Kawasaki Z1000 (eind 70's - begin 80's) topic

He he eindelijk weer terug bij de Z 1000 Topic dat gelul over brommers . Roger had al eerder moeten ingrijpen op zijn Topic .
Oke Ik weet dat Dyna - S uit de USA die levert voor Kawa je kan het proberen bij Jan Smit power parts 06-10464344 suc 6
Gelul noem jij dat?
Wordt gesproken over voertuig met motorkenteken ook al is het wat kleiner.
Verder hoor ik van jou weinig gelul over de z1000 waarover dit topic gaat.
Ook komt er hier weleens iets voorbij over de z650.
Veel z1000 bezitters hebben die vroeger ook gehad.
Maar ja als jij liever niet wil dat daar over gesproken wordt kan ik dat begrijpen.
heb zelf nooit een z1000 in bezit gehad maar wel diverse z650, en kan daardoor soms best wel een bijdrage leveren aan dit topic
zou dus ook graag weer iets willen delen over de ontsteking .
Ik had op mijn z........ een originele pickupontsteking van en z........ met de originele mechanische ver vroeger.
Werkte perfekt
 
Ik ken iemand die ook met oudere kawa's bezig is. Het vervroegermechanisme en de veertjes verouderen en de vervroeging wordt daardoor minder betrouwbaar.
Is er een merk/type electronische ontsteking die graag op deze motoren gebruikt word?
uit mijn hoofd Boyer-Branden kit00088 (zonder bobines) of kit00288 (met) volle el.ontsteking zonder mechanische.vervroeger v/e redelijke prijs....
 
ook de vraag even hier..heeft er iemand nog een Cometic koppakking liggen? de C8020, 76mm boring??
 
Ben heel benieuwd, mijn blok maakt als hij koud is en redelijk ondertoerig ook een geluid.
Weet alleen niet wat het is, misschien een rauw krukaslager of de tandwielen van de krukas op de koppelingskorf.
Misschien alleen de veren achter in de korf?
Weet het ook niet, maar heb geen zin het blok uit elkaar te trekken, warm hoor ik niets.....
 
Ben heel benieuwd, mijn blok maakt als hij koud is en redelijk ondertoerig ook een geluid.
Weet alleen niet wat het is, misschien een rauw krukaslager of de tandwielen van de krukas op de koppelingskorf.
Misschien alleen de veren achter in de korf?
Weet het ook niet, maar heb geen zin het blok uit elkaar te trekken, warm hoor ik niets.....
Lekker in elkaar laten zitten,en als de sneeuw weg is maar weer eens een stukje rijden lijkt me,blokje is gewoon kwaad op je dat je m zo weinig heb gebruikt (de laatste tijd) en alstie bonkiebonk gaat doen heb je weer wat te sleutelen en ga je met de Z650 een frisse neus halen........
 
Ik heb ooit van en wijze man geleerd: 'een blok nooit koud beoordelen.' :N
 
Ben heel benieuwd, mijn blok maakt als hij koud is en redelijk ondertoerig ook een geluid.
Weet alleen niet wat het is, misschien een rauw krukaslager of de tandwielen van de krukas op de koppelingskorf.
Misschien alleen de veren achter in de korf?
Weet het ook niet, maar heb geen zin het blok uit elkaar te trekken, warm hoor ik niets.....
dat zijn je dempingsveren in je koppelingskorf... uitgelubberd en geen veerspanning meer... waren revisiesets voor
 
ook de vraag even hier..heeft er iemand nog een Cometic koppakking liggen? de C8020, 76mm boring??

Net even gekeken. ik heb nog een koppakking voor 82/83mm boring liggen. Dus als je een big block en grotere zuigers koopt, heb ik een koppakking voor je. :+
 
Waarom denk jij dat je krukas ontzet is???
trilt nogal....koppeling oke rotor oke. blok draait best veel toeren en met flink schakelen denk ik dat er toch een tap is verschoven, of een zuiger met een stuk er af....Het is dat 1200cc blok.
 
Wil je niet weer standaard gaan rijden? _O-
Een standaard Z1 voor erbij zou wel leuk zijn.
Ik gebruik trouwens een koperen koppakking in mijn Z en ook een koperen voetpakking. Ik zie dat zo'n koppakking bij APE $ 49,- kost, best veel eigenlijk.
 
Ja Jan, naar dank voor de tip.
inmiddels is dat al jaren geleden.
Ik heb ze ook van YSS, maar dan de originelere looks met chromen bussen en wat langer dan standaard zodat ik de motor ook nog opgebokt krijg zonder de achterkant eerst op een plank/balk/steen van 3-5 cm hoog te hoeven rijden.
Vooral onderweg wel handig, want daar heb ik zulk soort dingen meestal niet bij me. ;)
Ik ben tevreden over mijn schokkers. De Koni's die ik erop had heb ik voor hetzelfde bedrag verkocht als waar ik mijn nieuwe voor had gekocht, dus dat was nog kostenneutraal ook.
 
Tja Roger, je had eerst schokkers voor een ander type motor (volgens mij 310mm).
Nu de juiste lengte, da's natuurlijk een heel verschil......
Goed onthouden.
Wat ik erop had was iets korter dan origineel, wat ik er nu op heb iets langer dan origineel.
 
Hallo allemaal , na veel gezoek ,kijken en geduld heb ik uit eindelijk een redelijk originele gpz1100 uit 1982 kunnen vinden .
Het is een oud beesje maar mijn tweede liefde zullen we maar zeggen .
Ding heeft heel veel liefde en aandacht nodig maar het blok draait in ieder geval ( even met remmen reiniger en start accu geprobeerd .
Het plan is om de motor eerst goed rijdbaar te maken , een jaartje er een beetje mee rond rijden en dan als winter project de motor uit mekaar te halen , blok te reviseren , frame te poeder coaten en de rest laten souiten.
Ik ben wel op zoek naar een paar originele onderdelen , voornamelijk de gereedschap set , tasje hiervoor en de gereedschap houder , ook de deksel van de zekering kast mis ik ( toch wel essentieel ) en een remhendel .
Heeft er iemand nog wat liggen voor overname ?

Uiteraard hoort er een foto bij , maar internet is van morgen traag dus die komt nog .
 
Hehe hierbij de foto !
 

Bijlagen

  • 8C5C5AEC-429E-4F8F-9B9C-5E347C8EC397.jpeg
    8C5C5AEC-429E-4F8F-9B9C-5E347C8EC397.jpeg
    337,4 KB · Weergaven: 20
  • EB732C98-E07E-44C1-8E6D-ADDB6636679A.jpeg
    EB732C98-E07E-44C1-8E6D-ADDB6636679A.jpeg
    257,4 KB · Weergaven: 26
Terug
Bovenaan Onderaan