de Z900-A4 (for European market), is die beugel met die lelijke flaporen alleen voor Italiaanse modellen....
Die hadden dan wel het mooie korte spatbord maar werden "bestraft" met een duo beugel met flaporen.
Oh, ik dacht dat het voor de Z900A4 en de Z1000 hetzelfde was.
 
Toch zie ik een originele fabrieksfoto van een bruine en groene Z900A4 met een lang spatbord en een beugel met flaporen. Zie Micky Hesse Black Classic Book vol.1 blz. 59 en vol.3 blz.122.
 
Originele boeken staan wel vaker dingen in die niet kloppen,zegt dus ook weer niet alles,net zoals sommige folders,
waar ze soms een samenraapsel in plaatsten omdat een productie fiets nog niet gereed was.
 
De Nederlandse KH500 uit 1976 werd ook met een dergelijke beugel geleverd. Wij plaatsten de knipperlichten vaak weer op ‘t frame, oogde beter. Nog wat oude doosch topic vervuiling:

58556427-46D4-4D44-8D28-09F9691FD9E1.jpeg
28864BC2-BBCC-487D-9E10-09D3A3293760.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan