Kawasaki Z1000 - Z750 [S] Plaza *57

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb er zelf net ook een aangeschaft. Kom van een zx12r af maar moet bekenen dat het mij verbaasde wat een vermogen er in zit.

Wel het een en ander aangepast zoals een volledig akrapovic uitlaatsysteem gemonteert. Dit scheelde 15pk en 10kg lichter.

Het probleem wat ik nu wel heb is dat hij bij hoge snelheden, waarna ik vol het gas erop zet behoorlijk gaat slingeren. Ben bezig de voordemping aan te passen, maar dit geeft nog geen positief resultaat.

[afbeelding]

[afbeelding]
Dit probleem heb ik ook, ik heb ook het full systeem van Akrapovic er onder hangen maar volgens mij heeft dat kleine beetje gewichtsbesparing niets met het slingeren te maken.

Ik heb nooit met de standaard uitlaten gereden behalve op een demo model, maar daar kon ik nog niet vol gas op omdat er nog maar 300 km op stond.
 
Iedereen welkom?

Of alleen de harde kern? :)

Greetz
B

Aan nieuwe Zetters en moto rijders! :W

Het is toch een beetje de bedoeling om alle NIEUWE Zetters over de streep te krijgen om ook eens af te zakken naar de Ardennen.Het eerste Jaar dat de rit door ging waren we wel met een twintigtal moto's denk ik.(dit onder leiding van denderke ex zetter)

ik weet het,het is niet bij de deur maar de diehards houden het toch al zes jaar vol!! :Y

Er zijn er die zelfs nu nog altijd een nat pak er van over gehouden hebben :Y

Dus komaan hé "wereld kampioenen in spe!! *O*
Ik verwacht jullie op 4 september 2010. :}

Er zijn genoeg Zetters die de weg kennen zodat jullie samen de heen en terug reis kunnen rijden.

Groetjes Lukkes :W
 
Aan nieuwe Zetters en moto rijders! :W

...

Er zijn genoeg Zetters die de weg kennen zodat jullie samen de heen en terug reis kunnen rijden.

Groetjes Lukkes :W

Voor zover mijne '08 nog nieuw is :p ... staat genoteerd, zal er zijn!
Ardennen is max 45min :p voor mij dus moet lukken....

Kan natuurlijk nog mensen meenemen maar is toch voornamelijk Z-meeting ... :]
 
ik was al gezwicht, en heb nu een doorwaai jas en een paar van die motor jeans (esquad in mijn geval) en het is echt fijn rijden met dat aan (zelfs 6uur in de ochtend en half twaalf in de avond (werk)) geen spijt van iig.

waar koop ik zon motor spijkerbroek? zijn er nog verschillende merken (oog op kwaliteit)? Ik heb namelijk best stevige bovenbenen en heb het idee dat een leren motorbroek niet voor mij gaat werken..

alvast bedankt,

Groeten,

Martijn

PS: de wond in mijn been zit eindelijk dicht, dus de tijd van verbinden is voorbij *O* !!
 
ey iedereen,

weet iemand waar ik iets kan vinden hoe alle onderdelen van een z1000 08 heten?
ik moet wat dingen vervangen maar weet niet hoe bepaalde onderdelen heten

alvast bedankt
 
* komt even tussen de discussie inbreken :$

ik heb van de week een proefrit gedaan op een 2010 z1000 en vond het SUPERKICKEN *O*

heb verleden jaar ook op de 2003 gereden deze vind ik nl super mooi maar niet super rijden

Dit jaar gedacht laat ik eens een 2010 Z750 proberen misschien is dat wat...

Rijd alleen zelf nu op een zx636 en die is lekker nerveus en fel op gas reactie, hierdoor vond ik de 750 ook erg tegenvallen omdat deze in mijn gevoel te 'lui' reageert op het gas

Alleen het probleem is nu dat een 2010 Z1000 nogal een beetje boven budget is :+

en de Z750 had een stuk vriendelijker voor mn portemonnee geweest

En de Z1000 kan ik gewoon niet betalen, nu zat ik te kijken naar het type van 2007 - 2009 die een stuk beter in budget valt maar in hoeverre is de vergelijkbaar met het oudere type of het nieuwste type 1000?

Ohja en misschien ff voorstellen wel zo netjes :P

Ben Mandy woon in de Achterhoek en rijd nu dus een 2005 zx6r


Weet niet of er al antwoord is gegeven,maar bij deze

Vind persoonlijk de 2010 qua vermogen en rij gedrag beter uit de bus komen als de voorgaande modellen.

Verschil tussen de 2003-6en de 2007-09 is dat 't rij gedrag van de 2007-9 verbeterd is , motor vermogen van de 2007-9 is lager als de 2003-6 , maar zit meer in het midden gebied, wat ik persoonlijk ook beter bij een naked vind passen.
Remmen van de 2007-9 zijn wat krachtiger als de 2003-6 .
 
Heb er zelf net ook een aangeschaft. Kom van een zx12r af maar moet bekenen dat het mij verbaasde wat een vermogen er in zit.

Wel het een en ander aangepast zoals een volledig akrapovic uitlaatsysteem gemonteert. Dit scheelde 15pk en 10kg lichter.

Het probleem wat ik nu wel heb is dat hij bij hoge snelheden, waarna ik vol het gas erop zet behoorlijk gaat slingeren. Ben bezig de voordemping aan te passen, maar dit geeft nog geen positief resultaat.

[afbeelding]

[afbeelding]


Feli met de nieuwe Z-et , ziet er nize uit :9~

Ivm vering en wegligging mischien handig om 'm door hyperpro ( of een ander ) af te laten stellen.

weet niet wat je precies bedoeld met slingeren, maar de z-et heeft wel als eigenschap om bij stevige acceleratie de kop iets te lichten ( voor wiel komt net niet van de grond) en hier door wat te slingeren.
Dit is te verminderen door de kroonplaat wat te laten zakken
 
Is het eindelijk weekend en wil ik eens lekker gaan rijden; wordt het weer errug warm vandaag. Heb er een hekel aan, om te zweten en plakken in dat leren pak. Kan natuurlijk 'iets' harder gaan rijden voor wat meer windkoeling; maar ik zit ook te overwegen, om zo'n doorwaaipak te gaan kopen.


Helaas is het in een doorwaaipak ook nog heel erg warm, minder als in leer maar toch pffff
 
Soms heel soms is pech geen pech maar geluk.
Oké het komt niet vaak voor maar zo af en toe gebeurd het toch geheel onverwachts :)
Vanmorgen naar Horeon geweest voor een bakkie koffie en een praatje met Harrie ( was weer gezellig Harrie :} )
Ook nog even met een andere forum genoot gepraat ( ben helaas even zijn naam kwijt :$ )
Maar goed back on topic, het was me laatst al eens opgevallen en nu dus weer dat als ik in de lage toeren rij er wat trilde op de motor.
Toen ik dus bij Horeon weg reed heb ik nog eens goed geluisterd en het euvel gevonden, het was het kuipruitje.
Althans als ik daar op drukte was het trillen weg.
Thuis dus motor op stal gezet en inbus set te voorschijn getoverd, ruitje verwijdert en motor gestart.
Geen trillen.
Mooi ruitje iets uit gevuld en op geprobeerd en het trillen was er weer, kut |(
Ruitje weer los claxon los en die iets verdraaid weer gestart geen trillen, ruitje weer gemonteerd en ja hoor het trillen was er weer :(
Boel weer los gehaald en terwijl ik de boel los haalde viel me op dat er wel erg veel beweging in de hele koppartij zat.
Ik weet dar wel wat beweging in moet zitten dit om te voorkomen dat de lampen kapot trillen maar nu was het links meer dan rechts en naar mijn idee iets meer dan zou moeten.
Dus wijze raad is duur, goedkoop is duurkoop, beter voorkomen dan genezen enz. de complete koplampunit verwijdert en ja hoor linksonder zat er meer speling in het subframe dan rechts.
Het subframe zit daar vast aan het frame door middel van een schetsplaatje dat met twee boutjes aan het frame vast zit en door middel van twee aangelaste draadeindjes weer het subframe vasthoud.
Hoop dat het nog te volgen is O-)
In elk geval, bij het linker draadeind zat dus meer speling dan rechts.
Dop op de dopmoer gezet en voorzichtig de boel wat vaster gedraaid, dat ging dus heel gemakkelijk :}
Eigenlijk veel te gemakkelijk, dit stonk gewoon naar de misdaad. :X
Voorzichtig dus nog iets doorgedraaid en jawel dopmoertje kwam los met de helft van het draadeindje er nog aan :(
Ik zal de het gedeelte van het medische-encyclopedie dat toen heb voor gedragen hier maar niet herhalen O-)
De boel zo laten zitten was geen optie aangezien we volgende week op vakantie gaan en ik morgen ook nog op de motor weg wil.
Ander dopmoer dus ook los gehaald en het schetsplaatje verwijdert om het aan een nadere inspectie bloot te stellen.
Zag meteen dat de rechter draadeind ook niet okselfris meer was ( hmmm, gezien de huidige temperaturen misschien geen goeie vergelijking }) )
De draad in het midden van de draadeind was veel wijder dan op de rest dus ook deze was flink opgerekt en op het punt om af te breken.
Hier dus het geluk *O*
Want je kan er vergif op innemen dat ze anders in vakantie de geest aan Maarten hadden geven en ik op een camping in zuid-Frankrijk had kunnen gaan lopen kloten om de boel weer vast te krijgen. B|
Maar goed om een intussen lang verhaal nog langer te maken, draad eindjes dus afgeslepen en twee m6 rvsboutjes opgezocht.
Deze weer netjes aan de plaat vast gepikt en met wat zwarte verf weer opkleur gebracht.
Boel weer gemonteerd en proefritje gemaakt.

En verdomt ik denk dat het trillen ook weg is :}

Iedereen die het toch hier heeft gelezen en heeft kunnen volgen, hulde :}
En voor de rest die al bij zin 1 is afgehaakt, ik kan het volledig begrijpen O-)

Rest nog een ding, het moraal van dit verhaal.
Als je zelf onderhoud doet aan je Zedje kijk dan af en toe even die twee draadeindjes na want als het bij mijn motor gebeurd kan het ook bij jouw motor gebeuren ;)
 
Soms heel soms is pech geen pech maar geluk.
Oké het komt niet vaak voor maar zo af en toe gebeurd het toch geheel onverwachts :)
Vanmorgen naar Horeon geweest voor een bakkie koffie en een praatje met Harrie ( was weer gezellig Harrie :} )
Ook nog even met een andere forum genoot gepraat ( ben helaas even zijn naam kwijt :$ )
Maar goed back on topic, het was me laatst al eens opgevallen en nu dus weer dat als ik in de lage toeren rij er wat trilde op de motor.
Toen ik dus bij Horeon weg reed heb ik nog eens goed geluisterd en het euvel gevonden, het was het kuipruitje.
Althans als ik daar op drukte was het trillen weg.
Thuis dus motor op stal gezet en inbus set te voorschijn getoverd, ruitje verwijdert en motor gestart.
Geen trillen.
Mooi ruitje iets uit gevuld en op geprobeerd en het trillen was er weer, kut |(
Ruitje weer los claxon los en die iets verdraaid weer gestart geen trillen, ruitje weer gemonteerd en ja hoor het trillen was er weer :(
Boel weer los gehaald en terwijl ik de boel los haalde viel me op dat er wel erg veel beweging in de hele koppartij zat.
Ik weet dar wel wat beweging in moet zitten dit om te voorkomen dat de lampen kapot trillen maar nu was het links meer dan rechts en naar mijn idee iets meer dan zou moeten.
Dus wijze raad is duur, goedkoop is duurkoop, beter voorkomen dan genezen enz. de complete koplampunit verwijdert en ja hoor linksonder zat er meer speling in het subframe dan rechts.
Het subframe zit daar vast aan het frame door middel van een schetsplaatje dat met twee boutjes aan het frame vast zit en door middel van twee aangelaste draadeindjes weer het subframe vasthoud.
Hoop dat het nog te volgen is O-)
In elk geval, bij het linker draadeind zat dus meer speling dan rechts.
Dop op de dopmoer gezet en voorzichtig de boel wat vaster gedraaid, dat ging dus heel gemakkelijk :}
Eigenlijk veel te gemakkelijk, dit stonk gewoon naar de misdaad. :X
Voorzichtig dus nog iets doorgedraaid en jawel dopmoertje kwam los met de helft van het draadeindje er nog aan :(
Ik zal de het gedeelte van het medische-encyclopedie dat toen heb voor gedragen hier maar niet herhalen O-)
De boel zo laten zitten was geen optie aangezien we volgende week op vakantie gaan en ik morgen ook nog op de motor weg wil.
Ander dopmoer dus ook los gehaald en het schetsplaatje verwijdert om het aan een nadere inspectie bloot te stellen.
Zag meteen dat de rechter draadeind ook niet okselfris meer was ( hmmm, gezien de huidige temperaturen misschien geen goeie vergelijking }) )
De draad in het midden van de draadeind was veel wijder dan op de rest dus ook deze was flink opgerekt en op het punt om af te breken.
Hier dus het geluk *O*
Want je kan er vergif op innemen dat ze anders in vakantie de geest aan Maarten hadden geven en ik op een camping in zuid-Frankrijk had kunnen gaan lopen kloten om de boel weer vast te krijgen. B|
Maar goed om een intussen lang verhaal nog langer te maken, draad eindjes dus afgeslepen en twee m6 rvsboutjes opgezocht.
Deze weer netjes aan de plaat vast gepikt en met wat zwarte verf weer opkleur gebracht.
Boel weer gemonteerd en proefritje gemaakt.

En verdomt ik denk dat het trillen ook weg is :}

Iedereen die het toch hier heeft gelezen en heeft kunnen volgen, hulde :}
En voor de rest die al bij zin 1 is afgehaakt, ik kan het volledig begrijpen O-)

Rest nog een ding, het moraal van dit verhaal.
Als je zelf onderhoud doet aan je Zedje kijk dan af en toe even die twee draadeindjes na want als het bij mijn motor gebeurd kan het ook bij jouw motor gebeuren ;)


Dacht komt een verhaal van zo effe bij horeon geweest en Z-etje ingeruild, maar nee hoor -O- :+

Voor de rest , vindt 't een zeer educatief verhaal . Prachtige zins opbouw en een evenwichtig alinea verbruik. Vooral zo door gaan :+
 
Soms heel soms is pech geen pech maar geluk.
Oké het komt niet vaak voor maar zo af en toe gebeurd het toch geheel onverwachts :)
Vanmorgen naar Horeon geweest voor een bakkie koffie en een praatje met Harrie ( was weer gezellig Harrie :} )
Ook nog even met een andere forum genoot gepraat ( ben helaas even zijn naam kwijt :$ )
Maar goed back on topic, het was me laatst al eens opgevallen en nu dus weer dat als ik in de lage toeren rij er wat trilde op de motor.
Toen ik dus bij Horeon weg reed heb ik nog eens goed geluisterd en het euvel gevonden, het was het kuipruitje.
Althans als ik daar op drukte was het trillen weg.
Thuis dus motor op stal gezet en inbus set te voorschijn getoverd, ruitje verwijdert en motor gestart.
Geen trillen.
Mooi ruitje iets uit gevuld en op geprobeerd en het trillen was er weer, kut |(
Ruitje weer los claxon los en die iets verdraaid weer gestart geen trillen, ruitje weer gemonteerd en ja hoor het trillen was er weer :(
Boel weer los gehaald en terwijl ik de boel los haalde viel me op dat er wel erg veel beweging in de hele koppartij zat.
Ik weet dar wel wat beweging in moet zitten dit om te voorkomen dat de lampen kapot trillen maar nu was het links meer dan rechts en naar mijn idee iets meer dan zou moeten.
Dus wijze raad is duur, goedkoop is duurkoop, beter voorkomen dan genezen enz. de complete koplampunit verwijdert en ja hoor linksonder zat er meer speling in het subframe dan rechts.
Het subframe zit daar vast aan het frame door middel van een schetsplaatje dat met twee boutjes aan het frame vast zit en door middel van twee aangelaste draadeindjes weer het subframe vasthoud.
Hoop dat het nog te volgen is O-)
In elk geval, bij het linker draadeind zat dus meer speling dan rechts.
Dop op de dopmoer gezet en voorzichtig de boel wat vaster gedraaid, dat ging dus heel gemakkelijk :}
Eigenlijk veel te gemakkelijk, dit stonk gewoon naar de misdaad. :X
Voorzichtig dus nog iets doorgedraaid en jawel dopmoertje kwam los met de helft van het draadeindje er nog aan :(
Ik zal de het gedeelte van het medische-encyclopedie dat toen heb voor gedragen hier maar niet herhalen O-)
De boel zo laten zitten was geen optie aangezien we volgende week op vakantie gaan en ik morgen ook nog op de motor weg wil.
Ander dopmoer dus ook los gehaald en het schetsplaatje verwijdert om het aan een nadere inspectie bloot te stellen.
Zag meteen dat de rechter draadeind ook niet okselfris meer was ( hmmm, gezien de huidige temperaturen misschien geen goeie vergelijking }) )
De draad in het midden van de draadeind was veel wijder dan op de rest dus ook deze was flink opgerekt en op het punt om af te breken.
Hier dus het geluk *O*
Want je kan er vergif op innemen dat ze anders in vakantie de geest aan Maarten hadden geven en ik op een camping in zuid-Frankrijk had kunnen gaan lopen kloten om de boel weer vast te krijgen. B|
Maar goed om een intussen lang verhaal nog langer te maken, draad eindjes dus afgeslepen en twee m6 rvsboutjes opgezocht.
Deze weer netjes aan de plaat vast gepikt en met wat zwarte verf weer opkleur gebracht.
Boel weer gemonteerd en proefritje gemaakt.

En verdomt ik denk dat het trillen ook weg is :}

Iedereen die het toch hier heeft gelezen en heeft kunnen volgen, hulde :}
En voor de rest die al bij zin 1 is afgehaakt, ik kan het volledig begrijpen O-)

Rest nog een ding, het moraal van dit verhaal.


Als je zelf onderhoud doet aan je Zedje kijk dan af en toe even die twee draadeindjes na want als het bij mijn motor gebeurd kan het ook bij jouw motor gebeuren ;)
mooi verhaal. :} :}
maar ik snap er geen reet van. :?
 
Soms heel soms is pech geen pech maar geluk.
Oké het komt niet vaak voor maar zo af en toe gebeurd het toch geheel onverwachts :)

*Knipperdeknip*

Rest nog een ding, het moraal van dit verhaal.
Als je zelf onderhoud doet aan je Zedje kijk dan af en toe even die twee draadeindjes na want als het bij mijn motor gebeurd kan het ook bij jouw motor gebeuren ;)

Dit is weer een zeer leuk sleutelmomentje om te onthouden.
Ik miste alleen nog een paar dingen in dit verhaal met deze temperaturen, namelijk het gele vocht met witte kraag en de schaars geklede vrouwen :Y
 
Dit is weer een zeer leuk sleutelmomentje om te onthouden.
Ik miste alleen nog een paar dingen in dit verhaal met deze temperaturen, namelijk het gele vocht met witte kraag en de schaars geklede vrouwen :Y
Aan dat gedeelte ga ik nu beginnen *D


Alleen jammer dat ik de schaars geklede dames op tv zal moeten opzoeken :') :+
 
Dacht komt een verhaal van zo effe bij horeon geweest en Z-etje ingeruild, maar nee hoor -O- :+

Voor de rest , vindt 't een zeer educatief verhaal . Prachtige zins opbouw en een evenwichtig alinea verbruik. Vooral zo door gaan :+
Thanks :}

Volgende week zal ik het hoofdstuk tanken behandelen :Y
 
Soms heel soms is pech geen pech maar geluk.
Oké het komt niet vaak voor maar zo af en toe gebeurd het toch geheel onverwachts :)
Vanmorgen naar Horeon geweest voor een bakkie koffie en een praatje met Harrie ( was weer gezellig Harrie :} )
Ook nog even met een andere forum genoot gepraat ( ben helaas even zijn naam kwijt :$ )
Maar goed back on topic, het was me laatst al eens opgevallen en nu dus weer dat als ik in de lage toeren rij er wat trilde op de motor.
Toen ik dus bij Horeon weg reed heb ik nog eens goed geluisterd en het euvel gevonden, het was het kuipruitje.
Althans als ik daar op drukte was het trillen weg.
Thuis dus motor op stal gezet en inbus set te voorschijn getoverd, ruitje verwijdert en motor gestart.
Geen trillen.
Mooi ruitje iets uit gevuld en op geprobeerd en het trillen was er weer, kut |(
Ruitje weer los claxon los en die iets verdraaid weer gestart geen trillen, ruitje weer gemonteerd en ja hoor het trillen was er weer :(
Boel weer los gehaald en terwijl ik de boel los haalde viel me op dat er wel erg veel beweging in de hele koppartij zat.
Ik weet dar wel wat beweging in moet zitten dit om te voorkomen dat de lampen kapot trillen maar nu was het links meer dan rechts en naar mijn idee iets meer dan zou moeten.
Dus wijze raad is duur, goedkoop is duurkoop, beter voorkomen dan genezen enz. de complete koplampunit verwijdert en ja hoor linksonder zat er meer speling in het subframe dan rechts.
Het subframe zit daar vast aan het frame door middel van een schetsplaatje dat met twee boutjes aan het frame vast zit en door middel van twee aangelaste draadeindjes weer het subframe vasthoud.
Hoop dat het nog te volgen is O-)
In elk geval, bij het linker draadeind zat dus meer speling dan rechts.
Dop op de dopmoer gezet en voorzichtig de boel wat vaster gedraaid, dat ging dus heel gemakkelijk :}
Eigenlijk veel te gemakkelijk, dit stonk gewoon naar de misdaad. :X
Voorzichtig dus nog iets doorgedraaid en jawel dopmoertje kwam los met de helft van het draadeindje er nog aan :(
Ik zal de het gedeelte van het medische-encyclopedie dat toen heb voor gedragen hier maar niet herhalen O-)
De boel zo laten zitten was geen optie aangezien we volgende week op vakantie gaan en ik morgen ook nog op de motor weg wil.
Ander dopmoer dus ook los gehaald en het schetsplaatje verwijdert om het aan een nadere inspectie bloot te stellen.
Zag meteen dat de rechter draadeind ook niet okselfris meer was ( hmmm, gezien de huidige temperaturen misschien geen goeie vergelijking }) )
De draad in het midden van de draadeind was veel wijder dan op de rest dus ook deze was flink opgerekt en op het punt om af te breken.
Hier dus het geluk *O*
Want je kan er vergif op innemen dat ze anders in vakantie de geest aan Maarten hadden geven en ik op een camping in zuid-Frankrijk had kunnen gaan lopen kloten om de boel weer vast te krijgen. B|
Maar goed om een intussen lang verhaal nog langer te maken, draad eindjes dus afgeslepen en twee m6 rvsboutjes opgezocht.
Deze weer netjes aan de plaat vast gepikt en met wat zwarte verf weer opkleur gebracht.
Boel weer gemonteerd en proefritje gemaakt.

En verdomt ik denk dat het trillen ook weg is :}

Iedereen die het toch hier heeft gelezen en heeft kunnen volgen, hulde :}
En voor de rest die al bij zin 1 is afgehaakt, ik kan het volledig begrijpen O-)

Rest nog een ding, het moraal van dit verhaal.
Als je zelf onderhoud doet aan je Zedje kijk dan af en toe even die twee draadeindjes na want als het bij mijn motor gebeurd kan het ook bij jouw motor gebeuren ;)

Jemig Crawl, wat een type-drift :X

Dacht dat jij meer van kort maar krachtig was ipv lang en :Z

Maar heb je er ook wat plaatjes bij?

:+
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan