roger_SV
Nieuw is beter! ....... Nee, toch niet.
- 5 apr 2015
- 8.729
- 2.475
Hoi Motorforummers,
Welkom op het topic speciaal voor de Kawa Z1000's uit eind jaren 70 tot begin jaren 80.
Na het grote succes van de Z1 / Z900 die vanaf 1972 het levenslicht zag werd deze in 1977 opgevolgd door de Z1000, die tot ergens begin jaren 80 in diverse verschijningsvormen is geproduceerd. Kawasaki zat niet stil, dus daarna werd de 1000 opgevolgd door de jongere generaties semi-klassieke 4-cilinders die uiteindelijk doorevolueerden tot de rijdende computers van dit moment.
Zo populair als de Z1 / Z900 is, is ook voor het Z1 topic van Rob.Z1, waar je uiteraard ook de Z1000 regelmatig tegen komt. Daarnaast staan er ook best wat topics waarin een oude Z1000 centraal staat op MF, maar een verzameltopic voor deze motoren is (was) er nog niet.
Dus heb je zelf een jaren '70 of '80 Z1000 of heb je er wat anders over te melden?.. ga je gang!
Een compleet originele en/of gerestaureerde Z, een echt 'brik,' compleet gestript of verbouwd, cafe racer, Sanctuary of een 'project in aanbouw.' Alles is welkom, en laten we er gewoon een leuk en gezellig topic van maken.
Om te beginnen dan maar mijn Z.
Ik heb een Z1000 A2 uit '78, waaraan ik sinds aankoop flink wat 'in ere heb hersteld.'
inmiddels ziet ie er zo uit (update oktober 2016). Hij is opgebouwd met overwegend originele Kawa delen, maar daarvan zijn de uitlaten van de Z900 , en is het kettingscherm afkomstig van de Z750.
Zelf ben ik 'motorrijder die niet te beroerd is eens een stuk gereedschap beet te pakken,' maar ik ben geen motorfiets monteur of anderszins beroepsmatig met motoren bezig. Enkele anderen in het topic gelukkig wel, dus naast flink wat techniek komen ook complete ombouwprojecten waarbij van alles en nog wat wordt vervangen of is aangepast in het topic voorbij.
Voor technische vragen kun je trouwens ook in het Z1 / Z900 topic terecht.
Oók over de Z1000, en dat topic is inmiddels al aanbeland bij deel 8 !!
Kawasaki Z1 900 Deel 8
Bijgaand enkele links naar een stukje modellengeschiedenis van de Z1000:
https://www.z-power.co.uk/merchantmanager/view_information.php?pId=21 ,
Kawasaki KZ1000, KZ900, Z1 ,
http://www.kawasakimerkclub.nl/archief/z1000/z1000.html
http://www.kawasakimerkclub.eu/modellen-archief/36-z1000-a-t-m-e-model ,
http://www.kawasakimerkclub.eu/modellen-archief/37-z-1000-d-tot-r ,
http://www.kawasakimerkclub.eu/modellen-archief/38-z-1000-deel-3
en
Kawasaki Z1, Z1A, Z1B and Z900 motorcycles - Kawasaki Z1000
Als je de Z1/Z900 voorlopers van de Z1000 serie ook nog zoekt:
http://www.kawasakimerkclub.eu/modellen-archief/20-z1-t-m-de-z900-serie
en bij deze nog de link naar owners en service manuals van diverse Zeds:
Service & Owners Manuals
Welkom op het topic speciaal voor de Kawa Z1000's uit eind jaren 70 tot begin jaren 80.
Na het grote succes van de Z1 / Z900 die vanaf 1972 het levenslicht zag werd deze in 1977 opgevolgd door de Z1000, die tot ergens begin jaren 80 in diverse verschijningsvormen is geproduceerd. Kawasaki zat niet stil, dus daarna werd de 1000 opgevolgd door de jongere generaties semi-klassieke 4-cilinders die uiteindelijk doorevolueerden tot de rijdende computers van dit moment.
Zo populair als de Z1 / Z900 is, is ook voor het Z1 topic van Rob.Z1, waar je uiteraard ook de Z1000 regelmatig tegen komt. Daarnaast staan er ook best wat topics waarin een oude Z1000 centraal staat op MF, maar een verzameltopic voor deze motoren is (was) er nog niet.
Dus heb je zelf een jaren '70 of '80 Z1000 of heb je er wat anders over te melden?.. ga je gang!
Een compleet originele en/of gerestaureerde Z, een echt 'brik,' compleet gestript of verbouwd, cafe racer, Sanctuary of een 'project in aanbouw.' Alles is welkom, en laten we er gewoon een leuk en gezellig topic van maken.
Om te beginnen dan maar mijn Z.
Ik heb een Z1000 A2 uit '78, waaraan ik sinds aankoop flink wat 'in ere heb hersteld.'
inmiddels ziet ie er zo uit (update oktober 2016). Hij is opgebouwd met overwegend originele Kawa delen, maar daarvan zijn de uitlaten van de Z900 , en is het kettingscherm afkomstig van de Z750.
Zelf ben ik 'motorrijder die niet te beroerd is eens een stuk gereedschap beet te pakken,' maar ik ben geen motorfiets monteur of anderszins beroepsmatig met motoren bezig. Enkele anderen in het topic gelukkig wel, dus naast flink wat techniek komen ook complete ombouwprojecten waarbij van alles en nog wat wordt vervangen of is aangepast in het topic voorbij.
Voor technische vragen kun je trouwens ook in het Z1 / Z900 topic terecht.
Oók over de Z1000, en dat topic is inmiddels al aanbeland bij deel 8 !!
Kawasaki Z1 900 Deel 8
Bijgaand enkele links naar een stukje modellengeschiedenis van de Z1000:
https://www.z-power.co.uk/merchantmanager/view_information.php?pId=21 ,
Kawasaki KZ1000, KZ900, Z1 ,
http://www.kawasakimerkclub.nl/archief/z1000/z1000.html
http://www.kawasakimerkclub.eu/modellen-archief/36-z1000-a-t-m-e-model ,
http://www.kawasakimerkclub.eu/modellen-archief/37-z-1000-d-tot-r ,
http://www.kawasakimerkclub.eu/modellen-archief/38-z-1000-deel-3
en
Kawasaki Z1, Z1A, Z1B and Z900 motorcycles - Kawasaki Z1000
Als je de Z1/Z900 voorlopers van de Z1000 serie ook nog zoekt:
http://www.kawasakimerkclub.eu/modellen-archief/20-z1-t-m-de-z900-serie
en bij deze nog de link naar owners en service manuals van diverse Zeds:
Service & Owners Manuals
Laatst bewerkt: