Kawasaki Z1000 (eind 70's - begin 80's) topic

Vraagje ?
Een kennis van mij is een GPZ 1100 B2 aan het restaureren.
Wat nog ontbreekt is:
Zwarte uitlaatbochten 2 en 3 en de metalen plaat om de linkse uitlaat vast te zetten a/d voetsteun.
Die plaat zou hetzelfde kunnen zijn als die van een Z1000J ?
Heeft iemand nog wat restanten liggen ter aanbod ?
Sloperijen en E-bay hebben nog niet tot een goed resultaat geleid.
Dus daarom via deze weg ?
Alvast bedankt v/d aandacht.
 
Volgens mij was er ooit iemand in dit topic die met een tip kwam voor het verwijderen van een afgebroken bout uit het boutgat.
Het was niet met een linkse tap, maar wel het gat boren in het bouteind. Daar vervolgens iets inslaan dat vast zou blijven zitten in het geboorde gat en waarmee je vervolgens het bouteind kon uitdraaien. Het klonk heel nog eenvoudiger dan het gebruiken van een links tap, maar klonk doeltreffend.
Inmiddels is de afgebroken bout een feit (niet aan de Kawa), maar ik ben simpelweg vergeten wat je in het geboorde gat moest slaan. Weet iemand het nog?
 
Wacht even, volgens mij was het een Tors bits die je erin moest timmeren en daarmee dan het restant van de out uitdraaien. Ik ga het morgen proberen. De bout zit niet muurvast in het gat, dus het zou kunnen werken. Iemand nog een andere idee? Links tapsetje heb ik niet.
 
Als je gaat boren gebruik, na goed centeren, een linkse boor. Als je mazzel hebt zal tijdens het boren en het gejeuter, doordat het boortje linksom draait, het boutje er al spontaan uitkomen.
Help dat niet kan je er altijd nog een torx inslaan. Linkse tap zou echt mijn laatste poging zijn maar heb ik alleen maar slechte ervaringen mee.
Linkse boortjes hebben ze zelfs bij de action. (screw extraction drills)
 
Zag zojuist dat mijn toenmalige Z1000 Z1-R , op 12.06.2019 opnieuw overgeschreven is.
Is vanaf 1982 in bezit geweest van één eigenaar maar heeft 'm blijkbaar in 2019 verkocht.
Wie 'm nu heeft maakt mij niets uit maar zou graag weten hoe hij er nu uit ziet.
Was redelijk verbouwd.....
Misschien weet iemand wie 'm nu heeft, was jaren in de buurt van Zaandam onderweg naar ik gehoord heb.

Kenteken : ZH-56-47
 
20200531_001109.jpg
 
Mooi zo,n Z1R blijft mijn favoriet,en dan met name de Turbo,in de jaren 80 stond er 1 bij Safe Motors,mocht er toen niet
op proefrijden,dus heb hem maar niet gekocht,is toen een EL replica geworden,jaren later stond er weer 1 te koop bij
Motoport Uithoorn voor 14000,-,was die bij Safe heel wat goedkoper en veel nieuwer met maar een paar 1000km .
 
Ja, die mismatch achtervork sprong mij inderdaad ook direct in het oog. Rijwieltechnisch gezien zal het wel een flinke verbetering zijn geweest.
 
Ergens zou ik mij moeten schamen. Bij gebrek aan evenementen en geopende terrassen pas vandaag het eerste ritje op de Z gemaakt. Bij de tweede effectieve trap kwam de motor tot leven. Wat een genot weer rijden op zo’n klassieker.
0B247929-3A19-4EEC-8C31-A294C7053D2D.jpeg
 
Nee, niet lek en ook geen vuil, maar een tie wrap die om de binnendoor zit om de veerweg van de voorvork te meten. Kan er inmiddels eigenlijk wel vanaf.
 
Hij komt me bekend voor ....


:+
 
Juist!
Ook ergens in het begin van dit topic te bewonderen. Foto in een parkeergarage.
hopelijkgaat ie naar iemand die ‘m op in dit topic wilt houden.
succes met de verkoop @Robberobbe
 
Als ik de biedingen zie(0)gaat hij nog nergens naar toe,probleem met dit soort fietsen is dat
ze zo veranderd zijn naar persoonlijke smaak dat je maar net iemand moet treffen die dat ook mooi vind.
 
Hi :)

Inderdaad best lastig. Volledig op eigen smaak gebouwd. Moet er net iemand tegen aan lopen die zoiets wil.
Er waren wel een paar biedingen, maar die heb ik weer verwijderd aangezien ze nog al onzinnig waren.
Van de week iemand gesproken uit Frankrijk die em wil exporteren naar La France. Nederlander, klonk behoorlijk serieus. Is aan het kijken hoe het zit met uitvoeren en verzekeren...
Ben benieuwd . Gelukkig staat ie niet in de weg :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan