Kawasaki Z1000 - Z750 Plaza #54

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vraagje tussendoor :) kheb Hyperpro vering op mn Z750, maar ik heb nooit met de orginele veren gereden. De vraag :P : Helpt dat ook echt die vering? En zou ik t nog moeten laten afstellen op mijn gewicht? :)
 
Ik zal ook maar even zwaaien in het nieuwe deel :W

Heb niet zoveel motorgerelateerd nieuws te melden de laatste tijd.
Helaas ben ik per 1 januari werkeloos dus ben druk doende om wat anders te vinden al valt dat momenteel niet mee.
dat is niet zo leuk mauz zo voor de feestdagen succes met het zoeken van een nieuwe baan.
 
er bestaan geen echte brabanders }) (en nu moet ik heel hard wegrijden)
;)

@ Andere import brabander.... mauz sterkte man... heb het een hele poos terug ook meegemaakt :( (niet leuk rond de feestdagen)

vandaag trouwens voor eerst sinds weken met Zed gereden... leuk man... lijk net alsof ik een nwe motor heb _O- tip dus, gewoon een langere tijd niet rijden

werd zelfs beetje verrast(te koude achterband, nog beetje vocht op weg en te enthousiast gas open in een bocht :P en glijden maar)

morgen ff voor klusje nr Utreg, misschien motor pakken.... smaakt nr meer })
 
Laatst bewerkt:
er bestaan geen echte brabanders }) (en nu moet ik heel hard wegrijden)
;)

@ Andere import brabander.... mauz sterkte man... heb het een hele poos terug ook meegemaakt :( (niet leuk rond de feestdagen)

vandaag trouwens voor eerst sinds weken met Zed gereden... leuk man... lijk net alsof ik een nwe motor heb _O- tip dus, gewoon een langere tijd niet rijden

werd zelfs beetje verrast(te koude achterband, nog beetje vocht op weg en te enthousiast gas open in een bocht :P en glijden maar)

morgen ff voor klusje nr Utreg, misschien motor pakken.... smaakt nr meer })


Tss.....Hollander.......... }) :X
 
Beetje weinig edel Zilver hier.....

full


En ik denk ook aan t miljeux zoals je ziet ;)
 
Hallo mensen,

Sinds de zomer van dit jaar ben ik weer opgestapt. Na een jaar of 12 gestopt te zijn vond ik het tijd om weer eens te proberen. In juni heb ik mijn eerste nieuwe Z750 gekocht. Groen met zwart. Ik heb er de hele zomer heerlijk op gereden. Tot ik een bochtje verkeerd inschatte..... Tot zo ver m'n eerste..... Sinds ruim een maand ben ik aan nummer twee begonnen. Toen ik voldoende hersteld was ben ik weer naar Horeon gelopen om een nieuwe uit te zoeken. Jammer genoeg nog niet erg veel kunnen rijden, maar ik verheug me op de volgende zomer. De kawa is een soort van oude liefde. Mijn eerste motor, een jaar of 28 geleden, was een rode Z1000.


[afbeelding]





Welkom. :Y :W
 
Ik zal ook maar even zwaaien in het nieuwe deel :W

Heb niet zoveel motorgerelateerd nieuws te melden de laatste tijd.
Helaas ben ik per 1 januari werkeloos dus ben druk doende om wat anders te vinden al valt dat momenteel niet mee.



Dat is helemaal niet leuk, :N dus succes met het vinden van nieuw werk. :Y
 
Vraagje tussendoor :) kheb Hyperpro vering op mn Z750, maar ik heb nooit met de orginele veren gereden. De vraag :P : Helpt dat ook echt die vering? En zou ik t nog moeten laten afstellen op mijn gewicht? :)

Ik heb nu een maand of wat Hyperpro's in m'n Zed zitten, na zo'n half jaar met de originele te hebben gereden.

Ik merk wel degelijk verschil met het bochtenwerk. Waar je met de originele veren soms hebt dat de motor uit balans raakt als je in de bocht een hobbel of kuil pakt en moet corrigeren, zo strak blijft de motor op z'n lijn met de Hyperpro's.

Verder is ook de demping naar mijn mening beter, die vreselijk irritante korte hobbels die je bijvoorbeeld krijgt door boomwortels die onder het wegdek door groeien en daardoor een naar boven staande scheur maken, zorgden met de standaard veren altijd voor een flinke klap op het achterwerk.
Heb ik met Hyperpro's totaal geen last van.

Daarbij schijnt de standaard vering van de Z750 ook nog wat zoekeriger te zijn dan die op de Z1000, maar dit heb ik zelf nog nooit echt kunnen testen.

Iig, mijn advies is om gewoon lekker die Hyperpro's te latten zitten, dat verdienen ze wel. :Y

Hallo mensen,

Sinds de zomer van dit jaar ben ik weer opgestapt. Na een jaar of 12 gestopt te zijn vond ik het tijd om weer eens te proberen. In juni heb ik mijn eerste nieuwe Z750 gekocht. Groen met zwart. Ik heb er de hele zomer heerlijk op gereden. Tot ik een bochtje verkeerd inschatte..... Tot zo ver m'n eerste..... Sinds ruim een maand ben ik aan nummer twee begonnen. Toen ik voldoende hersteld was ben ik weer naar Horeon gelopen om een nieuwe uit te zoeken. Jammer genoeg nog niet erg veel kunnen rijden, maar ik verheug me op de volgende zomer. De kawa is een soort van oude liefde. Mijn eerste motor, een jaar of 28 geleden, was een rode Z1000.

Mien Vaa heeft ook zijn Z1000 uit '79 nog bewaard.
In onze vrije tijd zijn we een beetje aan het hobby-en om de motor te reviseren en weer lopend te krijgen.
Ik zou namelijk heel graag eens op die motor willen rijden, puur om een keer te ervaren hoeveel verschil in rijgedrag er in 30 jaar technische ontwikkelingen zitten.

Ik heb me al voorbereid op spaghetti-frames, speedwobbles, continue trillingen en een kilometer vantervoren al in te schatten hoe vroeg ik de rem wel niet moet inknijpen. :+

Hier een foto van het ouwe beessie, op moment zijn we beland bij hoe we de uitlaten er weer op moeten krijgen, de uitlaatkrans heeft namelijk geen schoefdraad meer...
(Maargoed, we verzinnen wel wat, we doen het toch lekker rustig aan. Nu toch geen weer om met een oldtimer de weg op te schieten.)

dsc00659i.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mien Vaa heeft ook zijn Z1000 uit '79 nog bewaard.
In onze vrije tijd zijn we een beetje aan het hobby-en om de motor te reviseren en weer lopend te krijgen.
Ik zou namelijk heel graag eens op die motor willen rijden, puur om een keer te ervaren hoeveel verschil in rijgedrag er in 30 jaar technische ontwikkelingen zitten.

Ik heb me al voorbereid op spaghetti-frames, speedwobbles, continue trillingen en een kilometer vantervoren al in te schatten hoe vroeg ik de rem wel niet moet inknijpen. :+

Hier een foto van het ouwe beessie, op moment zijn we beland bij hoe we de uitlaten er weer op moeten krijgen, de uitlaatkrans heeft namelijk geen schoefdraad meer...
(Maargoed, we verzinnen wel wat, we doen het toch lekker rustig aan. Nu toch geen weer om met een oldtimer de weg op te schieten.)

[afbeelding]


Goeiemorgen! :W

Dat had nou eens 30 jaar geleden in m'n garage moeten staan, naast de Zündapp!
(En helaas geen Jamathi................).
 
Mogguh iedereen :W

Vraagje tussendoor :) kheb Hyperpro vering op mn Z750, maar ik heb nooit met de orginele veren gereden. De vraag :P : Helpt dat ook echt die vering? En zou ik t nog moeten laten afstellen op mijn gewicht? :)

Die vering helpt echt :Y
Heb gereden op een Zet met en een Zet zonder Hyperpro's. Nou de Zet zonder danst toch aardig de horlepiep dan -O-

De vraag of je ze opnieuw moet laten afstellen hangt af van hoe zwaar jij bent en je de vorige eigenaar inschat.
Schat je hem in rond het gewicht van jou dan maakt het niet zo uit, maar ben jij 70 kg en hij 90 bijvoorbeeld dan is het misschien wijsheid om toch even af te laten stellen.

