Kawasaki Z1000

joosttmbr

Rookie
6 aug 2018
10
0
Hi,

Ik heb vorige week ook eindelijk mijn rijbewijs A code 80 binnen gehaald ;). Nu heb ik een aantal vragen.

Ik wil graag een Kawasaki Z1000 (https://www.kentekencheck.nl/kenteken?i=MV-VH-01) geschikt maken voor het A2 rijbewijs. Ik heb hier een aantal vragen over:
- Als ik deze motor terug voer naar 35kw hoe rijdt deze dan?
- Kan ik deze motor nog verzekeren?
- Wordt deze motor op kenteken ook 35kw of is dit niet mogelijk/ aan te raden?
- Wat gebeurt er als de politie mij aanhoudt? Een boete omdat ik een ander rijbewijs heb?

Ik heb op dit forum al verschillende zoekfuncties gebruikt maar kom steeds andere antwoorden tegen, daarom deze vragen. De reden dat het percee de Kawasaki Z1000 moet zijn is omdat ik deze zeeer goedkoop kan overnemen.
 
- Belabberd
- ja, je kan alles verzekeren. Of er wordt uitgekeerd bij geval van schade is echter een ander verhaal
- nee want het is niet legaal bij deze motor, origineel vermogen is meer dan 70kw
- een hele grote discussie die je waarschijnlijk niet gaat winnen

Z650 is eventueel wel een optie die je kan & mag begrenzen
 
Helaas een Z1000 heeft origineel meer dan 70 kW en mag dus niet teruggedraaid worden naar 35 kW.
Hoe de motor vervolgens dan rijdt durf ik geen antwoord op te geven.

Als de politie je aanhoudt dan krijg je inderdaad een boete omdat je zonder juist rijbewijs rijdt.
Als je een ongeluk krijgt dan ben je waarschijnlijk de sjaak de financiële schade zal uiteindelijk bij jou geclaimd worden door de verzekering.
 
Bedankt voor de reacties!
De enigste kans voor mij om op dit moment een eigen motor te krijgen is deze Kawasaki Z1000.
Zijn er verder nog manieren of trucjes, zodat ik deze motor in ieder geval verzekerd (uitkeren bij schade) kan rijden? Een kans op een boete van de politie wil ik best lopen.
 
Bedankt voor de reacties!
De enigste kans voor mij om op dit moment een eigen motor te krijgen is deze Kawasaki Z1000.
Zijn er verder nog manieren of trucjes, zodat ik deze motor in ieder geval verzekerd (uitkeren bij schade) kan rijden? Een kans op een boete van de politie wil ik best lopen.

en de kans dat je levenslang voor een ander gaat werken, wil je die ook lopen ? Als bij een ongeval met zwaargewonde(n) of nog erger waarbij jij in fout bent, de verzekering er achter komt dat jij niet met die motor mogt rijden, gaat ze wel betalen, maar daarna alles terug vorderen van jouw...
Geen geldig rijbewijs = onverzekerd rijden.

Als je een Z1000 van 2009 (ook al is ie zeer goedkoop) kan betalen, kan je ook even je ego aan de kant schuiven en een GS/GPZ500/GSXF600/... (kan hier nog wel een hondertal modellen neerpoten) kopen.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties!
De enigste kans voor mij om op dit moment een eigen motor te krijgen is deze Kawasaki Z1000.
Zijn er verder nog manieren of trucjes, zodat ik deze motor in ieder geval verzekerd (uitkeren bij schade) kan rijden? Een kans op een boete van de politie wil ik best lopen.

Daar zit geen verschil tussen. Als de verzekering het accepteert dan is dit omdat het klopt. Als het klopt dan accepteert de politie het ook.

Je krijgt de eerste keer een boete van rond de €400,- mits er niet meer aan de hand is en de 2e keer moet je volgens mij voorkomen en als je pech hebt nemen ze de boel ook in beslag.

Het is heel simpel.
Jij mag niet motorrijden totdat je een andere motor kan kopen of tot je 21 jaar bent.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan