Kawasaki Z1000 - Z750 [s][r] plaza standje 69

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb mijn zumo ook direct op de accu met een zekering ertussen.
Als mijn motor onverhoeds wel buiten in de regen zou moeten staan, gaat het dopje er op. Geen problemen tot noch toe.

Hoeveel Ampere moet die zekering zijn? Wil hem ook wel rechtstreeks op de accu aansluiten. Waar ik alleen niet uit kom is of bij de 340LM er een stekker in het navigatiesysteem moet ik of hij wordt gevoed door de houder die erbij zit.
 
Hoeveel Ampere moet die zekering zijn? Wil hem ook wel rechtstreeks op de accu aansluiten. Waar ik alleen niet uit kom is of bij de 340LM er een stekker in het navigatiesysteem moet ik of hij wordt gevoed door de houder die erbij zit.

Zumo word gevoed door de houder
De houder wordt gevoed door de stroomkabel die je aansluit op de accu
Deze kabel heeft standaard al een zekering ertussen zitten



Dus kabelwegwerken,aansluiten op de houder en op de accu en klaar *D
 
Zumo word gevoed door de houder
De houder wordt gevoed door de stroomkabel die je aansluit op de accu
Deze kabel heeft standaard al een zekering ertussen zitten

[~[url="http://i188.photobucket.com/albums/z307/ZZR1100D/zumokabel_zps011bca72.jpg"]afbeelding~][/URL]

Dus kabelwegwerken,aansluiten op de houder en op de accu en klaar *D

Dat maakt een hoop duidelijk, bedankt! Moet lukken zo te zien... *D

Kan ik de M8 (x55/60/65mm)bouten gebruiken van Motoport voor de montage op het stuur; http://www.motoport.nl/WebRoot/Stor...1285/5712/22C4/CC0A/515D/3D59/F6E1/406311.jpg
 
Hallo allemaal,

Ondanks ik al wat jaartjes het forum volg en mijn motor hier ook vandaan heb zal ik mijzelf eens voorstellen. Ik ben Norman en kom uit Arnhem. Ik rijd sinds (2011? denk ik) motor en heb van een ander motor forum lid een mooie Kwaak Z1000 uit 2003 over kunnen nemen.

Ik heb in 2012 in mijn eentje mijn eerste motorvakantie gehouden naar Saarland waar ik heerlijk heb kunnen sturen. De originele uitlaten zijn vervangen door 2 danmoto's en ik heb nog nog in de planning staan om een paar bar end spiegels te plaatsen (elleboog kijken ben ik een beetje zat). :')

Mvg,

Norman
full


full
 
Laatst bewerkt:
welkom! en bar-ends zijn indd handig. geen elleboogjes meer met die sprietjes, daarnaast oogt het gewoon mooier op een naked
 
Hallo allemaal,

Ondanks ik al wat jaartjes het forum volg en mijn motor hier ook vandaan heb zal ik mijzelf eens voorstellen. Ik ben Norman en kom uit Arnhem. Ik rijd sinds (2011? denk ik) motor en heb van een ander motor forum lid een mooie Kwaak Z1000 uit 2003 over kunnen nemen.

Ik heb in 2012 in mijn eentje mijn eerste motorvakantie gehouden naar Saarland waar ik heerlijk heb kunnen sturen. De originele uitlaten zijn vervangen door 2 danmoto's en ik heb nog nog in de planning staan om een paar bar end spiegels te plaatsen (elleboog kijken ben ik een beetje zat). :')

Mvg,

Norman
[afbeelding]

[afbeelding]

Welkom! Bar ends kan ik alleen maar aanbevelen, stukken beter!
 
Aangezien het weekeinde is (kan Retrofitlab niet eerst benaderen), hierbij een waarschuwing voor de mensen die, net als ik, de retroquick bi-xenon kit van Retrofitlab hebben geïnstalleerd èn rechtsstreeks hebben aangesloten op de accu:

- Controleer je accu voltage (deze loopt ontzettend snel leeg)
- Controleer de Time Delay Relay (deze kan lekken!!)

Ik heb dus een lithium accu en na drie dagen was het voltage niveau gezakt naar net 9 Volt. Daar kan een lithium accu niet tegen en de motor start dan ook niet meer. Wees gewaarschuwd! Erg duur grapje...... :( :( :(

Aankomende week ga ik contact opnemen met Retrofitlab inzake bovenstaande.

