Kawasaki Z1000 (eind 70's - begin 80's) topic

Hé Smams,
Een Dino blok?
Help me ff verder...
Een fiat dino uit 1968 met een 2 liter V6 blok ( exact hetzelfde als in een Ferrari dino).
Draait ook 9000 rpm maar bezit slechte uitlaatkleppen. Blokken gaan vooral stuk door de kleppen die breken. Wil eigenlijk de kelppentrien van een Z650 of z900 erin dus met SOB
 
Nu was ik op ebay aan het zoeken naar de inlaat isolator,mijn carbs hebben een diameter van 43MM .
Heeft Kawa ook deze maat?zo ja welke.
Dan kan ik type zoeken,want op diameter is lastig op ebay,

Honda gebruikt namelijk op de cb750 ander soort isolatoren

Ik wil dit soort..
Passtuk diameter 43mm
 
beste wensen 2019-2.JPG
 
Ja, binnen één dag, maar ik had er niet voor niets 'voor de snelle beslisser' bijgezet;).
6K was natuurlijk ook een spotprijs eigenlijk, voor zo'n nette, originele motor.
 
Idd 'spotprijs' dat mensen t ervoor betalen :X we hebben elkaar mooi gek gemaakt met die prijzen.
Tja de markt bepaald de prijs,is er 1 gek die het betaald dan volgen er meer,daarna is er weer iemand die denkt ik ga die gekken er nog meer
voor vragen,en ja hoor er zijn nog meer gekken die dat er voor over hebben,en zo blijft het doorgaan totdat er een grens bereikt is en dan blijft de prijs
daar hangen of zakt weer wat,of blijft doorstijgen totdat alleen hele rijke gekken het nog kunnen betalen,maar dat gebeurd alleen met heel
zeldzame voertuigen.
 
Laatst bewerkt:
Tja de markt bepaald de prijs,is er 1 gek die het betaald dan volgen er meer,daarna is er weer iemand die denkt ik ga die gekken er nog meer
voor vragen,en ja hoor er zijn nog meer gekken die dat er voor over hebben,en zo blijft het doorgaan totdat er een grens bereikt is en dan blijft de prijs
daar hangen of zakt weer wat,of blijft doorstijgen totdat alleen hele rijke gekken het nog kunnen betalen,maar dat gebeurd alleen met heel
zeldzame voertuigen.
Voor 6k koop je uiteraard een veel moderne motor die technisch in bijna alles beter uit de bus komt. Maar ja, dat is dan geen klassieker, waarbij je mee name betaalt voor iets speciaals, oud en emotie.
 
Voor 6k koop je uiteraard een veel moderne motor die technisch in bijna alles beter uit de bus komt. Maar ja, dat is dan geen klassieker, waarbij je mee name betaalt voor iets speciaals, oud en emotie.
Ouwe meuk is het,geen van die ouwe zooi kan op tegen een moderne motor,dat mensen zo dom zijn om daar flink voor te betalen
moeten ze zelf weten,maar ik heb er nog op gereden toen ze nieuw waren en toen slingerde ze al door de bocht en remde voor
geen meter,dus ik zal er never nooit zulke achterlijke bedragen voor betalen,hooguit voor een MV Augusta of een Vincent,maar zeker niet voor een ouwe
Japanner.
 
Ouwe meuk is het,geen van die ouwe zooi kan op tegen een moderne motor,dat mensen zo dom zijn om daar flink voor te betalen
moeten ze zelf weten,maar ik heb er nog op gereden toen ze nieuw waren en toen slingerde ze al door de bocht en remde voor
geen meter,dus ik zal er never nooit zulke achterlijke bedragen voor betalen.
Dat was idd ook mijn grote makke toen ik weer een Z1000 had een p,/j terug , het rijd nu ook echt voor geen meter meer ,en als je daar tegen kunt is dat 👍maar je bent nu gewend aan t betere spul.
Qua prijzen vindt ik t echt bij t belachelijke af, Dat je voor een knappe Z 900 aardig in de buidel moet👍👍, maar voor een 1000?t is een opvolger (wel mooier m.i) niets meer !.dus imo niet de hoge prijzen waard .
 
Ik dus ook niet, heb gewone bedragen betaald voor mijn z650's. Maar men geeft het er voor, die 6k.(niet voor een z650).
En men is er blij mee, moeten ze zelf weten. Ieder zijn meug vind ik dan maar.
 
Je koop een klassieke Z zeker niet omdat ie zo enorm goed rijdt. Daar gaat het niet om
 
Ik dus ook niet, heb gewone bedragen betaald voor mijn z650's. Maar men geeft het er voor, die 6k.(niet voor een z650).
En men is er blij mee, moeten ze zelf weten. Ieder zijn meug vind ik dan maar.
Hoho ,ik was ook blij met de centen voor t ouwe ding 👍maar t staat niet meer in verhouding
 
Waar dan om,om naar te staren?;)
Ook. Persoonlijk natuurlijk, maar ik vind het prachtige machines. Mooie lijnen , alle techniek goed zichtbaar. En verder prachtig dat blok aan te trappen en tot leven te horen komen. Een blok met gevoel en karakter. Het rijden is klassiek, en ook dat vind ik ondanks alle beperkingen zeker zijn charme hebben. Niet het gemakkelijkste en het strakste te sturen zo'n Z, maar als heerlijk ontspannen nostalgisch genieten het doel is weet ik het wel. :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan