Kawasaki Z1000 (eind 70's - begin 80's) topic

Totdat de laatste gek zijn mooie opgeknapte moet verkopen met flink verlies.
Ik denk dat de waarde flink zal dalen de komende jaren als we er nergens meer mee mogen rijden in milieuland en als halve criminelen worden gezien als we dat toch doen. Ging het zo ook niet met de klassieke diesels?
 
Ook. Persoonlijk natuurlijk, maar ik vind het prachtige machines. Mooie lijnen , alle techniek goed zichtbaar. En verder prachtig dat blok aan te trappen en tot leven te horen komen. Een blok met gevoel en karakter. Het rijden is klassiek, en ook dat vind ik ondanks alle beperkingen zeker zijn charme hebben. Niet het gemakkelijkste en het strakste te sturen zo'n Z, maar als heerlijk ontspannen nostalgisch genieten het doel is weet ik het wel. :Y
Gevoel bedoel je zeker de trillingen mee,en karakter?,een ouwe Japanse 4 cilinder kan je van veel beschuldigen,maar karakter nou nee,
oa een ouwe Ducati 2 cilinder die heeft karakter.
 
Ouwe meuk is het,geen van die ouwe zooi kan op tegen een moderne motor,dat mensen zo dom zijn om daar flink voor te betalen
moeten ze zelf weten,maar ik heb er nog op gereden toen ze nieuw waren en toen slingerde ze al door de bocht en remde voor
geen meter,dus ik zal er never nooit zulke achterlijke bedragen voor betalen,hooguit voor een MV Augusta of een Vincent,maar zeker niet voor een ouwe
Japanner.

Gevoel bedoel je zeker de trillingen mee,en karakter?,een ouwe Japanse 4 cilinder kan je van veel beschuldigen,maar karakter nou nee,
oa een ouwe Ducati 2 cilinder die heeft karakter.
en die ouwe duc wint het ook niet van een moderne cbr600, wat is nu je punt ? :Z
 
Gevoel bedoel je zeker de trillingen mee,en karakter?,een ouwe Japanse 4 cilinder kan je van veel beschuldigen,maar karakter nou nee,
oa een ouwe Ducati 2 cilinder die heeft karakter.
agh ,zo n ouwe Z heeft wel karakter ,lekker rauwe loop ,slingerend weggedrag ,vooral t rauwe mis ik bij de ZRX , das bijna een h*nd^ ,
De hedendaagse Kawa s is helemaal een grote brij van een grote uniforme meuk met de andere merken .
Ik stap van armoe maar over op bmw :$
 
Ik denk dat de waarde flink zal dalen de komende jaren als we er nergens meer mee mogen rijden in milieuland en als halve criminelen worden gezien als we dat toch doen. Ging het zo ook niet met de klassieke diesels?
Op 1 van de laatste grote motorveilingen brachten de Kawa 2 takten heel wat minder op dan vroeger,blijkbaar verschuift het sentiment naar
mini bikes,die brachten mega hoge bedragen op,dus ja je ben zomaar een groot deel van je investering kwijt als het sentiment in de markt
omslaat.
 
Tsja, het gaat inderdaad nergens meer over, qua prijzen. Kijk bijvoorbeeld eens wat er gevraagd word voor een RD500 of een andere tweetakt.
Die zijn ook al bijna onbetaalbaar. Heb zelf een T500, GT750 en GT380 gehad, vroeger. Nooit meer dan Fl400 voor betaald destijds..
Mijn eerste z650 kostte me 500 gulden. Nu rij ik lekker in de zomer m'n rondjes op Roger's oude z650, die was wel wat duurder maar is ie ook waard.
Rijd heerlijk en is voor mij echt geweldig, waarom? Omdat ik weer de ritjes van vroeger herinner. Het is emotie. De ZRX'en die ik ook heb rijden veel beter, dat weet ik. Maar je koopt een klassieke motor voor iets heel anders.
20190602_094004_resized.jpg

Wees nou eerlijk, dijkweggetjes pakken op deze is echt een plezier!
Voor het geld wat ik ervoor betaald heb had ik ook een Suzuki GSF600 Bandit kunnen kopen..een tweedehandsje..geef mij het oude Zedje dan maar.
 
agh ,zo n ouwe Z heeft wel karakter ,lekker rauwe loop ,slingerend weggedrag ,vooral t rauwe mis ik bij de ZRX , das bijna een h*nd^ ,
De hedendaagse Kawa s is helemaal een grote brij van een grote uniforme meuk met de andere merken .
Ik stap van armoe maar over op bmw :$
Mis dat voor geen meter,heb jarenlang moeten lijden op die motoren,man wat heb ik een geld uitgegeven om het nog een beetje
goed sturend te krijgen,dan ga ik er nu zeker geen mega bedrag voor betalen voor de zelfde ellende van vroeger.
Ik denk nog wel eens terug naar mijn mooie CB500 die bij 140 in een speedwoble terecht kwam,met heel veel moeite kreeg ik hem daar weer uit,
dat wil ik niet nog een keer meemaken,en zo heb ik nog veel meer horror dingen meegemaakt met die ouwe meuk.
 
Tsja, het gaat inderdaad nergens meer over, qua prijzen. Kijk bijvoorbeeld eens wat er gevraagd word voor een RD500 of een andere tweetakt.
Die zijn ook al bijna onbetaalbaar. Heb zelf een T500, GT750 en GT380 gehad, vroeger. Nooit meer dan Fl400 voor betaald destijds..
Mijn eerste z650 kostte me 500 gulden. Nu rij ik lekker in de zomer m'n rondjes op Roger's oude z650, die was wel wat duurder maar is ie ook waard.
Rijd heerlijk en is voor mij echt geweldig, waarom? Omdat ik weer de ritjes van vroeger herinner. Het is emotie. De ZRX'en die ik ook heb rijden veel beter, dat weet ik. Maar je koopt een klassieke motor voor iets heel anders.
Bekijk bijlage 1451599
Wees nou eerlijk, dijkweggetjes pakken op deze is echt een plezier!
Emotie ken ik wat dat betreft echt niet dus , ik heb t geprobeerd ,maar helaas ! vond t wel jammer om de Z te verkopen destijds ,maar alleen om t ding daar te hebben staan en af en toe met ergernis een rondje te doen is t niet voor mij :N
 
Mis dat voor geen meter,heb jarenlang moeten lijden op die motoren,man wat heb ik een geld uitgegeven om het nog een beetje
goed sturend te krijgen,dan ga ik er nu zeker geen mega bedrag voor betalen voor de zelfde ellende van vroeger.
Ik denk nog wel eens terug naar mijn mooie CB500 die bij 140 in een speedwoble terecht kwam,met heel veel moeite kreeg ik hem daar weer uit,
dat wil ik niet nog een keer meemaken.
ja maar ,dat was een honda :+ nee hoor ik sta er t zelfde in :t
 
Ouwe meuk is het,geen van die ouwe zooi kan op tegen een moderne motor,dat mensen zo dom zijn om daar flink voor te betalen
moeten ze zelf weten,maar ik heb er nog op gereden toen ze nieuw waren en toen slingerde ze al door de bocht en remde voor
geen meter,dus ik zal er never nooit zulke achterlijke bedragen voor betalen,hooguit voor een MV Augusta of een Vincent,maar zeker niet voor een ouwe
Japanner.
Ik snap het wel hoor Paul, je hebt je Japanse diamantjes gewoon te vroeg weg gedaan en nu zit je met die pijn......
 
Ondank mijn negativiteit over alles wat oud en Japans is zou ik bijvoorbeeld best nog wel een CBX1000 willen bezitten,
niet omdat ze zo goed zijn maar vond dat wel leuk rijden binnen zijn grenzen,en je had er mega veel bekijks mee.
Alleen niet voor de prijzen die er nu voor gevraagd worden.
 
Hier gaat het inderdaad over jaren 70 motoren. Als je dat meuk vind is dat je goed recht.
Ik, en vele met mij denken daar anders over..
Zo kan ik rijdende bankstellen niet waarderen. Maar ieder zijn meug. ;)
 
Hier gaat het inderdaad over jaren 70 motoren. Als je dat meuk vind is dat je goed recht.
Ik, en vele met mij denken daar anders over..
Zo kan ik rijdende bankstellen niet waarderen. Maar ieder zijn meug. ;)
Wel mooie meuk Coert ,dat dan wel ! je moet alleen ook t geduld hebben om er mee te rijden ,en dat ontbrak mij :$ :W
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ben ik net even een stukkie op de brommer weg geweest (ook jaren-70 meuk ;) ) zijn er weer pagina's vol. Conclusie: waar de een niets meer mee te maken wilt hebben vindt de ander juist nog wel leuk, en dat is ergens maar goed ook. :t
 
Ben ik net even een stukkie op de brommer weg geweest (ook jaren-70 meuk ;) ) zijn er weer pagina's vol. Conclusie: waar de een niets meer mee te maken wilt hebben vindt de ander juist nog wel leuk, en dat is ergens maar goed ook. :t
Niets mee te maken is een groot woord,het is meer de scheef gegroeide prijzen die maken dat ik er
geen meer zal kopen,ik heb 2 jaar geleden mijn laatste klassieker verkocht een Kreidler RS,die heb ik 12 jaar gehad en
heb daar regelmatig mee gereden.Mijn laatste antieke Z was een Z1 uit 1973 met Rickman frame.
Exact als deze maar met een 4in1 uitlaat
hqdefault.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik ook niet maar het is wel een leuke bijkomstigheid.
Tja als je alles van te voren weet dan had ik nu op de Bahama,s gezeten,ik vond ze toen al duur,mijn laatste RG is voor 9800,- weggegaan,
begin jaren 90 verkocht ik een net gereviseerde RG aan Waldo voor 2600,- guldentjes,vandaar dat we nog steeds goede vrienden zijn ;)
 
Begrijp mij niet verkeerd maar waarom hier zeuren over het slechte weggedrag van de jaren ´70 als je er niet veel mee hebt en liever op een moderne brommert rijdt.
Dit Topic gaat over jaren ´70 fietsen en niet over moderne fietsen.
Ik heb de laatste jaren meer plezier met "slecht sturende en speewobbelende fietsen" dan met het moderne spul.
Leuke bijkomstigheid is het feit dat mijn poeplap niet te zwaar belast word.

Ik rijd als motormonteur bijna dagelijks met het moderne spul maar als er iets is dat mij niet echt bevalt is het juist dat spul.
Hoef ook niet op een navi te staren en me alleen maar druk te maken over de juiste modus voor de route die ik op dat moment rijd.

Jaren ´70 fietsen hebben (en zeker Japanse) ook een "karakter" omdat ze probleemloos rijden.
Trouwens, waarom heeft een twee cilinder Duc wel karakter ?
 
Probleemloos rijden?dat deden ze in de jaren 70 toen ze nieuw waren al niet,ik zal je de waslijst besparen wat ik persoonlijk met die fietsen gehad heb.
En als je moet vragen waarom een 2 cilinder meer karakter heeft dan een Jap 4 dan heb je nooit op een oude koningsasser gereden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan