Kawasaki Z1000 (eind 70's - begin 80's) topic

mooie motoren hoor maar voor mij erg nieuwerwets en met een hoog Tuperware gehalte ook nog,dus voor mij ook niet interessant
 
En de GPX600 maakt de grote straat dan compleet :t
Herstel: de kleine straat. Voor de grote straat ook het 500-je erbij ;)
 
Nope :N te nieuw, moet wel ouder of max van ‘87 zijn.:+

buiten dat zit er in zo’n 500 geen gang en die 600 heeft echt zo’n jaren 90 kleurstelling . Brrr..
Geen gang in die 500,heb je er ooit wel op gereden,dingen zijn supersnel voor een 500 twin.
Met een 1000cc uit de jaren 70 zal je nog een heel zware dobber hebben aan zo,n 500tje.
 
Ja, ik heb de GPZ500S gereden. Ik vond dat toen best een leuke motor als eerste nieuwe motor na mijn 'op een oude fiets moet je het leren Z650' ;)
Het ging om het model na de in de advertentie aangeboden GPZ500 (die volgens mij ook met een soort van topkuip en puntbak als 'EX'-uitvoering leverbaar was), maar volgens mij was het alleen een kwestie van een moderne stuk tupperware en was er technisch amper iets anders tussen die twee modeljaren.
Ik vond de 500 goed rijden, en zeker beter (stabieliteit, remmen etc) dan een z650.
Uiteindelijk ben ik er niet voor gegaan en is de keuze op een GSX600F gevallen. Het had zeker karakter dat twinblokje, maar ik denk dat het getril ervan mij teveel tegenstond. De GSX is natuurlijk een 4-pitter en het mooiere lopen daarvan was ik natuurlijk gewend. :)

Ik moet bekennen dat ik door het gebrek aan evenementen/treffens etc door 'Corona' een heel stuk mionder rijd op mijn Z1000.
Ik rijd er nooit veel meer dan 1000 km/jaar op, maar dit jaar heb ik volgens mij pas één (1!) rondje van een kilometer of 100 gemaakt.
Binnenkort maar eens aantrappen voor rondje twee ...
 
Laatst bewerkt:
Vroegah, toen motoren nog gewoon van staal waren speelde zulk soort ellende niet. :N
 
Vroegah, toen motoren nog gewoon van staal waren speelde zulk soort ellende niet. :N
Je zal maar van plan geweest zijn een Kawa aan te schaffen,kan je voorlopig vergeten.
 
Geen gang in die 500,heb je er ooit wel op gereden,dingen zijn supersnel voor een 500 twin.
Met een 1000cc uit de jaren 70 zal je nog een heel zware dobber hebben aan zo,n 500tje.
Heb er wel eens op proefgereden ja maar waarschijnlijk ben ik toch meer van de wat schakelluie grote 4cylinders.
Twinnetje moet je wel op toeren houden, qua handelbaarheid vond ik hem wel prima.
 
Heb er wel eens op proefgereden ja maar waarschijnlijk ben ik toch meer van de wat schakelluie grote 4cylinders.
Twinnetje moet je wel op toeren houden, qua handelbaarheid vond ik hem wel prima.
Ik ook maar dan van de schakelluie nog grotere 6 cilinders:Z8-) ;)
 
Vraagje: een van de zuigers kawa z1000 is niet goed meer, kan deze alleen vernieuwd worden of moeten ze dan allemaal vervangen worden?
graag jullie advies
 
Vraagje: een van de zuigers kawa z1000 is niet goed meer, kan deze alleen vernieuwd worden of moeten ze dan allemaal vervangen worden?
graag jullie advies
Wat is er aan de hand met die zuiger dan?als er 1 zuiger zover versleten is dat hij problemen geeft zal de rest ook al tegen vervanging aanzitten,
 
Hallo hoe gaat het met iedereen? Vaaguh tijden waar wij nu in leven. Maar ik heb nog niet veel aan mijn Kawa kunnen doen door al die romslom 🥴 maar ik heb hem nog steeds hoor! En ook de Kz1000 Ltd b3.

Gr KawaPeet

Bekijk bijlage 1527819
 

Bijlagen

  • Screenshot_20200728_224723.jpg
    Screenshot_20200728_224723.jpg
    80,9 KB · Weergaven: 10
Laatst bewerkt:
Hallo hoe gaat het met iedereen? Vaaguh tijden waar wij nu in leven. Maar ik heb nog niet veel aan mijn Kawa kunnen doen door al die romslom 🥴 maar ik heb hem nog steeds hoor! En ook de Kz1000 Ltd b3.

Gr KawaPeet

Bekijk bijlage 1527819

alles 100% nog steeds even druk als altijd,Coronashit heb ik totaal geen last van en glijd een beetje aan me voorbij,maar inderdaad nog geen meter gereden met de Zed,nog geen doel gehad om ergens nasr toe te gaan eigenlijk,boodschappen doe ik met de oude XS650,ach nog 5maanden te gaan dit jaar dus......(hopelijk geen 2e golf Covid met verdere beperkingen)
 
Terug
Bovenaan Onderaan