Kawasaki Z1000 (eind 70's - begin 80's) topic

Nu is elke in redelijk originele staat zijnde Z1000 vrij zeldzaam, maar dat geldt toch zeker voor deze politieversie en hij is nog te koop ook.

http://www.marktplaats.nl/a/motoren...36c63dca7e4aa95f615ded8c6710e&previousPage=lr

Bijzondere bediening van versnellingsbak en rem. Flink stangenstelsel aan te pas moeten komen.
Voor de extra directe bediening zullen we maar zeggen. :X

Maar nu vraag ik me weer af (zie het wel vaker): waarom gebruikt 'iedereen' in hemelsnaam inbusboutjes voor het vastzetten van de dynamodeksel, koppelingsdeksel, onstekingsdeksel etc en in dit geval zelfs nog voor een uitlaatflens ook ?? :? :?
't Ziet er voor zo'n oudje in min of meer originele staat/stijl wilt hebben toch niet uit!
 
Laatst bewerkt:
Zit me ineens te bedenken dat we volgend jaar en jubileum te vieren hebben.
40 jaar Z1000 *O* *O* *O* *O* *O*

Weet iemand van jullie een leukere datum dan 01-01-2017 om dit te vieren?
Mogelijk met een soort van mini-meeting (bij voldoende animo, anders vier ik het alleen *D )

Ik bedoel data als
- de eerste dag waarop de Z1000 A1 uit de productielijn kwam
- de dag van de eerste onthulling ervan aan het publiek
- de eerste keer dat in NL een Z1000 op de weg is toegelaten

En WIE heeft de oudste nog rijdende Z1000 A1 (al Ton wel zijn ?? 8-) ???)
 
Laatst bewerkt:
Zit me ineens te bedenken dat we volgend jaar en jubileum te vieren hebben.
40 jaar Z1000 *O* *O* *O* *O* *O*

Weet iemand van jullie een leukere datum dan 01-01-2017 om dit te vieren?
Mogelijk met een soort van mini-meeting (bij voldoende animo, anders vier ik het alleen *D )

Ik bedoel data als
- de eerste dag waarop een De Z1000 A1 uit de productielijn kwam
- de dag van de eerste onthulling ervan aan het publiek
- de eerste keer dat in NL een Z1000 op de weg is toegelaten

En WIE heeft de oudste nog rijdende Z1000 A1 (al Ton wel zijn ?? 8-) ???)

Bij jou in de achtertuin???
 
Nee hoor, daar gaan er niet zoveel in.
Eerst maar eens kijken of er überhaupt animo voor zal zijn en daarna uitzoekeneen handige plaats zal zijn waarbij het voor iedereen die zou willen komen nog een beetje te bereizen is.
We hebben nog even. Ben benieuwd of dit iets gaat worden, 't zou leuk (en mooi) zijn, zo'n stel van die 'oer-duuzends' bij elkaar!!
:]
 
Laatst bewerkt:
Zit me ineens te bedenken dat we volgend jaar en jubileum te vieren hebben.
40 jaar Z1000 *O* *O* *O* *O* *O*

Weet iemand van jullie een leukere datum dan 01-01-2017 om dit te vieren?
Mogelijk met een soort van mini-meeting (bij voldoende animo, anders vier ik het alleen *D )

Ik bedoel data als
- de eerste dag waarop een De Z1000 A1 uit de productielijn kwam
- de dag van de eerste onthulling ervan aan het publiek
- de eerste keer dat in NL een Z1000 op de weg is toegelaten

En WIE heeft de oudste nog rijdende Z1000 A1 (al Ton wel zijn ?? 8-) ???)

Ha, leuk idee wel...
Die van mij zal zeker niet de oudste zijn denk ik.

Datum eerste toelating: 30-06-1977 :) maar dat was in de USA. Pas in 1992 in NL.
 
Laatst bewerkt:
Datum eerste toelating: 30-06-1977 :) maar dat was in de USA. Pas in 1992 in NL.
Wel een echte US versie dan met zijreflectortjes en kort achterspatbord.
Zit dat er nog op, heb je 'm origineel, of is ie inmiddels niet meer zoals ooit geproduceerd?
Die datum komen we nog wel uit, we hebben nog even ;)
 
Laatst bewerkt:
even een update na de laatste aanpassingen.
Dit is 'm nu.








 
Laatst bewerkt:
...... heb je 'm origineel ......



_O- _O- _O- _O-

klik

:W
O sorry, even vergeten dat dat die van jou is.
Bijna origineel. ;)
Waar zijn die foto's gemaakt, ik denk me te herinneren er wel eens geweest te zijn.
Ergens bij een kustplaats? Egmond? Wijk aan Zee, daar in de buurt?
 
Laatst bewerkt:
$_84.JPG
http://www.marktplaats.nl/a/motoren/motoren-oldtimers/m1043224859-originele-kawasaki-z-1000-1977-43-000-km-inruil-kan.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr
 
[afbeelding]http://www.marktplaats.nl/a/motoren/motoren-oldtimers/m1043224859-originele-kawasaki-z-1000-1977-43-000-km-inruil-kan.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

Weinig origineels aan :+

Kan wel een leuk begin van een projekt zijn maar dan wel afhankelijk van de prijs.

Aanbieder is een oude motorhandelaar, vroeger begonnen in Huizen (Veerman Motoren) en later veel met USA import gaan doen en een groot pand in Almere (Champion Motors).
 
Aanbieder is een oude motorhandelaar, vroeger begonnen in Huizen (Veerman Motoren) en later veel met USA import gaan doen en een groot pand in Almere (Champion Motors).
Dat verklaart dan ook de redelijke 'voorraad' op de achtergrond van de foto. Zoveel motoren naar keuze heeft een normale motorrijder normaliter niet..

Voor die T-stukjes tussen de carburateurs zou het ook nog kunnen dat ze nieteens lek zijn! Als het zonder benzine, droog is bewaard krimpt het plastic en dan lekt het inderdaad zodra je er peut in kiept. Als je de benzinekraan dan dicht doet en gewoon een paar dagen wacht zwelt het plastic iets op van de benzine of de dampen ervan en sluit het weer keurig in de gaten in de carbs. Was bij die van mij ook het geval na 6 jaar 'droog staan.' Ik wist dat eerst niet, dus had nieuwe T-stukken al gereserveerd bij Willem en toen ik ze wilde gaan halen bleek het zaakje al weer lekvrij te zijn.

Bij de tankdop van de Puch idem (is plastic).Als je 'm droog bewaart is de diameter een mm kleiner of zo en zit ie letterlijk los in het vulgat van de tank. Los erop laten liggen in de benzinedampen en de dag erna zit ie weer vast.

Dat met die T-stukken ZOU dus mee kunnen vallen, maar dat betekent niet dat er verder niet heel veel moet gebeuren om 'm origineel te krijgen als dat het doel is. Als je 'm zo wilt laten valt het zelfs met alleen T-stukken nog wel mee.

Jammer dat er wel vrij veel roest of corrosie aan zit.
 
Laatst bewerkt:
Sinds vorig jaar ( na vele jaren bezit ) niet meer van mij:

med.jpg


med.jpg


med.jpg


Zcarblemedfla.jpg


ENGINE:

1200 WISECO big-bore, 12.5:1 compression pistons, stock Z1 cilinderblock bored oversized and O-ringed. APE heavy duty cilinder studs. Crankshaft lightened, balanced, welded and fitted with matched shotpeened con-rods. Gasflowed cilinderhead with 36mm in- and 31mm exhaust valves. .425" lift WEB cams and APE shim-under-bucket conversion. EARL'S crankcase breather system with home-made oil catch and return tank. APE gorilla clutch conversion. APE camchain adjuster and race-spec camchain. Modified TMR MIKUNI 36 mm flatslides with bellmouths. HARRIS 4-1 race exhaustsystem. Pro-Bolt and Pogipollini fasteners. Finned aluminium aftermarket startermotorcover. Engine hand polished.

FRONT END:

KAWA Z1000 Mk2 forks with HYPERPRO springs and oil, Z650 yokes, MIKRON forkbrace. RENNTEC Superbike bars with aluminium ends and supermotard grips. Z1000 wheel hub with 18" BORRIANI aluminium rims and stainless steel spokes.Tire is AVON SUPER VENOM 110/90x18. Drilled Z1R brake discs, twin 4 pistons HARRISON calipers, AP LOCKHEED race mastercilinder and EARL'S stainless steel brake lines. Chrome clock covers.

REAR END:

Modified and polished SUZUKI KATANA 1100 swingarm, twin ÖHLINS shock absorbers with HYPERPRO springs. Z1000 wheel hub with 18" AKRONT aluminium rim and stainless steel spokes. Tire is 140/80x18 AVON SUPER VENOM. Z1000 brake disc and caluiper, Z1000 mastercilinder and EARL'S stainless steel brake line. DID 630 pitch racespec chain, now with 16 tooth front sprocket ( from GSX 1100 EFE)

BODYWORK:

KAWASAKI Z1000 fueltank modified to accept HARRIS locking aircrafttype filler and fitted with independent breather and stainless steel line. Z900 side panels and tailpiece. Z900 seatbase, recovered by Andy with VW Beetle seatback material. MotoTechnique front mudguard.

ELECTRICS:

Modified Z1000 wiring by Andy, Z900 switchgear and instruments. Electronic rev counter ( from GPz 900R ) built inside original housing. POWERBRONZE twin headlightunit, SUZUKI BANDIT 1200 rearlight. Aluminium mini indicators. DYNA S ignition, ANDREWS coils and HT leads.

ENGINEERING:

Bike was built and all engine - and chassismodifications by ANDY and MARCO at MOTO TECHNIQUE.

Verkocht naar België aan een liefhebber met ook nog een MotoMartin Z1000.
 
Op het dak van de Torengarage centrum Den Haag. Tegenover Wang Motorcycles.
Den Haag ben ik wel eens geweest, maar niet op dat dak. Dan leek het gewoon ergens op. Binnen ín de parking is ie inderdaad ook fraai. Dat achterbinnenspatbord doet de optische balans in de motor ook veel goeds.
 
Terug
Bovenaan Onderaan