Kawasaki Z1000 (eind 70's - begin 80's) topic

_O- Dat kun je beter aan iemand anders vragen Marcel....:+

(sorry, kon het weer eens niet laten met mijn zieke geest)
 
Ik ga proberen ook mee te doen en neem dan de Z900 en de Z650 mee.
Een rijder voor de 650 regel ik dan wel.
Beloof nog niets, is sterk afhankelijk van mijn baas.
Ik zal het er deze week eens over hebben, misschien kan ik zijn 650 óók nog mee nemen...


Dat is eigenlijk wel f*ck als je komt Marcel ,dan kan ik haast niet anders als iig ff je de hand komen schudden :Y
 
Kan ik iemand hier mss blij maken met een bouwpakket van een Z1R ?
Kwam het tijdens het opruimen van de kast weer tegen, ligt er al tientallen jaren....
Moet er wel bij zeggen dat ik er ooit al eens aan begonnen ben, maar nooit afgemaakt (story of my life....:)), maar is zo te zien nog wel compleet.
Gaat om deze: KZ 1000 Kawasaki Z1-R, Union No 1
 
Op deze eerste lentedag van het jaar heb ik de Z weer eens naar buiten gelaten.
Na een winter staan ging ie bij de vierde trap aan. Niet slecht, en bleek gelijk mooi lopen.
Geen lang, maar wel een mooi ritje gemaakt.
Bij thuiskomt bleek alleen een knipperlichtje de geest te hebben gegeven, dus daar zit alweer en nieuwe in.

De carburateurs zijn een jaar of 15 geleden gesynchroniseerd. Ik weet niet hoe snel zoiets verloopt, maar wil het binnenkort een keer opnieuw doen of op zijn minst controleren als dat aan de orde zou zijn. Ergens 2 jaar geleden heb ik de stationairsproeiers schoongemaakt en stationair luchtschroeven opnieuw afgesteld (op het oor), maar die schroeven staan mogelijk niet goed omdat het mogelijk is gedaan met niet goed synchroon staande carburateurs.

Kan dit zo zijn, of maakt het niet zoveel uit of de carburateurs synchroon staan voor het afstellen van de luchtschroeven omdat de caburateurs dan in de 'gesloten' stand staan? Omgekeerd: Als ik de carburateurs ga synchroniseren met mogelijk verschillende standen van de luchtschroeven, heeft dat invloed?
Beïnvloeden luchtschroeven en synchroniseren elkaar?

Hoe doe ik het het beste?
Eerst alle stationairsproeiers 1,5 slag open vanaf dicht, en dan synschroon stellen?
Heel beroerd loopt ie niet hoor, maar iets van synchronisatie bijstellen hoor bij het onderhoud en ik moet nog steeds 3 keer meer trappen dan Rob me altijd verteld heeft dat normaal is ....
 
Op deze eerste lentedag van het jaar heb ik de Z weer eens naar buiten gelaten.
Na een winter staan ging ie bij de vierde trap aan. Niet slecht, en bleek gelijk mooi lopen.
Geen lang, maar wel een mooi ritje gemaakt.
Bij thuiskomt bleek alleen een knipperlichtje de geest te hebben gegeven, dus daar zit alweer en nieuwe in.

De carburateurs zijn een jaar of 15 geleden gesynchroniseerd. Ik weet niet hoe snel zoiets verloopt, maar wil het binnenkort een keer opnieuw doen of op zijn minst controleren als dat aan de orde zou zijn. Ergens 2 jaar geleden heb ik de stationairsproeiers schoongemaakt en stationair luchtschroeven opnieuw afgesteld (op het oor), maar die schroeven staan mogelijk niet goed omdat het mogelijk is gedaan met niet goed synchroon staande carburateurs.

Kan dit zo zijn, of maakt het niet zoveel uit of de carburateurs synchroon staan voor het afstellen van de luchtschroeven omdat de caburateurs dan in de 'gesloten' stand staan? Omgekeerd: Als ik de carburateurs ga synchroniseren met mogelijk verschillende standen van de luchtschroeven, heeft dat invloed?
Beïnvloeden luchtschroeven en synchroniseren elkaar?

Hoe doe ik het het beste?
Eerst alle stationairsproeiers 1,5 slag open vanaf dicht, en dan synschroon stellen?
Heel beroerd loopt ie niet hoor, maar iets van synchronisatie bijstellen hoor bij het onderhoud en ik moet nog steeds 3 keer meer trappen dan Rob me altijd verteld heeft dat normaal is ....

Stap 1 bij synchroniseren is ......... kleppen stellen. Daar zou ik het eerst mee beginnen.
 
t Was rustig in het Z1000 front de laatste tijd op MP , maar hier staat er toch weer een.
Op de uitlaat , vorkpoten, buddy-overtrek en benzinekraantje na inderdaad (als) origineel. Mooi begin van het seizoen voor de nieuwe eigenaar!
≥ Kawasaki z 1000 - Motoren | Oldtimers - Marktplaats.nl
$_86.JPG
 
Het hoogste bod is momenteel 7300 Euro.
Wel jammer dat de huidige eigenaar 'm pas 6 weken heeft en de Z waarschijnlijk waarschijnlijk uit commercieel oogpunt heeft gekocht om 'm al dan niet na een beetje extra opknappen door te verkopen.
Waarschijnlijk niet iemand die de motor kent.
et huidige hoogste bod komt al wel aardig dicht in de buurt van de vraagprijs.
Wat een geld voor die oude dingen. :o
Wel toegegeven dat ie er prachtig uitziet zo op de foto's.
Dit zou betekenen dat ik mijn Z, inclusief alles wat ik eraan heb gedaan, gekocht of laten doen min of meer gratis heb gereden als ik 'm nu weg zou doen.
Niet dat ik dat van plan ben overigens. Niet voor 8 k in elk geval. ;)
 
Laatst bewerkt:
Het hoogste bod is momenteel 7300 Euro.
Wel jammer dat de huidige eigenaar 'm pas 6 weken heeft en de Z waarschijnlijk waarschijnlijk uit commercieel oogpunt heeft gekocht om 'm al dan niet na een beetje extra opknappen door te verkopen.
Waarschijnlijk niet iemand die de motor kent.
et huidige hoogste bod komt al wel aardig dicht in de buurt van de vraagprijs.
Wat een geld voor die oude dingen. :o
Wel toegegeven dat ie er prachtig uitziet zo op de foto's.
Dit zou betekenen dat ik mijn Z, inclusief alles wat ik eraan heb gedaan, gekocht of laten doen min of meer gratis heb gereden als ik 'm nu weg zou doen.
Niet dat ik dat van plan ben overigens. Niet voor 8 k in elk geval. ;)

Die verkoper heeft wel vaker mooie Zedjes te koop staan ,verdiend hij w.s geod aan :t
 
Een bekende dus. Dat laatste wil ik zeker geloven. Een prima verdienmodel :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan