Kawasaki Z1000 (eind 70's - begin 80's) topic

Ik heb eindelijk weer mijn eerste motorfiets en dat voor weinig.
Nu nog een keer een echte.......
20191227_182618.jpg
 
Ondank mijn negativiteit over alles wat oud en Japans is zou ik bijvoorbeeld best nog wel een CBX1000 willen bezitten,
niet omdat ze zo goed zijn maar vond dat wel leuk rijden binnen zijn grenzen,en je had er mega veel bekijks mee.
Alleen niet voor de prijzen die er nu voor gevraagd worden.
Ok en die waren wel op de weg te houden met die dunne voorvorkpootjes?
Wil zeker niet negatief doen en ben het met je eens dat de techniek een grote sprong heeft gemaakt maar karakter heeft een moderne fiets zeker niet.
Er er van overtuigd dat de moderne motorfiets over 40 jaar niet meer rondrijd.
Ook de hobby van het zelf sleutelen is er niet meer bij en heb je onderweg een elektronische storing kun je het vergeten.
En dan de uitstraling, die ik overigens wel kan waarderen maar bestaat uit 2 kg plastic is ook wegwerpspul.
Nogmaals heb niets tegen op moderne techniek maar daar zijn andere topics voor
 
Ok en die waren wel op de weg te houden met die dunne voorvorkpootjes?
Wil zeker niet negatief doen en ben het met je eens dat de techniek een grote sprong heeft gemaakt maar karakter heeft een moderne fiets zeker niet.
Er er van overtuigd dat de moderne motorfiets over 40 jaar niet meer rondrijd.
Ook de hobby van het zelf sleutelen is er niet meer bij en heb je onderweg een elektronische storing kun je het vergeten.
En dan de uitstraling, die ik overigens wel kan waarderen maar bestaat uit 2 kg plastic is ook wegwerpspul.
Nogmaals heb niets tegen op moderne techniek maar daar zijn andere topics voor
Ja die slingerde nog erger over de weg dan menig andere klassieker,was ook meer show dan go,als
je motoren die goed sturen ,remmen en veel betrouwbaarder zijn karakterloos noemt ja dan heb je gelijk.
Maar ik heb zelf vele jaren later ook klassiekers gehad,gewoon omdat ik het leuk vond,die ik nu heb is ook niet modern maar
ook alweer 28jaar oud,vermaak me er ook prima mee, daarvoor had ik een 2012 Ducati ook een prima motor en zeker
niet karakterloos.
 
Ja die slingerde nog erger over de weg dan menig andere klassieker,was ook meer show dan go,als
je motoren die goed sturen ,remmen en veel betrouwbaarder zijn karakterloos noemt ja dan heb je gelijk.
Maar ik heb zelf vele jaren later ook klassiekers gehad,gewoon omdat ik het leuk vond,die ik nu heb is ook niet modern maar
ook alweer 28jaar oud,vermaak me er ook prima mee, daarvoor had ik een 2012 Ducati ook een prima motor en zeker
niet karakterloos.
En daar gaat het om toch?
Heb vroeger nog eens een t500 gehad, je trilde er vanaf maar dat geluid mis ik nog steeds.
Ruim een jaar geleden mijn z 650,s verkocht aan coert voor mijn gevoel voor een normale prijs.
Vorig jaar een kreidler RS 1975 opnieuw opgebouwd omdat ik dat nog altijd op mijn bucketlist had.
IMG_0788.JPG

Kun je ook oude meuk noemen maar is in nieuw staat.
Waarde? Zeg jij het maar,je weet waarschijnlijk ook wat het kost om zoiets te verwezenlijken.
 
En daar gaat het om toch?
Heb vroeger nog eens een t500 gehad, je trilde er vanaf maar dat geluid mis ik nog steeds.
Ruim een jaar geleden mijn z 650,s verkocht aan coert voor mijn gevoel voor een normale prijs.
Vorig jaar een kreidler RS 1975 opnieuw opgebouwd omdat ik dat nog altijd op mijn bucketlist had.Bekijk bijlage 1457489
Kun je ook oude meuk noemen maar is in nieuw staat.
Waarde? Zeg jij het maar,je weet waarschijnlijk ook wat het kost om zoiets te verwezenlijken.
Mijn eerste motor was een T500, veel plezier mee gehad! Je z650's zijn bij mij goed terecht gekomen, de c3 is verkocht, en Roger z'n oude z650 heb ik nog steeds, gaat ook niet weg meer. Je Kreidler is echt mooi geworden, en ja, ik weet wat dat kost. Heb zelf 6 jaar geleden 2 RMC's gerestaureerd..en een buffeltank opgeknapt. Hier een foto van de b2, nu voorzien van US achterspatbordje, vond het mooier. Het originele heb ik nog uiteraard.
20190602_095706_resized.jpg
 
Mijn eerste motor was een T500, veel plezier mee gehad! Je z650's zijn bij mij goed terecht gekomen, de c3 is verkocht, en Roger z'n oude z650 heb ik nog steeds, gaat ook niet weg meer. Je Kreidler is echt mooi geworden, en ja, ik weet wat dat kost. Heb zelf 6 jaar geleden 2 RMC's gerestaureerd..en een buffeltank opgeknapt. Hier een foto van de b2, nu voorzien van US achterspatbordje, vond het mooier. Het originele heb ik nog uiteraard.
Bekijk bijlage 1457492
Ik ben blij dat ik Roger zijn eerste motor op de weg heb kunnen houden..
Heb ook veel plezier beleeft aan de restauratie van dr
Mijn eerste motor was een T500, veel plezier mee gehad! Je z650's zijn bij mij goed terecht gekomen, de c3 is verkocht, en Roger z'n oude z650 heb ik nog steeds, gaat ook niet weg meer. Je Kreidler is echt mooi geworden, en ja, ik weet wat dat kost. Heb zelf 6 jaar geleden 2 RMC's gerestaureerd..en een buffeltank opgeknapt. Hier een foto van de b2, nu voorzien van US achterspatbordje, vond het mooier. Het originele heb ik nog uiteraard.
Bekijk bijlage 1457492
Ik ben blij dat ik Roger zijn eerste motor op de weg heb kunnen houden.
Heb veel plezier gehad aan de restauratie en het rijden op de b2.
Ook blij dat jij er zuinig op bent en dat USA spatbordje staat hem echt wel beter.
Hoop dat je er nog vele km,s plezier van hebt .
 
Dat komt goed Ron. Die z650 brengt me weer helemaal terug naar oude tijden.. Als ik er mee op pad ga, komen alle herinneringen van vroeger, toen ik een z650 had weer terug. Net alsof er geen dag tussen zit. Ik ben nu bezig een aanbouw aan de garage te zetten, zodat ik daar al m'n onderdelen en andere dingen in kan opslaan, en dan heb ik de hele garage voor de b2, en de b1 die bijna klaar is. Die b1 staat al 2 jaar in de huiskamer, want de garage staat te vol..
Er zijn ondertussen 2 ZRX'en bij gekomen, een 1100 en een 1200. Dus ja, het is wat druk in de garage. Nog, want als ik over 2 weekjes klaar ben is de garage alleen voor de ZRX'en en de b1 en b2. Ik hoop je met de Zed dag bij Nol te zien, en Roger ook. Kunnen we gezellig bijpraten! *O*
 
En daar gaat het om toch?
Heb vroeger nog eens een t500 gehad, je trilde er vanaf maar dat geluid mis ik nog steeds.
Ruim een jaar geleden mijn z 650,s verkocht aan coert voor mijn gevoel voor een normale prijs.
Vorig jaar een kreidler RS 1975 opnieuw opgebouwd omdat ik dat nog altijd op mijn bucketlist had.Bekijk bijlage 1457489
Kun je ook oude meuk noemen maar is in nieuw staat.
Waarde? Zeg jij het maar,je weet waarschijnlijk ook wat het kost om zoiets te verwezenlijken.
Ik heb er 2 gehad,waarvan 1 compleet opnieuw opgebouwd,T500 heb ik ook gehad.
Foto-74CTNAJZ.jpg

001.jpgkr.jpg
 
Mooi die Kreidlers maar ik was zelf meer van de Dapp :-) paar jaar terug mijn droom Zündapp gekocht die ik vroegah niet kon betalen....
Uiteindelijk toch maar weer weg gedaan want het begeren was groter dan het rijplezier ermee 8-)
 

Bijlagen

  • 060420101602.jpg
    060420101602.jpg
    232,8 KB · Weergaven: 16
Mooi die Kreidlers maar ik was zelf meer van de Dapp :-) paar jaar terug mijn droom Zündapp gekocht die ik vroegah niet kon betalen....
Uiteindelijk toch maar weer weg gedaan want het begeren was groter dan het rijplezier ermee 8-)
Ja dat is het nadeel van een Zuignapp,ziet er leuk uit maar kan niet tippen aan een Kreidler wat rijden betreft :P :+
Net zoals lieden die helemaal gek zijn van die Yamaha FS1 rommel,het trilt onder je kont uit elkaar en klinkt als een opgevoerde
koffiemolen, maar toch betalen ze er een hoofdprijs voor.
8)7
 
Dat vind ik nog een leuke discussie , maar ik denk zelf dat het omgekeerd is . Een Kreidlor kan niet aan een Dapp tippen :z

Op mijn 16e met 2 Lorren en 2 Dappen naar Zwitserland. De Dappen ging in z'n 3 vlot omhoog de bergen op , en de Lorren moesten steeds terug naar 2 en vielen ver terug tot groot leedvermaak van de Dapp rijders die met een big smile bovenop de Col stonden te wachten. En dan praat ik over toen serieuze Breitwand cq 70cc fietsen :]
 
Ik had geen Krotlor en ook geen Zoendap maar een FS1-DX maar was wel de snelste van de school.
Ik had blijkbaar een F5-B cilindertje dermate goed bewerkt dat alle andere het nakijken hadden.
Na 14 maanden en 39000km op de klok werd hij gestolen in Weesp, heb alleen mijn Guilliari zitje ooit terug gezien op de FS1 van een schoolgenoot die 'm gekocht had uit de krant.
Eigenlijk had ik gewoon een H.... SS50 moeten kopen, eigenlijk de betere keuze weet ik nu....
 
Ik had geen Krotlor en ook geen Zoendap maar een FS1-DX maar was wel de snelste van de school.
Ik had blijkbaar een F5-B cilindertje dermate goed bewerkt dat alle andere het nakijken hadden.
Na 14 maanden en 39000km op de klok werd hij gestolen in Weesp, heb alleen mijn Guilliari zitje ooit terug gezien op de FS1 van een schoolgenoot die 'm gekocht had uit de krant.
Eigenlijk had ik gewoon een H.... SS50 moeten kopen, eigenlijk de betere keuze weet ik nu....
Maar wel de saaiste keuze,ik heb zelf een originele FS1 5bak gehad ,snel was die wel maar alles trilde kapot en ook de
koppeling was veel te slap voor dat vermogen.Honda SS heb ik ook gehad perste er op een goede dag bijna 80 uit,
duurde alleen een eeuwigheid eer hij daar aan zat,verder oerbetrouwbaar maar zoals 99% van alle Honda,s oersaai.
 
SS50 was in die tijd de brommer voor de studenten balletjes weet ik nog. Mooie sound en lekker zuinig; dat wel :-)

Heb ook even een compleet chromen FS1 gehad en die trilde inderdaad als een malle
 
Ik ken iemand die ook met oudere kawa's bezig is. Het vervroegermechanisme en de veertjes verouderen en de vervroeging wordt daardoor minder betrouwbaar.
Is er een merk/type electronische ontsteking die graag op deze motoren gebruikt word?
 
Ik ken iemand die ook met oudere kawa's bezig is. Het vervroegermechanisme en de veertjes verouderen en de vervroeging wordt daardoor minder betrouwbaar.
Is er een merk/type electronische ontsteking die graag op deze motoren gebruikt word?
He he eindelijk weer terug bij de Z 1000 Topic dat gelul over brommers . Roger had al eerder moeten ingrijpen op zijn Topic .
Oke Ik weet dat Dyna - S uit de USA die levert voor Kawa je kan het proberen bij Jan Smit power parts 06-10464344 suc 6
 
Hi hi, boze man. Maar je hebt gelijk...

Ik heb in de 900 en 650 een heel eenvoudige en betaalbare e-ontsteking uit Duitsland, werkt echt goed en makkelijk in te bouwen en af te stellen.
Afstelling gaat met een ingebouwd ledtje.
 
Hi hi, boze man. Maar je hebt gelijk...

Ik heb in de 900 en 650 een heel eenvoudige en betaalbare e-ontsteking uit Duitsland, werkt echt goed en makkelijk in te bouwen en af te stellen.
Afstelling gaat met een ingebouwd ledtje.
Heb je meer details? (merk/verkoper?)
 
He he eindelijk weer terug bij de Z 1000 Topic dat gelul over brommers . Roger had al eerder moeten ingrijpen op zijn Topic .
Oke Ik weet dat Dyna - S uit de USA die levert voor Kawa je kan het proberen bij Jan Smit power parts 06-10464344 suc 6
Ach ja .... zolang het niet compleet ontspoort. Z650 en 50cc klassiekers zijn ook leuk ;)
Maar nu weer terug bij de kawa's inderaad. :t
 
Interessant, er wordt een elektronische ontsteking bedoeld met electronische vervroeging en dus niet de Dyna S met de mechanisch vervroegen er achter. meen dat Dyna die ook had. programmeerbaar...
 
Ik heb beide gewoon met de mechanische vervroeging (wel nieuwe veertjes).
Ik race er ook niet mee maar ze starten veel beter en lopen er prima mee.
In ieder geval een hele verbetering tov puntjes, één keer afstellen en klaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan