Beste medemotor rijders,
Ik ben nog helemaal nieuw op dit forum, ik hou van motor rijden maar technisch ben ik niet super goed onderlegt
ik probeer wel langzamerhand mezelf te verdiepen hierin dus ik doe mijn best.
Momenteel heb ik een uitdaging en weet niet hoe en waar het probleem ligt.
Wellicht kan iemand van jullie mij helpen of heeft een vergelijkbaar iets meegemaakt.
Recent heb ik een Kawasaki Z1000 uit 2005 particulier gekocht.
De motor is optisch in topstaat, motorisch loopt hij mooi, start met een druk op de knop en rijd perfect. Houd niet in en reageert goed op het gas.
Op het moment dat ik bij 8000toeren kom tijdens het accelereren valt de motor stop en gaat ondanks het vol gas houden de motor niet harder. gevoelsmatig lijkt het alsof je in de begrenzer komt. Het rode gebied is overigens pas bij 11.000-11.500toeren.
Even voorop gesteld de vorige eigenaar wist niks van het probleem ''omdat ik nooit hard rij'', uiteraard had ik hem al geraadpleegd. Of hij uit z'n nek lult laat ik even in de midden.
Er zitten in ieder geval twee GPR uitlaten op met DB killers en een K&N Filter.
Op aanraden van een aantal motorzaken welke ik geraadpleegd heb, werd mij een power commander geadviseerd, dit omdat men dacht dat de motor in de hoge toeren te arm staat ivm de aanpassingen.
klinkt logisch, dus vervolgens dan ook een power commander v laten installeren en tevens een goeie mapping erop gezet. ik merkte dan ook direct verschil in het koppel en gas response.
Maar ook hier weer bij 8000toeren houd het feest op, en trekt hij met pijn en moeite door naar de 9000toeren.
Vervolgens dacht ik wellicht is de motor begrenst. Dit ben ik gaan uitzoeken en blijkt dat veel Duitse ingevoerde motoren op 100pk (35kw) begrenst zijn ivm hun verzekering.
Mijn motor is een Nederlandse motor dus dat kon het ook niet zijn, en op rdw kentekencheck staat ook gewoon origineel 127PK.
25kw kan die ook niet begrenst zijn, want dat doen ze niet met motoren boven de 100pk.
Tenslotte heb ik de benzine pomp/filter uit elkaar laten halen en de filter schoongemaakt ook dit heeft niet geholpen.
Daarnaast heb ik nog aan de ECU gedacht, hier heb ik nog een bedrijf (Carmo) in Helmond voor gebeld wellicht konden hun iets voor me betekenen, maar hun gaven aan nog nooit van zo'n probleem gehoord te hebben?? uiteraard wilden ze wel de ECU eens uitlezen.
Al met al wil ik dalijk niet duizend euro kwijt zijn en de motor loopt nog steeds als een kameel.
Hopelijk heeft kan iemand mij helpen
Ik ben nog helemaal nieuw op dit forum, ik hou van motor rijden maar technisch ben ik niet super goed onderlegt
ik probeer wel langzamerhand mezelf te verdiepen hierin dus ik doe mijn best.
Momenteel heb ik een uitdaging en weet niet hoe en waar het probleem ligt.
Wellicht kan iemand van jullie mij helpen of heeft een vergelijkbaar iets meegemaakt.
Recent heb ik een Kawasaki Z1000 uit 2005 particulier gekocht.
De motor is optisch in topstaat, motorisch loopt hij mooi, start met een druk op de knop en rijd perfect. Houd niet in en reageert goed op het gas.
Op het moment dat ik bij 8000toeren kom tijdens het accelereren valt de motor stop en gaat ondanks het vol gas houden de motor niet harder. gevoelsmatig lijkt het alsof je in de begrenzer komt. Het rode gebied is overigens pas bij 11.000-11.500toeren.
Even voorop gesteld de vorige eigenaar wist niks van het probleem ''omdat ik nooit hard rij'', uiteraard had ik hem al geraadpleegd. Of hij uit z'n nek lult laat ik even in de midden.
Er zitten in ieder geval twee GPR uitlaten op met DB killers en een K&N Filter.
Op aanraden van een aantal motorzaken welke ik geraadpleegd heb, werd mij een power commander geadviseerd, dit omdat men dacht dat de motor in de hoge toeren te arm staat ivm de aanpassingen.
klinkt logisch, dus vervolgens dan ook een power commander v laten installeren en tevens een goeie mapping erop gezet. ik merkte dan ook direct verschil in het koppel en gas response.
Maar ook hier weer bij 8000toeren houd het feest op, en trekt hij met pijn en moeite door naar de 9000toeren.
Vervolgens dacht ik wellicht is de motor begrenst. Dit ben ik gaan uitzoeken en blijkt dat veel Duitse ingevoerde motoren op 100pk (35kw) begrenst zijn ivm hun verzekering.
Mijn motor is een Nederlandse motor dus dat kon het ook niet zijn, en op rdw kentekencheck staat ook gewoon origineel 127PK.
25kw kan die ook niet begrenst zijn, want dat doen ze niet met motoren boven de 100pk.
Tenslotte heb ik de benzine pomp/filter uit elkaar laten halen en de filter schoongemaakt ook dit heeft niet geholpen.
Daarnaast heb ik nog aan de ECU gedacht, hier heb ik nog een bedrijf (Carmo) in Helmond voor gebeld wellicht konden hun iets voor me betekenen, maar hun gaven aan nog nooit van zo'n probleem gehoord te hebben?? uiteraard wilden ze wel de ECU eens uitlezen.
Al met al wil ik dalijk niet duizend euro kwijt zijn en de motor loopt nog steeds als een kameel.
Hopelijk heeft kan iemand mij helpen