Kawasaki Z1000 (eind 70's - begin 80's) topic

Succes met het vervangen van de kabelboom. Doe je ook nog een keer een foto van jouw Z? Dat vinden we leuk hier :Y

1.jpg

dit is hem :)
 
Mijn eerste Kawa 4-takt, een Z650 B2 heb ik ook bijna direct omgebouwd naar alu wielen. Was natuurlijk veel moderner dan spaakwielen en ipv de trommelrem een schijfrem achter.....
 
Hoe geavanceerd de huidige techniek ook mag zijn, het karakter en de looks van een ouwe Z is ongeëvenaard. Als jonge knul zag ik ooit een vent een ltd1000 (dacht ik althans) starten met de kickstarter. Had nog nooit zoiets stoers gezien en gehoord. Aan dat moment denk ik altijd wanneer er eentje langskomt met een kerker eronder.
 
Hoe geavanceerd de huidige techniek ook mag zijn, het karakter en de looks van een ouwe Z is ongeëvenaard. Als jonge knul zag ik ooit een vent een ltd1000 (dacht ik althans) starten met de kickstarter. Had nog nooit zoiets stoers gezien en gehoord. Aan dat moment denk ik altijd wanneer er eentje langskomt met een kerker eronder.
Waarom denk je dat we die oude barrels rijden? Pure emotie! ;)
 
Heel gaaf de 'nieuwe' 2020 kleurstelling van de Z900RS. :Y
Waar kennen we dit toch van?
Prachtig! :t
Nog effe en ik ga sparen. . . .
IMG_8190.PNG
 
Het zou mogelijk iets lager mooier staan / zitten.
 
Dat wil ik zeker nog overwegen. Ik heb de positie van de knipperlichten nog over. Als ik een schetsplaat maak die op twee punten aan het frame zit en voor mijn part ook op twee plaatsen aan de sleuf aan de drager lijkt het mij ook wat steviger. Een steun nog verder naar achteren zal lastig worden. Niet veel plaats aan het achterframe en niet aan het rek. De rol met de kampeerspullen komt wel ver achterop, dus het moment van het rek gaat wel een rol spelen.
 
Dan zou je misschien een soort driehoek kunnen maken , slechter wordt t er iig niet van , verder een knap rekje :t
 
Het ziet er netjes uit. Ik denk, dat als je je knipperlicht positie gebruikt dat het wel stevig genoeg word.
Eventueel kun je het rekje wat laten zakken, en dan met 2 bussen, op je knipperlicht positie recht op de gleuf al een heel eind zijn.
 
Het ziet er netjes uit. Ik denk, dat als je je knipperlicht positie gebruikt dat het wel stevig genoeg word.
Eventueel kun je het rekje wat laten zakken, en dan met 2 bussen, op je knipperlicht positie recht op de gleuf al een heel eind zijn.
IMG_8404.JPG
IMG_8405.JPG


Dat had ik inderdaad zelf ook al bedacht. Er zit nu één cm ruimte tussen het achterste spijltje van de drager en het kontje, dus een poetsdoek moet er wel tussen.
Nu het rekje nog even poetsen en dan is de Z klaar voor de klassieke Z meeting van de Belgische Kawasaki club op 30/8 - 1/9. Deze keer erheen met zijtassen en een roltas met tent en matjes achterop, dus niet compleet kreupel met overal pijn aankomen deze keer. Wie is van plan daar nogmeer heen te gaan? Jan, ik weet het, niet jouw ding. @Coert65, kondig je 'm ook even aan in het Z650 topic? In het Z1 topic is het waarschijnlijk al gedaan.

IMG_8407.PNG
 
Laatst bewerkt:
Zo zit het netjes idd. Worden je uitlaten niet erg heet, maw ben je niet bang dat je tassen daar gaan smelten?
Ik ga het ook in het Z650 topic melden, even kijken naar de link en dan plaats ik het daar. :t
 
Op de foto lijken de tassen inderdaad erg dicht op de uitlaten te zitten, maar het valt mee. Zeker als ik ze aan de bovenkant nog wat meer naar de drager trek. Komt goed. Vorig jaar zaten we klem tussen dubbele tanktas, en twee rugtassen en een tent op de dichtslibben, met als gevolg dat ik helemaal niet lekker kon zitten en letterlijk binnen 10 minuten al pijn in mijn rug had. Dat gaat mij met dit rekje dus niet nog een keer gebeuren. Het blijft een functionele aanpassing, maar is nog wel redelijk in stijl, dus doet niet heel erg vreselijk afbreuk aan een klassieke Z.
Kom je ook naar de meeting, Coert?

Bijgaand de (draak van een) link naar de meeting

https://scontent-ams4-1.xx.fbcdn.ne...=fc70e0ebbfbb7f01be8960d50194edf5&oe=5DD6BAC0
 
Dank voor je link, ik heb hem geplaatst in het Z650 topic. Het rekje is inderdaad in stijl van de jaren waarin de Z1000 een moderne motor was!
Zelf had ik destijds ook zulke rekjes op diverse motoren, CB500F bijvoorbeeld, en een XS750 drie cylinder.
Ik ga niet, heb geen tent helaas.
 
Terug
Bovenaan Onderaan