Kawasaki Z1000 2005 valt uit onder rijden

MitchellS93

Rookie
2 jun 2020
3
0
Hey, wellicht kan iemand mij helpen of een richting uitsturen waar ik het kan zoeken.

Ik heb sinds 2 weken problemen met mijn Kawasaki (ZRT00A). Ik merk dat als ik langere stukken rijdt (heuvellandschap in of richting eifel) de motor onder het rijden plotseling uitvalt. Hij begint dan te schokken alsof hij geen benzine krijgt, krijg 'm ook niet goed hoger in de toeren dan. Zodra ik de koppeling indruk valt die gelijk uit. Merkte ook dat als het gebeurt ik ploffen uit de uitlaat hoor komen, en volgens een kameraad die achter me reed rook die een benzine lucht. De laatste keer merkte ik dat als ik de motor van contact afzet, de sleutel eruit en opnieuw erin steek en op contact zet gewoon weer kon starten. Na een paar honderd meter begon die weer. Heb ca 10 min. gewacht en daarna probleemloos naar huis kunnen rijden.

De eerste keer had ik net vol getankt en na 2 a 3 km begon die te schokken en viel uit. Na 2 min. wachten kon ik gewoon starten en ben verder gereden. Na 1 km viel die wederom uit. ADAC na 1,5 uur wachten gekomen, accu en dynamo doorgemeten (deze waren in orde). Stuk met de ADAC gereden zonder enkel probleem. Vervolgens probleemloos naar huis gereden vanuit de eifel.

Afgelopen weekend probleemloos 170km gereden en op de snelweg viel die plotseling uit. Sleutel eruit, tankdop heel ff open, nieuw gestart en meteen starten en door kunnen rijden. Dit is nog 2 keer gebeurd onderweg, uitgevallen nieuw gestart en door kunnen rijden.

Thuis de tankontluchting uiteen gehaald (tankdop) en helemaal schoongemaakt, slang van de tankontluchting schoon gemaakt en met de compressor doorgeblazen. Bougies zagen er goed uit (cappuccino bruin, niet nat oid), luchtfilter schoon gemaakt (zag nog zgan uit), accu doorgemeten (12,7 Volt, stationair 14,8 Volt en bij 4000 toeren 14,45 Volt), dynamo doorgemeten volgens handleiding (gaf bij 4000 toeren 52 Volt).

Iemand enig idee wat dit kan zijn of waar ik nog naar zou kunnen kijken? Heb geen E10 getankt! Enkel 98 of 95 E5 in Duitsland. Motor was ook niet overhit, motor was op de momenten tussen de 80 en 86 graden. Fan slaat netjes in bij 102 graden.

Bedankt alvast! :)
 
batterijaansluitingeèn goed vast ?
Aansluiting op de accu gecontroleerd, alles ontdaan van enige corrosie en blank geschuurd en nieuw vastgezet.

Wat Janbros zegt of misschien je contacten van killswitch en jiffy eens nalopen?
Killswitch de stekker bedoel je? Killswitch zelf op het handvat bekeken en zag netjes uit geen corrosie niks. En wat bedoel je met jiffy?
 
Killswitch even openschroeven en nakijken en je jiffy is je zijstandaard.

Daar zit normaal gesproken een schakelaar aan verbonden die ervoor zorgt dat je niet kan wegrijden met een uitgeklapte jiffy want dan valt je motor uit als je hem in z'n 1 zet.
 
Killswitch even openschroeven en nakijken en je jiffy is je zijstandaard.

Daar zit normaal gesproken een schakelaar aan verbonden die ervoor zorgt dat je niet kan wegrijden met een uitgeklapte jiffy want dan valt je motor uit als je hem in z'n 1 zet.
Thanks ga ik die straks ff nakijken! Kan dus onderweg uitvallen als daar bijvoorbeeld corrosie of een kabelbreuk zit?
 
Klinkt een beetje als wat de mijne ook gehad heb, was het bij jou ook alleen als de buitentemperatuur erg hoog is? En dan slecht lopen, niet meer hoog in de toeren komen en stinken naar benzine?
 
Terug
Bovenaan Onderaan