Kawasaki Z1000 (eind 70's - begin 80's) topic

Bij mij haperen de filmpjes ook flink, maar met een beetje geduld komt de essentie van het geheel toch echt wel over. 👍🏻
Als de Belgische Z meeting en de sprint in Eeklo samenvallen ga ik het ook zo doen. Dank voor de foto’s en filmpjes
 
Mooi om te horen dat het toch nog goed overkomt...............was er bang voor..............volgend jaar willen ze op een andere locatie het evenement houden omdat er aan de ringweg Eeklo wordt verbouwd.........................https://www.70cyclerun.be/web/ voor meer info.............:W
Mooi foto's en filmpjes. De plannen voor de Ringweg bestaan al vele jaren heeft de organisator mij eens verteld, maar zolang er niets gebeurd gaan ze gewoon door. Jammer dat de tijdwaarneming niet optimaal was. Ik neem aan dat mijn baanrecord nog steeds staat.
 
Ja hoor,ik denk dat je record nog staat. De meesten waren niet echt competatief en kwamen meer voor de fun. Moet ook zeggen dat ik niet altijd allert was om te luisteren. Normaal zaten de snellere boys tussen 8 en 9 sec. Dacht ook een lage 8 te horen ? 8.12sec ??? Maar ik kan er naast zitten hoor. Wat was jou snelste run dan ?
 
Hallo Mannen 😉 alles goed hiero! Ik heb weer een schuurvondst gedaan, van een oude z1000 uit 1978?? Met een slapend kenteken! Nu zat ik te zoeken, waar ik die framenummer kan nakijken qua bouwjaar. Waar kon dat ook alweer?

Deze kawa heeft de remklauwen voor op de voorpoten! En een ronde rempotje, het kenteken heb ik nog niet, die krijg ik volgende week pas in handen.

Ik ben benieuwd of het een A1 model is of een A2 model?? Het leek mij eerder een A2 modeltype 🤔 wie weet een late A1 model? Volgens diegene is het echt een kawa met een 1978 kenteken ZE. Dus met een gele plaat denk ik 🤔 die ik al heb die A1 is XU en heeft een Blauwe plaat.

Groeten 👊😉
 

Bijlagen

  • IMG_20220911_184753.jpg
    IMG_20220911_184753.jpg
    360,4 KB · Weergaven: 52
Laatst bewerkt:
Ja hoor,ik denk dat je record nog staat. De meesten waren niet echt competatief en kwamen meer voor de fun. Moet ook zeggen dat ik niet altijd allert was om te luisteren. Normaal zaten de snellere boys tussen 8 en 9 sec. Dacht ook een lage 8 te horen ? 8.12sec ??? Maar ik kan er naast zitten hoor. Wat was jou snelste run dan ?
Mijn snelste run was 6,98 incl. reactietijd. Ik hoorde in 1 van jouw filmpjes de omroeper 7,72 zeggen.
 
Hallo Mannen 😉 alles goed hiero! Ik heb weer een schuurvondst gedaan, van een oude z1000 uit 1978?? Met een slapend kenteken! Nu zat ik te zoeken, waar ik die framenummer kan nakijken qua bouwjaar. Waar kon dat ook alweer?

Deze kawa heeft de remklauwen voor op de voorpoten! En een ronde rempotje, het kenteken heb ik nog niet, die krijg ik volgende week pas in handen.

Ik ben benieuwd of het een A1 model is of een A2 model?? Het leek mij eerder een A2 modeltype 🤔 wie weet een late A1 model? Volgens diegene is het echt een kawa met een 1978 kenteken ZE. Dus met een gele plaat denk ik 🤔 die ik al heb die A1 is XU en heeft een Blauwe plaat.

Groeten 👊😉
T/m framenummer 27500 is een Z1000A1 en vanaf 27501 is dus een A2. Bijv. KZT00A-027501.
 
Mooi eigentijds spuitwerk ook *D Alleen jammer dat het lijkt alsof de roest heeft toegeslagen... Succes met de Z op de weg weer te krijgen. Foto's en verhalen van het vervolg zijn toegestaan hoor :t
 
Mooi eigentijds spuitwerk ook *D Alleen jammer dat het lijkt alsof de roest heeft toegeslagen... Succes met de Z op de weg weer te krijgen. Foto's en verhalen van het vervolg zijn toegestaan hoor :t
Ja dat klopt 😉 maar het is alleen buitenwaards! Sowieso behoud ik deze spuitwerk niet, de binnekant van de tank is brandschoon! De originele km teller geeft aan 37.500km. en kenteken is van Januarie 1978 ZE-33-** kenteken! Ik ben benieuwd of ik hier een blauwe kenteken op mag aanvragen? Het is qua modeltype wel een 77er, maar dan pas verkocht in 78, maar deze schuurvondst is echt heel erg vies, en stond al 27 jaar opgeslagen in een schuurtje. En alles is wel aangetast door de tands des tijds. Maar deze frame is wel kaars recht, en met een mooie frame-nummer erin. Alleen hoopte ik op een 78 model! Want zoals jullie weten, heb ik al een 77 A1 model, alleen dan een beetje krom 😅 wie weet, bouw ik alles over op deze frame, en ga ik met die kromme frame aan de slag, voor mijn caferacer project Z900 Z1A Blok originele 73 carbs + luchtkelken Z1R wielen, 19inch voorwiel + halve Rickmann kuip 4in2 uitlaten met open uitlaatklep systemen erop enzv enzv 🤔 even zien nog! Eerst maareens strippen de aankomende maanden.

Groetjes mannen 👊😉
 
Je kan gewoon een blauwe plaat erop zetten, niet alleen omdat het verder niet zal opvallen maar ook omdat het een kenteken is van 1 groep letters en 2 groepen cijfers. Staat ook mooier vind ik!

Jammer van het spuitwerk... Maar hij wordt vast heel mooi!
 
Paar plaatjes dan maar van het Belgie Z Treffen? :]

Vrijdag na werk even 2 uur sturen richting Houthalen-Helchteren. Nog een beetje filerijden met volle bepakking... Zo erg is het allemaal niet. Toen ik aankwam werd het al redelijk donker, maar de tent kon nog met licht worden opgezet.
Bekijk bijlage 1800984


De bekende tent was weer opgezet en er werd weer een goed feestje gebouwd. Het bleef mooi weer, comfortabel temperatuurtje. Prima feestje.
Bekijk bijlage 1800985


De volgende ochtend kon ik de Kawas wat beter bekijken en op de gevoelige plaat zetten; en daar stonden toch aardig wat mooie Kawas!
Bekijk bijlage 1800986
Bekijk bijlage 1800987

Ook verbouwde Kawas waren er, eveneens de nieuwe Z900RS was er ook veel(tja, nieuw? 2017... in vergelijking met de oude Z dan nieuw.)
Bekijk bijlage 1800988

Zuinig op het zadel.
Bekijk bijlage 1800989

De enige tweetakt die aanwezig was, werd kort daarna in het busje gezet en niet meer gezien (ook niet horen rijden helaas).
Bekijk bijlage 1800990

Mooi rijtje (semi) nieuw en oud
Bekijk bijlage 1800991

Het rijtje van het Belgische bestuur kreeg een speciale plek in de tent, veilig voor de regen die de volgende dag in de avond zou vallen.
Bekijk bijlage 1800992

We waren op de zaterdag ook nog even naar dat andere treffen geweest, op het vliegveld Goetsenhoven. Oude motoren, autos en vliegtuigen. Ook was er een soort van 2e wereldoorlog bataljon bezig met het naspelen. Was wel geinig om te zien. Het aantal mensen dat rond 12-2 uur kwam op de motor was wel een beetje teleurstellend... Dat is hopelijk straks bij het nationaal veteraan treffen heel anders!! er stond wel een mooie GT750 tussen.

Bekijk bijlage 1801014
Net toen ik weg wilde rijden kwamen er net wat Kawa's bij
Bekijk bijlage 1801015
Bekijk bijlage 1801016

Maar goed, terug rijden naar het Kawa Z treffen. Kwam trouwens nog een bijzonder bord op een van die wegen tegen... Tja... of het nou nodig is zo'n bord te plaatsen..........Het bord zelf zag er ook al niet zo goed meer uit...
Bekijk bijlage 1801024


Enfin, terug op het Kawatreffen stonden er al wat meer motoren op het pleintje.

Z1300. De zwaarste motor op het terrein (die Harley's die er waren ga ik niet meetellen.)
Bekijk bijlage 1800993
Mooie kawas en een buell (links)
Bekijk bijlage 1801027

Een hele vroege Z1000A1 (blok en frame iets van nr 250)
Bekijk bijlage 1800994
Is blijkbaar ook op te merken aan het kleppendeksel, waarbij een van de randjes missen:
Bekijk bijlage 1800999

Duivels geluid:
Bekijk bijlage 1801007

Kontje omhoog
Bekijk bijlage 1801028

Er werden ook weer prijzen uitgedeeld. Deze meneer hebben we de vorige editie ook al gezien!!
Bekijk bijlage 1801009

De zaterdagavond werd er wederom een feestje gebouwd, lekker pitten en de volgende dag tentje opvouwen en richting huis.
Bekijk bijlage 1801010

Mooi geslaagd weekend zonder al te gekke dingen. Prima weer. Helaas het laaste Z weekend voor het jaar, dus we moeten weer een half jaartje wachten. Maar daar heb ik nu al Zin in hoor. :W
Mooie Z1000-A1 die daar staat 😊
 

Bijlagen

  • 786F90CF-4936-4225-A11B-30331DE38775.jpeg
    786F90CF-4936-4225-A11B-30331DE38775.jpeg
    296,9 KB · Weergaven: 29
Is er hier iemand op het forum die een Z1000 A1 van '77 heeft?

Zou je voor mij de dikte van de twee gouden strepen (en de ruimte ertussen) op tank en kont willen opmeten?
Of weet iemand deze afmetingen uit zijn hoofd? :)

Ik heb net mijn lakset terug van de spuiter.
Nu wil ik die gouden streepjes zelf gaan maken.
Bedoel je deze?
 

Bijlagen

  • DE1F34CB-0A8A-4BA6-809B-E42F13FF22C8.jpeg
    DE1F34CB-0A8A-4BA6-809B-E42F13FF22C8.jpeg
    491,8 KB · Weergaven: 33
  • 812EEA32-17C7-480D-AD01-9C8D64FF2397.jpeg
    812EEA32-17C7-480D-AD01-9C8D64FF2397.jpeg
    299,4 KB · Weergaven: 33
Je kan gewoon een blauwe plaat erop zetten, niet alleen omdat het verder niet zal opvallen maar ook omdat het een kenteken is van 1 groep letters en 2 groepen cijfers. Staat ook mooier vind ik!

Jammer van het spuitwerk... Maar hij wordt vast heel mooi!
Ja die spuitset is op 1 zijdekkie na, niet meer zo mooi 😉 net als mijn A1 special groene spuitset, bestaat ook niet meer!
Je kan gewoon een blauwe plaat erop zetten, niet alleen omdat het verder niet zal opvallen maar ook omdat het een kenteken is van 1 groep letters en 2 groepen cijfers. Staat ook mooier vind ik!

Jammer van het spuitwerk... Maar hij wordt vast heel mooi!


Komt goed ik laat een x zoeen set naspuiten! Maar dan met minder roze op de tank! 😉 En daarom is het ook zo vaag qua ZE-00-00 dan zou je denken aan een blauwe plaat 🤔 x de rdw maar opbellen 👍
 
Er is niets vaags aan. Kentekens vanaf 1-1-1978 mogen geen blauwe plaat. Sorry. Maar wel doen hoor. Zeker met ZE- valt het echt niet op. Ik heb ZL-.
Ook op blauw uiteraard 👍🏻
 
@z1000king ; Ja die, maar ik ga hem in de blauwe uitvoering maken. :)
Maar de streepjes zijn hetzelfde.
Zijn dit nog de originele strepen?
Lakset is jaren geleden een keer overgespoten. Ik had er destijds een originele tank naast voor de biezen. Ik zal de biezen straks even opmeten. Je mag eventueel ook langskomen om te komen kijken. Ik woon in de buurt van Alkmaar.
 
Ik woon midden in Drenthe, dus dat is me iets te ver rijden.
Als je ze zou willen opmeten graag. 👍
 
Vraagje ik heb 2 luchtfilter systemen liggen , voor zeggende z1000 A1/A2 model! Maar ze zijn toch anders van elkaar 🤔 ik ben benieuwd of iemand het verschil ziet, en voor welke type welke nou is? Ik denk dat de rechter systeem voor de Z900(76) of van een Z1R bestemd is of Ltd 1000?? En de linker voor de A1! Ik hoor het graag 👍
 

Bijlagen

  • IMG_20220918_114755_edit_135123336356463.jpg
    IMG_20220918_114755_edit_135123336356463.jpg
    571,5 KB · Weergaven: 28
De rechtse zit in de z1000 A1, A2 en z900-A4.
Morge ☕ ik denk toch echt de linker Roger 😉 ik denk zelf dat die rechtse echt van een Kawa z900 is, van het jaar 1976 🤔 je ziet dat die uitsparring grote is van die vierkantje van de linker set, als van die rechtse 😉 ik denk ook vanwege de andere maat tank en rubber. Sowieso moet ik nog even zien wat er in die van mij zit. A1 👊👍
 
Morge ☕ ik denk toch echt de linker Roger 😉 ik denk zelf dat die rechtse echt van een Kawa z900 is, van het jaar 1976 🤔 je ziet dat die uitsparring grote is van die vierkantje van de linker set, als van die rechtse 😉 ik denk ook vanwege de andere maat tank en rubber. Sowieso moet ik nog even zien wat er in die van mij zit. A1 👊👍
De luchtfilters van de Z1000 en Z900 A4 zijn verschillend. Beide airboxen zijn van een Z1000 danwel Z1R model. Zeker weten niet van een Z900 A4.
 
Terug
Bovenaan Onderaan