Maar wat een licht, echt zeer indrukwekkend!
Onder de Xenon lampen heb ik de stadslichten vervangen door twee high power LED bars.

full


Update (10 maart): Time delay relay is inderdaad de schuldige geweest. Batch problemen. Nieuwe zijn besteld, duurt een week of 4.
 
Laatst bewerkt:
Weet iemand een alternatief stroomdraadje om mijn accu te omzeilen? Ik moet ergens 12 volt lijn vandaan zien te halen rond de accu/achterkant. En uiteraard alleen 12 volt lijn, wanneer het contact aanstaat.

Ik ben al aan het zoeken in de service manual, maar ik kan niet zo snel een alternatief vinden die beide ballasten van de bi-xenon kit zou kunnen voeden.

Iemand wellicht een verhelderende blik?
 
Weet iemand een alternatief stroomdraadje om mijn accu te omzeilen? Ik moet ergens 12 volt lijn vandaan zien te halen rond de accu/achterkant. En uiteraard alleen 12 volt lijn, wanneer het contact aanstaat.

Ik ben al aan het zoeken in de service manual, maar ik kan niet zo snel een alternatief vinden die beide ballasten van de bi-xenon kit zou kunnen voeden.

Iemand wellicht een verhelderende blik?

gewoon rechtstreeks op de accu, en schakelen met een relais via je normale koplamp voeding :) (zo zit het ook in die set van retrofitlab)
 
je bedoelt de set dat je accu leegpompt? _O-

Nee, dat bedoelt hij niet. Relaisschakeling is een geschakelde voeding welk direct op accu aangesloten kan worden. Door een geschakelde voeding op het relais aan te sluiten verbruikt het relais + verbruiker alleen stroom/spanning zodra deze ingeschakeld is ondanks dat deze direct op de accu aangesloten is.
 
Weet iemand een alternatief stroomdraadje om mijn accu te omzeilen? Ik moet ergens 12 volt lijn vandaan zien te halen rond de accu/achterkant. En uiteraard alleen 12 volt lijn, wanneer het contact aanstaat.
Kentekenplaat verlichting.
 
wel erg gaaf zo die koplamp
is dat goed te doen of valt de ombouw erg tegen ?
de stadslichten vind ik wat minder maar ieder zijn eigen smaak natuurlijk
 
gewoon rechtstreeks op de accu, en schakelen met een relais via je normale koplamp voeding :) (zo zit het ook in die set van retrofitlab)

Nee, dat bedoelt hij niet. Relaisschakeling is een geschakelde voeding welk direct op accu aangesloten kan worden. Door een geschakelde voeding op het relais aan te sluiten verbruikt het relais + verbruiker alleen stroom/spanning zodra deze ingeschakeld is ondanks dat deze direct op de accu aangesloten is.

Precies de informatie waar ik naar op zoek was! M.a.w. doordat ik dus een lekkende Time delay relay heb, heb ik lekstroom wat dus normaliter niet zo is. Vervangen van de relay zou afdoende moeten zijn.

Bedankt voor de reacties!
 
wel erg gaaf zo die koplamp
is dat goed te doen of valt de ombouw erg tegen ?
de stadslichten vind ik wat minder maar ieder zijn eigen smaak natuurlijk

Het ombouwen van de koplamp door de bi-xenon set is vrij makkelijk. Het inbouwen en netjes wegwerken van de draadboom en ballasten is een ander verhaal. Dat kost best veel moeite, geduld en tijd. Zonder hulp kost je het een goede 2 dagen. Ikzelf heb het tegelijkertijd gedaan met regulier groot onderhoud.

LED bars zien er in het echt iets mooier uit. Huidige locatie is zeker niet de mooiste. Puur gedaan uit veiligheid (rij nogal veel op landwegen). Het wijkt af van standaard koplampen en iets wat afwijkend is valt meer op. Althans daar ga ik van uit.

De LED bars hebben de overhand qua "zichtbaarheid" op behoorlijke afstand, net zoals bij de dagrijverlichting van auto's, de xenon verlichting is namelijk op afstand iets minder zichtbaar voor de andere weggebruikers. Xenon komt meer tot zijn recht bij relatief korte afstanden.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan