kawasaki z1000 probleem

karel-carolus

Rookie
10 feb 2009
22
0
zuid limburg
zit met volgende vraag
bij mijn kawa z1000 bj 1977 geeft bij starten van de motor geregeld bougie no 1 de geest
moet er dan een nieuwe bougie in draaien en dan loopt hij perfect
reeds vervangen contactpunt door elek ontsteking en spanningregelaar
 
meestal komt dat doordat de carburateur heel erg rijk staat.

Dan zouden 2,3 en 4 ook kapot moeten gaan,of no1 moet een afwijkende sproeiermaat hebben of een erg afwijkend vlotterniveau,wat ook zou kunnen is dat cilinder1 olie verbruikt en zo de pit vet slaat,maar dat zou je aan de bougiekleur moeten kunnen zien.
ook kan je bougiekap niet goed meer zijn,ff de weerstand meten die moet 5 K ohm zijn.
 
Laatst bewerkt:
mensen bedankt voor reactie komt mijn humeeu ten goede
als ik de bougie eruit haal is die nat ( bruin/zw )maar komt toch van het mengsel?
als de motor loopt rookt of pluimpt er niks naar mijn menning alleen wat condens
bougie kapje ga ik vandaag vervangen
 
naald kan wat versleten zijn of er zit wat vuil in waardoor ie niet geheel zakt en het mengsel dus te rijk is. Zien alle pitten er hetzelfde uit of is nr1 echt donkerder dan de rest? Dan zou ik inderdaad ook de carburateur verdenken.

Een andere opdie is dat het nr1 bougiegat volloopt met water tijdens regen of wassen wanneer de motor op de standaard staat, dan zou ik de rubber dichting even controleren.
 
motor staat altijd binnen
wordt alleen bij zonneschijn bereden
bijna nooit gewassen alleeen de lakdelen kans op water in er bijna niet
de ene keer start ie na 3 maanden zonder problemen en de dag er na slaat ie door
of andersom ik vindt het een vreemde situatie
l
 
Als er alleen die bougie nat is en de rest niet,dan zou het ook een carburatie probleem kunnen zijn,
zoals een verkeerd vlotterniveau of een vlotternaald die blijft hangen,maar in het laatste geval
loopt er dan ook vaak benzine uit de carburateur,wat ook kan is dat daardoor benzine lekt in je cilinder na langere stilstand,start je dan dan slaat de bougie gelijk vet.
 
vandaag de motot gestart nadat ik hem verleden week met de benzine kraan dicht heb laten doorlopen todat er volgens mij niet al teveel benzine in de carbs moest ziten
vandaag gestart sloeg aan op 4 cillinders ( toeval of niet )
is de oorzaak dan toch de vlotternaald waardoor bij geopend klep pure benzine in de cill loopt met als gevolg krachtige explos waardoor bougie kapot slaat ???
over een paar dagen weer eens proberen hoop dat dit de oorzaak is
 
Terug
Bovenaan Onderaan