Ach die afgebroken bouten gaat goed komen,desnoods een helicoil erin tis alleen om die startmotor op zijn plaats te houden.Je hebt daar een leuk blokje om op te knappen Buys, van die afgebroken bouten had ik vorig jaar ook last, twee stuks en op vervelende plekjes. bij het opbouwen brak een nieuwe bout, kon ik de carters weer splitsen om de restanten te verwijderen. Die twee bij de startmotor zijn heel lastig, bij mijn vorige revisie midden jaren tachtig brak ik er één. Kreeg 'm er wel uit maar daarna moest er alu gelast worden en dan is het een verdomt lastig plekje. Die tandwielen , tja die gaan te snel, ik heb de knoop doorgehakt en Liska tandwielen gekocht, ben benieuwd wat jij gaat doen.
En lassen als laatste redmiddel is ook een optie............................we zien wel.
Dat die std tandwielen snel opgeven vind ik wel een slechte zaak zo ook de rubber blokjes en wieltjes die alweer keihard waren ?
20+ jaren geleden was er niet veel te kiezen uit het aanbod,nu zijn er diverse bedrijven die een alternatief aanbieden.
Natuurlijk is dit niet het eerste blokje wat door mijn handen gaat dus de afgelopen jaren al gebruik gemaakt v/d aftermarket.
Maar daar de tandwielen en naaldlagers nog goed zijn wil ik deze keer zelf "opvul" ringen draaien en deze erin persen.
Kan ik de kostprijs helemaal laag houden.
Kijk de nokkenasketting en die rubber rolletjes+blokjes moet ik helaas aanschaffen,maar de rubber blokjes onder het bovenste tandwielhouder gaat ook vervangen worden door homemade alu. items.
Lijkt mij een leuke innovatie en.........uhhh t mag weer geen cent kosten bij huize Buys................