Kawasaki Z1000 (eind 70's - begin 80's) topic

ronvanderstelt

Die hard MF'er
22 jan 2012
508
92
56
brakel
He he eindelijk weer terug bij de Z 1000 Topic dat gelul over brommers . Roger had al eerder moeten ingrijpen op zijn Topic .
Oke Ik weet dat Dyna - S uit de USA die levert voor Kawa je kan het proberen bij Jan Smit power parts 06-10464344 suc 6
Gelul noem jij dat?
Wordt gesproken over voertuig met motorkenteken ook al is het wat kleiner.
Verder hoor ik van jou weinig gelul over de z1000 waarover dit topic gaat.
Ook komt er hier weleens iets voorbij over de z650.
Veel z1000 bezitters hebben die vroeger ook gehad.
Maar ja als jij liever niet wil dat daar over gesproken wordt kan ik dat begrijpen.
heb zelf nooit een z1000 in bezit gehad maar wel diverse z650, en kan daardoor soms best wel een bijdrage leveren aan dit topic
zou dus ook graag weer iets willen delen over de ontsteking .
Ik had op mijn z........ een originele pickupontsteking van en z........ met de originele mechanische ver vroeger.
Werkte perfekt
 

huizebuys

het is zoals het is
8 jun 2013
265
50
60
Haarlem
Ik ken iemand die ook met oudere kawa's bezig is. Het vervroegermechanisme en de veertjes verouderen en de vervroeging wordt daardoor minder betrouwbaar.
Is er een merk/type electronische ontsteking die graag op deze motoren gebruikt word?
uit mijn hoofd Boyer-Branden kit00088 (zonder bobines) of kit00288 (met) volle el.ontsteking zonder mechanische.vervroeger v/e redelijke prijs....
 

madvo69

MF veteraan
16 jan 2011
6.352
125
58
Kolsassberg, Oostenrijk
Ben heel benieuwd, mijn blok maakt als hij koud is en redelijk ondertoerig ook een geluid.
Weet alleen niet wat het is, misschien een rauw krukaslager of de tandwielen van de krukas op de koppelingskorf.
Misschien alleen de veren achter in de korf?
Weet het ook niet, maar heb geen zin het blok uit elkaar te trekken, warm hoor ik niets.....
 

huizebuys

het is zoals het is
8 jun 2013
265
50
60
Haarlem
Ben heel benieuwd, mijn blok maakt als hij koud is en redelijk ondertoerig ook een geluid.
Weet alleen niet wat het is, misschien een rauw krukaslager of de tandwielen van de krukas op de koppelingskorf.
Misschien alleen de veren achter in de korf?
Weet het ook niet, maar heb geen zin het blok uit elkaar te trekken, warm hoor ik niets.....
Lekker in elkaar laten zitten,en als de sneeuw weg is maar weer eens een stukje rijden lijkt me,blokje is gewoon kwaad op je dat je m zo weinig heb gebruikt (de laatste tijd) en alstie bonkiebonk gaat doen heb je weer wat te sleutelen en ga je met de Z650 een frisse neus halen........
 

roger_SV

Nieuw is beter! ....... Nee, toch niet.
5 apr 2015
4.673
495
Ik heb ooit van en wijze man geleerd: 'een blok nooit koud beoordelen.' :N
 

smams

Die hard MF'er
14 apr 2002
548
3
none
Ben heel benieuwd, mijn blok maakt als hij koud is en redelijk ondertoerig ook een geluid.
Weet alleen niet wat het is, misschien een rauw krukaslager of de tandwielen van de krukas op de koppelingskorf.
Misschien alleen de veren achter in de korf?
Weet het ook niet, maar heb geen zin het blok uit elkaar te trekken, warm hoor ik niets.....
dat zijn je dempingsveren in je koppelingskorf... uitgelubberd en geen veerspanning meer... waren revisiesets voor
 

Bullfrog

MF veteraan
16 mrt 2005
2.369
104
61
Weert
ook de vraag even hier..heeft er iemand nog een Cometic koppakking liggen? de C8020, 76mm boring??
Net even gekeken. ik heb nog een koppakking voor 82/83mm boring liggen. Dus als je een big block en grotere zuigers koopt, heb ik een koppakking voor je. :+
 

Bullfrog

MF veteraan
16 mrt 2005
2.369
104
61
Weert
Wil je niet weer standaard gaan rijden? _O-
Een standaard Z1 voor erbij zou wel leuk zijn.
Ik gebruik trouwens een koperen koppakking in mijn Z en ook een koperen voetpakking. Ik zie dat zo'n koppakking bij APE $ 49,- kost, best veel eigenlijk.
 

roger_SV

Nieuw is beter! ....... Nee, toch niet.
5 apr 2015
4.673
495
Ja Jan, naar dank voor de tip.
inmiddels is dat al jaren geleden.
Ik heb ze ook van YSS, maar dan de originelere looks met chromen bussen en wat langer dan standaard zodat ik de motor ook nog opgebokt krijg zonder de achterkant eerst op een plank/balk/steen van 3-5 cm hoog te hoeven rijden.
Vooral onderweg wel handig, want daar heb ik zulk soort dingen meestal niet bij me. ;)
Ik ben tevreden over mijn schokkers. De Koni's die ik erop had heb ik voor hetzelfde bedrag verkocht als waar ik mijn nieuwe voor had gekocht, dus dat was nog kostenneutraal ook.
 
  • Like
Waarderingen: *Jan*

roger_SV

Nieuw is beter! ....... Nee, toch niet.
5 apr 2015
4.673
495
Tja Roger, je had eerst schokkers voor een ander type motor (volgens mij 310mm).
Nu de juiste lengte, da's natuurlijk een heel verschil......
Goed onthouden.
Wat ik erop had was iets korter dan origineel, wat ik er nu op heb iets langer dan origineel.