Kawasaki Z1 900 Deel 9

Je hebt daar een leuk blokje om op te knappen Buys, van die afgebroken bouten had ik vorig jaar ook last, twee stuks en op vervelende plekjes. bij het opbouwen brak een nieuwe bout, kon ik de carters weer splitsen om de restanten te verwijderen. Die twee bij de startmotor zijn heel lastig, bij mijn vorige revisie midden jaren tachtig brak ik er één. Kreeg 'm er wel uit maar daarna moest er alu gelast worden en dan is het een verdomt lastig plekje. Die tandwielen , tja die gaan te snel, ik heb de knoop doorgehakt en Liska tandwielen gekocht, ben benieuwd wat jij gaat doen.
Ach die afgebroken bouten gaat goed komen,desnoods een helicoil erin tis alleen om die startmotor op zijn plaats te houden.
En lassen als laatste redmiddel is ook een optie............................we zien wel.
Dat die std tandwielen snel opgeven vind ik wel een slechte zaak zo ook de rubber blokjes en wieltjes die alweer keihard waren ?
20+ jaren geleden was er niet veel te kiezen uit het aanbod,nu zijn er diverse bedrijven die een alternatief aanbieden.
g 20230124.JPG
Natuurlijk is dit niet het eerste blokje wat door mijn handen gaat dus de afgelopen jaren al gebruik gemaakt v/d aftermarket.
Maar daar de tandwielen en naaldlagers nog goed zijn wil ik deze keer zelf "opvul" ringen draaien en deze erin persen.
Kan ik de kostprijs helemaal laag houden.
Kijk de nokkenasketting en die rubber rolletjes+blokjes moet ik helaas aanschaffen,maar de rubber blokjes onder het bovenste tandwielhouder gaat ook vervangen worden door homemade alu. items.
Lijkt mij een leuke innovatie en.........uhhh t mag weer geen cent kosten bij huize Buys................
 
Als je die tandwieltjes nieuw bij Kawa zou kopen ben je aan de beurt wat prijs betreft,ik schrok er al van toen het nog
guldentjes waren ;),238 euries is in guldens bijna het dubbele wat ze toen kostte :Y met dank aan Dhr Zalm |(
 
Laatst bewerkt:
Als je die tandwieltjes nieuw bij Kawa zou kopen ben je aan de beurt wat prijs betreft,ik schrok er al van toen het nog
guldentjes waren ;),238 euries is in guldens bijna het dubbele wat ze toen kostte :Y met dank aan Dhr Zalm |(
Nu ik zo mijn oude bestanden/rekeningen doorscroll komt er weer wat aan geheugen restanten boven drijven.
Voor opbouw/revisie toentertijd heb ik 2x nokkenas tandwielen hergebruikt omdat deze nog "goed" waren.
Tja dan is t niet gek dat deze nu uiteen gevallen zijn na pakweg 140000km !
Was ik eigenlijk vergeten en ik denk dat ik toen al een hartverzakking gekregen heb omdat de prijs van verzameling losse onderdelen al flink uit de klauwen liep.
rekening.jpg
Toen was ik al op Fl.604,40 gekomen en d'r zal nog wel meer bijgekomen zijn ?
Topend pakkingset,en zo te zien zuigerverenset en ga zo maar door.
Tja onze hobby is niet goedkoop.............................en t schatkistje is ook niet echt vol....................
treasure-chest (6).jpg
Dan maar het spaarvarken legen..............................
treasure-chest (2).jpg
Neen dat schiet ook niet echt op !
Dan maar creatief sleutelen de komende tijd.........................................ik hou jullie op de hoogte........mazzel
 
Van centjes gesproken… Eén van mijn jaarlijkse hoogtepunten is de Mecum Motorcycle Auction Las Vegas, telkens zo rond m’n verjaardag. Die is dus deze week weer bezig en gisteren ging er een Z1 weg voor de lieve som van 55.000$ (inclusief 10% veilingkosten). De fiets in kwestie: 1973 Kawasaki Z1 (met gepoedercoat frame!). Het bieden zie je hier: Youtube.

Gisteren gingen er ook nog een Z1A en Z1B voor elk 27.500$ en een Z1B voor 22.000$ weg.

Vanavond volgen nog een 1977 Z650, 1973 Z1, en een 1976 KZ900. Zaterdag nog enkele Z1’s, een Z1B, Z1R en ZX750 Turrrbo.

Niet ieders kopje thee maar voor mij zalige televisie: dus: Dorito’s sweet chili in de kast: CHECK, Westmalle triple staat koud: CHECK
Deze avond geen Bold & the Beautiful, Days of our Lives, Ketnet of andere breindodende bagger, want pappie claimt de TV!
 
Van centjes gesproken… Eén van mijn jaarlijkse hoogtepunten is de Mecum Motorcycle Auction Las Vegas, telkens zo rond m’n verjaardag. Die is dus deze week weer bezig en gisteren ging er een Z1 weg voor de lieve som van 55.000$ (inclusief 10% veilingkosten). De fiets in kwestie: 1973 Kawasaki Z1 (met gepoedercoat frame!). Het bieden zie je hier: Youtube.

Gisteren gingen er ook nog een Z1A en Z1B voor elk 27.500$ en een Z1B voor 22.000$ weg.

Vanavond volgen nog een 1977 Z650, 1973 Z1, en een 1976 KZ900. Zaterdag nog enkele Z1’s, een Z1B, Z1R en ZX750 Turrrbo.

Niet ieders kopje thee maar voor mij zalige televisie: dus: Dorito’s sweet chili in de kast: CHECK, Westmalle triple staat koud: CHECK
Deze avond geen Bold & the Beautiful, Days of our Lives, Ketnet of andere breindodende bagger, want pappie claimt de TV!
Heel mooie Z1, maar 55 k$ .... :?
Zit en een gouden krukas in?
1 dollar is 92 eurocent, dus een halve euroton. ;(
Veel kijkplezier vanavond.
 
Ja, had het ook gezien/gelezen, idioot gewoon want het is wel een mooie fiets maar opgeknapt met veel made in China spul en een poedercoat frame. Wat moet een echt originele Z1 fiets dan wel niet opbrengen😨
 
Van centjes gesproken… Eén van mijn jaarlijkse hoogtepunten is de Mecum Motorcycle Auction Las Vegas, telkens zo rond m’n verjaardag. Die is dus deze week weer bezig en gisteren ging er een Z1 weg voor de lieve som van 55.000$ (inclusief 10% veilingkosten). De fiets in kwestie: 1973 Kawasaki Z1 (met gepoedercoat frame!). Het bieden zie je hier: Youtube.

Gisteren gingen er ook nog een Z1A en Z1B voor elk 27.500$ en een Z1B voor 22.000$ weg.

Vanavond volgen nog een 1977 Z650, 1973 Z1, en een 1976 KZ900. Zaterdag nog enkele Z1’s, een Z1B, Z1R en ZX750 Turrrbo.

Niet ieders kopje thee maar voor mij zalige televisie: dus: Dorito’s sweet chili in de kast: CHECK, Westmalle triple staat koud: CHECK
Deze avond geen Bold & the Beautiful, Days of our Lives, Ketnet of andere breindodende bagger, want pappie claimt de TV!
Waar is dat te zien dan?
 
Heb ik die Z1B van mij, eind vorig jaar net op tijd gekocht, en gelukkig voor flink wat minder.
Kweet ondertussen dat er veel wek, tijd en € in gaan zitten bij zo'n restauratie .
Bij de koop werd mij gezegd "je kunt er zo mee naar huis rijden " Waar ik ondertussen bij uitgekomen ben ! , was ik nooit rijdend thuis gekomen:N
Maar het einde komt in zicht , en als er 20K of meer word geboden .........................
 
Heb ik die Z1B van mij, eind vorig jaar net op tijd gekocht, en gelukkig voor flink wat minder.
Kweet ondertussen dat er veel wek, tijd en € in gaan zitten bij zo'n restauratie .
Bij de koop werd mij gezegd "je kunt er zo mee naar huis rijden " Waar ik ondertussen bij uitgekomen ben ! , was ik nooit rijdend thuis gekomen:N
Maar het einde komt in zicht , en als er 20K of meer word geboden .........................
Ja ZRXje maar daar moet de motor dan eerst voor naar de VS, daar raak je m dan kwijt en daarna heb je spijt
 
Nu ik zo mijn oude bestanden/rekeningen doorscroll komt er weer wat aan geheugen restanten boven drijven.
Voor opbouw/revisie toentertijd heb ik 2x nokkenas tandwielen hergebruikt omdat deze nog "goed" waren.
Tja dan is t niet gek dat deze nu uiteen gevallen zijn na pakweg 140000km !
Was ik eigenlijk vergeten en ik denk dat ik toen al een hartverzakking gekregen heb omdat de prijs van verzameling losse onderdelen al flink uit de klauwen liep.
Bekijk bijlage 1842119
Toen was ik al op Fl.604,40 gekomen en d'r zal nog wel meer bijgekomen zijn ?
Topend pakkingset,en zo te zien zuigerverenset en ga zo maar door.
Tja onze hobby is niet goedkoop.............................en t schatkistje is ook niet echt vol....................
Bekijk bijlage 1842121
Dan maar het spaarvarken legen..............................
Bekijk bijlage 1842122
Neen dat schiet ook niet echt op !
Dan maar creatief sleutelen de komende tijd.........................................ik hou jullie op de hoogte........mazzel
Hahaha Buys, ik heb ook nog ergens een paar van die bonnetjes liggen van heer Bas. Ik, jong, groen als gras dacht bij mij eerste revisie weg te komen met een paar honderd gulden voor een acht jaar oude motor, nou dat werden er 1500 en toen moest het freezen en hohnen nog gedaan worden. Elke keer dat ik in de winkel kwam pakte Carla al het onderdelenboek en ging ik een paar honder gulden lichter naar huis. Maar ja, eenmaal besmet met het Kawa Z virus kom je er nooit meer vanaf.
 
Raarrr… De 55k$ Z1 die, zoals WillemZ1B al zei, een who’s who in replicaonderdelen is, doet zomaar 56% meer dan een Z1 die er op basis van de foto’s veel origineler uitziet. Nu ja 35.200$ (inclusief veilingkosten) is nog steeds een zot bedrag als je het mij vraagt.
FA0BED50-B190-4C0B-A31B-B559791790FE.png

En een voor wat ik er van ken heel mooie K0 (1970 is K1?) gaat dan met 14.850$ voor niet eens de helft.
C2F25508-4E41-4523-9E63-72FB72C52AC8.png
 
Raarrr… De 55k$ Z1 die, zoals WillemZ1B al zei, een who’s who in replicaonderdelen is, doet zomaar 56% meer dan een Z1 die er op basis van de foto’s veel origineler uitziet. Nu ja 35.200$ (inclusief veilingkosten) is nog steeds een zot bedrag als je het mij vraagt.
Bekijk bijlage 1842587
En een voor wat ik er van ken heel mooie K0 (1970 is K1?) gaat dan met 14.850$ voor niet eens de helft.
Bekijk bijlage 1842588

Lijkt er op dat de oldtimers daar overgenomen wordt door beleggers/idioten
 
Raarrr… De 55k$ Z1 die, zoals WillemZ1B al zei, een who’s who in replicaonderdelen is, doet zomaar 56% meer dan een Z1 die er op basis van de foto’s veel origineler uitziet. Nu ja 35.200$ (inclusief veilingkosten) is nog steeds een zot bedrag als je het mij vraagt.
Bekijk bijlage 1842587
En een voor wat ik er van ken heel mooie K0 (1970 is K1?) gaat dan met 14.850$ voor niet eens de helft.
Bekijk bijlage 1842588
Nou ja, Kawasaki heeft de Z900 gebouwd om Honda te overtroeven. Doen ze na een halve eeuw nog eens dunnetjes over.
 
Lijkt er op dat de oldtimers daar overgenomen wordt door beleggers/idioten
Moment van de dag,als er een paar mensen zijn die de motor zo nodig moeten hebben gaat het rap omhoog met
het tegen elkaar opbieden,met andere bieders had dat waarschijnlijk nooit gebeurd,vele eigenaren zijn zo het schip in gegaan op veilingen zonder reserve,denken oh die heeft 50000,- opgebracht dan zal die van mij het ook wel halen,vervolgens word er veel minder op geboden dan gedacht.
 
En BAM 55.000$ voor een GPz900R.
14F74991-1B81-4498-BE1B-5E11F05E6367.png
Uiteraard niet zomaar een GPz, maar een preproductiemodel, nooit gelopen en tentoongesteld op de “Art of the Motorcycle” expositie in het Guggenheim in 1998.

Sowieso gaan de GPz’s, GSX-R’s, CBR’s en R1’s de Z1’s achterna. Hopelijk komt er nog eens een mooie ‘84 GPz voor een redelijk bedrag voorbij, want daarvoor is er nog een plaatsje in de garage…
 
En BAM 55.000$ voor een GPz900R.
Bekijk bijlage 1842891Uiteraard niet zomaar een GPz, maar een preproductiemodel, nooit gelopen en tentoongesteld op de “Art of the Motorcycle” expositie in het Guggenheim in 1998.

Sowieso gaan de GPz’s, GSX-R’s, CBR’s en R1’s de Z1’s achterna. Hopelijk komt er nog eens een mooie ‘84 GPz voor een redelijk bedrag voorbij, want daarvoor is er nog een plaatsje in de garage…
Nou eer die op het Z1 niveau komen zijn we nog wel ff een tigtal jaren verder vrees ik,maar ooit :Y;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan