Kawasaki Z1000 (eind 70's - begin 80's) topic

Dit was vrij vroeg.
Zelfs de z650 met kapotgelopen achterwiellager van die Brit die meer dan een etmaal zonder achterwiel op het plaatsje heeft gestaan staat er nog niet.
Ik vond het een gezellige meeting weer met heerlijk weer, goede bands en . . .. Jupiler :').
Kom maar op met die foto`s van dat MEGA Kawasaki Meeting Ik ben benieuwd
 
Hallo allemaal 😉 dat bagagerekje is superhandig, zeker als je veel op pad bent met je Kawa 😎 en zonde van die meeting in Belgie! Ik had er graag naartoe gegaan.

Screenshot_2019-07-16-20-18-59-1.png


P.s. Ik ben sinds kort (1 maandje) de trostse eigenaar van deze Kawasaki Z1000 Type A1 1977, en ben benieuwd of iemand deze Kawa bekent voorkomt of er iets vanaf weet? Ik weet alleen dat deze A1 in Ned is geleverd, en dat die 19 jaar was weggezet in een schuurtje. Ik ben bezig om hem weer goed tot leven te wekken 😊 dus ik zal vast nog wel met vele vraagjes gaan komen 😇 sowieso zit hier nog zat werk aan, maar ik gaat zelf geheel alles nakijken en Ik heb al veel gegoogeld en filmpjes/fotos bekeken, en heb al een hele waslijst met wat eraan moet gaan gebeuren 😨💶💶💶😨


Gr kawaPeet 😎👍
 
Laatst bewerkt:
Ik was bij een andere meeting waar ook veel oude kawa's waren te zien. De Classic Sprint in Eeklo.

Foto hieronder: tegenstander Jonas Raeymaekers (33 jaar jonger dan ik ;) ) met een werkelijk prachtige verbouwde Z900 -> 1428cc.
Net zoals ik had hij ook een gebrek aan grip, maar in dit rechtstreeks duel was ik sneller. Snellere reactie en snellere eindtijd. Ik was trouwens de snelste van iedereen 8-). De foto is trouwens van black-bandit1250 (Marc).

Eeklo 2019 chd4boz8uaxpm.jpg
 
Welkom Kawapeet , gave z1000.
Kleurstelling is lekker oldschool :t

Mooie machine , lekker sleutelen en de kennis is hier wel aanwezig dus vraag gerust.


Thanks KwaSuz 😉 En ja ik heb al wat zitten neuzen 😁 ik heb al vele mooie kawa's gezien en ook handige tips gevonden. 👍

Gelijk maar een vraagje stellen?! Ik zag dat mijn Kawa qua olie SAE20W50 zou moeten hebben! En dat is dan een voorschrift uit 1977! Maar ik zie ook dat er veel 15W40 gebruiken en ook SAE10W40. Wie kan mij vertellen wat ik sowieso moet gaan gebruiken! Anders koop ik gewoon SAE20W50 motorolie! Oja en die SAE is toch niet boeiend of wel? Is toch maar een classificatiecode! Keurmerk 😯 alvast bedankt 👍

Bekijk bijlage 1424368
 
Laatst bewerkt:
Welkom hier Kawapeet! Ziet er goed uit, en mooie oldschool special paint. Ik ken de motor verder niet, maar heb deze wel een tijd terug op Marktplaats zien staan.
Mooi dat ie bij een liefhebber is terecht gekomen. :t
 

Welkom hier Kawapeet! Ziet er goed uit, en mooie oldschool special paint. Ik ken de motor verder niet, maar heb deze wel een tijd terug op Marktplaats zien staan.
Mooi dat ie bij een liefhebber is terecht gekomen. :t

Oke Coert dat kan best kloppen hoor 😉 stond zoeen 4 a 5 weken terug op mp. En ik doe elke x wat eraan anders wordt het te gek qua alle kosten 👍

Screenshot_2019-08-25-10-37-50.png

Trouwens ik had ook het buddyseat beugeltje vervangen! Nu kan die weer netjes op slot 👍
 
Laatst bewerkt:
Je bent er goed voort varend aan begonnen! En ik weet het, als je bezig gaat loopt het als snel in de papieren. Ben zelf ook met eigenlijk meerdere Kawa's bezig, maar je moet ook leven natuurlijk. Je uitlaten zien er prima uit trouwens. 👍 👍
 
Je bent er goed voort varend aan begonnen! En ik weet het, als je bezig gaat loopt het als snel in de papieren. Ben zelf ook met eigenlijk meerdere Kawa's bezig, maar je moet ook leven natuurlijk. Je uitlaten zien er prima uit trouwens. 👍 👍


Ja daarom Coert! Zo blijft het leuk ik vind 1 kawa al genoeg 😁 ik zag wel een originele set zoals ik heb maar dan voor de z650 staan op mp! Maar die vraag er dik geld voor 1000€ en ik zag ook dat daar 1 bocht van was vastgelast!! Ik weet niet of dat origineel zo is. En die uitlaten van mij hebben wel hun gebruiksporen hoor, maar dat deerd mij nietzo. Ik gebruik die Kawa dan ook echt dalijk. Ik ben al helemaal geen poetser. Nu maar eens olie + filter kopen en een berg pakkingen remblokken remolie nieuwe remleidingen tandwielen ketting lagers bougies! Pfff 😁 Rustagh 💶👍
 
Gelijk heb je! Ik heb die z650 uitlaten ook gezien, maar dat is me echt te duur. Ze zijn trouwens wel bijna nergens meer te vinden, en ze vragen dus de hoofdprijs ervoor. Ik heb slechts 1 z650 waar de originele 4-2 nog op zit, maar die is zwart gespoten omdat het chroomwerk dof was en vol krassen, maar ze zijn wel dicht en niet rot.. Op de 2e zit een imitatie 4-2, en mn 3e een 4-1, wel een hele mooie.
Heb je trouwens Classickawaparts al gevonden op internet? Daar kan je veel spullen die je nodig hebt vinden.

Rustig aan, dan kom je het verst! 👍 👍
 
Gelijk heb je! Ik heb die z650 uitlaten ook gezien, maar dat is me echt te duur. Ze zijn trouwens wel bijna nergens meer te vinden, en ze vragen dus de hoofdprijs ervoor. Ik heb slechts 1 z650 waar de originele 4-2 nog op zit, maar die is zwart gespoten omdat het chroomwerk dof was en vol krassen, maar ze zijn wel dicht en niet rot.. Op de 2e zit een imitatie 4-2, en mn 3e een 4-1, wel een hele mooie.
Heb je trouwens Classickawaparts al gevonden op internet? Daar kan je veel spullen die je nodig hebt vinden.

Rustig aan, dan kom je het verst! 👍 👍

Oke dat is wel mooi dan 😉 en ja die site heb ik laast bekeken en japparts ook. En toch al wat kleine spullen kunnen scorren, ik moet ook nog nieuwe handvatten bestellen. Maar ik heb al een hele verlanglijst klaarliggen voor onze lieve Sinterklaasje 😂 ik heb ook een set sloten kunnen kopen en alles op 1 sleutel, en een hele mooie tankdop met nieuwe rubber.

👍
 
Laatst bewerkt:
Ik ben een beetje doorgeslagen met die kawa's, dat kun je wel zeggen ja..:+ ( heb er nog 1,5 in onderdelen liggen nog..)
Een spatbord van een LTD staat best leuk op een Z1000, zelf heb ik uit de US van die korte spatborden gehaald, voor de z650's.
Vind het gewoon mooier staan dan die lange originele die er op horen hier in Europa, maar ik heb ze wel bewaard uiteraard.
Goed bezig hoor! En inderdaad, ze zijn best makkelijk om aan te werken dus je doet het, als je het een keer gedaan hebt bijna met je ogen dicht.
Geen u tegen me zeggen hoor, we zijn hier allemaal liefhebbers. En plaats vooral veel foto's van je vorderingen, we zijn hier gek op foto's!👍👍👍👍
 
Ik ben een beetje doorgeslagen met die kawa's, dat kun je wel zeggen ja..:+ ( heb er nog 1,5 in onderdelen liggen nog..)
Een spatbord van een LTD staat best leuk op een Z1000, zelf heb ik uit de US van die korte spatborden gehaald, voor de z650's.
Vind het gewoon mooier staan dan die lange originele die er op horen hier in Europa, maar ik heb ze wel bewaard uiteraard.
Goed bezig hoor! En inderdaad, ze zijn best makkelijk om aan te werken dus je doet het, als je het een keer gedaan hebt bijna met je ogen dicht.
Geen u tegen me zeggen hoor, we zijn hier allemaal liefhebbers. En plaats vooral veel foto's van je vorderingen, we zijn hier gek op foto's!👍👍👍👍
Ja Roger heel veel foto`s uit Belgie
 
Ik ben een beetje doorgeslagen met die kawa's, dat kun je wel zeggen ja..:+ ( heb er nog 1,5 in onderdelen liggen nog..)
Een spatbord van een LTD staat best leuk op een Z1000, zelf heb ik uit de US van die korte spatborden gehaald, voor de z650's.
Vind het gewoon mooier staan dan die lange originele die er op horen hier in Europa, maar ik heb ze wel bewaard uiteraard.
Goed bezig hoor! En inderdaad, ze zijn best makkelijk om aan te werken dus je doet het, als je het een keer gedaan hebt bijna met je ogen dicht.
Geen u tegen me zeggen hoor, we zijn hier allemaal liefhebbers. En plaats vooral veel foto's van je vorderingen, we zijn hier gek op foto's!👍👍👍👍

Ja Coert slim dat je alles bewaard! Kan je ze altijd weer terugbrengen naar origineel 😉 ik ga met de tijd wel van alles origineel zien te vinden en leg ik dan ook weg. Net als die korte knipperlichten die erop zitten vindt ik wel gaaf staan. Zeker ook met deze lakset erop. Ik heb nog 2 lange armpjes liggen dus als iemand er nog 2 heeft liggen bied het mij dan maar aan via pb 😎 ook zoek ik nog 4 mooie originele knipperlichtkapjes. En een racebuddy Z1000 is ook welkom. Wit/Creme/Zwart maakt mij nietzo uit. Dus je ziet het Coert ik heb die virus nu ook al te pakken 😊 lekker bezig blijven Coert, en ik ben nu pas 5 weken opweg 👊
 
Ik wacht op die Foto`s van Roger ? zijn bagage rekje heb Ik al gezien Speciaal gemaakt voor het Kawa Z Weekend Belgie
 
En dan nog een x de vraag? Kan iemand mij vertellen welke motorolie ik kan gaan gebruiken voor mijn Kawasaki Z1000 type A1 van 1977! In 1977 gaven ze aan dat de SAE20W50 erin moest, maar is dat nu Anno 2019 nog zo? Ik hoor het graag want ik lees van alles er zijn mensen die gewoon 15W40 gebruiken en ik lees ook SAE10W40.

Gr KawaPeet 👍
 
Ik gooi er al sinds ik hem heb 10W40 in, van Castrol. Loopt beter dan de oude meuk die erin zat:]

Vet om te lezen hoe druk je bent met je Kawa! Informatieve foto's daar houden we allemaal van. Ik ga niet zoals de handleiding je feliciteren met de prachtige aankoop maar ik wens je wel vele zorgeloze kilometers toe. Dat ding is toch niet kapot te krijgen. Ook mooi dat je de originele (of in ieder geval origineel ogende) uitlaat er weer onderzet. Daar zie je niet veel Z1000's meer mee.

En Ted... Die foto's zitten je wel dwars hè _O-
 
Ik gooi er al sinds ik hem heb 10W40 in, van Castrol. Loopt beter dan de oude meuk die erin zat:]

Vet om te lezen hoe druk je bent met je Kawa! Informatieve foto's daar houden we allemaal van. Ik ga niet zoals de handleiding je feliciteren met de prachtige aankoop maar ik wens je wel vele zorgeloze kilometers toe. Dat ding is toch niet kapot te krijgen. Ook mooi dat je de originele (of in ieder geval origineel ogende) uitlaat er weer onderzet. Daar zie je niet veel Z1000's meer mee.

En Ted... Die foto's zitten je wel dwars hè _O-


Bedankt KwaKarel 😉 ik las wel dat die 20W50 dikker bleef bij warme toestand van de motor! Dus dan ook beter smeerd. Het zal dan wel langer nodig hebben voor het blok op temparatuur komt. En het blok zal dan ook moeilijker te starten zijn?! Met kouder weer. En ja dexe uitlaten staan wel mooier al dan die ouwe 4 in 1 pijp, al maakte dat wel een dik geluidje! Maar ik ben benieuwd hoe deze pijpen gaan klinken, dat zal vast wel een stuk stiller zijn als eerst 😊

Gr KawaPeet 👍
 
Ik kocht kort nadat ik die Kawasaki Z1000 A1 aankocht ook een Kawasaki KZ1000B3 LTD uit 1979, deze Kawa is ooit geimporteerd vanuit Canada, daar had deze Kawa modellen de bijnaam RELAX Z vanwege de trapzadel en hogestuur! Ook is de voorwiel normaal gesproken 18inch en achter 16 inch.

Gr KawaPeet 👊👍
 
Laatst bewerkt:
Well that escalated quickly _O-

Ik heb hete zomers in de bergen in Frankrijk en Italië gereden met de Kawa, met gewoon de 10W40. Gaat prima. Misschien dat het pas echt uit gaat maken als je nonstop het uiterste uit de motor wil halen, maar ik denk eerder dat je dan het rijwielgedeelte tegenkomt dat tegen gaat werken dan het motorblok zelf...
 
In de originele service manual van de Z1000A staat: SAE SE class van 10W40, 10W50, 20W40 of 20W50. Ikzelf gebruik 10W40 volsyntheet in mijn Z1400.
 
Terug
Bovenaan Onderaan