Kawasaki Z250C

Maar ik zag dat je je chopperprojectje hebt gezandstraalt, mag ik je vragen hoe lang je daarmee bezig geweest bent? Ik kan hier in de buurt nl zand en parelstralen voor 15 eu per uur

ik heb het hier gratis kunnen doen
mijn opa werkte vroeger bij de NS, en kan nog steeds bij alle apparatuur, en zou het nu evt, ook op mijn werk kunnen doen..
Maar ben daar denk hooguit een uurtje mee bezig geweest, wel ff goed alles controleren, en alle kanten opdraaien, je vergeet heel snel een hoekje of kantje ;)
 
oh geweldig.

ik wil hem helemaal (behalve blok) in onderdelen strippen en alle geverfde onderdelen zandstralen en alle chrome onderdelen roestvrij maken. Daarna alle deukjes en butsen opvullen, in de primer zetten en mat-zwart spuiten.
 
oh geweldig.

ik wil hem helemaal (behalve blok) in onderdelen strippen en alle geverfde onderdelen zandstralen en alle chrome onderdelen roestvrij maken. Daarna alle deukjes en butsen opvullen, in de primer zetten en mat-zwart spuiten.

ow, maar ik heb alleen de cilinderkop geparelstraald, daar was ik zolang mee bezig, frame parelstralen zal niet echt lukken vrees, tenzij je een heel grote straalbak hebt, zal eerder met zandstralen moeten ofzo, gewoon in de buitenlucht, net als ze bij gebouwen doen..
maar ik ga het frame gewoon met de hand schuren, en dan daarna naar de poedercoater brengen..
zodat het allemaal netjes gebeurd, en het meteen roestvrij blijft
iemand suggesties voor kleurtje? zwart is wel leuk op zich, maar wil eigenlijk iets spectaculairs O-)
 
Ik ga alleen het blok parelstralen, voor de rest ga ik de grootste gedeelten met een slijptol te lijf en daarna zandstralen. Hier in de buurt kan ik een cabine krijgen die groot genoeg is voor een motorframe.

Uiteindelijk gaat het alleen om het frame (parel), benzinetank (zand) en koplamp (zand). Ik ga voor de matzwarte lak van motip. Je kunt even op hun site kijken (motip.nl) en wat ideeen opdoen?
 
synthetic, Heb je al een projectlog geopend ofzo?
Zoja, gooi hier dan even een linkje neer, zodat we het kunnen volgen ;)
Mijne start niet meer :(
Startmotor slaat niet rond, gebeurt helemaal niets meer, ergens iets in het electrische systeem, maar zonder wphb wordt het lastig om dat te fixen vrees ik ..:?
 
de start motor draait nog wel?
als hij nog wel draait is het de startkoppeling, anders is het misschien het startrelais

edit: kunnen bougies kapot gaan als je teveel choke geeft? Ik heb laastst er een nieuwe in gedaan, en die doet het ookal niet, terwijl als je er weer andere in doet dan loopt hij weer prachtig mooi :?
 
Laatst bewerkt:
de start motor draait nog wel?
als hij nog wel draait is het de startkoppeling, anders is het misschien het startrelais

edit: kunnen bougies kapot gaan als je teveel choke geeft? Ik heb laastst er een nieuwe in gedaan, en die doet het ookal niet, terwijl als je er weer andere in doet dan loopt hij weer prachtig mooi :?

Nee, startmotor draait ook niet, lampje van de neutraal gaat wel iets of wat minder fel branden als ik het knopje indruk...
Maar anders iemand nog zo'n startrelais liggen? of enig idee hoe ik het anders kan fixen?
 
ik heb er twee in onderdelen voor je liggen ;)
en nu wil/moet ik er echt goed vanaf...
prijs is daarom ook best laag :+

probeer hem eens aan te duwen (in de 2 oid), of de krukas uberhaupt rondgaat...
 
ik heb nog geen topic geopend, ga ik binnenkort doen :)


Nee, startmotor draait ook niet, lampje van de neutraal gaat wel iets of wat minder fel branden als ik het knopje indruk...
dat heb ik ook, maar mijn accu is rot dus het is te verklaren.ik heb wel een handboek, kan wel het electrisch schema voor je scannen?
 
Graag!! *D
al heeft het geen haast, want sinds vandaag staat het er zo bij :
IMG_1107.jpg

IMG_1106.jpg
 
ik ga van de week even wat scanwerk voor je doen, als je nog meer nodig hebt zeg je het maar.

ik moet zelf een dezer dagen m'n accu officieel dood laten verklaren, en anders het electronisch systeem bekijken.
ook moet ik nog wat doorgedraaide schroeven los zien te krijgen. zijn alle schroeven in het blok nog met een bijzondere schroefdraad oid?

dat is dan erger dan de mijne:
full
 
heeft iemand een tekening van de carb? hoe die inelkaar zit en/of hoe je hem uitelkaar haalt. De mijne zit denk ik verstopt.
 
heeft iemand een tekening van de carb? hoe die inelkaar zit en/of hoe je hem uitelkaar haalt. De mijne zit denk ik verstopt.

Stelt niet zo veel voor hoor, is gewoon een standaard carb ;)
Heb mijne gewoon zo uit elkaar gehaald, en op dezelfde manier in elkaar gezet :P
 
als je de vlotterbak demonteert kom je 3 schroeven tegen. alles er uit draaien en een nacht in een bak cola leggen

lag bij mij naderhand een hele laag drab in t bakje
 
ok :)

heb wel al verscheidene carbs uit elkaar gehaald, maar deze zag er een beetje uit als een cv-carb. Dit had ik nog niet eerder uit elkaar gehaald.
 
ik heb er twee in onderdelen voor je liggen ;)
en nu wil/moet ik er echt goed vanaf...
prijs is daarom ook best laag :+

probeer hem eens aan te duwen (in de 2 oid), of de krukas uberhaupt rondgaat...

ik wil er best een paar tientjes op bieden maar je advertentie is weggezakt
 
ik kom net terug van de garage, en............


de startmotor doet het (heel even) *O* maar de motor is nog niet aangeslagen -O-

ik had de accu gemonteerd, benzinetank er op gehangen, benzineslang gemonteerd, benzine in de tank, contact omgedraaid en in ene deed m'n licht het ook weer. op het startknopje gedrukt en de startmotor begon te gieren, maar hij wilde niet aanslaan.

ook vind ik het vreemd dat de startmotor maar 1 á 2 seconden draait en daarna niets meer doet. dan moet je eerst een paar minuten wachten en dan wil die wel weer.
eens even uitzoeken waar dat aan ligt, iemand suggesties?
 
bleek dat de draden van de ontstekingsknop niet goed vastgeschroefd waren, en de choke dichtstond

maar HET LOOPT :D

filmpje komt zo
 
Terug
Bovenaan Onderaan