Kawasaki Z1000 (eind 70's - begin 80's) topic

Deze...
20180916_143909.jpg
 
Da's inderdaad een mooie maar door de keuze voor die knippers achter heb ik zo wel mijn twijfels over de gemoedsstaat van deheer ... :+

Mooie filmpjes van Eeklo trouwens!
 
Zo'n rode A2 heb ik ook gehad. Nog met een lang spatbord achter. Een Marshall uitlaat en ook zo'n sportzadel. verder helemaal standaard. Helaas gestolen in september 1987. Toen waren ze ook al gewild.
 
Inderdaad, een mooi exemplaar! Knippers weer origineel maken en dan ben je er al. Maar 1 ding valt me wel op, zitten de voorpoten niet verkeerd om?
Aangezien het aftapboutje van de vorkolie voor zit ipv achter, en dat onderste montagepunt voor het spatbord onder zit ook voor. Bij mijn Z650 zit ie achter, waar die ook hoort.
 
Inderdaad, een mooi exemplaar! Knippers weer origineel maken en dan ben je er al. Maar 1 ding valt me wel op, zitten de voorpoten niet verkeerd om?
Aangezien het aftapboutje van de vorkolie voor zit ipv achter, en dat onderste montagepunt voor het spatbord onder zit ook voor. Bij mijn Z650 zit ie achter, waar die ook hoort.

Klopt, deden ze vaker , reden was meen ik, een iets stabieler stuurgedrag.
 
Ik vind het inderdaad een mooie motor, voor het belangrijkste deel, door het chromewerk en de lakset, ook al vind ik de gouden biezen op de tank net niet helemaal op de juiste plek zitten. De voorvork is volgens mij van een A1 (omgedraaid) en het blok zou van een z1r kunnen zijn gezien de zwarte lak en het ontbreken van de kick starter. Het bouwjaar 1980.. kan ik voor een A2 ook niet zo goed plaatsen. Dus.... mooie motor, inderdaad, maar als je terug naar origineel wilt dan zou ik voor dat geld nog even verder zoeken...
Jan
 
Laatst bewerkt:
Nee, de originele voorvork dan. Laten we het daar eens even over hebben *D Zag er net uit hoor.
 
hij had de bovenpoten ff donkerder of zwart moeten doen,nu zie je alleen maar de voorvork , vindt ik niet zo mooi
 
Smaken verschillen. Voor een verbouwde vind ik 'm niet verkeerd. Mooi gedaan, en het zal gegarandeerd beter rijden dan 41 mm right side op :Y
 
ja hoor ik vind m mooi ......... alu.velgjes met dikke banden ....... ben ik wel een fan van............en als je het frame een beetje verstevigd hierendaar is er nog best mee te rijden
 
Nee, er stond niemand bij. In geen velden of wegen te bekennen.
Shit . . . . . waarom heb ik dit zelf niet gezien en vertel jij het nu pas . . . })
 
Hmm, dan post ik hier een foto van het nvt van een goed in gebruik zijnde Z1000. Helaas deuk in de tank maar verder behoorlijk origineel (lijkt mij als leek)
IMG_5219_Kawasaki Z1000.JPG
 
Inderdaad zo goed als origineel.
De gouden biezen op de zijkapjes onder de buddy horen er niet op, maar je ziet het wel heel vaak.
De rempot op het stuur is ook niet origineel, het hoort de trapeziumvormige te zijn, en meer kan ik er in de snelligheid niet aan ontdekken.
Ga je 'm netjes maken en het proces hier in het topic posten?
 
Inderdaad zo goed als origineel.
Ga je 'm netjes maken en het proces hier in het topic posten?
Ik zou wel willen.....maar het is niet mijn motor, slechts mijn foto (gemaakt op het nationale veteranen treffen dit jaar) geplaatst omdat het hier zo stil was.
Persoonlijk vind ik zo'n special zoals jij op de parkeerplaats van de BSB fotogrfeerde wel heel erg gaaf. Maar voorlopig heb ik nog werk zat aan mijn eigen barrels.
 
Terug
Bovenaan Onderaan