Verder hangt het ook af van wat je zelf lekker vindt rijden. Een erg stugge motor, of toch net even een tikkie zachter.
 
Laatst bewerkt:
knip.

Mien Vaa heeft ook zijn Z1000 uit '79 nog bewaard.
In onze vrije tijd zijn we een beetje aan het hobby-en om de motor te reviseren en weer lopend te krijgen.
Ik zou namelijk heel graag eens op die motor willen rijden, puur om een keer te ervaren hoeveel verschil in rijgedrag er in 30 jaar technische ontwikkelingen zitten.

Ik heb me al voorbereid op spaghetti-frames, speedwobbles, continue trillingen en een kilometer vantervoren al in te schatten hoe vroeg ik de rem wel niet moet inknijpen. :+

Hier een foto van het ouwe beessie, op moment zijn we beland bij hoe we de uitlaten er weer op moeten krijgen, de uitlaatkrans heeft namelijk geen schoefdraad meer...
(Maargoed, we verzinnen wel wat, we doen het toch lekker rustig aan. Nu toch geen weer om met een oldtimer de weg op te schieten.)

[afbeelding]


Marcel Schepers in Brunssum al bekend?
doet aardig wat in oude Zeds
 
Laatst bewerkt:
:W
Vandaag was denk ik het laatste ritje van het jaar -O- .Heb zo'n vermoeden dat de zoutloodsen weer open gaan.
Ok, 't was wat aan de frisse kant, but wtf.
Volgende week richting 'alpenland'.(nee Zwiss, ik ga naar Tirol *O* 8-) .Denk dat ik een witte kerst heb O-) .

:W
 
Ik heb nu een maand of wat Hyperpro's in m'n Zed zitten, na zo'n half jaar met de originele te hebben gereden.

Ik merk wel degelijk verschil met het bochtenwerk. Waar je met de originele veren soms hebt dat de motor uit balans raakt als je in de bocht een hobbel of kuil pakt en moet corrigeren, zo strak blijft de motor op z'n lijn met de Hyperpro's.

Verder is ook de demping naar mijn mening beter, die vreselijk irritante korte hobbels die je bijvoorbeeld krijgt door boomwortels die onder het wegdek door groeien en daardoor een naar boven staande scheur maken, zorgden met de standaard veren altijd voor een flinke klap op het achterwerk.
Heb ik met Hyperpro's totaal geen last van.

Daarbij schijnt de standaard vering van de Z750 ook nog wat zoekeriger te zijn dan die op de Z1000, maar dit heb ik zelf nog nooit echt kunnen testen.

Iig, mijn advies is om gewoon lekker die Hyperpro's te latten zitten, dat verdienen ze wel. :YMien Vaa heeft ook zijn Z1000 uit '79 nog bewaard.
In onze vrije tijd zijn we een beetje aan het hobby-en om de motor te reviseren en weer lopend te krijgen.
Ik zou namelijk heel graag eens op die motor willen rijden, puur om een keer te ervaren hoeveel verschil in rijgedrag er in 30 jaar technische ontwikkelingen zitten.

Ik heb me al voorbereid op spaghetti-frames, speedwobbles, continue trillingen en een kilometer vantervoren al in te schatten hoe vroeg ik de rem wel niet moet inknijpen. :+

Hier een foto van het ouwe beessie, op moment zijn we beland bij hoe we de uitlaten er weer op moeten krijgen, de uitlaatkrans heeft namelijk geen schoefdraad meer...
(Maargoed, we verzinnen wel wat, we doen het toch lekker rustig aan. Nu toch geen weer om met een oldtimer de weg op te schieten.)

[afbeelding]
Gaaf, ziet er goed uit :Y
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan