Kawasaki Z1000SX & Yamaha R6 gestolen Capelle Oostgaard

Tcat

MF veteraan
Donateur
17 nov 2002
25.341
20.483
010
Ook wij (buurman en ondergetekende) zijn ten prooi gevallen aan het dieven gilde.

Mijn Z1000SX uit 2019 (95-MK-GZ), en zijn witte R6 ('09 model) zijn vannacht gestolen vanaf een parkeer dek met overal camera's.

In Capelle aan den IJssel, Oostgaard.
Dit is gebeurd tussen 19:45 en 04:00 vannacht.

Zijn slot door geknipt, mijn slot door geslepen.


IMG_20200423_125532.jpg

IMG_20200413_132948.jpg


IMG_20200516_141124.jpg


Die van mijn buurman nog geen foto of kenteken.
Het is een opvallende witte R6 met neon gele tinten.
 

Bijlagen

  • IMG_20200423_125532.jpg
    IMG_20200423_125532.jpg
    2,7 MB · Weergaven: 7
Laatst bewerkt:
Eeuwig zonde zeg en wat klote.
Zijn mooie machines zeg.
Zijn de camera beelden opvraagbaar?
En wellicht die beelden waar misschien een kenteken zichtbaar is van het voertuig waarmee de lijers aankwamen.
 
Balen, erg mooie fietsen!
En beelden bekijken... dat zal wel een gevalletje "gaat niet - AVG" oid zijn. Alleen als je te hard rijdt, mag je meekijken.

De politie kan de beelden wel vorderen. Helaass wapent het dievengilde zich over het algemeen prima tegen camera's. Hoodies (hebben ze sowieso de hele dag al), petjes, naar beneden kijken, dat soort werk.
 
Alle camera's die ook maar enigzins in de buurt hangen, al door gegeven aan de betreffende persoon die het in behandeling heeft genomen.


Samen staan we sterk 😉

@Bramb0
Klopt. De beelden krijg je helaas niet te zien als burger.
Maar heb volledige vertrouwen in mijn contact persoon.
 
Succes dan met de afhandeling en hoop dat jullie er financiël niet bij inschieten.
Wat betreft die camera’s.....wellicht een idee voor een volgende keer om een eigen Cam ergens te plaatsen met zicht op de motorfiets(en).
En dan zo’n Cam waarbij je vanuit je stoel of bed kunt inloggen via je mobiele telefoon en dan strakke beelden kunt zien van je motorfiets.
Dat soort Camera’s zijn zelfs te draaien vanuit de positie en je kunt alles opnemen.
Sterker nog: er zijn er al zelfs die automatisch aangaan zodra ze beweging detecteren en die beelden dan gelijk opnemen maar ook een signaal weergeven op je mobiele telefoon als er activiteit gaande is.
Indien je na zo’n signaal tijdig bij je motorfiets bent dan gelijk even de honkbalknuppel meenemen en je kunt jezelf dan helemaal uitleven op plaats van delict.
 
@dylanpilot Een parkeergarage is een semi-openbare ruimte, dus dan kan en mag je niet zomaar camera's plaatsen. Daarbij is het technisch ook een aardige uitdaging meestal, aangezien je geen eigenaar bent van de ruimte en de infrastructuur. En gegarandeerd dat medegebruikers gaan klagen. Sommigen zijn nieuwsgierig en vinden het na enige uitleg ok, maar je hebt ook een groep die standaard tegen dit soort zaken is.

Ik geloof meer in een tracking-oplossing, mits goed weggebouwd qua plek en elektrische aansluiting. De echte boefjes hebben hiertegen helaas ook oplossingen, maar dan heb je wel met de wat serieuzere te maken. En wie zegt: "ik hoef mijn motor niet meer terug na diefstal", je hebt dan in ieder geval een lokatie en aan jou om daarmee iets te doen of niet.

ik zou dan zeer creatief kunnen zijn vermoed ik
 
Kak!
Als je zulke motoren op zulke plekken parkeert is het eigenlijk niet de vraag of die gejat wordt, maar eerder wanneer.
Ik heb een Supermoto en woon in het noorden des lands, maar ik zal hem echt nooit buiten laten staan thuis of niet in het zicht in de stad ofzo. Verdwijnt als sneeuw voor de zon. Om misselijk van te worden.

Wat je vaak hoort is, 'maar ach ze zijn toch verzekerd?' Tja. En dan? Dan heb je met een paar weken een 'nieuwe' motor komen ze die ook gelijk even ophalen....
Bah!
 
Kak!
Als je zulke motoren op zulke plekken parkeert is het eigenlijk niet de vraag of die gejat wordt, maar eerder wanneer.
Ik heb een Supermoto en woon in het noorden des lands, maar ik zal hem echt nooit buiten laten staan thuis of niet in het zicht in de stad ofzo. Verdwijnt als sneeuw voor de zon. Om misselijk van te worden.

Wat je vaak hoort is, 'maar ach ze zijn toch verzekerd?' Tja. En dan? Dan heb je met een paar weken een 'nieuwe' motor komen ze die ook gelijk even ophalen....
Bah!
Dus je vindt eigenlijk dat iemand die in een flat of appartementen gebouw woont, geen motor moet hebben?
Want als je geen huis hebt, geen garage of schuur, dan moet je jouw motor toch echt buiten parkeren.

Kan jij in het noorden wel de zaken voor elkaar hebben en makkelijk oordelen. Maar wat moet men dan?
 
Dus je vindt eigenlijk dat iemand die in een flat of appartementen gebouw woont, geen motor moet hebben?
Want als je geen huis hebt, geen garage of schuur, dan moet je jouw motor toch echt buiten parkeren.

Kan jij in het noorden wel de zaken voor elkaar hebben en makkelijk oordelen. Maar wat moet men dan?

Dat is niet wat ik zeg. Ik wil er alleen mee zeggen dat je haast gewoon niet meer je motor normaal kan parkeren/stallen zonder dat hier iemand met zijn vingers af kan blijven. Besef mij dat ik niet de enige ben die daar zo over denkt, gezien iemand in zo'n beetje elk diefstal topic dit vroeg of laat wel opmerkt...

In het noorden lijkt motor diefstal iets minder schering en inslag te zijn, maar ook hier verdwijnen ze uit de openbare garages, eigen garages en parkeerplaatsen.
Heel zuur voor de TS ook, hoop dat ze spoedig en redelijk ongeschonden terug komen.

Maar joh, prima dat je denkt dat ik zeg dat je geen motor meer moet hebben als je geen garage hebt. Mij best.
 
Dat is niet wat ik zeg. Ik wil er alleen mee zeggen dat je haast gewoon niet meer je motor normaal kan parkeren/stallen zonder dat hier iemand met zijn vingers af kan blijven. Besef mij dat ik niet de enige ben die daar zo over denkt, gezien iemand in zo'n beetje elk diefstal topic dit vroeg of laat wel opmerkt...

In het noorden lijkt motor diefstal iets minder schering en inslag te zijn, maar ook hier verdwijnen ze uit de openbare garages, eigen garages en parkeerplaatsen.
Heel zuur voor de TS ook, hoop dat ze spoedig en redelijk ongeschonden terug komen.

Maar joh, prima dat je denkt dat ik zeg dat je geen motor meer moet hebben als je geen garage hebt. Mij best.
Dan moet je even teruglezen hoe lomp je jouw mening neerzet... ;)
 
Dat is klote zeg Ton, daar heb je helaas maar heel kort van kunnen genieten :(;(;(
Ook klote voor je buurjongen natuurlijk..
Hopelijk wel goed verzekerd, niet dat veel afdoet aan de stress en frustratie die je ervan hebt..

Het is af en toe echt om te ;(;(
Collega van mij was binnen een goed jaar 2x z'n ZX-10R kwijt en 1x z'n Akra eraf gestolen, stond ook buiten net als die van jullie om 2 betonnnen pilaren tegelijk, voor en achter de dikste Abus kettingen ART***** maar niemand die wat ziet, hoort of doet en weg bikes..
Na de diefstal van eerst zn Akra en daarna de hele (eerste) ZX10 heeft hij een half jaar een opslagbox gehuurd maar dat was ook niet vlakbij en werkte dus niet lekker, dus weer motor voor de deur en binnen no-time weer raak, wat al gesuggereerd word lijkt dus echt waar, ze komen na verloop van tijd gewoon kijken of je weer wat leuks hebt terug gekocht van de verzekeringscenten..:(;(

Sterkte met de afhandeling !
 
Dat is klote zeg Ton, daar heb je helaas maar heel kort van kunnen genieten :(;(;(
Ook klote voor je buurjongen natuurlijk..
Hopelijk wel goed verzekerd, niet dat veel afdoet aan de stress en frustratie die je ervan hebt..

Het is af en toe echt om te ;(;(
Collega van mij was binnen een goed jaar 2x z'n ZX-10R kwijt en 1x z'n Akra eraf gestolen, stond ook buiten net als die van jullie om 2 betonnnen pilaren tegelijk, voor en achter de dikste Abus kettingen ART***** maar niemand die wat ziet, hoort of doet en weg bikes..
Na de diefstal van eerst zn Akra en daarna de hele (eerste) ZX10 heeft hij een half jaar een opslagbox gehuurd maar dat was ook niet vlakbij en werkte dus niet lekker, dus weer motor voor de deur en binnen no-time weer raak, wat al gesuggereerd word lijkt dus echt waar, ze komen na verloop van tijd gewoon kijken of je weer wat leuks hebt terug gekocht van de verzekeringscenten..:(;(

Sterkte met de afhandeling !

Thanks man..
Ze zijn er druk mee bezig.
Goede vertrouwen in de mannen.
 
Kak!
Als je zulke motoren op zulke plekken parkeert is het eigenlijk niet de vraag of die gejat wordt, maar eerder wanneer.
Ik heb een Supermoto en woon in het noorden des lands, maar ik zal hem echt nooit buiten laten staan thuis of niet in het zicht in de stad ofzo. Verdwijnt als sneeuw voor de zon. Om misselijk van te worden.

Wat je vaak hoort is, 'maar ach ze zijn toch verzekerd?' Tja. En dan? Dan heb je met een paar weken een 'nieuwe' motor komen ze die ook gelijk even ophalen....
Bah!

Dit is idd best een lompe opmerking.
Als je in een grote stad woont, kan je soms niet anders.

We zijn pas verhuisd, en weet echt wel waar ik wat neer zet.
Misschien handig om te weten voor je.
De plek waar ze stonden, is omringd met camera's die het dus ook nog doen.

En ja, leuk is anders.
Maar ik begrijp wel wat je bedoel..
 
Update:

De R6 van mijn buurjongen is 'terecht' en vandaag vrij gegeven.

Heb al wat foto's voorbij zien komen
😞😔😢
 
Zo ver ik heb begrepen tijdens een surveillance ronde van agenten.
 
Klote zeg.
Maar zo te zien 2 verschillende lokaties? Bergenbuurt en vlak bij de koperwiek?
Ik zou ff vragen of @Bolski & @Duderuud hem in het overzicht zet.
Ook zou ik alle dealers, handelaren aanschrijven mailen met zoveel mogelijk info.
Ook op zoveel mogelijk social media neerzetten en laten delen.
Make it to hot to handle.
Sterkte met de afhandeling
 
Terug
Bovenaan Onderaan