Kawasaki Z1000 (eind 70's - begin 80's) topic

:] Altijd wel iemand die hem op de gevoelige plaat zet Mr. Q Martin :+
full
 
Laatst bewerkt:
Thanx!

Ze was eindelijk weer rijdbaar (loopt nog wel op 3,5 cilinder) nadat ze 3 jaar had stil gestaan....
Kan ook wel een poetsbeurtje gebruiken.

Greetz, Q
 
Bedoel je niet een zxr 400 achter brug :? :? , volgens mij bestaat een zrx400 niet :N
Maar ik kan het natuurlijk mis hebben :$

GREETZ
Mooi - dat is inmiddels al opgehelderd voor je ! *D
Het voordeel van de iets kleinere ZRX400 is dat die brug zonder zagen en slijpen in het Z1000R frame past - alleen moet je hem wel even uit Japan halen want hier is hij nooit geleverd (behalve in de UK geloof ik).

@ Madvo69 - bedankt voor de wijze lessen over RVS en overdwars-schuin-flikflak-diagonaal-belasting, of zoiets ... er zit al het nodige aan titanium boutjes op de motor dus dat kan er ook nog wel bij :t
 
Laatst bewerkt:
@ Mr.Q
Altijd wel iemand die hem op de gevoelige plaat zet Mr. Q Martin

Hele mooie dikke fiets maar een RSU fireblade voorvork zou hem veel beter staan als deze usd vork.
Dan blijft het oldscool en tijdsorigineel om te zien.
Maar dat is wat ik vind.
 
CSB meeting...........tjonge lekker weertje was het......en gezellig ook.......lekker bijgepraat en wat rond gekeken.
Vele foto's zijn al geplaatst zie ik.........nou vooruit,nog een paar.

full

leuk ding

full

deze was wel mijn favoriet,mooi frame ook

full

schrok wel een beetje van de kleur,maar kan m wel waarderen,en hij is makkelijk terug te vinden tussen al het ijzerwerk.
 
CSB meeting...........tjonge lekker weertje was het......en gezellig ook.......lekker bijgepraat en wat rond gekeken.
Vele foto's zijn al geplaatst zie ik.........nou vooruit,nog een paar.

[afbeelding]
leuk ding

[afbeelding]
deze was wel mijn favoriet,mooi frame ook

[afbeelding]
schrok wel een beetje van de kleur,maar kan m wel waarderen,en hij is makkelijk terug te vinden tussen al het ijzerwerk.

Bij die van de laatste foto is echt iets fout gegaan. Design "by Jules de Korte"?
Helm is nog ouder dan de Bike (oude Lectron helm, zal ook een fijn geurtje aan gehangen hebben na ruim 40 jaar _O- )
 
Vandaag in Achterveld:






En onderweg naar huis stond deze even verderop, is geen 1000 volgens het kapje maar in het 900 topic past ie ook niet want niet erg origineel, maar wel erg leuk wat mij betreft:

 
Dag z1000 liefhebbers!
Binnenkort ga ik denk ik mijn z1000 te koop zetten. Ondanks dat deze sinds de laatste 3 maanden echt lekker rijd. Foto's zal ik binnenkort even uploaden. Een paar zijn al terug te vinden in dit forum, maar nog niet met de originele de look. (Lange buddy, beugel, lang spatbord)
Het is een z1000 a1, met een z900 blok. Lang geleden geïmporteerd uit België.
Laatste aanpassingen:
Z1000st cilinders en kop (gereviseerd)
Nieuwe zuigerveren
Nieuwe balhoofd lagers
Andere remklauwen (VFR) originele aanwezig
Carbs. Mikuni's 34 bs (z1000 J typen)
Dynojet kit voor deze carbs
Koppeling van de z1000 J, (kogellagers ipv wormwiel)
Banden zijn nog zeker 80%, pirelli sport deamon

Helaas heb ik de laatste jaren te weinig tijd om ook de laatste dingetjes nog aan te passen.
Zo moet er 1 boutgaatje een nieuwe draad
En een klein beetje olie lekken aan de linker zijde (een paar keer ringetje
vervangen)

Groetjes
Bas
 
Denk er nog even over na voor je spijt krijgt en het te laat is...Ik denk niet dat je er snel weer 1 vind die zo is.
Just my 2 cent's... :X
 
Denk er nog even over na voor je spijt krijgt en het te laat is...Ik denk niet dat je er snel weer 1 vind die zo is.
Just my 2 cent's... :X
Bedankt Coert!
Daar heb je wel gelijk in... Het gaat ook zeker wel aan m'n hart om m weg te doen. Eigenlijk zou het blok nog eenmaal uit elkaar moeten om de keerringetjes te vervangen en het 1 stukje schroefdraad te vervangen. Ik kan hier helaas niet genoeg tijd voor vinden. Maar er is vast wel een liefhebber die dit met plezier zou kunnen en willen doen.
 
Denk er nog even over na voor je spijt krijgt en het te laat is...Ik denk niet dat je er snel weer 1 vind die zo is.
Just my 2 cent's... :X

Ik heb m n z1000 ook verkocht , nog steeds geen spijt van :N .
 
Dag z1000 liefhebbers!
Binnenkort ga ik denk ik mijn z1000 te koop zetten. Ondanks dat deze sinds de laatste 3 maanden echt lekker rijd. Foto's zal ik binnenkort even uploaden. Een paar zijn al terug te vinden in dit forum, maar nog niet met de originele de look. (Lange buddy, beugel, lang spatbord)
Het is een z1000 a1, met een z900 blok. Lang geleden geïmporteerd uit België.
Laatste aanpassingen:
Z1000st cilinders en kop (gereviseerd)
Nieuwe zuigerveren
Nieuwe balhoofd lagers
Andere remklauwen (VFR) originele aanwezig
Carbs. Mikuni's 34 bs (z1000 J typen)
Dynojet kit voor deze carbs
Koppeling van de z1000 J, (kogellagers ipv wormwiel)
Banden zijn nog zeker 80%, pirelli sport deamon

Helaas heb ik de laatste jaren te weinig tijd om ook de laatste dingetjes nog aan te passen.
Zo moet er 1 boutgaatje een nieuwe draad
En een klein beetje olie lekken aan de linker zijde (een paar keer ringetje
vervangen)

Groetjes
Bas
full
 
Mooi hoor,
Eindelijk weer iets zinnigs te zien in het topic anders dan de kommerkommertijd-posts als "ik lees tussen de regels door en heb al dan niet spijt van het feit dat ik mijn Z1000 al dan niet weg heb gedaan." ;)
Ga je 'm nu daadwerkelijk te koop aanbieden?
Als jouw stuur breder staat dan dat van mij wil ik het hebben (alleen het stuur dan) ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan