Kawasaki Z1000 (eind 70's - begin 80's) topic

Mijn Z1000ST. Net gespoten door Ben Oud.

Ik ben op zoek naar 8 x uitlaatschaaltjes voor bochten en wartels te monteren.Je weet wel die halve maantjes..... Iemand wat liggen ?
full
 
Thankx voor de tip ! Worden (uiteraard) nieuwe maar dacht dat ze niet verkrijgbaar meer waren....
 
Mijn Z1000ST. Net gespoten door Ben Oud.
Ziet er strak uit!
Willem (classickawaparts) heeft inderdaad hééél veel en zeker alle 'slijtagedelen.'
En als je bij 'm komt moet je niet vreemd staan te kijken als je zo'n zelfde motor* als die van jou in de woonkamer ziet staan. :Y

* Kan een jaartje jonger of ouder zijn, of op detailniveau anders, maar in elk geval ook zo'n cardanversie van de 1000
 
Ziet er strak uit!
Willem (classickawaparts) heeft inderdaad hééél veel en zeker alle 'slijtagedelen.'
En als je bij 'm komt moet je niet vreemd staan te kijken als je zo'n zelfde motor* als die van jou in de woonkamer ziet staan. :Y

* Kan een jaartje jonger of ouder zijn, of op detailniveau anders, maar in elk geval ook zo'n cardanversie van de 1000

Dat heb je een beetje mis, dat is een Z1000 H (injectie) van 1980
 
Dat heb je een beetje mis, dat is een Z1000 H (injectie) van 1980
Ja klopt, je hebt gelijk. Lijkt er aan de buitenkant wel op, maar is wat mengselbereiding betreft inderdaad structureel anders.
 
Laatst bewerkt:
Doet me eraan denken dat ik nog even moet informeren voor een tankdop inderdaad..
 
Aha, nu begrijp ik waarom Roger iets corrigeerde op het Z1 topic.

Dat ging over iets dat hier geschreven is :?

Niet alles door elkaar gooien hoor, dan komen mijn Altzheimer hersentjes door elkaar _O-
 
Niet alles door elkaar gooien hoor, dan komen mijn Altzheimer hersentjes door elkaar _O-
Ja, dat krijg je met twee topics van elkaar opvolgende fietsen . . .en óók nog eens dezelfde gebruikers.

Weer even over een Z:
Ik was zelf nog niet helemaal tevreden, dus nog een beetje aan net stoeien met mijn stuur. Op al mijn andere motoren heb ik clip ons en vind dat het lekkerst zitten. Mijn Z heeft een normaal een half hoog buisstuur dat tegenwoordig waarschijnlijk 'superbikestuur' wordt genoemd. Hetzelfde stuur als op de zwarte Z met die dame ernaast op de openingsfoto van dit topic. Het M-stuur dat ik geprobeerd heb werkt niet. Zit niet lekker voor de polsen, de stuurhelften knikken te ver naar binnen. Ik heb nog gekeken of een drag bar (vlak stuur met alleen de knikken om de stuurhelften iets naar achteren te laten wijzen) zou werken, maar dat gaat 'm ook niet worden. De stuurhelften zouden gegarandeerd tegen de tank komen.
Een M-stuur met veel minder spitse toppen van de M zou kunnen want de stuurhelften zitten dan dusdanig ver naar voren dat ze vrij blijven van de tank, maar zo'n stuur ben ik nergens tegengekomen. :N

Wat ik nu heb gedaan om toch maar zo laag mogelijk te zitten is mijn huidige stuur zo ver mogelijk naar achteren draaien, en de binnenpoten 35 mm door de kroonplaat laten steken (ook weer positief voor de geometrie). Dit is het meest haalbare wat ik kan doen zonder het originele uiterlijk van de Z teveel onrecht aan te doen.

't Staat nu een tikkie verder naar achteren gedraaid (dus iets dichter bij, maar met de stuurhelften iets meer afhangend) dan op de eerste foto van mijn eigen Z in dit topic.
Morgen even proberen als het niet regent . . .
 
Laatst bewerkt:
Ja, dat krijg je met twee topics van elkaar opvolgende fietsen . . .en óók nog eens dezelfde gebruikers.

Weer even over een Z:
Ik was zelf nog niet helemaal tevreden, dus nog een beetje aan net stoeien met mijn stuur. Op al mijn andere motoren heb ik clip ons en vind dat het lekkerst zitten. Mijn Z heeft een normaal een half hoog buisstuur dat tegenwoordig waarschijnlijk 'superbikestuur' wordt genoemd. Hetzelfde stuur als op de zwarte Z met die dame ernaast op de openingsfoto van dit topic. Het M-stuur dat ik geprobeerd heb werkt niet. Zit niet lekker voor de polsen, de stuurhelften knikken te ver naar binnen. Ik heb nog gekeken of een drag bar (vlak stuur met alleen de knikken om de stuurhelften iets naar achteren te laten wijzen) zou werken, maar dat gaat 'm ook niet worden. De stuurhelften zouden gegarandeerd tegen de tank komen.
Een M-stuur met veel minder scherpen bovenste toppen van de M zou kunnen want de stuurhelften zitten dan dusdanig ver naar voren dat ze vrij blijven van de tank, maar zo'n stuur ben ik nergens tegengekomen. :N

Wat ik nu heb gedaan om toch maar zo laag mogelijk te zitten is mijn huidige stuur zo ver mogelijk naar achteren draaien, en de binnenpoten 35 mm door de kroonplaat laten steken (ook weer positief voor de geometrie). Dit is het meest haalbare wat ik kan doen zonder het originele uiterlijk van de Z teveel onrecht aan te doen.

't Staat nu een tikkie verder naar achteren gedraaid (dus iets dichter bij, maar met de stuurhelften iets meer afhangend) dan op de eerste foto van mijn eigen Z in dit topic.
Morgen even proberen als het niet regent . . .

Ik gebruik al jaren een dragbar, maar mijn stuur komt niet tegen de tank.
 
Ja, als ik niet stuur igv dragrace bij mij ook niet. :P

Ik denk dat ik het ongeveer kan zien op je foto.
Heb je die originele Z1000 kroonplaat erop met de originele hoogte van de stuurclampen?
Als de clampen van jou hoger zijn kan ik het begrijpen.
Heb je pullback in je stuur of is het een rechte 'stok?'
In dat laatste geval zou je ook weer meer ruimte hebben.

Bij mijn halfhoge stuur komen nu de bochtjes van de gaskabels al 5 mm van de tank vandaan. Van bovenaf gezien heeft het stuur niet eens veel pullback, dus als ik het de rise van het stuur lager zou zetten gaat dat zeker niet meer goed.
Heel vreemd.

Het enige wat ik zou kunnen doen is naar de motorzaak, stuur uit het schap, tape erom, mijn clampen losmaken (stuur laten 'bungelen') en kijken of de drag bar het zou halen. Maar vindt anno 2016 nog maar een een motorzaak met voorraad waar je lekker kunt gaan struinen. '(
 
Laatst bewerkt:
Deze Z1000 'projectfiets' heeft ie een leuk klusje aan gehad.
Jammer dat ie de foto's van het eindresultaat met zijdeksels erop etc er niet bij heeft gezet.
Zo is het nog geen gezicht.
Ook de schokdemper zitten aan de onderkant nog los.

Mogelijk betekent het gebrek aan foto's van het totaalplaatje dat dat de nieuwe eigenaar de laatste dingen zelf nog moet doen. :?

http://www.marktplaats.nl/a/motoren...36c63dca7e4aa95f615ded8c6710e&previousPage=lr

Nog een beetje beter kijkend denk ik dat ie nog niet klaar is, er zit ook geen achterlicht, knipperlicht en kenteken(plaathouder) op, dus waarschijnlijk een 'zelf afmaken' motor.
 
Laatst bewerkt:
Deze Z1000 'projectfiets' heeft ie een leuk klusje aan gehad.
Jammer dat ie de foto's van het eindresultaat met zijdeksels erop etc er niet bij heeft gezet.
Zo is het nog geen gezicht.
Ook de schokdemper zitten aan de onderkant nog los.

Mogelijk betekent het gebrek aan foto's van het totaalplaatje dat dat de nieuwe eigenaar de laatste dingen zelf nog moet doen. :?

http://www.marktplaats.nl/a/motoren...36c63dca7e4aa95f615ded8c6710e&previousPage=lr

Nog een beetje beter kijkend denk ik dat ie nog niet klaar is, er zit ook geen achterlicht, knipperlicht en kenteken(plaathouder) op, dus waarschijnlijk een 'zelf afmaken' motor.
Staat ook "project"bij uit 1977 :]
 
OK, en dat betekent dat het dus nog niet klaar is!
Weer wat geleerd dan.
 
Deze Z1000 'projectfiets' heeft ie een leuk klusje aan gehad.
Jammer dat ie de foto's van het eindresultaat met zijdeksels erop etc er niet bij heeft gezet.
Zo is het nog geen gezicht.
Ook de schokdemper zitten aan de onderkant nog los.

Mogelijk betekent het gebrek aan foto's van het totaalplaatje dat dat de nieuwe eigenaar de laatste dingen zelf nog moet doen. :?

http://www.marktplaats.nl/a/motoren...36c63dca7e4aa95f615ded8c6710e&previousPage=lr

Nog een beetje beter kijkend denk ik dat ie nog niet klaar is, er zit ook geen achterlicht, knipperlicht en kenteken(plaathouder) op, dus waarschijnlijk een 'zelf afmaken' motor.

Hij moet er van af dus 3250 lijkt me wat te veel gevraagd. 500 minder is meer realistisch.
Verder wel een mooie fiets van te bouwen.
Zou zelf wel als eerste die achterbrug ( :r ) er uit trekken en die andere er in hangen. Staat veel mooier in combi met die öhlins :Y Verder cockpit er af, kont inkorten en éénzitter van maken, clip-ons er op, komlamp uitlijnen met de tank en vorkpoten doorsteken of inkorten zodat ie in de aanval staat.
Maar ja, persoonlijke voorkeur natuurlijk ;) Nu nog een zakje met geld :X
 
Laatst bewerkt:
Plus die voorvork zwart spuiten (lijkt zo wel een BMW) en de bevestiging van het stuur vervangen voor een meer elegantere oplossing. Maar er is zeker wat van te maken.
 
Plus die voorvork zwart spuiten (lijkt zo wel een BMW) en de bevestiging van het stuur vervangen voor een meer elegantere oplossing. Maar er is zeker wat van te maken.

Zo´n voorvork van een GSX-R is zowiezo achterhaald (welke kleur dan ook)
Stuurbevestiging is om van te :r

Verder zit er leuk spul bij, oa die Öhlins :9~
Maar hoe is het met het blok, etc etc :?

Leuk project maar (spijt me voor de eigenaar, hij heeft er veel geld ingestopt) max. € 2500.

Weet dat die Öhlins ca. 1200 kosten maar dan nog.
 
Zo´n voorvork van een GSX-R is zowiezo achterhaald (welke kleur dan ook)
Stuurbevestiging is om van te :r

Verder zit er leuk spul bij, oa die Öhlins :9~
Maar hoe is het met het blok, etc etc :?

Leuk project maar (spijt me voor de eigenaar, hij heeft er veel geld ingestopt) max. € 2500.

Weet dat die Öhlins ca. 1200 kosten maar dan nog.

dat is het probleem idd....veel meer als 2500 brengt zoiets niet op zeker niet met een blok waar niks aan gedaan is.
terwijl er mischien al wel 5000 inzit (of nog meer)
dit soort projekten moet je zien als hobby en je niet afvragen of het uit kan....

of het mooi is of niet laat ik in het midden....
in grote lijnen vind ik het wel een mooie fiets op enkele details na....
echter kun je zien dat dit nog lang niet klaar is en met dit soort bouwprojekten is het goed mogelijk dat je na een eerste assemblage nog zaken verandert die je toch niet naar de zin zijn.
dus....je kunt van alles roepen over wat je wel en niet mooi vind maar ik wordt daar altijd een beetje misselijk van.....
deze kerel heeft het tot hier niet zo raar gedaan en ik snap dan ook niet dat ie hem wegdoet in dit stadium....
in grote lijnen is ie al een heel eind op pad en dan is het wrang dat je om wat voor reden dan ook van zo n ding afmoet.....
 
Ja, als ik niet stuur igv dragrace bij mij ook niet. :P

Ik denk dat ik het ongeveer kan zien op je foto.
Heb je die originele Z1000 kroonplaat erop met de originele hoogte van de stuurclampen?
Als de clampen van jou hoger zijn kan ik het begrijpen.
Heb je pullback in je stuur of is het een rechte 'stok?'
In dat laatste geval zou je ook weer meer ruimte hebben.

Bij mijn halfhoge stuur komen nu de bochtjes van de gaskabels al 5 mm van de tank vandaan. Van bovenaf gezien heeft het stuur niet eens veel pullback, dus als ik het de rise van het stuur lager zou zetten gaat dat zeker niet meer goed.
Heel vreemd.

Het enige wat ik zou kunnen doen is naar de motorzaak, stuur uit het schap, tape erom, mijn clampen losmaken (stuur laten 'bungelen') en kijken of de drag bar het zou halen. Maar vindt anno 2016 nog maar een een motorzaak met voorraad waar je lekker kunt gaan struinen. '(

Dat had ik erbij moeten vermelden: ik heb een ZZR1100 kroonplaat en voorvork en de dragbar heeft een beetje pullback.
 
ik heb een ZZR1100 kroonplaat en voorvork en de dragbar heeft een beetje pullback.
snel, sneller, Z1400
OK, ik ken de ZZR1000 kroonplaat niet, maar die moet qua positie van de stuurclampen anders zijn, anders zou het bij mij ook moeten kunnen. Laat het zoals het is. Ondanks dat ik 'm echt lekkerder zou vinden rijden met de stuurhelften 10 cm lager zal het toch geen flitsend sturend scheurijzer worden, en voor een bejaarde toermotor is het ook belangrijk dat het er een beetje uitziet.

Hier nog wel met de vorige handvatten die inmiddels zijn vervangen door Z1000-imi's
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan