Kawasaki Z1000 tikkend geluid

Salim1985

Rookie
16 feb 2020
10
1
Hallo beste motorrijders,

Ik wil graag een Kawasaki Z1000 aanschaffen van modeljaar 2009 en bouwjaar 2010 van km stand 21xxx.
Bij het starten Hoor ik een tikkend geluid bij de motor, vooral in het begin. naarmate de motor warm aan het draaien is wordt het getik wel iets minder, maar is nog steeds hoorbaar.
hebben jullie er ervaring mee en is dit geluid normaal bij kawasaki?

ik zal er een filmpje van plaatsen.
1 met automatische choke aan
En de 2e zonder choke.

mij hoop dat dit een normaal geluid is.
Alvast onwijst bedankt 🙏🏼
 
Laatst bewerkt:
Shit man. Waar moet je vandaan komen? Overweeg eens in de buurt een Z1000 te vinden, ze zijn natuurlijk niet echt zeldzaam. Of deze moet speciaal voor je zijn
 
Kan je aan de eigenaar niet vragen of hij de doek truc uit wil halen? Het is zo moeilijk te onderscheiden of het een tik in het blok is of een lekke uitlaatpakking via een filmpje. Uitlaatpakking vervangen is geen punt maar een bigend lager heeft meer om de hand. Hij heeft niet toevallig 42000 kilometer gelopen?
 
Kan je aan de eigenaar niet vragen of hij de doek truc uit wil halen? Het is zo moeilijk te onderscheiden of het een tik in het blok is of een lekke uitlaatpakking via een filmpje. Uitlaatpakking vervangen is geen punt maar een bigend lager heeft meer om de hand. Hij heeft niet toevallig 42000 kilometer gelopen?
Ik zal het hem vragen. Km stand is op dit moment 21xxx. Bedankt voor je advies 👍🏼
 
Hij zegt dat het geluid zo hoort. Hij heeft onlangs onderhoud gedaan bij de Kawasaki dealer, en dat het geluid volkomen normaal is. Papieren van onderhoud zijn aanwezig
Je zou haast zeggen dat je dan nooit een motor moet kopen die stil is... begrijp me, iedereen weet dat een tikkie ergens vandaan komt.
 
Hij zegt dat het geluid zo hoort. Hij heeft onlangs onderhoud gedaan bij de Kawasaki dealer, en dat het geluid volkomen normaal is. Papieren van onderhoud zijn aanwezig
Er is dus een deskundige: kan je die dealer bellen en je verhaal en vragen voorleggen. Vriendinnetje heeft dat ook gedaan met CBR, en de dealer zei dat ze dat hok nooit moest kopen. Hij wist precies te vertellen wat er allemaal mee aan de hand was
 
dit is een 11, maar zal wel niet veel veranderd zijn, kawa kennende.

die tikt niet.


1 keer scrollen verder kom ik dit tegen

en nog een filmpje van zelfde account

deze is ook stil, uit het blok

deze start in de vrieskou, moeizaam, maar ook stil


Ik denk niet dat die dingen koud zo horen te tikken, en dat er stiekem gewoon een uitlaat lekt.
 
dit is een 11, maar zal wel niet veel veranderd zijn, kawa kennende.

die tikt niet.


1 keer scrollen verder kom ik dit tegen

en nog een filmpje van zelfde account

deze is ook stil, uit het blok

deze start in de vrieskou, moeizaam, maar ook stil


Ik denk niet dat die dingen koud zo horen te tikken, en dat er stiekem gewoon een uitlaat lekt.
Bedankt voor alle filmpjes, deze klinken goed
 
Kan je aan de eigenaar niet vragen of hij de doek truc uit wil halen? Het is zo moeilijk te onderscheiden of het een tik in het blok is of een lekke uitlaatpakking via een filmpje. Uitlaatpakking vervangen is geen punt maar een bigend lager heeft meer om de hand. Hij heeft niet toevallig 42000 kilometer gelopen?
_O-

42000 is niets. Dan moet je de klepspeling controleren voor de eerste keer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan